Gå til innhold

Engel, fra prøving til lille Daniel kom til verden!


Engel

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

4. PP dag 11

Har fortsatt ikke tatt ferie, og det er virkelig kjipt å sitte på jobb nå. Heldigvis bare et par dager igjen.

Skal på 2 barselbesøk første uka av ferien. Det blir koselig, men også litt trist. Kjenner at jeg er litt motløs akkurat nå, selv om jeg ikke har noen grunn til det ennå. Blir bare litt lei av at måndene går og ingenting skjer. Jaja, jeg var nok litt for optimistisk før start, selv om jeg også var forberedt på at det kunne ta litt tid. En ting er å tenke det, det er noe annet å oppleve det. Nå syns jeg fryktelig synd på de som har vært prøvere i flere år, det må være grusomt.... Selv før vi begynte prøvinga ble jeg lei meg når jeg hørte om venninner som var gravide, for jeg ønsket jo så innmari å være gravid selv. Samtidig var jeg selvfølgelig glad på deres vegne også. Men det har jo også litt med at jo flere som blir gravide/får barn rundt oss, jo større blir presset liksom. Vi ønsker jo også å ta del i dette, og det er ikke så gøy å få spørsmål om vi ikke skal ha barn snart. Grrr, vi prøver jo! :-x

Nå er det sikkert flere langtidsprøvere som sukker og rister på hodet om de leser dette, men det får så være. Jeg føler det jeg føler, og jeg kommer nok til å føle det samme senere om vi ikke lykkes, men da sikkert enda sterkere enn nå.

Jaja, det er vel eggløsningstider nå. Ble litt sur på gubben som ikke orket å ha sex i går, men tror ikke eggløsningen er riktig ennå så det går vel greit. Får ta det igjen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro du og jeg var samme person.... sitter akurat med samme tanker som du....

Alle rundt meg har fått barn eller er gravide (bortsett fra to venninner som bor laaaaaaaaangt pokker i vold som jeg ikke ser så ofte) Hele sommeren skal vi være sammen med disse jentene og deres kjærester...og det blir bare baby snakk.... Jeg er selvfølgelig kjempehappy for deres del, men det er ikke greit å være meg (eller deg) når spørsmålene dukker opp hver gang du treffer venninnene... Jeg har da valgt å være ganske åpen om det, forteller at det ikke har klaffet denne mnd heller.... Slipper i allefall å få masse spørsmål...

Alle sier jo at jo mer du slapper av jo større sjanse for baby..... jaha..... :roll: det er lett det.... NOT! :-?

Nei Engel jeg tror kanskje vi skal se fremover mot sommeren og snart ferie... når har du ferie? Jeg om halvannen uke!

Vil gi deg en mega :klem: !

Kanskje vi triller på en april eller mai baby sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja' date=' det er vel eggløsningstider nå. Ble litt sur på gubben som ikke orket å ha sex i går, men tror ikke eggløsningen er riktig ennå så det går vel greit. Får ta det igjen i dag.[/quote']

Hi hi, må smile litt også, da! Sånn hadde vi det rundt eggløsningstider også. Det ble nok litt for "mekanisk" for både han og meg akkurat da. Og vi er bare i første pp!

Skjønner godt at du blir litt lei deg, jeg håper ikke det tar så veldig lang tid nå før det klaffer for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenter! Takk for trøst og forståelse! Hva skulle jeg gjort uten dere? :wink:

Jeg skal bare holde ut til kl 12 på førstkommende fredag, så skal jeg ha 2 uker ferie. Og når jeg er tilbake etter det så har jeg enten begynt på 5. pp, eller *håpe* så er jeg gravid!

Ja, det blir masse rare følelser i forbindelse med andre babyer liksom. Jeg gleder meg til å se dem, men gruer meg litt også... Må ut og kjøpe gaver til dem også, det hadde vært mye koseligere å gå der og kikke på babyklær hvis jeg visste at jeg snart kunne kjøpe noen til meg selv.... Sukk!

Hehe, ja Siam, vi også slet den første pp. Det ble litt stor iver og litt mye press tror jeg, så det hele ble litt krøkkete! Men etter å ha ledd litt av oss selv så gikk det mye bedre! :wink: Og nå har vi vært veldig avslappet og det har vært helt naturlig å ha masse sex i eggløsningstiden, jeg tror nok lysten er større da sånn helt fra naturens side. Men man blir jo litt sånn "nå må vi ha sex"-liksom. Nei, det beste er het klart å bare slappe av og kose seg, men det er ikke så lett... Skulle ønske jeg hadde hatt ferie denne uka også, det hadde vært ypperlig... Men det blir deilig å kunne ta ei uke ferie utpå høsten også. En liten sydentur sånn i oktober/november, men en baby i magen... *drømme* Gir jo ikke opp håpet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeder meg i dag jeg... Men det gir tid til å tenke. Har eggløsningsslim i dag (og i går), og jeg pleier å ha det dag 11/12. Men pga testing med persona en syklus så trodde jeg at jeg hadde eggløsning dag 15. Men så har jeg lest at man har eggløsning siste dag med eggløsningsslim, noe som skulle tilsi dag 12 eller 13..... Kanskje vi har bommet litt vi...... Vurderer sterkt å gå innom apoteket på vei hjem og kjøpe eggløsningstester (hvis de har det på det elendige apoteket hos oss da....) og teste fra og med i dag. Tror den personaen har lurt meg trill rundt, så dette må jeg jammen sjekke. Hvis eggløsningen virkelig er 3 dager tidligere enn jeg har trodd så har vi nok bommet en smule... Har liksom ikke vært så nøyen sånn før ca 3 dager før antatt eggløsning.... Vi har jo sex likevel, men ikke alltid med samleie... Æsj, hvis dette er tilfelle så er det jo ikke det så rart at jeg ikke er gravid ennå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe.... må man han sex for å bli gravid????? :o :roll:

Neeeeehhhhhheeeeeeiiiii................... (leste du om det tyske paret som ikke viste det.... :hoho: )

Kanskje det er et lyspunkt i tunnelen? At dere har bommet litt på EL tenker jeg :) Løp og kjøp tester og se om de slår ut...

Spennende....

Engel komme tilbake fra ferie med en :babysmokk: i magen :enig:

Nok en kjedelig dag på jobben :roll: Men du har jo ferie fra imorgen.. jeg er stuck her i en uke til, men det skal sies at det blir den siste uken min her på jobben.. ÅJ :o Da må jeg kanskje stå på litt og bli ferdig med ting jeg skal før jeg fordufter... hihi.....

Hvor skal dere i ferien Engel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkaapotek! De hadde selvfølgelig sommertid og stengte kl 4, og når jeg kom der 5 over 4 så var det ikke snakk om at de ville slippe meg inn nei! :evil: Så da fikk jeg ikke kjøpt tester, og dermed er det vel egentlig ingen vits at jeg tester før neste syklus (men da er jeg selvfølgelig gravid, og så sparte jeg de pengene.. :wink: )

Ja, jeg håper nesten det er vi som har bommet litt på eggløsningen og at det er eneste årsak til at det ikke har klaffet. Nå blir det ihvertall heftig sengegymnastikk hver dag til langt over helga! Tar ingen sjanser! Tenk så deilig om jeg virkelig hadde en liten baby i magen når jeg kom tilbake fra ferie.... Sukk... *Drømme*

Nok en kjedelig dag ja... Vi skal egentlig ikke noe spesielt i ferien i år vi. Dvs første uka så reiser vi for å besøke familien min noen dager, og da skal vi prøve å legge inn 2 barselbesøk også, det ene muligens i Trondheim, så da blir det Trondheimstur også. Så kommer noen venninner av meg til Oslo neste helg, så da blir vi her, og så satser vi på knallvær siste uka, og da skal den tilbringes på hytta ved sjøen. Jeg håper fortsatt på en utenlandstur i løpet av høsten, men det virker som den siste ferieuka vår kommer til å gå til hyttebygging siden vi skal bygge på hytta på fjellet (må jo ha plass til noen barn etterhvert! :wink: ). Ser virkelig fram til ferien nå, selv om jeg gjerne skulle hatt litt mer enn 2 uker. Men 2 uker er mye bedre enn ingenting!

Skal jeg gidde å prøve å gjøre noe fornuftig her da tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg gidde å prøve å gjøre noe fornuftig her da tro...

Neiii.... "prat" heller med meg :):hoho:

Dumme apoteker!! De skjønner ikke at det er noen som er ivrige etter å teste for å få en baby.... :roll:

:hoho:

Men kanskje like greit så dere ikke "stresser" med :kline: for da blir det ingen :babysmokk:

Mannen og jeg har snakket sammen igår og kommet frem til at vi skal være flinkere til å slappe av mhp prøvingen... Ta et glass vin eller to om kvelden også forføre litt hverandre.. istedet for å rase frem :hoho:

Funket veldig bra igår :oops: hihi!!!

To uker ferie høres veldig bra ut, mannen har klart å få seg 3 uker ferie... jeg byttet jobb så for meg var det ingen problem, kunne sikkert fått 5 uker også, men ikke betalt da... Hadde jo to uker i januar til bryllupsreisen.

Det blir første ferien vår i norge sammen, har alltid dratt utenlands for hele ferien så det blir spennende....

Tenkte også på at det er ikke lenge til det er 1 års bryllupsdag for oss Engel... halvt år for meg lørdag... hjelp det har gått fort!!!!

Må kanskje sette igang med bryllupsalbumet.... blir det et lite :babysmokk: på oss til neste år så har vi vel ikke tid til bryllupsalbumet, da blir det babyalbum!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere får en kjempe fin ferie!! Jeg har ikke mer ferie igjen, men kanskje jeg tar litt fri uansett!!

Hvis det er slim det jeg tror er slim, så stemmer søren meg ikke ladycompen min heller!! Hm, neste pp skal jeg kjøpe EL tester!! Men vi trenger nok ikke det da, for kanskje det er en liten en i magen?! Det er jo lov å håpe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AU!!! :sjokk:

Har noen sinnsyke smertefulle stikkinger i eggstokk-området! Spesielt på høyre siden. Bli rent svimmel og uvel jeg, det pleier da ikke være så ille! Har hatt murringer i livmora også. Tidligere enn jeg pleier, pleier å kjenne litt på dag 14 of 15, i dag er jeg på dag 12. Kanskje eggløsninga er litt tidlig ute denne gangen? Men hvorfor i alverden er det så vondt? Skal det være storslipp tro? sånn 3-4 egg på en gang? Kan nesten kjennes ut som om noe holder på å revne nedi der.

Tror jeg må hente meg et glass vann, heldigvis ikke lenge til jeg skal gå fra jobb, men jeg skulle jo liksom shoppe litt i dag, orker jeg det tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpe og krysse fingre at det er EL... for det hørtes veldig ut når jeg får cyster i løpet av syklusen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4. pp dag 13

Endelig fredag!!! Og bare timer igjen til det er helg og ikke minst ferie!!! :hoppe: :enig_animasjon:

Og det ser ut til å bli en bra start på ferien også, fint vær i dag og i morgen (glemmer regnet på søndag...). Nå skal jeg prøve å få lurt med meg en venninne til å spise lunsj ute i sola i dag når jeg bare er ferdig her, og i kveld er vi invitert på grillfest hos et vennepar. Kjempekos! :perebrus: Men 2 av de venneparene som kommer dit er prøvere da, så jeg er litt redd for at jeg skal få en goddårlig nyhet..... Et annet vennepar ble foreldre for 6 uker siden, regner med at de har med seg veslejenta i kveld. Har sett henne før, men da var hun bare 1 uke, har nok vokst litt siden det!

De smertene ga seg utpå ettermiddagen i går, og jeg har ikke kjent noe ennå i dag. Uff, ikke si at det er cyster da Cappo, nå ble jeg nervøs. Hvis det gjentar seg så får jeg bestille meg en time hos legen for sikkerhets skyld. Men mannen påstår at jeg klager på smerter nede på høyre side hvis vi har hatt heftig sex kvelden før, noe som kan stemme... :oops: Kanskje jeg bare er litt mørbanket inni der? :ler:

Dere får ha en fortsatt god sommer jenter! :blomst_opp: Jeg har tenkt å holde meg laaaangt unna alt som er av pc'er i ferien, så da blir jeg borte i 2 uker! Hvis jeg klarer det da, jeg tror jeg har blitt en liten smule avhengig... Eller har blitt? Ble vel det under bryllupsplanlegginga allerede! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

5. pp dag 6:

Jada, tilbake fra ferien, og godt igang med 5. pp. Tanta kom 2 dager før forventet ankomst denne gangen. Men gladnyhet, ei venninne lyktes nå på sin 4. pp og fikk posistiv test for 1 1/2 uke siden! :-)

Har vel eggløsning i helga eller rett etter helga, noe som passer fryktelig dårlig siden vi ksal på hyttetur med noen andre og sannsynligvis blir liggende i køyesenger + at det er kjemplydt mellom rommene! Må nok bruke kreativiteten fo å få til litt kos da... Vurderer sterkt å ta en testerunde med eggløøsningstester denne gangen, men får se om jeg gidder. Strengt tatt er det vel ikke så mye vits i, da eventuelt kun for å sjekke om lutealfasen er kort eller hva den er. At mensen kom litt før denne gangen stemmer ganske gått med når jeg hadde eggløsningstegn, så jeg kan vel egentlig stole på disse tegnene tror jeg.

Men nå må jeg jobbe gitt, tar tid å komme igang etter ferien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jippi! Hytteturen vi var invitert med på er avlyst! I stedet ligger det an til at vi reiser opp på hytta vår på fjellet for å plukke blåbær (hvis de er modne nå) i stedet, en romantisk tur bare vi to... Passer mye bedre inn i babylageplanene!!! :sjarmor: Masse kos..... :kline:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5. pp dag 8:

:sove: Skulle gjerne vært hjemme under dyna nå, er ikke helt til bake i "jobbrutine" for å si det sånn. Så trøtt...

I går kjøpte jeg ClearBlue eggløsningstester. Og brukte hele kvelden på å irritere meg over at jeg er så dum og "hysterisk" at jeg bruker så mye penger for å prøve å finne ut når eggløsningen er. :klaske: Er jo ikke sikkert de viser riktig en gang.... Men nå er de kjøpt, og da må jeg jo bare bruke dem!" :oops:

Det er 7 tester så da tror jeg at jeg skal teste fra dag 10 til dag 16. Eggløsninga burde være i løpet av det tidsrommet. Det vil si at første test skal tas på fredag. Dette blir jo nesten litt spennede...

Ellers; holder på å kjede livet av meg på jobb, har lite å gjøre, og det lille jeg har er dødskjedelig... Skikkelig mareritt! :kvalm: Håper det tar seg opp litt mot slutten av august, det er jo litt ferietider ennå.

Takk for hilsener forresten, Siam! Koselig! Får se om jeg kan få lett opp dagboka di og se hvordan det går med deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i "feriemodus" hele juli jeg :oops: Er forresten det ennå..Det finnes ikke noe verre enn å kjede seg på jobb, hadde vært mye bedre å være hjemme! Men man blir jo ikke akkurat rik av det..

Ville bare stikke innom å ønske deg lykke til med sankingen :wink: Kos dere på hytte tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...