Gå til innhold

Engel, fra prøving til lille Daniel kom til verden!


Engel

Anbefalte innlegg

5+1

Puh, litt stress på jobben i dag, men nå roet det seg litt igjen heldigvis... Det er vel kanskje ikke sundt å stresse så altfor mye når man er gravid? Jaja, man skal nå tåle ganske mye.

Formen er litt opp og ned, sliten, trøtt og til tider litt kvalm. Jeg kan ikke drikke vanlig te lenger, det blir jeg kjempekvalm av!! og jeg som egentlig er avhengig av et par kopper te iløpet av arbeidsdagen! :-( Jaja, litt må man ofre, får holde meg til vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GRATULERER MED SPIREN! :dagensrose:

Ville bare si at hos meg er ikke puppene like ømme hele tiden.

Det kommer og går litt.

Men de første ukene fram til ca. 6-7 så var de ømme hele tiden.

Lykke til videre, det blir spennende å følge med.

:klem: Zianta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, skrekkscenario i går ettermiddag :cry: , gikk på do og oppdaget at truseinnlegget var fullt av rødbrun utflod!! Jeg ble livredd, stakkars Engelmannen ble helt forskrekket når jeg hulkende ropte på han! Heldigvis fikk han roet meg ned ved å si at det nok bare er rester, det er jo ikke noe friskt blod! Så jeg har klamret meg til det. Det kom bitte litt mer i natt og litt nå på morgenen. Men det er fortsatt brunt. Hvis det kommer mye utover dagen, eller om det blir rødt så kommer jeg definitivt til å ringe legen, men jeg tviler egentlig på at de kan gjøre noe, det er vel egentlig for tidlig til at man kan se noe på ultralyd eller noe sånt, er det ikke? I tilegg til utfloden har jeg hatt masse murringer i livmora og "stikninger" i underlivet. Om det er et positivt eller negativt tegn aner jeg ikke. Kanskje er det bare bevegelser i limora som har fått litt gammel guffe til å komme ut? Jeg håper det.

Utrolig nok så sov jeg i natt, men jeg føler meg helt elendig i dag likevel, slapp og sliten, småkvalm og jeg er helt gråblek i ansiktet. Og jeg som har et kontraktsmøte kl 9 i dag, og er liksom møteleder og alt... Tror jeg må si ifra til min kollega som også skal være med på møtet om at jeg ikke er i form sånn at han kan tre støttende til om det trengs. Det er ikke akkurat enkle og greie folk jeg skal ha møte med heller....

Uff, jeg vil hjem til senga mi! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei engel vennen! :trøste:

utfloden tyder på gamle rester, kanskje festeblødninger og trenger ikke å være noe annet enn at spiren fester et ekstra godt grep :)

Uff syns skikkelig synd på deg ang møte idag, tenker på deg ( du er vel inne på møterommet allerede tenker jeg kl er 08.55)

Jeg har blitt så dårlig i det siste.. ikke klarer jeg å spise noe, ikke får jeg sove, eller gå turer med hunder.. eneste jeg klarer er å brekke meg og sove.. for et liv :roll:

Men trøster meg at det varer i 6-7 uker til...,.

Håper alt gikk bra på møtet og at du er i fin form igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Engel!

Håper du kommer deg igjennom møtet og at det viser seg å ikke være noe farlig.

Jeg skjønner godt at du ble redd, men jeg håper alt går bra!

:klem: , Cielo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Engel

Slenger meg innom her - "kjenner deg ikke" men har opplevd akkurat det samme selv.

I Uke seks hadde jeg også slike blødninger, fikk panikk , løp til legen og fikk beskjed om og gå hjem og slappe av.

Det var festeblødninger, som utrolig mange har, det var også kombinert med stikking / vondt i magen + kjempe vondt i ryggen.

Hvis du har mulighet burde du slappe av i dag til blødningene har stoppet helt.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter! :-) Søkte litt på nettet og fant ut at dette var vanlig og ufarlig heldigvis!! Skulle gjerne tatt det litt med ro, men har hatt en vannvittig stressende dag i dag, er fullstendig utslitt!! men nå kan jeg heldigvis dra hjem! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:evil: JEG ER SÅ SINT!!!! FLY FORBANNA!!!! :sinna: Og ikke så helt lite såret heller! :cry:

Enda en gang trekker jeg korteste strået når det kommer en interessant oppgave på jobben, og det til tross for at jeg både har større kapasitet til et hasteprosjekt, har mer erfaring og er mer effektiv enn de som fikk prosjektet!!! Selv ender jeg opp med å gjøre masse drittoppgaver for dem så de ikke har tid til nå pga dette prosjektet! Og så har jeg fått vite at det jeg skal jobbe med framover er ting som er helt på siden av mitt fagfelt, et område som jeg har null interesse for!! I hele vinter skal jeg jobbe med sånne ting, det blir for meg en vinter som er totalt bortkastet! Jeg vil ikke ha bruk for noe sånn erfaring, for JEG VIL IKKE JOBBE MED SÅNT!!! Og attpåtil så sa sjefen i vår at jeg skulle få slippe sånne jobber!! men nå har han tydeligvis ikke noe annet å gi meg. (Eller han VIL IKKE gi meg noe annet!!). Og jeg ble i denne jobben pga hans lovnader!!! :evil: FY FADER!!!! :frustrert: Han får jammen slutte å skryte av hvor god jobb jeg gjør når han ikke gir meg noenting tilbake!! :sinna:

Ok, jeg er sikkert litt ekstra frustrert nå siden hormonene raser i kroppen. Men jeg vet nesten ikke om jeg skal :cry: eller :frustrert: høyt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til Engelvennen!

Dette syns jeg var skikkelig dårlig gjort av sjefen din!!

Kan du ikke referere til deres første møte og si at du ikke vil ha slike oppdrag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klem, Cappo! Jo, kan si det til sjefen, men når vi ikke har andre arbeidsoppgaver omtrent, og for liten bemanning på det fagfeltet det gjelder så er det ikke så mye hverken jeg eller sjefen kan gjøre egentlig. Derfor var det bare så ekstra surt at det andre lille prosjektet gikk til noen andre... Kunne vært greit å ha et lite relevant "koseprosjekt" et par uker før jeg begynner på den andre dritten... Jaja. 7 1/2 mnd igjen..... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+4

KVAAAAALM..... :kvalm: Og sliten.... Og trøtt... :Gjesp: Enda jeg la meg før 21.30 i går.... Var helt ødelagt i går kveld, kvalm med sure oppstøt, klarte ikke å gjøre noen ting, ikke engang se på TV! Slet skikkelig med å få i meg mat i går også, klarte bare så vidt å trykke i meg ei skive til lunsj, og en knøttliten posjon til middag (så dårlig samvittighet for det når mannen har lagd middag tilmeg hele uka og alt mulig!!). Og jeg så i dag tidlig at vekta begynner å gå nedover... Tåler å miste noen få kg altså, men det bør ikke bli for mange.... Jeg får bare bli enda flinkere til å prøve å tvinge i meg mat... :kvalm: Faktisk har jeg ikke spydd ennå, det er jo et lyspunkt!! :-) Jobbehelg på fjellet i helga, tviler på at jeg blir så veldig mye til hjelp gitt... Og er litt spent siden svigerfar skal være med om han skjønner at jeg er gravid....

Vel, først må jeg komme meg gjennom denne dagen på jobb da, blir hardt det skal denne kvalmen fortsette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jippi! :-) Ringte legesenteret og fikk faktisk time allerede 11. oktober! Da er jeg jo bare i 8. uke faktisk, trodde kanskje de ville vente litt lengre jeg. Det er jo bare litt over ei uke til jo!!! Spennende!!! :sjarmor:

Fikk også beskjed om at det ikke var noe problem å få hastetime på dagen hvis jeg skulle få behov for det før den timen jeg fikk. Men jeg får da tro jeg klarer meg greit ei uke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Føler med det :klem: er såååå vanvittig kvalm og sliten om dagen at det ikke er noe gøy!!!!

Skjønner at noen blir helt slått ut!!! og dessverre er jeg en av de :( Håper bare at det gir seg i løpet av de første ukene for oss begge :)

Men så bra at du fikk time hos legen da :) Jeg har time på tirsdag og gleder meg masse... og gruer litt også....

Ha en kjempefin dag tross plagene... det er HELG!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff ja... den kvalmen savner vertfall ikke jeg!!!

Med førstemann spiste jeg masse sure mandariner for jeg følte det hjalp noen minutter mot kvalmen.. + jeg spiste litt hver 2. time for det hjalp litt også.

Med andremann var det helst morgenkvalme, så viss jeg spiste litt helst FØR jeg stod opp gikk det nå greit.. Spiste masse epler og appelsiner og syns det var friskt og godt og hjalp mot kvalme.

Ha en fin lørdagskveld da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+0 (tror jeg..)

Kom litt ut av tellinga her jeg, men tror jeg er ca 6+0 i dag.

Kvalm, kvalm og atter kvalm! :kvalm: Var kvalm i hele går, får ikke gjort mye fornuftig når man er sånn gitt! Utrolig nok er jeg ikke så kvalm akkurat når jeg skal stå opp om morgenen, blir gjerne kvalm etter frokost, og da går det nesten i ett hele dagen. Og jeg kan gjerne våkne midt på natta og være skikkelig kvalm!! Men på morgenen er det altså ikke så ille, så hvorfor heter det egentlig morgenkvalme? :klø: Det hjelper bitte litt å spise, men ikke lenge. Blir sinnsykt sliten av dette. Og så mye som jeg sover!! Mannen ble litt oppgitt da jeg gikk og la meg i senga igjen midt på dagen i går, etter å ha sovet 10 timer om natta... :sove: Og i tilegg la jeg meg tidlig i går kveld... Skikkelig asosial ja... :oops:

Uff, dette blir en lang dag, syra står langt oppi halsen på meg allerede jo..... :kvalm:

Nei, skal slutte å sutre, jeg er jo egentlig veldig lykkelig!! :-) Det er helt fantastisk å tenke på at et lite barn er i ferd med å utvikle seg innimeg, tenk allerede nå har det lille hjertet begynt å slå!! Det er jo helt utrolig!! :-) Mannen har døpt den lille til "lille *sitt eget navn*", spørs om ikke han håper at det er en liten gutt ja. :ler: Men det sier magefølelsen min at det er også. Spennende dette! :-) Gleder meg litt til legetimen om ei uke, men gruer meg bitte litt også, er ikke så glad i GU akkurat... :-? Men det blir litt deilig å liksom komme igang med legetimer og få bestilt Jordmor og ultralyd og alt sånt!! Håper inderlig at jeg får ultralyd før jul!! Det er så perfekt om vi kan gjøre det helt offisielt i jula!! :-) Men mange vil jo få vite det tidligere da, det begynner å bli vanskelig å holde det skjult når formen er så laber og sånn, vurderer å fortelle det til sjefen, men tror jeg venter litt til... Om ikke formen blir verre da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+1

Mulig det er for tidlig å juble, men jeg er faktisk ikke kvalm ennå i dag!! Håper det betyr at jeg kan få en litt ok dag, for dagen i går var virkelig ille. Hadde spist litt og syns jeg hadde kvalmen under kontroll da jeg gikk fra jobb i går, så jeg bestemte meg for å stikke innom og få kjøpt noen nye bh'er. Fikk også gjort det, men ble forferdelig kvalm, uvel og sliten, så NO MORE SHOPPING før jeg er kvitt denne kvalmen altså!!! :tunge1: Ikke så dumt å spare litt penger heller kanskje...

Kanskje jeg er bedre i dag fordi jeg spiste lite i går? jeg spiste ganske mye på lørdag, og var dårlig på søndag. klarte likevel å spise ganske mye middag på søndag og var skikkelig dårlig i går. I går spiste jeg bare en skinkesalat til middag, og i dag er jeg tydeligvis bedre... Tror jeg skal prøve å satse på lett, frisk mat jeg!

Jeg kjøpte forresten en bok i går, "Den nye boken om svangerskap og fødsel". Angret når jeg kom hjem og begynte å kikke i den, den var ikke så bra. Men der sto det at hvis man er kvalm utenom om morgenen eller tidlig på ettermiddagen så kom det av at man var sliten og hadde fått for lite hvile. Da lurer jeg jammen meg på hvorfor jeg var så dårlig på søndag og mandag etter å ha slappet av og sovet masse hele helga... Og jeg er egentlig sjeldent kvalm om morgenen, det kommer etter frokost/lunsj. Nei, det der tror jeg ikke noe på!

Ellers oppdaget jeg i prøverommet i går (ved siden av det at jeg måtte opp i bh-størrelse) at jeg har fått skikkelig tydelige blodårer på puppene! Det har jeg faktisk ikke lagt merke til, lurer på om det har kommet de siste dagene? Puppene er i det hele veldig forandret, det er litt komisk nesten. Jeg trodde ikke de vokste og forandret seg før helt på slutten når melkeproduksjonen skal i gang jeg. Jeg lærer utrolig mye om kroppen min nå, det er skikkelig spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Engelvennen!

Spennende med legetime. Du kommer sannsynlig til å ta samme prøver som jeg tok i dag.

Livmorhals - kreft prøve, klamydia og blodprosent.

Legen kjente litt på magen min og kunne si at livmoren er på størrelse med en appelsin :)

Du kan alltids spørre om henvisning til UL. Hvis legen din er snill så gir han deg det uten problemer. Send meg pm så sender jeg deg en søt og hyggelig UL lege som jeg var hos, betalte også bare 34 kroner for undersøkelsen.... :o

Ellers så anbefaler jeg deg og prøve sure klementiner mot kvalmen... det har hjulpet meg idag...

Håper formen blir bedre og at du slipper å kaste opp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...