Gå til innhold

Engel, fra prøving til lille Daniel kom til verden!


Engel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

22+3

Har fått litt å gjøre på jobben igjen heldigvis! Kjedelige oppgaver, men alt er bedre enn ingenting, nå går tida i det minste litt raskere.

Småtten har begynt å plage meg litt når jeg prøver å få sove om kvelden, får ikke akkurat ligge som jeg vil nei... :roll: Men i går kveld var det helt stille der inne, og da blir man jo nesten litt bekymret.... Men har fått noen skikkelig spark i dag, så :babysmokk: hadde sikkert bare en rolig kveld i går! :-)

På fredag skal jeg til Jordmor igjen! Det blir bra, 2 mnd siden sistgang. Det har jo skjedd litt på den tiden kan man si! :-) Håper alt er ok, men det regner jeg med siden jeg føler meg helt fin! Sliten blir jeg, men det må jeg jo regne med. klart at det tar på kreftene å gå rundt med en sprellende og voksende baby i magen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23+1

17 uker igjen... ca da, småtten kan jo komme litt før eller litt senere. 17 uker er ikke så lenge det egentlig. 14 uker til permisjonen starter. :-)

Prøver å oppmuntre meg selv litt, er nemlig fryktelig trøtt og sliten, enda jeg har sovet det meste av helga. :Gjesp: Og bekkenet krangler, jeg var dum nok til å dra på Bowling med jobben på torsdag, og det var IKKE lurt! :-(

Var på jordmorkontroll på fredag da, og alt sto bra til!

Blodtrykk: 110/60

Småttens puls: 140

SF-mål: 24 (godt over gjennomsnittet ja... men det betyr visst bare at jeg bærer barnet høyt eller noe)

Urin: negativ

Ødem: 0

Fikk ellers beskjed av jordmor om ikke å presse meg selv, både av hensyn til bekken og at jeg var sliten. Hun oppfordret nesten til sykemelding, men det syns jeg er litt tidlig, og dessuten er legen min veldig streng på sykemeldinger. Skal se av hvordan det går denne uka, så kanskje jeg ringer legen mot slutten av uka hvis jeg er like ille.

Snakket så om amming og litt om fødsel. Jordmor er kjempekoselig og virker veldig flink, så jeg føler meg i skikkelig gode hender der! :-) Er veldig fornøyd med at hun mener jeg har alle muligheter for å få en enkel og grei fødsel. Høye, lyse kvinner har nemlig lett for å føde, og dessuten har alle kvinnene i familien min hatt enkle fødsler. Så det lover jo bra!! :-) Ammingen mente hun også burde gå greit siden det ikke har vært noen problemer der heller i familien, og jeg har heller ikke operert noen eller hatt problemer med brystene.

Gleder meg bare mer og mer til den dagen jeg enedelig kan holde småtten i armene!! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24+5

FREDAG!!!!! :hoppe: Og akkurat den følelsen har visst småtten hatt i dag også, for det har vært vill turning i magen, faktisk så ille at jeg en stund følte meg nesten sjøsyk.... :ler:

Bare litt over 1 time til jeg tar helg! Og da skal jeg overtale mannen til at vi bestiller kinamat, for jeg fikk plutselig så sinnsykt lyst på det.... :wow: Har faktisk ikke spist det på evigheter.

God helg alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23+2

Kjeder meg....

Fant denne da, og det ser nesten ut som jeg kan vente ei jente om den stemmer... Jeg har veldig jentemage i alle fall! :-)

http://krakle.com/ventenett/kjonn.html

Egentlig veldig spennende å ikke vite kjønn.... :-)

Så morsom liste! Jeg har flest jentetegn, men jeg har på følelsen av at det er en gutt.

Men jeg håper jeg får vite det på ul 28. februar.

Lykke til videre, Engel.

Jeg er innom her stadig vekk, men det er ikke så ofte jeg skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24+3

Et under har skjedd, og jeg har fått mye å gjøre på jobb! :-) Litt for mye... Har blitt litt stress de siste dagene... Det MÅ jo selvfølgelig være enten eller.... :roll:

I går fant mannen denne: http://www.laidback.no/picofday.php?pic=101

Han syns den var så fin og lurte på om vi ikke skulle bestille en sånn til småtten!! :-) Var ikke nei å få hos meg!! :sjarmor: Herlige mannen min har begynt med redebygging!! :sjarmor::hjerter:

Men ups, nå må jeg jobbe igjen, ellers blir det overtid på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24+5

Var på Svangerskapet på Majorstua på shopping i går, og brukte masse penger.... De h ar mye stilige mammaklær der! Dessverre er det litt dyrt, men man får virkelig bra og pene plagg da. Anbefales på det varmeste, ypperlig service er det også der!!

Legger ut link til noen magebilder jeg, om noen er nysgjerrig! :-) Tatt i går, 24+4.

http://www.snartmamma.com/plassen/attachme...achmentid=25249

http://www.snartmamma.com/plassen/attachme...achmentid=25250

Får ta med et før-bilde også da, så dere kan se utviklingen. tatt 5+6

http://www.snartmamma.com/plassen/attachme...achmentid=22464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine magebilder Engel!!!

Har vært sløv i det siste med bilder av magen ... :roll:

Håper du har fortsatt litt å gjøre på jobben og at dagene går fort, bedre enn å være hjemme og ikke ha noe å gjøre.... sykemelding stinker!!

Mange klemmer Cappo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fine bilder det :-) Koselig med babymage! Det er jo så moro å kjenne liv og hvordan den lille holder på der inne.

Bra at du har fått litt mer å gjøre på jobb, det finnes ikke noe verre sted å kjede seg! Jeg går hjemme og tenkte at tiden kom til å bli lang. Men jeg synes dagene bare flyr og jeg trives veldig godt med å være hjemme!!

Ha en riktig fin onsdagskveld :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25+5

Endelig litt rolig... Puh! Snakker om stressende dager! Ike sundt! I tillegg har jeg sovet elendig i natt, så nå er jeg kjempesliten! Enda godt at det er fredag!! :hoppe:

Vi skal på hytta på fjellet i helga. Til tross for at det nesten ikke er snø der. men jeg tør ikke gå på ski uansett nå pga bekkenet, så det er helt greit for meg! Jeg gjorde nemlig det helt store på onsdag... Somlet litt på morgenen og fikk dårlig tid til å rekke banen. Og hva gjorde jeg da? Jo, som jeg pleier, jeg løp. AU!!!! Resten av dagen klarte jeg nesten ikke gå. Fy så vondt bekkenet mitt var!!! men utpå dagen i går begynte det heldigvis å fungere igjen, så nå er det bare litt ubehagelig. Jeg bruker litt tid på å lære jeg... Men nå er jeg blitt flink! Jeg setter meg når jeg skal på med bukse, sokker og sko, går med korte skritt og er veldig forsiktig. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26+3

Tiden flyr! :-) Sikkert fordi det er så travelt for tiden!

Er i ferd med å bli sørpe forkjøla :-( Perfekt timing da, siden vi reiser på kurs på fjellet i morgen! Jada.... Skulle ikke forundre meg om jeg blir sengeliggende! En kollega jeg har jobbet tett med i det siste er nemlig hjemme fra jobb i dag pga forkjølelse.... Slemme mannen som smitter meg! :evil: Det kjennes ut som jeg burde holdt senga også, men det har jeg jo ikke tid til... Hvorfor blir man aldri syk når man har tid til å være det??

I går fikk ei venninne endelig gutten sin, 11 dager over terminen! Ble superrørt av meldinga fra henne, "Jeg er så lykkelig, jeg har blitt mamma!!!" Så kos! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27+1

Jeg BLE sørpe forkjøla. Hadde likevel en fin helg på fjellet, men nå er jeg helt gåen og er hjemme fra jobb i dag, hoster som en gal, sover ikke om natta og har null krefter.... Slet meg likevel opp og dro på jordmortimen i dag. Og der var alt bra! :-)

Opp 3 kg siden sist (11 kg totalt), sf-mål 27 (holder meg i overkant av feltet!) litt økende blodtrykk (115/70) men helt normalt, urin negativ (men jeg er visst litt uttørket igjen og fikk beskjed om å drikke mye), fosterlyd 128 (140 sistgang). Tror småtten sov, for det var kjemperolig i magen enda så mye jordmor klemte og dyttet. Kanskje sliten etter helga, for det har vært voldsomt med liv der til tider! Magen buler i alle retninger! :ler:

Men nå skal mamma selv ta det med ro så vi blir kvitt den dumme forkjølelsa. tror jeg skal tusle i senga.... Og prøve å glemme alt jeg egentlig burde gjort på jobben i dag... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28+5

Ble et "langt" fravær her nå. Forkjølet ja. Var hjemme mandag og tirsdag, følte meg så bedre og dro på jobb onsdag og torsdag, men i løpet av torsdagen kjente jeg at jeg ble dårligere igjen. Fikk feber på kvelden (som nærmet seg faretruende 40 grader før jeg fikk stoppet den med paracet, da sto mannen nesten klar til å ringe legevakta...), og var ganske ødelagt. Dro til legen på fredag. Han tok masse prøver og konstanterte at det "bare" var en influensa... Ble så sykmeldt hele denne uken med streng beskjed om å ta det med ro. Som om jeg klarer noe annet.... Så jeg lå hjemme med feber i flere dager, mens mannen dro på tur til Glasgow. :-( Det var kjipt det! Men da han kom hjem på mandagen hadde han kjøpt ei klokke til meg, litt babytøy til småtten, og ei t-skjorte til seg selv med teksten: "I'm the daddy!" :ler: Herlige mannen min!! :kline:

Vel, formen er stigende, men litt dårlig med krefter enda. Småtten lider tydeligvis ikke med det problemet, for i magen er det full baluba... Litt slitsomt innimellom ja. Men jeg er glad h*n har det bra da.

Håper formen stiger ytterligere i løpet av helga, sånnn at jeg er "fit for fight" på mandag, og rekker å jobbe litt før jeg tar påskeferie. :-) God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

30+2

Litt påskejobbing. Ikke voldsomt effektivt, men jeg får da gjort litt. Ligger nå forran skjema, og har fått oversikt over det som skal gjøres før jeg går i permisjon, og det er faktisk ikke helt avskrekkende.

Formen er ganske god, men bekken og rygg sliter litt. Skal til legen 6. april, og da håper jeg at jeg kan få en liten sykemelding så jeg får litt kortere dager på jobb. Etter noen timer foran pc'n har jeg nemlig problemer med å bevege meg i det hele tatt... :roll: Ikke gøy. Tror det er bedre å redusere tiden litt enn å risikere å bli liggende eller noe.

Ellers har vekten stått rolig i snart 4 uker, ikke helt bra men kommer nok av forkjølelse og influensa. Det kjennes ikke ut som småtten lider noen nød, full fart i magen!

På torsdag går turen til hytta på fjellet, håper på noen fine dager der. Riktig god påske!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31+2

Da er påska overstått også! Hadde noen deilig dager på fjellet med knallvær, og har fått farge i ansiktet og fregner på nesa! :-)

Småtten sparker og herjer, noe som går litt utover ribbeina mine... Men det er jo bare herlig å kjenne at det er liv! Bekkenet krangler, spesielt om natta, og det begynner å gå hardt utover nattesøvnen. Hender jeg må stå opp og stå og gå litt før jeg legger meg igjen fordi jeg får så vondt når jeg ligger. Ikke mye digg! :-(

Men hva gjør ikke litt skikkelig vårvær med sinnet! :-) Humøret er topp og energien bra! I går var jeg så energisk at jeg begynte å vaske vinduer. Men fy så sliten jeg ble... Ikke bra å bli for energisk heller nei.

I morgen kommer moren min til Oslo, hun skal i en begravelse. Det er jo litt trist.. men det er kos å få besøk! Hun blir til fredag, da reiser vi sammen til hjemstedet mitt. Skal omsider få hentet babytøyet søsteren min har lovet jeg skal få arve!

Med denne uka er det bare 6 uker igjen til jeg starter permisjonen faktisk. Det går så fort!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31+4

I går fikk Shakira datteren sin!! :-) Og det gikk fort! Hun fikk rier i 6-tiden på morgenen, men de var lenge ganske så uregelmessige. Men kl 15.00 ankom de sykehuset, og kl 16.40 var jenta født!! :hoppe: Ei nydelig tulle!

Håper det går like raskt og greit når jeg skal i ilden selv... Bare rundt 8 uker igjen nå... Tida flyr! Og vi er ikke helt klare enda. Mangler fortsatt stellebord og bilstol. Men vi tror kanskje vi har funnet stellebord nå, skal prøve å få sett på det i dag. Og kanskje kjøper vi sprinkelseng i samme serien også. Og så blir det muligens en tur til Svinesund neste helg for å kjøpe bilstol, de er visst ganske mye billigere der. Da begynner vi å nærme oss... Men det er diverse småting vi mangler fortsatt også. Strngt tatt bør jeg vel pakke sykehusbagen snart også, sånn tilfelle småtten finner ut at h*n vil ut før tiden. Vel, det får vente et par uker til.

Snakket med sjefen i dag, og avtalte at jeg skal få beskjed om eventuelle kurs under permisjonen min, sånn at jeg kanskje kan ha mulighet til å være med på det. Har ikke lyst til å bli helt akterutseilt mens jeg er borte heller, selv om jeg strengt tatt håper å bytte jobb...

Jobb ja, kanskje jeg skal prøve å være litt flink her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det hørtes ut som en fin fødsel! Håper på en slik en jeg også :hoppe:

Nå går det jammen meg unna for deg også gitt! Jeg har ikke pakket bag`n ennå, selvom det bare er halvannen uke igjen :roll: Jeg synes det er så uvirkelig, skjønner liksom ikke at JEG skal ha en baby!! Men i dag må jeg bare pakke, nå tørr jeg ikke vente lenger! Og jeg satser ikke på at mannen pakker for meg, for han finner sikkert ikke halvparten :ler:

Kos deg med forbredelsene og tiden du har igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...