Gå til innhold

Engel, fra prøving til lille Daniel kom til verden!


Engel

Anbefalte innlegg

8+6

Hei Siam, er 8+6 i dag mener jeg, det er etter min beregning ut i fra mine litt korte sykluser, legen kommer sikkert til å mene at jeg er 2-3 dager kortere på vei... Men mine beregninger stemte mye bedre enn legens sist gang, så jeg holder meg til dem! :sjarmor:

Ja, det er kanskje ikke tidlig å begynne å kjenne livmora nå? Det kjennes ut som den er bare såvidt over bekkenet liksom, men når jeg dytter litt på den så kjenner jeg godt at den fyller hele bekkenet godt! :) Det er godt å kjenne at den har vokst, da er jo forhåpentligvis alt i orden der inne.

Formen i dag er foreløpig ok. Egentlig så er det veldig irriterende at jeg klarer å holde formen i sjakk mens jeg er på jobb, og så blir helt utslått når jeg har fri i helgene... :roll: Har lite å gjøre på jobb som vanlig... Har nesten begynt å telle dager til jeg er ferdig her nå... Desverre er det ganske mange dager igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9+5

Ikke så mye å fortelle egentlig, ble sykmeldt etter en tur til legen forrige torsdag, er helt utslått. Er møkka lei av varmen som gjør formen enda dårligere! Skal til legen på fredag for den første kontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Engel!

Uff da! Ikke noe hyggelig lesing! Jeg har vært helt slått ut jeg også men gudskjelov så ser det ut til at varmen gir seg nå ja.

Bra med sykemelding så du ikke sliter deg helt ut :)

oppdater gjerne hvordan Daniel har det i barnehagen .... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+1 (tror jeg...)

Første kontroll hos legen i dag, og han viste seg å være veldig koselig! Det var jo en lettelse, alltid litt skummelt med nye leger. Tok blodprøver, og fikk forlenget sykmeldingen med en uke, da skal jeg tilbake for GU. Han ville ta det så vi fikk tatt prøver for å se om jeg har disse forferdelige streptokokkene som det har vært så mye snakk om. Er jo greit å få sjekket det, selv om jeg HATER GU!!! :grine:

Heisann Cappocino! Daniel stortrives hos dagmamman! Hun har 4 barn der, og Daniel er vel faktisk yngst... Men en gutt og ei jente er bare et par mnd eldre, og eldste jenta blir 2 år sent i høst. Da jeg skulle hente han der i går hadde han knapt tid til å bli med hjem... Han kom og ga meg en klem før han løp tilbake til sandkassa... :ler: Og jeg som trodde han savnet mamman sin... :overrasket::ler: Det er jo utrolig deilig at han har det så bra der da, og vi stoler virkelig 100% på hun som er dagmamma, hun er nok litt spesiell, men utrolig flink med barna! Så egentlig er jeg ikke så lei meg for at vi ikke har fått barnehageplass foreløpig.

Ellers så er jo våre små inne i en fantastisk tid, med alt det nye de lærer! Daniel har blitt veldig opptatt av en fotball i ei bok vi har, "Ftthtballja!" sier han fornøyd og peker! :ler: Ellers er han som et lite ekko, og er bare så søt når han "snakker i telefonen". (Hallo! Jaaa! Jaaa! Nehe!)

Endret av Engel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Lenge siden jeg har vært "innom" nå... Godt du har fått deg en okei lege, det gjør mye lettere når man har en man føler seg komfortabel med!

Håper du får en kjempefin uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare skrive litt her... Vi er nemlig kanskje i ferd med å bli huseiere! :) Vi var på visning i helga, på et hus som ligger kjempefint til, har flott tomt og er nær både svigers, broren til mannen, og Daniels Dagmamma. Huset selv er en liten katastrofe... dvs seriøst oppussingsobjekt.

Prisantydning var 1,990 000. Det var budrunde i går, og vi vant budrunden med et bud på 2,070 000. Men selger avslo budet... Syns nemlig det var for lavt... :overrasket: Vi fikk dog et motbud, vi kunne få huset for 2,1 mill. Men vi ble egentlig litt irriterte, og syns vi hadde gått høyt nok, og egentlig var vi veldig usikre om vi i det heletatt burde kjøpe noe med så mye jobb, med tanke på at jeg er gravid og nok ikke kan birda så voldsomt. Så vi avslo motbudet, men sa selger kunne få vurdere det høyeste budet vårt til i dag. Og nå ringte megler og sa at vi kan få det for 2,070 000.... :sjarmor: Men det er mulig at vi ber om en ekstra befaring før vi bestemmer oss helt, for vi er litt usikre på om vi egentlig er gale som kjøper huset...

Kommer tilbake med oppdatering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åj !! Oppussingsobjekt ja.. det kan jeg alt om.. :sjarmor: Vi begynner endelig å se enden på hele oppussingssirkuset! F f... så mye energi, frustrasjon, tid og penger det har gått med på det huset!!! og MYE gjenstår!!!

Hadde jeg visst det jeg visste idag om det huset vet jeg ikke om jeg hadde gjort det om igjen. Men så er situasjonen litt ubeleilig da, med svangerskapet ogsånn...

Send meg gjerne link, knaskje jeg kan tipse dere hva dere skal se etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noe huskjøp nei! Var på ny befaring der i går kveld, tok da med oss en onkel som er byggmester, og fikk bekreftet det vi fryktet. Det blir altfor mye jobb og for kostbart for oss. Sånn som huset er i dag er det sannsynligvis ikke mulig å bruke 2. etasje på vinteren, det er vinduer med enkle glass og null isolasjon i veggene... Og når man da ikke får overtatt huset før 1. november rekker vi ikke fikse det før vinteren heller. Og bæringa var køddet med også... Uff nei, skummelt prosjekt det der. Vi får være glade for at vi kom oss ut av det!

(Men med masse jobb og penger hadde det virkelig kunnet blitt bra. Men byggmesteren vår mente det nesten ville være billigere å rive hele huset og heller sette opp et nytt....)

Så letingen fortsetter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en kort oppdatering, er alene hjemme for tida, gubben er på messe hele uka. :grine:

Var til legen igjen på fredag, til GU, og det gikk som en drøm! Han er skikkelig flink! Livmora var stor og fin mente han, nesten så han lurte på om jeg var litt lengre på vei, men sånn var jeg sist også. Fikk svar på blodprøvene, og de var helt fine. Ble så sykmeldt 100% denne uka, men skal prøve å jobbe 50% neste uke. Formen er bedre, men jeg blir fortsatt døsliten... Og trenger ganske masse søvn, noe som ikke er helt enkelt å få til når jeg er alene med poden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen

Hadde jo ikke fått med meg dette nesten-huskjøpet jeg. Godt dere fant ut tingenes tilstand FØR det var forsent da. Kjedelig å sitte med et pengesluk som ingen ende vil ta - blir jo litt dyrt å betale 2 mill for bare "ei tomt".

Vi gleder oss til å se dere i morgen....dvs jeg ihvertfall...Emma er lite keen på å dele lekene sine så hun gleder seg kanskje litt mindre.ha ha ha ha!! :ler:

Snakkes i morgen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg bare inn og sjekke hvordan formen min var på denne tiden sistgang. Jeg er 12 uker på vei i morgen, og da mente jeg at jeg var i god form igjen sist, men jeg så nå at jeg fortsatt slet litt med kvalme da også. Og det gjør jeg altså nå og... Tror hele tiden at kvalmen er på vei til å forsvinne, men så dukker den opp igjen.... Var kvalm i går morges, i natt og i morges... Begynner å bli veldig lei!!

I går hadde jeg og Daniel en kjempefin dag hos *Emma* og Emma! Var sååå kos å se dem igjen! :klem: I dag er Daniel hos dagmamma igjen, og det var han fornøyd med det også, var igang med å leke før jeg var ute av døra. Jeg skal snart reise å hente han, og så er vi invitert til svigers på middag. Blir koselig det! Daniels kusine skulle være der noen timer, så da kan hun og Daniel stulle litt sammen. Gode venner de to, til tross for at hun er 2 år eldre.

Nei, skal jeg prøve å gjøre noe fornuftig her da tro... Burde rydde bort vask og støvsuge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+4

Da er jeg på jobb... Skal prøve å jobbe 50% denne uka. Får se hvordan det går, er et stykke igjen til normal form foreløpig.

Hadde en krekkopplevelse før helga, da noen tente på en låve i tilknytning til huset som vi leier. Ble vekket kl 3 natt til fredag av brannbiler og politi, måtte slenge på meg og poden klær og reise til svigers. Var en stund sikker på at vi kom til å miste alt, men etter iherdig innsats av 30 brannfolk klarte de å hindre at brannen spredte seg. Låven brant dog helt ned. Det ble ingen skader hos oss utover noen sprekte vindusruter og at alle blomstene som sto i vinduene ut mot brannen er svidde... Er litt skjelven, det kunne gått riktig galt om ikke noen naboer tilfeldigvis oppdaget brannen såpass tidlig. Politiet jakter intenst på pyromanen, håper de tar vedkommende fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+1

Har vært til legen i dag! Og fikk høre hjertet til den lille i magen!! :hjerter_rundt: Så nå er jeg lettet og glad! Nå vet vi med sikkerhet at det er liv der, og jeg er over de farligste ukene, på tide å virkelig begynne å glede seg!

Daniel er syk da. Forkjøla med feber. Så ikke noe poeng i å levere han hos dagmamma i dag, hun ville vel neppe hatt han der heller... Så han fikk bli med meg en tur til legen, og resten av dagen har han stort sett krevd å få sitte på fanget til mamma og se på Postmann Pat -filmer... Han har helt dilla, og jeg begynner å bli VEEEELDIG lei... Men heller flere timer med Postman Pat enn en unge som hylgriner hele dagen. Har ikke fått i han noe særlig med mat i dag heller, men heldigvis en del drikke. Virker som det er litt vondt for han å svelge, han er vel sår i halsen. Jeg håper virkelig at han er litt bedre i morgen, ellers kan dette bli ei veldig slitsom helg. Mannen har reist på hytta med svigers for å sette opp peis, så jeg er alene med Daniel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

14+6

Tror kanskje jeg kjente beveglse fra småtten i går kveld, men er ikke helt sikker. Jeg kjente et eller annet nedi der i allefall.

Formen er bedre, har ikke vært kvalm på ei uke nå! Og orker mer og mer også! Deilig å slippe å være helt utslått på kveldene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Så bra at formen kommer seg! Ingenting er bedre enn å komme tilbake til vanlig hverdagsform igjen... kvalmen er noe shit!!!!

Hold motet oppe, ikke lenge til du bytter jobb! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15+4

Da er jeg "friskmeldt" og jobber 80% igjen! kommer nok til å bli litt slitsomt, men formen er bra den, så det burde gå greit. Utrolig deilig å få tilbake litt energi!

Med litt ferie som jeg skal ta ut har jeg bare 4 uker igjen å jobbe her nå! Gleder meg sååå til å slutte! :sjarmor:

Men, jeg har IKKE fått innkalling til ultralyd enda, nå syns jeg det tar lang tid! legen hadde sendt skjemaet for over 1 mnd siden, burde da hørt noe nå!! Om det ikke har kommet noe i posten i dag så skal jeg ringe sykehuset i morgen. Jeg er jo snart 16 uker nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med oppadgående form igjen! Og "friskmelding" :)

Jo også gratulerer med vel overstått studie!!!!

Må være deilig å slippe å ha det hengende over hodet!

Litt jobbing, litt ferie, så ny jobb og permisjon! Mye å glede deg til du fremover!

Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, jeg har faktisk mye å glede meg til fremover! :sjarmor: Har kanskje fått overtalt gubben til en liten storbyweekend et eller annet sted også i oktober! Må nok ta med Daniel, for vi har ingen mulighet for barnevakt utenom akkurat helga, men det får vel gå greit.

16 uker i dag! fortsatt ingen innkalling til ultralyd, men fikk høre at sykehuset ikke sender innkalling før 2 uker før timen, så da kommer den vel en av de nærmeste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+6

Har fått innkalling til ultralyd 11. oktober! Spennende!! :sjarmor:

Er ellers litt sliten for tida, Daniel er forkjølet, men feber som svinger opp og ned. Har vært hjemme med han i 2 dager, og nå i dag en mannen hjemme med han. Om han har feber i morgen også får vi ta en tur til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...