Gå til innhold

Engel, fra prøving til lille Daniel kom til verden!


Engel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En liten oppdatering. Har vært på kontroll hos legen i dag. Han mente helt klart at det nok var en tegningsblødning jeg har hatt, og at det begynner å åpne seg. Han tilbød egentlig å sjekke om det var åpning, men vi måtte droppe det siden jeg hadde med storebror som skulle sjekke ørene sine, og han var alt annet enn rolig... Uansett så har det jo ingenting å si om det er åpning eller ikke ennå, fødselen kan skje i morgen eller om 5 uker uansett... Men det hørtes ikke ut som legen trodde jeg kom til å gå så veldig lenge... Når han var ferdig med undersøkelsen sa han: "Ja, vi får vel nesten sette opp en time til deg igjen også." Hørtes ikke ut som han trodde jeg ville trenge den... :overrasket: Satte opp time om 2 uker... Jeg har store planer om å knipe igjen fram til da!! Ellers, lillebror ligger med hodet laaangt ned i bekkenet (selvfølgelig, har jo kjent det på pressingen...), ikke festet, men storebror festet seg egentlig aldri helt han heller, tror jeg har romslig bekken. Ble sykmeldt 60%. Legen foreslo 100% først, men jeg kommer til å bli sprø om jeg bare skal gå hjemme og vente på fødsel... Så fant ut at å jobbe 40% bør gå greit. Men har lovet å ta det med ro da. Blodtrykk og urin var helt fin, og ikke noe vann i kroppen.

Så da er det bare å krysse fingrene for at lillebror holder seg der inne lenge nok til at jeg får føde på fødestua. Men har tenkt å pakke sykehusbag og ordne alt vi trenger i starten i helga ja... Ble litt stressa... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse murringer og kynnere igjen i går kveld, men det ga seg heldigvis etter en stund. Har fått vasket litt babytøy og handlet inn litt til sykehusbagen i dag, så er vi i det minste litt forberedt... Men jeg tror ærlig talt at lillebror bare lurer oss og egentlig ikke har tenkt seg ut på leeeenge enda. Og nå er både storebror og mannen sørpe forkjøla, så om noe skulle strarte nå så må jeg vel klare meg helt på egenhånd... :roll: Storebror hoster og er tett i bronkiene igjen, så jeg håper bare vi slipper å dra på legevakta med han. Får se hvor tett han blir.

Svigers er forresten i syden fram til neste søndag også, så fram til da har vi egentlig ikke barnevakt til storebror om noe skulle skje heller... Nei, må nok knipe igjen ei stund til ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

36+4

3 dager til, og jeg kan føde på fødestua! :sjarmor: Er glad lillebror har holdt seg i magen, selv om jeg begynner å bli lei av kynnere, murringer og maserier nå! Så så snart jeg passerer 37+0 kan han gjerne komme! :)

Ellers ikke så mye å skrive om. Siste uke før permisjonen nå, litt usikker på om jeg gleder meg eller gruer meg til å gå ut i permisjon... Er redd for å kjede meg om lillebror lar vente på seg. Selv om jeg egentlig har 1000 ting som burde gjøres hjemme. :sjenert: Et lite gardinprosjekt bl.a.... Vi har bestilt oss ny sofa også! Gleder meg til den kommer, men det blir vel tidligst i slutten av mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, innom for å sjekke formen.

Grattis med 4 dager igjen!

Da er det bare å sette igang med akupunktur og bringebærbladting :sjarmor:

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

37+6

Lillebror har bare drevet med lureri ja! :frustrert: Går her med stor mage fortsatt jeg. Litt lei nå. Var hos akupunktøren i går da, kanskje det kan hjelpe... Men foreløpig har hun kun satt for modning, ingen nåler som skal sette igang fødsel. Jeg tar bringebærbladkapsler også, har vel gjort det ei uke nå. Så får vi se da... Akkurat nå er mannen i Gøteborg, og kommer ikke hjem før torsdag kveld, men jeg tar gjerne en fødsel i helga jeg altså! :sjenert: Får prøve å motivere meg til å forføre mannen når han kommer hjem på torsdag... :sjarmor:

Ellers ble Daniel syk på torsdag, som var og har hatt litt feber siden nesten. Bare forkjølet, men det er visst en hard forkjølelse. Fikk den selv også, og lå rett ut med høy feber lørdag og søndag. Leverte Daniel i barnehagen i dag. De ringte en gang fordi han hoster og spiste litt dårlig til han å være., og så syns de han var litt varm. De lurte på om de skulle prøve å legge han inne i dag, det er nemlig svinkaldt, -10 og snøføyk. Det var greit for meg. Så lovte jeg å komme i 2-halv 3 tida å hente han. Har dårlig samvittighet for å ikke hente han med det samme, men jeg bare MÅ slappe av litt selv også. Jeg er fryktelig sliten nå, og tar til tårene for alt og ingenting. Enda bra at jeg sover ganske greit om nettene.

Endret av Engel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Nå er det ikke lenge igjen du.... tiden flyr!

Lillesnuppa vår har blitt 6 uker alt og snart får du lillebror i armene.

Godbedring til Daniel og masse avslappende vibber til deg.

Fødevibber får du om et par uker ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+4

Tar gjerne noen fødevibber nå jeg! Fy fillern så lei jeg er av å være gravid nå!! Så jeg er fødeklar til tusen, samtidig som jeg har fått bitte litt fødeskrekk... Har plutselig begynt å huske hvor sinnsykt vondt det er å føde.... :overrasket: Vel, setter all min lit til fullmånen til helga, at den har virkning denne gangen også. Og så skal jeg til akupunktøren igjen i morgen... Nå skal jeg snart dra på bassengtrening, trenger å komme meg ut litt og få rørt litt på meg. Dessuten må jeg få kommet meg innom en butikk... Vi har bryllupsdag i morgen, så jeg må jo nesten finne på noe til gubben... Jeg vet hva jeg får, ny diamant til allianseringen. Så da har jeg snart 3 stk, siden vi har vært gift i 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du jeg glemte jo helt å svare på den siste mailen din jeg....veldig dårlig samvittighet altså. Men vi var nesten ikke hjemme i helga også virker det ikke akkurat som du er i kjøre til Ski form så det gikk kanskje greit.

Veldig dumt at ikke jeg har fått kommet meg til deg med den vuggen altså. Men hvis jeg kan besøke deg rimelig raskt etter fødsel så bør jeg jo kunne komme med den likevel..om du fortsatt vil....

Jeg krysser fingrene for at lillebror kommer denne uka sånn at jeg kan besøke deg til helgen - før jeg reiser!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud har dere vært gift i 3 år!!! Da har jo vi kjent hverandre i mere enn 3 år da jo..hjelp som tiden flyr!!!!

Gratulerer på forskudd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+6

39 uker i morgen, ingen tegn på fødsel enda. Hadde masse kraftige kynnere i går kveld, sikkert pga akupunkturen, men det ble ikke noe mere nei. Neste tirsdag begynner jeg med igangsettingsnåler og hyppigere timer, om jeg ikke har født før da selvfølgelig...

Er trøtt og lei nå, giddesløs... Argh! :frustrert:

Jeg hadde nok ikke orket å kjøre til Ski nei Emma.... Så helt greit det altså. Vil fortsatt gjerne låne vugga, men det holder nok om jeg får den etter turen deres også. Det er faktisk over 3 år siden vi ble kjent ja... Det har gått fort!

Bryllupsdag i går ja, ikke at den ble feiret eller noe. Jeg fikk akkurat det jeg ventet av mannen, roser og ny diamant til ringen min. Og han fikk skjorte, t-skjorte og cd av meg. Litt kjedelig.... Det vi kunne trengt var en skikkelig romantisk kveld bare vi to... jaja.

Åååå kjære fullmåne, kom og sett igang fødselen for meg!!! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom for å sjekke formen :klem:

Ikke lenge igjen nå! Hold ut :sjarmor:

Ha en kjempefin helg med masse fødevondter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39+3

Tror nok fullmånen sviktet meg denne gangen... :tristbla: Det eneste tegnet på en fremtidig fødsel her er litt brunaktig, slimete utflod. Har nesten ikke hatt kynnere i helga engang. Nei, får vel krysse fingrene for at nålene til akupunktøren kan sette igang noe på tirsdag.... Er så møkk lei av å ha vondt om natta nå. Har vondt fra ryggen ned til hælene... :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leeeenge siden jeg har vært innom her nå... :sjenert: Og så har du nærmet deg termin med stormskritt! Ønsker deg masse lykke til!! Regner med at du skal føde samme sted som jeg gjorde. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

39+4

Fortsatt ingen tegn til fødsel nei.. :grine: Får vel bare krysse fingrene for at akutimen i morgen har virkning. Hun skal iallefall sette nåler for igansetting i tillegg til modning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på Lillebror!!!

Kooooooom da....koooooom da!!

Hvis han kommer på onsdag får han fin fødselsdato: 07.03.07 :)

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39+6

Takk for heiing, det trengs!

Hadde regelmessige kynnere i hele går kveld, men alt stoppet igjen når jeg gikk og la meg... :grine:

Ny akutime i morgen... Og legetime på fredag morgen. Om ingenting har skjedd til da skal jeg be legen om å sjekke modning/åpning.

Kom igjen da lillebror!!! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...