Gå til innhold

Engel, fra prøving til lille Daniel kom til verden!


Engel

Anbefalte innlegg

Velkommen tilbake fra ferie!

Jeg kan absolutt anbefale EL-tester (tips: Persona-testene er en god del rimeligere). :Nikke:

Lykke til på jakten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet at Persona er billigere, testet med dem syklusen før vi begynte prøvingen. De antydet eggløsning på dag 15. Men jeg klarer ikke heelt å stole på dem, bl.a. fordi jeg glemte å teste en dag, og fordi jeg fikk positivt på den siste testen jeg hadde (da kunne jo testen vært positiv dagen etter også, hvem vet?) Og hvis jeg virkelig har eggløsning på dag 15 eller senere så er jeg redd jeg kan ha litt kort lutealfase siden jeg begynner å spotte allerede på dag 24 i normal syklus. Derfor vil jeg gjerne sjekke en gang til. Dessuten er det en del som mener at personatestene ikke er helt til å stole på. Men ingen eggløsningstester er visst 100% til å stole på. Jaja, får se hva testene viser nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

har tjuvlest i dagboka di, og tenkte jeg måtte sende deg noen positive tanker frem mot hytteturen i helga. Håper det blir både modne bær og en spire. :wink:

ha en fin onsdag!

klem fra edea :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5.pp dag 10:

Endelig fredag! Juhu! Og start for testing med eggløsningstester. Men gudene er virkelig ikke på min side for tiden. Da svigers hørte at vi skulle på hytta og plukke bær, tror du ikke jammen de bestemte seg for å bli med!! Og siden det strengt tatt er deres hytte kan vi jo ikke akkurat si nei. Pokker! Så nå må det nesten bli friluftssex på oss i helga. Enda bra det er meldit fint vær! Hehe, fikk hysterisk fniseanfall tidligere i dag da jeg så for meg meg selv liggende på ryggen i lyngen med beina i været for at spermen skal renne inn.... :hoho: Og så blir det å ta eggløsningstester i smug da.. Jaja, går vel på et vis.

Sjekk av tapp viste at den er lav fortsatt, så det er nok noen dager igjen til eggløsning. Har ikke sett eggløsningsslim ennå heller.

Ønsker alle lesere en riktig fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5. pp dag 13:

Mandag igjen. Sukk! Men har for en gangs skyld mye å gjøre.

Har hatt en kjempefin helg, plukket litt bær, og gjort masse i fobindelse med påbyggingen av hytta. Fikk da kost med mannen også! :sjarmor: Ellers har jeg ikke fått positiv eggløsningstest ennå. Men fant eggløsningsslim i går, og tappen sitter høyt, så nå er det bare å stå på! :sjarmor: Hvis vi orker i varmen da... Vi får ta oss en kald dusj før og etter om nødvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5. pp dag 14:

Oi, tusen takk for blå vibber! Tas imot med glede!! Fikk masse vibber fra en gravid venninne i går også, så nå må jeg da klare å slippe et fantastisk bra egg som mannens soldater klarer å befrukte! Og så får det legge seg pent til rette i livmora og bli der fram til begynnelsen av mai neste år!!! Jeg er superklar for å bli gravid, og kjempelei av å vente!!!

Ikke positiv eggløsningstest i går heller. Så da bør den virkelig være positiv i dag! Spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5. pp dag 15. EGGLØSNING!

Positiv eggløsningstest i går :-) , så da har jeg eggløsning på dag 15. sånn som personaen viste. Ble nok bare litt forvirret sist syklus fordi alt kom 2 dager tidligere :roll: . Men nå vet jeg at jeg kan stole på eggløsningstegnene mine også, så jeg er godt fornøyd sånn sett. Så er bare spørsmålet om lutealfasen min er lang nok da. Har 11 dager fra eggløsning og fram til mensen starter, men jeg spotter jo 2-3 dager før mensen, dvs at spottinga starter 8-9 dager etter eggløsninga.... Legene er ikke helt enige om tidlig spotting har noe å si, men jeg vet det er flere med tidlig spotting som sliter med å bli gravide (men kanskje er det mange med tidlig spotting som blir raskt gravide også, bare at dem hører man ikke om...) :klø: .

Jaja, vi fikk da kost i går etter litt om og men (etter et par "nesten-heteslag"), så nå vet jeg jo med sikkerhet at vi har hatt sex på et gunstig tidspunkt. Og med en ny innsats i varmen i kveld så burde jo oddsene være best mulig for at noe kan skje! Og så begynner den forferdelige ventinga igjen da.... Jeg gjør virkelig ikke noe annet enn å vente for tiden! Og i mens flyr dagene forbi uten at jeg får nydt dem. Uff, håpløs tid dette.

Har forresten ikke kjent noe stikking eller noenting i magen før i dag tidlig, da var det skikkelig vondt i ca 5 min, men nå kjenner jeg ingenting igjen. Jeg kjenner det alltid på høyre side, er ikke det litt rart? Begynner å fundere på om det kan bety at jeg har noen syster eller noe på høyre side... Hvis jeg får mer av de vonde smertene i dag, så skal jeg ringe legen min tror jeg, sist syklus var det kjempevondt og jeg ble skikkelig uvel. Jeg mener det kan være greit å få sjekket det hvis det gjentar seg denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5.pp dag 16

Negativ eggløsningstest i går, så da var eggløsningen i går ja. Så nå er det bare å vente og vente på IKM 23. august. :roll:

Stakkars mannen måtte kapitulere i varmen i går, så vi får håpe at ladningen fra tirsdag er nok! Det er jo typisk at jeg skulle få eggløsning akkurat i den verste varmeperioden, det er jo ikke akkurat så mange sånne varmeperioder i Norge....

Vel, jeg skal ta en telefon i dag ang et hus vi kanskje skal kikke på. Så kanskje får jeg noe annet å tenke på i noen dager framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier som jeg har sagt før:

Ventetid=dustetid. :roll:

håper du finner noe å aktivisere deg med, Engel, så det ikke blir for kjedelig å vente sånn...

Klem fra edea :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som snakker om at sommervarmen medfører *hete* sommernetter har ikke peiling på hva de snakker om. *svett* Kan ikke si at romstering i sengehalmen er det første jeg tenker på når jeg ligger som et svett slakt og hiver etter pusten og tigger om en frisk bris inne på soverommet.

Får håpe tirsdagen gjør utslaget, Engel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5. pp dag 17

Endelig fredag! Og jeg skal attpåtil gå litt før idag fordi jeg skal på hyttetur med en jentegjeng. Blir kos! Spesielt med dette været. Men jeg er faktisk glad for at det har blitt litt kjøligere. Og så får jeg noe annet å tenke på i helga i hvertfall. Men er ganske trett i dag, ikke lett å sove når det tordner og lyner og høljregner ute. :Gjesp:

Det huset jeg nevnte i går utgikk, så det er bare å lete videre. Sukk!

Men nå skal jeg bare gjøre unna noen ting på jobb, så skal jeg nyte helga! Riktig god helg til alle som måtte titte innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5. pp dag 20

Har hatt ei kjempefin helg! Herlig vær, bading, god mat og drikke og masse koselig skravling, bedre helg kan man vel ikke ha! Men det ble litt lite søvn, så jeg er mer eller mindre halvdød i dag.... :Gjesp:

Vel, ei venninne av meg har lest at brun spotting før mens er rester etter forrige mens, ikke start på den nye. Så nå er jeg ikke bekymret for min korte lutealfase heller, 11 dager skal jo holde det! Og så ønsket jeg hardt å bli gravid da jeg så et stjerneskudd i helga, så da må det jo snart skje! :sjarmor:

Så nå er det bare å holde ut ventinga da. 1 uke til IKM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg følger spent med Engel :-) Kjenner meg godt igjen da jeg er i samme situasjon selv, og kjenner meg igjen med multivitaminer, wild-yam og alt det der.

Wild-yam er kvinnens ginseng, og skal hjelpe på fruktbarhet, men foreløpig har jeg ikke fått resultater.

Har du sjekket mannens spermier forresten? Min (snart kommende) mann er litt reduserte ift. normalt så jeg ligger for sikkerhets skyld med stumpen i været.

Av og til har jeg lurt på det å være her inne på graviditetsforum - at det kan stresse mer enn man tror, men det ender jo med at man er innom her likevel. Merkelig hvor forskjell det er på folk, mht fruktbarhet. Kjenner flere som bare har glemt pillen EN dag og vips var de gravide. :evil: (joda bra for dem).

Vi får stå på vi andre, en dag får vi vel holde et lite nurk armene. Lykke til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sjekket mannens spermier nei, det er vel egentlig litt tidlig siden vi bare har prøvd i 5 mnd. Men hvis ingenting har skjedd når det nærmer seg et år så får vi ta en tur til legen. Men jeg ligger litt med en pute under stumpen og beina i været likevel jeg da.... :sjenert:

Prøvde wildyam bare en syklus, merket ingen forskjell. Kanskje jeg prøver igjen neste syklus om det ikke klaffer nå. Men prøver å stresse minst mulig egentlig (selv om det ikke virker sånn... :oops: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...