Gå til innhold

Engel, fra prøving til lille Daniel kom til verden!


Engel

Anbefalte innlegg

2pp dag 23

Er sure oppstøt et graviditetstegn eller? Kanskje litt tidlig? Er det ikke sånt man får sent i svangerskapet da?? La oss håpe det kan komme tidlig også, for jeg begynte med det i går kveld og fortsetter i dag, og har ikke spist noe som burde fremkalle det, har spist mat jeg spiser ofte, og jeg pleier i grunnen aldri ha sure oppstøt! Men nå står syra helt oppi halsen på meg. Æsj! :tunge1:

Men det er sikkert bare noe annet, jeg som blir syk til helga eller noe sånt! :murvegg:

Hektisk helg med bursdag for to tantebarn og en konfirmasjon på søndag, og over 4 timers kjøring hver vei... Men det blir jo hyggelig å se familien da! :-) Spesielt mine nydelige, herlige, rampete tantebarn! :-) Gutter på snart 5 og 3 år, og ei jente på 1 år! Gleder meg!

2-4 dager til IKM (det nærmer seg!!! :-) )

5 arbeidstimer igjen til helga

30 1/2 arbeidsdager igjen til ferien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Engel er klar til å ta helg! Fortsatt sur i magen... Håper det ikke er kø hjemover for da ender jeg vel opp med magesår! :hoho:

Er tilbake på mandag, forhåpentligvis uten antydning til tanta! :sjarmor:

Ha ei riktig god helg alle sammen! (skriver det her og håper folk kikker innom, for jeg orker ikke skrive det i alle bøkene...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cappo dytter tante vekk-------->>>>>>> laaaangt vekk-------------------------->>>>>

Sånn da burde hun holde seg borte i ca 9 mnd :)

Lykke til med testing og kjempegod helg!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går deg med magen? :wink:

Husker jeg fikk tidlig sure oppstøt da jeg ble gravid sist, men det kom ikke fult tidlig. Har forresten vært plaget med det samme de siste dagene :roll:

Krysser for positivt resultat snart!

x :tommelsmil: x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2pp dag 26, som nok blir 3pp dag 1.

:( Jada, begynte å spotte på lørdag allerede. Det var nok noe annet som var årsak til sure oppstøt ja. desverre. Er selvfølgelig kjempeskuffet. Og det hjalp ikke akkurat at jeg var i familieselskap i helga. Min søster har fått 3 barn omtrent uten å prøve (lykkes på 1. -2. forsøk, den siste var ikke planlagt engang...), og kusinene min har også fått to tette, men nr 1 unnfanget rett etter bryllup, så jeg antar at de ikke har prøvd så lenge.

Og andre også ser ut til å ha lykkes kjemperaskt. Broren til mannen min og kona lyktes etter kun å hatt kun et samleie i nærheten av eggløsning. Mine venninner med barn har lyktes etter 2-3 prøveperioder etter p-pille stopp. Er det rart man blir litt utålmodig selv om vi bare går inn i vår 3. pp nå?? Jeg sluttet tross alt med pillen for et halvt år siden! Så selv om vi bare har prøvd aktivt i 2 perioder så skulle nå i allefall virkninger av pillen være ute lenge før vi begynte å prøve. :evil: Dessuten har jo syklusen min vært kjemperegelmessig, eneste et lite avvik forrige syklus da perioden med spotting ble litt lengre da selve mensen kom et par dager senere. Og å være omgitt av små hjerteknusere ei hel helg er ikke taktisk når man selv lengter veldig etter en egen hjerteknuser, og akkurat har oppdaget at mensen er på vei denne gangen også! Blæh!

Har nå blitt bekymret for at lutealfasen min er for kort. Når jeg har eggløsning på dag 15 og en syklus på 25 dager, så blir det jo en lutealfase på 10 dager bare. Er akkurat innenfor det som skal kunne gå bra, men når jeg begynner å spotte allerede 2 dager tidligere, altså etter bare 8-9 dager, rekker egget å feste seg og stoppe alt da? Det kan jo bruke 8 dager før det fester seg.

Med all den sexen vi hadde denne gangen, og jeg VET jo at vi traff med tidspunkt for jeg hadde klare eggløsningstegn, da bør det jo være stooor sjanse for befruktning, så det er det vel mest sansynlig at det er "innfestingen" som er problemet? Uff, jeg vet ikke jeg...

Det som vel bekymrer meg aller mest er at hvis vi ikke lykkes i løpet av et par sykluser til så er det stor sannsynlighet for at vi må utsette prøvingen pga flytting og forhåpentligvis jobbytte for meg. Jeg KAN bare ikke bli i den jobben jeg har nå, da kommer jeg til å stupe rett uti en depresjon tror jeg.... Hvis jeg hadde blitt raskt gravid kunne jeg holde ut fram til permisjonen, men hvis det drøyer noe særlig mer så MÅ jeg bytte.

Drittdag! :murvegg: har bare lyst til å dra hjem og legge meg på sofaen under et pledd og spise snop. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: :trøste: :klem2:

Så trist da Engel!!!! Vet hvordan du har det!

Men du.. ang jobbytting, prøv i vei selv om du er jobbsøker!!! ikke la jobbytte "minske" sjansen for baby!!

Det er vel bedre med ny jobb å være gravid enn å deppe.... Stå på, både når det gjelder jobb og baby!!

Vil bare gi deg en god :klem: på mandagsformiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er definitivt den verste tiden i syklusen!!! :kjempesinna: Bare bitte litt spotting, et lite tak i magen dann og vann, bare for å minne meg på at mensen er på gang. Men tror du den jævla tanta blir ferdig til å komme sånn at jeg kan kommer meg vidre og planlegge neste prøverunde? Neida! :evil: Den nye trenden er tydeligvis minimum 3-4 dager med spotting før mensen. Så går jeg her og venter da, passe premenstruell og forbanna! :frustrert:

Vel, har fått et tips om at Wild Yam kan hjelpe på kort lutealfase, så det skal jeg prøve den syklusen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe gøy å kjenne mensen i anmars nei :(

Håper selvsagt du tar feil!

Wild Yam skal hjelpe på lutealfasen ja. Jeg håper du har fått instrukser om hvordan det skal brukes. Jeg ble anbefalt det i en helsekostbutikk for lettere å bli gravid. Ingen instruksjoner. Jeg antok jo det skulle brukes hver dag. Først etter ca en halv måned leste jeg om det på SG, og fant ut at det var veldig feil :roll:

Jeg har ikke tatt det siden. Tror ikke kort lutealfase er mitt problem.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 pp dag 1

Ja ikke så mye å si egentlig. Skal kjøpe Wild Yam, og ja, jeg vet at det kun skal brukes i noen dager etter eggløsningen. Skal ellers gjøre et tappert forsøk på å koble av, tenke positivt og konsentrere meg om alt annet, feks kursjobbing, jobbsøking, husleting, trening, og ikke minst mannen! :sjarmor: Kunne virkelig trenge ferie, siden det for tiden er umulig å holde humøret oppe på jobben, men siden jeg bare har 2 uker jeg egentlig kan ta ut nå i sommer så må jeg bare vente. Hmmm... får høre litt med mannen, kanskje vi kunne fått til å ta et par dager litt tidligere, en langhelg hadde gjort seg....

Er jeg ikke gravid når jeg er ferdig med ferien så tror jeg at jeg kommer til å prøve akupunktur eller noe. Kanskje jeg stresser, men jeg ser ingen grunn til å vente et helt år før jeg prøver å gjøre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

En hilsen fra din nye dagboknabo her.

Håper alt ordner seg for deg med både jobb og prøving og at dagbøkene våre snart blir graviditetsdagbøker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe Wild Yam' date=' og ja, jeg vet at det kun skal brukes i noen dager etter eggløsningen. [/quote']

Du får rapportere tilbake om Wild Yam fungerer eller ei! Har like lang (kort? :o ) luteralfase som deg. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG FREDAG!!!! :-)

:hoppe::hoppe: I det siste har det betydd "endelig slutt på denne forferdelig lange, kjedelige uka." Nå betyr det "endelig mulig å sove og slappe av litt etter alt stresset, men hvor i all verden ble denne uka av da? Fredag allerede?"

Jepp, har hatt det bizzi på jobben for en gangs skyld + et lite jobbintervju sånn på si også. Spennende jobb faktisk, men jeg blir veldig bundet i 16 mnd framover, som prosjektleder, så hvis jeg får tilbud så er jeg i den situasjonen at jeg må velge mellom karrieren og familie..... Argh! Og jeg tror jeg velger familie gitt. Det er det mannen vil også, selv om han selvfølgelig lar meg ta den avgjørelsen helt selv, han støtter meg uansett.

Er nå på dag....*telle*... pokker, når hadde jeg mensen? Oi! :hakeslepp: er på dag 11 jeg! Snart eggløsning da! *skynde meg hjem og forføre mannen*

Etter jobb i dag bærer det rett til frisøren, VI FÅR FERIEPENGENE I DAG!!!! og så litt shopping før jeg skal spise Sushi med 2 venninner! Og så blir det sikkert et par drinker etterpå. Må jo benytte anledningen til sånt mens man kan, snart er det jo (forhåpentligvis) slutt på sånt for en laaang stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelp! :o

Jeg har fått jobbtilbud. Prosjektleder stilling. Bare ansatt for dette prosjektet, som har en varighet på ca 16 mnd.

Jeg håper i tilfelle å få permisjon fra den jobben jeg har nå for den tiden det er snakk om, og det har sjefen min her mer eller mindre sagt at er greit også. Jeg har lyst på denne jobben, den et stort hopp oppover på karrierestigen, og jeg kommer til å lære mye. MEN:

Jeg må da utsette barneplanene, jeg kan ikke binde meg til et sånt prosjekt for å å risikere å gå ut i permisjon om 10 mnd eller noe. Må utsette det minimum et halvt år. Etter å først ha ventet i over et år på at mannen skal bli klar for barn og nå ha prøvd i snart 3 mnd, er jeg ikke så sikker på at jeg vil utsette dette jeg, selv om det "bare" er et halvt år. Argh! Skulle ønske jeg var mann!!!! Da hadde ikke dette vært noe problem i det heletatt.

Jeg trives IKKE i jobben jeg har nå, og ønsker å gå vidre, men ikke på bekostning av familie. Hjelp, hva skal jeg gjøre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 pp dag 16:

Eggløsning over tror jeg. Vi har hatt sex de 4 siste dagene, får håpe det ble treff!

Har kommet fram til at familie er viktigere enn jobben; men jeg vil gjerne ha begge deler. Så mulig jeg takker ja, men er ærlig ang det at vi ønsker oss barn nå, så får de avgjøre om de vil ta sjansen. Jeg hadde ikke sagt noe om det var en annen type jobb, men når jeg blir ansatt på et spesielt prosjekt, som prosjektleder, så er det litt verre om jeg plutselig ikke kan gjennomfør hele prosjektet. Det er ikke så lett for andre å steppe inn heller.

Det er ikke sånn at det er en "once in a lifetime" jobb dette, muligheten vil nok komme senere også. Dessuten håper vi jo å flytte, og da er det litt upraktisk med den jobben. Og jo, jeg er møkka lei jobben jeg har, men jeg tror faktisk dette har gitt sjefen min en vekker også, han ser at jeg kan forsvinne. Så selv om det kan bli et problem at vi får lite å gjøre til høsten så tror jeg han kommer til å anstrenge seg for å finne mer givende arbeidsoppgaver til meg, han ga meg i alle fall det intrykket, han vil visst veldig gjerne ha meg her.

Men jammen er det vanskelig når man havner i en sånn situasjon. Jeg har jo sagt at hvis jeg får jobbtilbud så kan jeg utsette prøvinga, men det var ikke så lett likevel. Spesielt ikke når mannen har blitt så ivrig prøver også! Så lenge som jeg ventet på at han skulle bli klar, og nå er han bare superivrig! Bare jeg nevner eggløsning så er han på vei inn i senga! :ler: Kjempekoselig det da! Jeg er så utrolig glad i han, og det er ikke noe jeg ønsker høyere i hele verden enn å få barn sammen med han. Tenk, et lite barn som er litt meg, og litt han. Det er jo en helt fantastisk tanke!! En liten familie.... Og jeg vet at han vil bli en helt fantastisk pappa, han er kjempeflink med barn, og de forguder han. Jeg er heldig jeg! :-)

Tror jeg begynner med Wildyam på torsdag og tar det i en uke. Verdt å prøve om det kan hjelpe på lutealfasen min. Mulig den er lang nok som den er, men siden jeg begynner å spotte etter 8-9 dager gjør det ikke noe om den blir et par dager lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke til med valget Engel! :)

Jeg skjønner at det ikke kan være lett, men det høres ut som om du har tenkt grundig igjennom det, så det går sikkert bra.

Cielo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 pp dag 17:

I kveld begynner jeg med wildyam. Begynner pent med 1 pille i kveld, og fortsetter så med 2 piller morgen og kveld fram til neste onsdag tenker jeg. Så blir det spennende å se hva som skjer. Kan vel bare glemme å tolke noen tegn fram til lenge etter ikm tenker jeg, siden jeg ikke aner hvordan kroppen vil reagere på wildyam. Jeg har vel ikm ca 4. juli, og hvis jeg ikke ser antydning til tanta så tenker jeg at jeg prøver å teste ca 8. juli. 2 uker til det....

16 1/2 arbeidsdager igjen til ferien

13 1/2 dag igjen til jeg skal teste positivt :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wildyam er det for å øke lutealfasen? Mente å huske å ha lest det...

Krysser fingrene for at egget finner en lun og myk plass å feste seg på sånn at det blir en liten :babysmokk: i mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med avgjørelsen - er det mandag du må gi beskjed om du tar jobben eller ei?

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...