Gå til innhold

Engel, fra prøving til lille Daniel kom til verden!


Engel

Anbefalte innlegg

3 pp dag 21:

Wildyam er for å forlenge Lutealfasen ja. Spiser masse kapsler om dagen, skal ta i kveld, og i morgen tidlig, så er det stopp. Så får vi se da. IKM er egentlig til lørdag, så på torsdag/fredag ville jeg normalt begynt å spotte. Blir spennende dette!

Og ja, dagene i dag var dagen da den store avgjørelsen måtte tas.

Joda, når jeg dro på jobb i dag tidlig hadde jeg fortsatt ikke bestemt meg. Men hadde da planer om å snakke med sjefen om det igjen. Men da jeg kom på jobb spurte sjefen om vi kunne ta lønnsforhandlingene da, så da tok jeg alt i samme slengen.

Etter å ha fått den lønnsøkningen jeg håpet, så fortalte jeg at jeg hadde fått tilbud fra det andre firmaet. Sjefen var ikke overbegeistret for å låne meg bort så lenge. Og så kunne han fortelle at vi hadde fått inn litt mer jobb for høsten, pluss at han hadde satt opp meg som prosjektleder på en av de største oppdragene! Og den har jeg kjempelyst på! Dette har litt med at en av seniorene nå trapper ned til 60% + at en annen senior er 50% sykmeldt, og da faller det mer ansvar på meg. + at sjefen nok skjønte at noe måtte han gjøre for å holde på meg. Og etter at sjefen hadde lagt ut i det vide og brede om hvor gode tilbakemeldinger han fikk på meg, og hvor god tro han har på meg, så syns jeg det var helt greit å gi han en sjanse til! Så jeg takket nei til den andre jobben. Men jeg må legge til at jeg allerede før jeg snakket med sjefen hadde bestemt meg for at barn er viktigere enn karrieren nå, og at jeg uansett ville fortalt sjefen der jeg fikk tilbud om jobb at jeg ikke gjorde noe for å unngå å bli gravid nå.... Og da hadde de kankskje trukket tilbudet. Men nå ble det jo bare til at jeg takket nei på grunnlag av at jeg hadde fått nye, spennede prosjekter i min nåværende jobb. Men han sa at jeg mer enn gjerne måtte ringe hvis jeg følte for å skifte beite ved en senere anledning da, så det var jo hyggelig.

Magefølelsen sier at valget mitt var riktig, så får vi håpe at den holder seg sånn....

Ellers så så vi på et fint hus i går, med en herlig hage, jeg kunne helt levende se 2 små krabater tumle rundt der... :sjarmor: Budrunden er igang. Foreølpig er budene langt under prisantydningen, og vi sitter egentlig litt på gjerdet og venter og følger med. Hvis det ikke stiger heftig så legger vi nok inn et bud i morgen. Spennende!! Faktisk under 1 time med bil til jobben for meg, så pendlingen ville ikke bli fullgal heller, nå bruker jeg jo over 1 time, men det er med kollektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med valget Engel; når magefølelsen din sier deg at du har valgt rett har du sikkert det!

Så spennende med budrunde som er i gang også.

Jeg vet akkurat hvordan det er, det pleier å bli ganske nervepirrende etterhvert!

Jeg krysser fingrene for at dere får det!

Og for at WildYamen fungerer og bidrar til ønsket resultat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Engel!

Gratulerer med valget og håper dere fikk huset :)

Så bra at du har funnet ut hva du vil gjøre ang jobben, det er såå slitsomt å ha det hengende over seg.

Og jeg nærmer meg den situasjonen selv, fikk nemlig en telefon igår fra rekrutteringsbyrået som fortalte at jobben som jeg søkte på i februar (som jeg fikk 99 % sikkert, men da hadde jeg allerede sagt ja til den jobben jeg er i nå) står ledig nå og de lurte på om jeg ville komme til intervju... så nå står jeg her og gleder meg veldig til å ringe etterpå for å høre mer om den.

Men så begynner det lille rare hodet mitt å tenke igjen da... baby - karriere osv..... men jeg tror jeg sier "ja takk" begge deler hvis jeg skulle være så heldig å få jobben.....

La oss høre hvordan det gikk med huset og har du link (PM)?

Vi er på jakt etter hus selv og det er morro å se hva som er der ute av hus.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:(

Etter heftig budrundet er budet nå mye høyere enn vi har råd til å gi (og huset er geller ikke verdt det, lurer av og til på hva folk tenker? Jeg er i byggebransjen og så at det var mye som måtte gjøres på huset!)

Hektisk dag på jobb, kommer sterkere tilbake i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 pp dag 23

Har en magefølelse.... Men jeg vet jo at det sikkert bare er innbillning.... :oops: Men likevel... Kan det være en liten :babysmokk: der inne? håpe, håpe, håpe!!!!!!! :hoppe: Farlig dette, at håpet stiger sånn....

Vel, ingen antydning til brun spotting ennå i alle fall, men det er jo helst på dag 24 og 25 det begynner. Så går jeg her og venter.... :sjenert:

Har ikke hatt noe særlig stikking rundt eggstkkene denne gangen, og heller ikke noen mens-smerte-tak. Men så er det jo første syklus hvor jeg har prøvd WildYam også, vanskelig å vite hvordan det slår ut.... :roll:

Jeg hater å vente!!! :evil:

ca 3 dager til IKM

2 1/2 dag til helga

12 1/2 arbeidsdager til ferien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MØKKADAG!!!!

Wildyam hjalp tydeligvis ikke i det heletatt!!! Utfloden begynner allerede å anta en rødbrunlig farge!!! Fortsatt mest gul, men jeg ser hvilken vei det går!! GRRRRR!!!!! :evil: :kjempesinna::sinna::grine:

Møkkakropp!! Hvorfor blir ikke jeg like raskt gravid som søsteren min?? Syns ikke verden er helt rettferdig jeg!

Jada, det var bare 3. pp.... Men jeg har ikke brukt p-piller siden begynnelsen av desember i fjor jo, og vi har da ikke vært SÅÅÅ forsiktig i tiden før vi begynte prøvingen på alvor heller!

Forbanna.... ARGH!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trøste: Velkommen i klubben "kanskje april baby".... :(

Klarte ikke å la være å teste idag morgen jeg, men så hvitt som testen var skal man lete leeeeeeeeeenge etter :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o :o :klø:

Kroppen min driver gjøn med meg tror jeg, gjør alt mulig bare for å torturere meg. Utfloden som kom er ikke brun jo, den er rosa. Det har jeg aldri hatt før. Er det pga WildYam tro??? Har lest om flere som har spottet rosa noen dager før IKM når de var gravide, men det tør jeg ikke tenke på en gang, blir bare enda verre å takle det når mensen virkelig kommer da.

Jeg har rett og slett ikke sett rosa etter at jeg sluttet på pillen for over et halvt år siden, alltid bare brunt og mørkerødt, også under selve mensen og på slutten. Dette var rart.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg kom med :trøste: for tidlig da?

Tenk om det er festeblødning ?? :o

Spennende dager frem til IKM :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har ikke kommet noe mer, det var bare det rosa jeg så tidligere.... Nei, vil ikke håpe, for den utfloden min har vært litt sånn tidligere, kommet, for så å forsvinne i en dag før den kommer igjen. Så selv om den aldri har vært rosa før så tror jeg nok løpet er kjørt for denne gang, kjenner antydninger til mensmurringer også.

Jaja, har to venninner som begge ble gravide i 4. pp, får satse på at det gjelder for meg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er utfloden brun. Snart igang med 4.pp.

Ha en riktig fin helg alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( Hadde håpet litt om at det var noe annet jeg da.... :trøste:

April er også en fin mnd å få baby på :)

GOD HELG ENGEL! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:klem:

Har du forresten oversikt over om WildYam endret lutealfasen din i det hele tatt? :klø:

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4pp dag 2:

Vi prøver igjen! Håper på bedre resultat denne gangen, håper ferie kan virke inn på en positiv måte.

Nei, WildYam så ikke ut til å hjelpe i det heletatt, det eneste jeg merket var at utfloden var rosa første dag i stedet for brun, og jeg spottet bare bitte, bitte litt de to første dagene. Kanskje det hjalp litt? Kanskje burde jeg tatt flere kapsler eller i flere dager, ikke vet jeg. Men jeg har funnet ut at jeg ikke skal prøve noe mer før jeg evnt har snakket med lege eller homeopat eller noe.

Planen nå er å koble helt av denne syklusen, så jeg har ikke tenkt å være noe særlig her inne heller. Om ikke det blir resultater denne gangen så blir det testing med egglløsningstester for å se om jeg virkelig har eggløsning den dagen jeg tror jeg har det og at det bare går 9 dager til jeg begynner å spotte, og hvis det er tilfelle så går jeg til legen (om jeg ikke har blitt gravid såklart, da blir det en annen grunn til å gå til legen).

Ønsker dere alle en riktig fin og fruktbar sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...