Gå til innhold

Game of Thrones. Serien og bøkene, ettertrykkelig spoila.


Mann 42

Anbefalte innlegg

Jeg likte billesamtalen. Den var både metaforisk og litt meningsløs på en gang, og passet på en merkelig måte inn i situasjonen som tross alt er ganske absurd.

Scenen med Missandei og Grey Worm er ikke med i bøkene, men jeg tror noe av grunnen til at de tok det med i serien er for å få med det som blir antydet flere ganger i bøkene; at the unsullied, på tross av at de er kastrerte, fortsatt kan like å se en naken kropp og ha behov for nærhet og kjærlighet.

At de velger å fokusere på forholdet mellom Grey Worm og Missandei gjør det enklere for serieskaperne å spinne videre på det, og de trenger definitivt mer fyllmasse nå som de begynner å ta igjen George R. R. Martin, som ikke akkurat er kjent for å skrive fort....

Og så liker jo publikum flest at karakterene de kjenner knytter bånd med hverandre, i stedet for at flere ukjente folk dukker opp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vampen

Faen innerst inn i helvete.. BAAAAAAH! Den scenen tror jeg det er mulig å være forberedt på.

Jeg har ikke fulgt denne tråden, og orker ikke å lese 33 sider, så jeg spør heller. Hva tenker dere om opphavet til Jon Snow? (Eventuelt Jon Snowboard, takk for forslaget Apple)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen innerst inn i helvete.. BAAAAAAH! Den scenen tror jeg det er mulig å være forberedt på.

Jeg har ikke fulgt denne tråden, og orker ikke å lese 33 sider, så jeg spør heller. Hva tenker dere om opphavet til Jon Snow? (Eventuelt Jon Snowboard, takk for forslaget Apple)

Jeg stemmer for Rhaegar og Lyanna, fordi det høres morsomt ut. Og fordi jeg tror noe av grunnen til at Eddard Stark 'tilstod' var at han ville til muren og fortelle Jon akkurat dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte billesamtalen. Den var både metaforisk og litt meningsløs på en gang, og passet på en merkelig måte inn i situasjonen som tross alt er ganske absurd.

Scenen med Missandei og Grey Worm er ikke med i bøkene, men jeg tror noe av grunnen til at de tok det med i serien er for å få med det som blir antydet flere ganger i bøkene; at the unsullied, på tross av at de er kastrerte, fortsatt kan like å se en naken kropp og ha behov for nærhet og kjærlighet.

At de velger å fokusere på forholdet mellom Grey Worm og Missandei gjør det enklere for serieskaperne å spinne videre på det, og de trenger definitivt mer fyllmasse nå som de begynner å ta igjen George R. R. Martin, som ikke akkurat er kjent for å skrive fort....

Og så liker jo publikum flest at karakterene de kjenner knytter bånd med hverandre, i stedet for at flere ukjente folk dukker opp.

Joa, det er vel så. Når man ikke vet om man kommer til å se sin bror igjen, så er vel en av de tingene man kan gjøre sammen den siste kvelden (?) å drikke vin og prate om gamle ting. Som det merkelige søskenbarnet og det faktum at det ikke finnes noe eget begrep for mord på søskenbarn. Fadermord, brodermord, men ikke fettermord. What`s up with that!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for Rhaegar og Lyanna, fordi det høres morsomt ut. Og fordi jeg tror noe av grunnen til at Eddard Stark 'tilstod' var at han ville til muren og fortelle Jon akkurat dette.

Jeg tror heller at grunnen til at Eddard tilstod, var at det var hans eneste sjanse til å overleve, og dessuten at han ble lovet at famlien skulle skånes dersom han gjorde det.

Anyway, skulle ikke Jon Snow hatt noen trekk av Targarien i seg dersom han faktisk var sønnen til Rhaegar? Rhaegar var en typisk Targarien med fiolette øyne og hvitblondt hår med anstrøk av gulll. Men Jon Snow er helt mørk.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naria

Faen innerst inn i helvete.. BAAAAAAH! Den scenen tror jeg det er mulig å være forberedt på.

Jeg har ikke fulgt denne tråden, og orker ikke å lese 33 sider, så jeg spør heller. Hva tenker dere om opphavet til Jon Snow? (Eventuelt Jon Snowboard, takk for forslaget Apple)

Jeg er også blant dem som er overbevist om at R+L=J

En ting er jeg i hvert fall 100% sikker på og det er at Jon Snow ikke er sønn av Ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Herr Heftig

:ironi:

Jeg trodde alle visste at Jon Snow var barnet til Amory Lorch og Rhaenerys Targaryan.

Endret av Herr Heftig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller at grunnen til at Eddard tilstod, var at det var hans eneste sjanse til å overleve, og dessuten at han ble lovet at famlien skulle skånes dersom han gjorde det.

Anyway, skulle ikke Jon Snow hatt noen trekk av Targarien i seg dersom han faktisk var sønnen til Rhaegar? Rhaegar var en typisk Targarien med fiolette øyne og hvitblondt hår med anstrøk av gulll. Men Jon Snow er helt mørk.

Lyanna er også helt mørk.

Kanskje genene hennes er like dominante som Robert Baratheon sine.

"The egg is strong." Haha :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En brevvenn av meg har tegnet den:) Syntes den var så fin at jeg måtte vise den:) Hun mener og Lyanna er Jon snows mor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Jeg tror heller at grunnen til at Eddard tilstod, var at det var hans eneste sjanse til å overleve, og dessuten at han ble lovet at famlien skulle skånes dersom han gjorde det.

Anyway, skulle ikke Jon Snow hatt noen trekk av Targarien i seg dersom han faktisk var sønnen til Rhaegar? Rhaegar var en typisk Targarien med fiolette øyne og hvitblondt hår med anstrøk av gulll. Men Jon Snow er helt mørk.

Joda, men det nevnes jo at Arya ligner på Lyanna, og hun også er den av Neds barn som er likest Jon. Mulig Stark-genene var de dominante. Targarien-slekta er jo en incestiøs gjeng. At mange av dem har det typiske utseendet er jo ikke så rart, iom at de er 100% Targarien. I motsetning til Jon, som eventuelt er 50%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon er sønnen til Rhaegar og Lyanna. Det er bare et tidsspørsmål før det blir bekreftet. Det eneste som egentlig er spennende med opphavet til Jon, er hvorvidt foreldrene hans var gift eller ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, men det nevnes jo at Arya ligner på Lyanna, og hun også er den av Neds barn som er likest Jon. Mulig Stark-genene var de dominante. Targarien-slekta er jo en incestiøs gjeng. At mange av dem har det typiske utseendet er jo ikke så rart, iom at de er 100% Targarien. I motsetning til Jon, som eventuelt er 50%.

Dette er mer eller mindre fasiten. Det typiske Targaryen-utseendet forsvinner av og til når det er snakk om barn med en forelder fra et annet hus. Baelor Breakspear hadde f.eks. en Targaryen-forelder og en Martell-forelder, og han hadde mørkt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Jon er sønnen til Rhaegar og Lyanna. Det er bare et tidsspørsmål før det blir bekreftet. Det eneste som egentlig er spennende med opphavet til Jon, er hvorvidt foreldrene hans var gift eller ikke.

Det legges ihvertfall veldig opp til det, men jeg stoler ikke helt på Martin. Det føles nesten litt som om det er så opplagt at det nesten må komme en twist av noe slag. Eller at det ikke kommer noe svar. I begge tilfeller blir jeg ihvertfall seriøst sur.

Jeg tipper forøvrig også at de var gift. Både pga Targarienes tradisjon for flerkoneri, men også på grunn av det heftige vaktholdet. Litt pussig om et "røvet leketøy" og en lausunge beskyttes med halvparten av kongens egen livgarde, midt i et blodig opprør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon er sønnen til Rhaegar og Lyanna. Det er bare et tidsspørsmål før det blir bekreftet. Det eneste som egentlig er spennende med opphavet til Jon, er hvorvidt foreldrene hans var gift eller ikke.

Mhm, men samtidig frasa jo Jon all arverett da han tok Night watch-eden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vampen

Dette er mer eller mindre fasiten. Det typiske Targaryen-utseendet forsvinner av og til når det er snakk om barn med en forelder fra et annet hus. Baelor Breakspear hadde f.eks. en Targaryen-forelder og en Martell-forelder, og han hadde mørkt hår.

Ja, og det understrekes jo veldig at Jon, i motsetning til de fleste barna til Ned, ser ut som en Stark. Jeg er også overbevist om at L+R er foreldrene til Jon, og Ned er ihvertfall ikke faren. Han omtaler jo aldri Jon som sønnen sin. "Av mitt blod" er en frase som sier ganske mye.

Endret av Vampen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Mhm, men samtidig frasa jo Jon all arverett da han tok Night watch-eden.

Den eden varer "til han dør". ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det legges ihvertfall veldig opp til det, men jeg stoler ikke helt på Martin. Det føles nesten litt som om det er så opplagt at det nesten må komme en twist av noe slag. Eller at det ikke kommer noe svar. I begge tilfeller blir jeg ihvertfall seriøst sur.

Jeg tipper forøvrig også at de var gift. Både pga Targarienes tradisjon for flerkoneri, men også på grunn av det heftige vaktholdet. Litt pussig om et "røvet leketøy" og en lausunge beskyttes med halvparten av kongens egen livgarde, midt i et blodig opprør.

Nja, det er opplagt når man har oppdaget det, men det er jo ikke som om gjennomsnittsleseren finner ut av det på egen hånd, i alle fall ikke under første gjennomlesning. Om man kikker litt rundt omkring på A Forum of Ice and Fire, ser man dessuten at teorien fortsatt er ganske kontroversiell (men det er forholdet til Loras og Renly blant en del lesere også, så...).

Jeg tror også at de var gift. Det er det eneste som kan forklare at Kingsguard-ridderne forble ved Tower of Joy etter at Aerys, Rhaegar og Aegon var døde. Om Jon ikke hadde vært den rettmessige arvingen skulle de jo ha beskyttet Viserys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det legges ihvertfall veldig opp til det, men jeg stoler ikke helt på Martin. Det føles nesten litt som om det er så opplagt at det nesten må komme en twist av noe slag. Eller at det ikke kommer noe svar. I begge tilfeller blir jeg ihvertfall seriøst sur.

Jeg tipper forøvrig også at de var gift. Både pga Targarienes tradisjon for flerkoneri, men også på grunn av det heftige vaktholdet. Litt pussig om et "røvet leketøy" og en lausunge beskyttes med halvparten av kongens egen livgarde, midt i et blodig opprør.

Jeg vet ikke om det egentlig er så opplagt. Serien var ikke så stor i utgangspunktet som den er blitt nå, med TV-serie og egne forum og diskusjonssider, så jeg vet ikke om alle skjønner det av seg selv - eller om flertallet får det med seg via andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...