Gå til innhold

Ny fjasetråd!

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg jobber på en bingo. Men jeg er utdannet innen biologi (hovedsakelig fra UiB) og kan enten kalle meg "biolog/zoolog", har cand.mag. grad i terrestrisk zoologisk økologi (og nesten like mye systematikk fag), men har en del fag etter den tid innen genetikk, genteknologi, miljøkjemi, paleoøkologi og PPU. Kan også kalle meg "adjunkt med opprykk". Var bare å finne den jobben som gjør at jeg får brukt for utdanningen som har vist seg noe komplisert i dette området.

Så har flytteplaner til høsten og prøver lykken i/i nærheten av Norges største by.

Med litt flaks får jeg trimmet hjernen som enkeltemne student ved UiO allerede i januar (da i Bioinformatikk)

Går ikke terrestrisk økologi innenfor samfunnsøkologi da? :P Var mer glad i populasjonsøkologi og atferdsøkologi jeg. Hadde lyst å ta master i atferdsøkologi, men er vanskelig å få relevant jobb. Så da ble det en ny utdanning i steden for :)

Endret av .-L-.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går ikke terrestrisk økologi innenfor samfunnsøkologi da? :P Var mer glad i populasjonsøkologi og atferdsøkologi jeg. Hadde lyst å ta master i atferdsøkologi, men er vanskelig å få relevant jobb. Så da ble det en ny utdanning i steden for :)

Du har sikkert hatt noen av de samme forelesere som meg. Geir Totland var favoritten. Jeg er egentlig ikke så interessert i fisk, men han klarte å gjøre det interessant..

Terrestrisk betyr bare atdet var på landjorda. Har både mye populasjonsøkologi og en del adferdsøkologi. De andre retningene ville vært limnisk (ferskvann) eller marin. Har jo litt av de også, men hovedtyngden er terrestrisk. Både innen økologi og systematikk.

Hadde vel Totland i grunnfaget i biologi. Ellers hadde jeg mange av de som har/hadde kontorer på museet, spesielt i systematikk fagene.

Skrevet

Jeg har en venn som jobber på bingoen. Han har en del morsomme statuser på facebook :fnise:

Skrevet

Vurderer å spørre legen om han kan henvise meg til operasjon av lukkemuskelen med magen. Jeg orker ikke mere, 2 faens år og det gjør så vondt. Føles som et stort sår.

Gjest Summers
Skrevet

Jeg har en venn som jobber på bingoen. Han har en del morsomme statuser på facebook :fnise:

Eksempel?

Skrevet

Eksempel?

Skal starte en egen Bingohall. Den skal hete Drittbingo! Så når kundene sier "vinner faen ikke, dette er en drittbingo!" så kan jeg si "ja, det har du helt rett i!"

Gjest Summers
Skrevet

Skal starte en egen Bingohall. Den skal hete Drittbingo! Så når kundene sier "vinner faen ikke, dette er en drittbingo!" så kan jeg si "ja, det har du helt rett i!"

Jeg lo:-)

• Liker 1
Skrevet

Noen som bor i Oslo og har utendørs gradestokk? yr.no sier -7 og storm sier -3. Jeg tror det er -10. Hvem har rett?

Skrevet

Ja det ble litt kaldt nå, men utover i uka skal det stabilisere seg rundt null

Skrevet (endret)

:ler:

Jeg blir svimmel av alle de kaffemaskinene som deles ut i julekalendrene. Går ikke kaffemaskin-salget så bra ? :fnise: Noen ganger er det 2 dager på rad. Kaffemaskin til 15000 kr er fint å ha?

Endret av Evilposelos
Skrevet

Ja det ble litt kaldt nå, men utover i uka skal det stabilisere seg rundt null

Bra :laugh:

Skrevet

:ler:

Jeg blir svimmel av alle de kaffemaskinene som deles ut i julekalendrene. Går ikke kaffemaskin-salget så bra ? :fnise: Noen ganger er det 2 dager på rad. Kaffemaskin til 15000 kr er fint å ha?

Sikkert greie de. Eller hvis man vinner en, så kan man selge den og kjøpe en billigere, og bruke resten av pengene på noe annet. :danse:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Sikkert greie de. Eller hvis man vinner en, så kan man selge den og kjøpe en billigere, og bruke resten av pengene på noe annet. :danse:

Etter å ha tenkt litt på det, skal gi den til lillesøtebror om jeg vinner den.

AH endelig har jeg fred i sjelen, det følels deilig :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: Jeg er ikke sint lenger :sjokkert::laugh::hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad:

Endret av Evilposelos
Skrevet

Etter å ha tenkt litt på det, skal gi den til lillesøtebror om jeg vinner den.

AH endelig har jeg fred i sjelen, det følels deilig :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: Jeg er ikke sint lenger :sjokkert::laugh::hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad:

Det var da enda bra. :ler:

• Liker 1
Skrevet

14 timer på skolen er ny rekord for meg. Off, en hard uke til nå så er det julefri :nigo:

Skrevet

14 timer på skolen er ny rekord for meg. Off, en hard uke til nå så er det julefri :nigo:

Yey. Hva ønsker du deg til jul? Hva skal dere spise?

Skrevet

Jeg får faen ikke sove! Når jeg legger hue på puta, hører jeg pulsen i øra... Hver bidige kveld!

Skrevet

Jeg får faen ikke sove! Når jeg legger hue på puta, hører jeg pulsen i øra... Hver bidige kveld!

Det opplevde jeg for ca en uke siden. Jeg sovnet og drømte at noen bombet huset jeg bor i gang på gang :fnise:

Skrevet

Yey. Hva ønsker du deg til jul? Hva skal dere spise?

Ønsker meg litt forskjellig. Ny vinterjakke, nye vintersko, gensre :) Ting jeg trenger egentlig. PINNEKJØTT! :nigo: Hva ønsker du deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...