Gå til innhold

DET HETER IKKE DET!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg et vandt med å ha en t på slutten av slike ord

Anonymous poster hash: cde7c...27d

Faktisk er du bare vant til det, ingen d i det ordet :)

Anonymous poster hash: 27173...a26

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må begynne å være oppmerksom på ord jeg skriver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må begynne å være oppmerksom på ord jeg skriver

Det er en kjempegod start. Det er ikke så lenge siden jeg oppdaget at vant skrives uten d heller :)

Anonymous poster hash: 27173...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deprisjon.

Folk som bare skriver å, men ikke og. Ser ut som en unge har skrevet det.

Henne når det skal være hun.

Feil bruk av hvem, hva, hvor, hvilken.

Sambo. Tenker alltid samba når jeg leser det.

Anonymous poster hash: a1862...b61

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det motsatte er mye verre. Høres utrolig barnslig ut.

Ok, det er jo egentlig like ille ja :)

Anonymous poster hash: a1862...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som en del tror bydelen Manhattan heter Manhatten. Jeg skjønner ikke helt hvor de får dette fra.

Dette er så latterlig. Ja, det er mange som skriver det feil, men tenker du deg LITT om, så burde skjønne hvorfor det er lett å begå denne feilen.

Videre er det svært mange som skriver Fenerbache om det tyrkiske fotballaget Fenerbahce, men det kunne ikke falt meg inn å skrive at "jeg skønner ikke hvor folk får dette fra, altså".

Anonymous poster hash: 13870...c52

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

I disse før-førjulstider får jeg lyst til å rope ut av mine lungers fulle kraft at

"Det heter ikke julekalender, det heter adventskalender!!!!!!!!!!!"

og

"Det heter ikke julestjerne, det heter adventsstjerne!!!!!!!!!!!" (Om man mener det som henger i vinduet, ikke planten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre: heter det ikke fortsatt mamma og jeg, Anna og jeg, Knut, Arne og jeg? Jeg ser at nesten alle skriver jeg og mamma, jeg og Anna, jeg, Knut og Arne. Jeg vet ikke om det er feil, men jeg lærte da jeg var liten at man alltid nevner seg selv til slutt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre: heter det ikke fortsatt mamma og jeg, Anna og jeg, Knut, Arne og jeg? Jeg ser at nesten alle skriver jeg og mamma, jeg og Anna, jeg, Knut og Arne. Jeg vet ikke om det er feil, men jeg lærte da jeg var liten at man alltid nevner seg selv til slutt.

Dette går meg på nervene også, i tillegg til det meste annet som er nevnt i tråden. (Jada, siste delsetning er merkelig, men noen ganger er språket sånn.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vel aldri vært noen regel, bare "god skikk". Jeg irriterer meg litt over det selv og anser det som ganske barnslig, men jeg tror dessverre den kampen er tapt. Det er også naturlig for mange å si det korteste navnet først når de skal si to navn, og "meg/jeg" er jo kortere enn de aller fleste navn.

Så jeg stusser litt på det selv, men direkte feil er det ikke. Jeg ser på det som å ikke ta av seg capsen på besøk, omtrent. Det er jo ingen lov mot det, og det er større aksept for sånt enn før, men jeg synes også det er litt barnslig.

Anonymous poster hash: 486ff...42a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei det skal hete julekalender. Jeg har aldri kalt det for noe annet, adventskalender høres bare feil ut

Ja høres feil ut men det er rett. Pointet med kalenderen er jo å telle ned TIL jul. Og ventetiden fram til jul heter advent. Kaller du det julekalender høres det jo ut som at jula varer helt fra 1 desember. :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja høres feil ut men det er rett. Pointet med kalenderen er jo å telle ned TIL jul. Og ventetiden fram til jul heter advent. Kaller du det julekalender høres det jo ut som at jula varer helt fra 1 desember. :)

Det het adventkalender men nå kaller fleste folk det for julekalender. Er det jeg har kalt det de siste 23 åra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det het adventkalender men nå kaller fleste folk det for julekalender. Er det jeg har kalt det de siste 23 åra ;)

ja jeg vet det men det er fordi folk har glemt hva det heter
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...