Gå til innhold

En mann fire koner- at ikke han blir fullstendig utslitt av å leve slik?


Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

Cody har jo ingen argumenter som holder vann. Han bare angrep og gikk i totalforsvar mens han rakket ned på Christine. Tok ikke ansvar, prøvde ikke. Ubehagelig type. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men tenk å sitte der etter 25 års ekteskap og få høre at han ikke hadde romantiske følelser for henne da de giftet seg.... Fy flate!  På et tidspunkt lurte jeg veldig på hvorfor Kody faktisk stiller opp på TV og snakker på denne måten. Forstår han ikke hvordan han fremstår? Men han har vel et uendelig behov for å forsvare seg og å legge skylden på Christine fordi hun har vært så slem mot Robyn etter hans syn. For en fyr. Stakkars ungene hans som ser dette.

  • Liker 15
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastica skrev (11 minutter siden):

Men tenk å sitte der etter 25 års ekteskap og få høre at han ikke hadde romantiske følelser for henne da de giftet seg.... Fy flate!  

Helt enig. Sånt sier man bare ikke, selv om det skulle være sant. Å si dette gjør man utelukkende for å såre andre, det har ingen annen hensikt, og det er ekstremt dårlig gjort, særlig når det er din kone over mange år og mor til dine barn (ikke at det hadde vært greit mot fremmede heller). 

Jeg er ganske overrasket over retningen Kodys holdninger og atferd har tatt de siste årene. Med unntak av det religiøse har han jo stort ett alltid framstått som en fornuftig mann. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at han føler det slik, for det er tross alt noe han har vært vant til å ha. Alle konene har levd på den måten. De har vært selvstendige kvinner som styrer egne hjem og ikke er redd for å si sin mening, men det er han som har siste ordet. (Og jeg kan godt forstå at i en familie med fem voksne er det nødvendig at man har en slags leder for at noe som helst skal kunne bli avgjort.) Så når han ikke lenger har det føles det jo som om han har mistet noe. (Sannsynligvis er det litt av samme grunn at en del menn er så i mot full likestilling, fordi de føler at mer makt til kvinner fratar dem noe de har vært vant til å ha hele sitt liv.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke dette viser at han er narsisist, så vet ikke jeg. Han ville heller sove i huset til en annen kone enn på sofaen, fordi han trengte ikke det fordi han ikke er monogam, og fordi det gav kvinnen makt😳 Bra at Robyn påpekte akkurat det. I tillegg så vrenger han ALT Christine sier, mot henne som om hun har gjort noe fryktelig galt mot hele familien. Hun prøver å få ham til å forstå, og så skyter han tilbake at hun har vert umulig å elske fordi hun er sjalu på "de andre" og ikke behandler "de andre" bra. Christine påpeker til slutt at det er Robyn han snakker om. 

Det verste er at da hun var gravid med Truely, og alle bodde i samme hus. Og hun jobbet nattevakter. Så måtte den ti år gamle dattera hennes legge barna, for Cody kunne ikke, fordi han hadde andre koner og andre barn. Jeg trodde det var fordelen med livsstilen dems, at de hjalp hverandre med barna? Burde ikke vert et problem når alle delte hus. Men, hans mening er at Christine krevde mer enn hun hadde krav på. Så må vi ikke glemme, at Kody kurtiserte Robyn når Christine var gravid, og at det kanskje var derfor han ikke hadde tid å hjelpe legge barna. 

Endret av EtLiteTroll
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EtLiteTroll skrev (3 minutter siden):

Så må vi ikke glemme, at Kody kurtiserte Robyn når Christine var gravid, og at det kanskje var derfor han ikke hadde tid å hjelpe legge barna. 

Veldig oppklarende synes jeg, om hvorfor forholdet mellom dem alltid har vært anstrengt. 

Kody virker veldig selvopptatt. 

Glad for Christine, at hun endelig kommer seg ut. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det var utrolig godt å se hvor ferdig Christine var med Kody i denne episoden.

Følte virkelig at hun tok kontroll og hadde bestemt seg og at han sto der maktesløs. Det fortjente han etter alt dritet han har dratt henne gjennom og forventet at hun skulle stå i uten å mukke!

Jeg tror også at Robyn er favorittkona. Hun er jo vel også den eneste Kody har forelsket seg i før han giftet seg med henne og ikke bare av plikt/press fra familien og sekten? 

Håper Christine finner seg en ny mann som elsker henne for henne. 

Og jeg håper virkelig at Meri forlater Kody hun også! Han har om mulig behandlet henne verre enn Christine!

  • Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosol skrev (14 timer siden):

Håper Christine finner seg en ny mann som elsker henne for henne. 

Jeg håper de tre opprinnelige konene finner seg hver sin skikkelige kar og faktisk at de klarer å nøye seg med en mann og ingen flere koner i hvert deres forhold. Nå har de prøvd det og det er nok nå. Håper det. :jepp: 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper også Meri bruker Christine som rollemodell og forlater Kody. De har ingen hjemmeboende barn som holder dem sammen, han bor aldri hos henne og de har et platonisk forhold, hun fortjener en bedre mann. Janelle har jo også på et tidspunkt spekulert i om det er verdt å være gift lenger nå som barna er så store, så vi skal ikke se bor fra at Kody og Robyn om få år er et monogamt ektepar.  

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meri har redusert seg selv til en blindtarm. Ingen har bruk for den og forstår ikke hvorfor den er der egentlig. 
Hun må gro seg en sterk ryggrad og finne sin egen verdi igjen. Hun er sterk og kan mange ting. 🦞 
*en råsterk hummer var det nærmeste jeg kom til vektløfting i farta... * :fnise: 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (8 timer siden):

Jeg håper også Meri bruker Christine som rollemodell og forlater Kody. De har ingen hjemmeboende barn som holder dem sammen, han bor aldri hos henne og de har et platonisk forhold, hun fortjener en bedre mann. Janelle har jo også på et tidspunkt spekulert i om det er verdt å være gift lenger nå som barna er så store, så vi skal ikke se bor fra at Kody og Robyn om få år er et monogamt ektepar.  

Om det skjer at alle de 3 første konene forlater ham, vil han da begynne å se etter nye koner, tro? 

Endret av Cookie123
Skrivefeil
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookie123 skrev (14 minutter siden):

Om det skjer at alle de 3 første konene forlater ham, vil han da begynne å se etter nye koner, tro? 

Godt spørsmål. Han er jo godt over 50 år så det er kanskje ikke så sannsynlig at han kommer til å få flere barn, eller i så fall bare noen få. Men han ønsker jo å leve som polygam. Hvordan vil Robyn takle å være den eldste kona tro, og ikke den nye, unge og spennende?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror han har fått seg en skikkelig nesestyver av denne omtumlende opplevelsen, så han forsøker
å finne ut av hva han syns og vil og skal etter hvert. Det tar nok litt tid alt sammen. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjonen mellom Kody og Christine understreket det jeg har ment siden aller første sesong: at alt ble ødelagt da Robyn kom. Det virket mye mer harmonisk før, alle bodde i samme hus og hadde sine roller i familien. Etter at hun kom inn i bildet har de aldri bodd sammen som en hel familie igjen. Jeg har aldri forstått hvorfor han/de på død og liv skulle ha enda en kone så lenge etter. Det er selvfølgelig på ingen måte gitt at de hadde vært en velfungerende lykkelig familie med bare tre koner, men for meg er det tydelig at Robyn endret alt og ikke til det positive.

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Arkana said:

Diskusjonen mellom Kody og Christine understreket det jeg har ment siden aller første sesong: at alt ble ødelagt da Robyn kom. Det virket mye mer harmonisk før, alle bodde i samme hus og hadde sine roller i familien. Etter at hun kom inn i bildet har de aldri bodd sammen som en hel familie igjen. Jeg har aldri forstått hvorfor han/de på død og liv skulle ha enda en kone så lenge etter. Det er selvfølgelig på ingen måte gitt at de hadde vært en velfungerende lykkelig familie med bare tre koner, men for meg er det tydelig at Robyn endret alt og ikke til det positive.

Ganske enkelt når man tenker på det. De første ekteskapene  ble gjort av praktiske  og familie grunner. Litt plikt.  Robin forelsket han seg i

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...