Gå til innhold

En mann fire koner- at ikke han blir fullstendig utslitt av å leve slik?


Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

3 er nok skrev (20 minutter siden):

Jeg har Discovery pluss, men der logger det bare til sesong 10, jeg finner ikke den nyeste sesongen. Den kom ut i usa for lenge siden

De nye episodene er fortsatt sesong 10. du må bare gå til nyeste episode

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arkana skrev (49 minutter siden):

Selv om det er trist å se at flere av ekteskapene rakner synes jeg det er fint at de er åpne og ærlige om det. De kunne jo lett bare gitt opp serien og håndtert problemene selv i det stille og latt resten av verden spekulere i vei. De er ikke opptatt av å framstå med en perfekt fasade. I mange religioner er dessuten skilsmisse helt utenkelig, mens her har de hele veien vært åpne om at alle er fri til å dra og ingen av konene er avhengige av Kody for å klare seg økonomisk. Så oppi det hele er det tross alt mye positivt likevel. 

En liten ting midt oppi her (som betyr all verden) er økonomien som driver alle de små tannhjulene rundt og får det store maskineriet til å gå. De får helt sikkert store summer for å selge rubbel og bit i alle sine privatliv over alle disse årene og utgifter har de mye av, så de er nok bundet med avtaler og underskrifter i en del tid fremover. Det er nok innhold i det til å bli oppgitt av om de tenker over det i sin hverdag. Har ikke stort valg lengre. The show must go on.... :nigo: ( :grine: )

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (52 minutter siden):

Selv om det er trist å se at flere av ekteskapene rakner synes jeg det er fint at de er åpne og ærlige om det. De kunne jo lett bare gitt opp serien og håndtert problemene selv i det stille og latt resten av verden spekulere i vei. De er ikke opptatt av å framstå med en perfekt fasade. I mange religioner er dessuten skilsmisse helt utenkelig, mens her har de hele veien vært åpne om at alle er fri til å dra og ingen av konene er avhengige av Kody for å klare seg økonomisk. Så oppi det hele er det tross alt mye positivt likevel. 

Jeg har en mistanke om at det er økonomiske årsaker til at de fortsatt holder det gående med serien. Det er vanskelig å få noe klart bilde av hva de faktisk lever av. Jeg tror det bare er Janelle som har en "ordentlig" jobb i tillegg til Kody (selv om det er uklart hva han driver med også). Har inntrykk av at det vi har sett av jobbene til de andre damene er mer eller mindre "hobby"-jobber som neppe genererer særlig med inntekter.

Og det er jo klart at dette gigantiske familie-prosjektet med 4-5 husstander koster flesk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wenda skrev (10 minutter siden):

De nye episodene er fortsatt sesong 10. du må bare gå til nyeste episode

Takk! Da skal jeg se litt bedre etter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (3 minutter siden):

En liten ting midt oppi her (som betyr all verden) er økonomien som driver alle de små tannhjulene rundt og får det store maskineriet til å gå. De får helt sikkert store summer for å selge rubbel og bit i alle sine privatliv over alle disse årene og utgifter har de mye av, så de er nok bundet med avtaler og underskrifter i en del tid fremover. Det er nok innhold i det til å bli oppgitt av om de tenker over det i sin hverdag. Har ikke stort valg lengre. The show must go on.... :nigo: ( :grine: )

Ups, der var du i forkant av mitt "identiske" innlegg. Tok meg en kaffekopp før jeg trykket "send" 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meri har vel også alltid hatt "en ordentlig jobb". Før Robyn kom inn var det i alle fall de to + Kody som stod for inntektene mens Christine tok seg av alle barna. Robyn er den som driver familiens nettbutikk (My sisterwife's closet), vi fikk se hvordan den ble startet i en av de tidligere sesongene. Meri driver jo en B&B i Parowan, i tillegg driver hun en vellykket nettbutikk (klær). Mykelti promoterer den mye på Instagramsiden sin, kanskje hun også jobber der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har Kody en «vanlig» jobb da? Har inntrykk av at han lever av serien han også, promotering og markedsføring av seg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lin skrev (7 minutter siden):

Har Kody en «vanlig» jobb da? Har inntrykk av at han lever av serien han også, promotering og markedsføring av seg selv..

Han hadde i alle fall før? Han dro på jobb med stresskoffert før i tiden, men jeg vet ikke nøyaktig hva han jobbet med, annet enn at det var en slags kontorjobb. Mulig det var noe innen data. Han snakket litt om det i en episode for lenge siden, før flyttingen til LA. Hvis jeg husker riktig da, det er så lenge siden.

EDIT; ikke data. Salg!

https://www.realitytitbit.com/tlc/sister-wives-what-is-kody-browns-job-heres-what-he-does-for-a-living

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig lurer jeg på hvorfor Christine i det hele tatt har inngått et polygamt ekteskap. Hun har gjennom hele serien vist at hun har hatt store problemer med å forholde seg til at mannen har andre forhold og måler stadig vekk sitt forhold opp mot de andres.

Det er ikke vanskelig å forstå at det oppstår sjalusi, og det har nok de fleste i denne familien kjent på. Men hun har i mye større grad uttrykt negative følelser overfor det faktum at Kody har andre koner. Hun følte hun var "kjeller-kona" på det første stedet de bodde og at Janelle var "dronningen". Hun fikk en knekk da kone nummer 4 kom på banen. Hun har sagt at hun misliker sterkt å tilfeldigvis se at Kody og en annen kone dra ut på date. Hun var den som veltet hele prosjektet med ett hus. Og nå uttrykker hun stor misnøye ved å måtte bo i nærheten av de andre konene, for hun orker ikke være vitne til at (noen) av de andre konene har et velfungerende forhold til Kody, mens hun ikke har det.

For oss "vanlige folk" er det vanskelig å forstå hvorfor noen ønsker å gå inn i et polygamt forhold (og da tenker jeg på disse  "tradisjonelle" polygame forholdene med religiøst utspring og ikke seksuelt). Men én av fordelene måtte jo være om man faktisk klarer å få et godt forhold til dine søster-koner og det fungerer som et stort nettverk, hvor man både får hjelp og støtte med barn og alt annet. Hadde man vært 100% fri for sjalusi så er det mulig å se noen fordeler med det. Som et lite stammesamfunn hvor alle tar vare på hverandre. Det er vel gjerne idealet.

Men slik fungerer det ikke for denne familien pdd, og får Christine viljen sin så bor alle langt fra hverandre og egentlig ikke har noe særlig med hverandre å gjøre i det hele tatt bortsett fra bursdagsfeiringer for barna. Da er det vanskelig å begripe hva poenget er med slike ekteskap. Bare ulemper og ingen fordeler.

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det ekteskapet de har nå, inkludert at de skaffet en fjerde kone, rett og slett bare er veldig annerledes enn det ekteskapet Christine gikk inn i. Det har rett og slett utviklet seg for langt bort fra det hun ønsket. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (15 minutter siden):

Jeg tror det ekteskapet de har nå, inkludert at de skaffet en fjerde kone, rett og slett bare er veldig annerledes enn det ekteskapet Christine gikk inn i. Det har rett og slett utviklet seg for langt bort fra det hun ønsket. 

Det stemmer sikkert. Men når sjalusi er en såpass prominent egenskap i din personlighet, så er man i utgangspunktet ganske dårlig rustet til å klare seg i et polygamt ekteskap. Tenker jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, lin said:

Det har jeg tenkt på mange ganger - tenk hvor annerledes alt hadde vært om de hadde vært samlet i et hus. 
 

Frustrerende å se på sånn i etterkant.  

Tja, hadde det ikke bare vært verre? Christine hadde fremdeles reist, Janelle ville ikke kastet ut guttene sine og de er fremdeles sosiale. Hvordan ville ett stort hus endret uenigheten mellom Kody og konene? De kunne strengt tatt vært en kohort i flere hus også, men siden noen av dem fremdeles møter mange andre går det ikke helt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arkana skrev (10 timer siden):

Robyn sier forresten i første episode at grunnen til at Kody har tilbrakt mer tid med henne og hennes barn er fordi hun er den eneste av konene som forholder seg til de samme restriksjonene som Kody selv gjør. Jeg tenker at det absolutt er en plausibel forklaring. Christine og barna har reist veldig mye og Janelle har gjort det klart at hun ikke vil begrense barnas sosiale liv selv om det går ut over muligheten til å være sammen med faren. Kody virker jo ganske rigid i forhold til levemåte under pandemien, såpass at han til og med ikke ønsket at Ysabel skulle opereres på tross av at han vet hun har en lidelse som stadig forverres og som gir daglige smerter. Samtidig er det vel liten tvil om at fravær av tid sammen sjelden vil være positivt for et ekteskap, samme hvilken grunn som ligger bak og hvor fornuftig den er fra et smittevernssynspunkt.  

men at han prorioterte Robyn var lenge før covid kom

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ostekaker skrev (5 timer siden):

Går denne serien fortsatt på TLC?

                     Ja. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

I behjelpelighetens ånd testet jeg linken din og den virker hos meg. Kommer opp noen useriøse forslag
som jeg klikker bort noen ganger, men Robyn er i gang med pratingen hun...

Nå har jeg hoppet litt rundt der og testet og de virker. Fra første episoden og det er rart å se dem igjen. Kody har også blitt gammel på disse årene. Han lever nok litt hardt, mannen. :sukk: 
https://123moviesh.to/tv/sister-wives-39044.92544

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal tro hvorfor det da ikke funker her? Jeg klikker også først  bort noen «lokale» damer. Men deretter kommer bare Unibet 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det som en gave? Du er den utvalgte på forumet og slipper å se det igjen? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...