Gå til innhold

En mann fire koner- at ikke han blir fullstendig utslitt av å leve slik?


Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke sikker på hva Kody jobber med, men alle konene jobber. Meri driver et B&B og en klesbutikk på nett. Christine selger også klær for Meris nettbutikk og jeg tror hun har begynt med noe nytt nå som hun har skilt seg fra Kody, men usikker på hva det er. Janelle var jo eiendomsmegler der de bodde før. men nå jobber hun med coaching og diverse rundt det. Robyn driver familiens nettbutikk som selger klær og smykker. De fleste jobbene har vært nevnt i serien flere ganger, som da Janelle tok eiendomsmeglerutdanning da de bodde i Nevada og oppstarten av My sisterwife's closet fikk vi se en god del av. Før Robyn kom inn i bildet tok Christine seg av alle konenes barn mens de var på jobb, så selv om hun ikke tjente penger på det var det jo i aller høyeste grad en jobb.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke sett så mye av det, men en scene brente seg fast. Og det var når Christine fødte eller nettopphadde født, og Kody sto og klina med Robyn (som han nettopp hadde blitt sammen med) rett utenfor rommet der Christine lå. Det føltes så vanvittig respektløst og at han burde vært der med henne i stedet for med nyekjæresten. 

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damene og etter hvert et par av døtrene reklamerer for spiselige/drikkeprodukter som skal gjøre dem sunnere, tynnere eller hva det nå er. Kan hende det ligger litt inntekt i dette også? Finner bilder på instagramkontoene deres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Grønnfrakk said:

Har bare sett noen få episoder i hele mitt liv bare så det er sagt, men har lurt på en ting; jobber noen av disse folkene eller er det TV-showet som er jobben deres? De bygger jo fine hus men har aldri sett dem snakke om jobben sin

De tjener nok en del på å være med på TV og det er nok derfor de fortsetter, selv om de har diverse småjobber. Det koster med store hus og mange barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig likt å se det totalregnskapet deres... Vedder på at det er tall til å få hosterier av.  :ninja: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tror jeg også. Fem voksne og på det meste 18 barn hjemme. Jeg tenker innimellom på hvor mye penger vi bruker på barna våre (hva i all verden brukte vi de pengene på før? :Knegg:) og lurer på hvordan det blir når vi ikke har disse utgiftene lenger, det må jo merkes mange ganger mer når man plutselig ikke skal betale for mat, klær, utstyr og fritidsaktiviteter for 18 barn. :haar: 

Ellers mener jeg at jeg leste et sted at deltagere på slike reality-programmer får omtrent 10% av budsjettet. De bruker fra $250000 per episode og det tar ca en uke å filme en episode. $25000 for en ukes jobb er definitivt mye penger.

Jeg lurer på om de skal fortsette med serien nå som Christine er ute av den. Den blir jo i så fall veldig annerledes. Kommer dette til å bli snakket om eller bare forbigått i stillhet, og hvis førstnevnte er det i så fall riktig av Kody og de gjenværende konene å snakke om Christine og hennes ekteskap bak hennes rygg (for jeg regner ikke med hun skal være med)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ofte blir det nye spinn-offs av slike oppdelinger, så kanskje vi får følge ytbryterne i en egen serie etter hvert? 
Time will tell. :) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (3 timer siden):

Jeg lurer på om de skal fortsette med serien nå som Christine er ute av den. Den blir jo i så fall veldig annerledes. Kommer dette til å bli snakket om eller bare forbigått i stillhet, og hvis førstnevnte er det i så fall riktig av Kody og de gjenværende konene å snakke om Christine og hennes ekteskap bak hennes rygg (for jeg regner ikke med hun skal være med)?

Paedon, sønnen til Christine har svart på kommentarer i sosiale medier at de driver og filmer neste sesong nå. Så Christine er med i minst en sesong til. 

Det er jo typisk for alle sesongene av SW hittil at de avslutter sesongen der det er mest drama for å dra flest mulig over til neste sesong, så jeg tipper at mesteparten av bruddet mellom Kody og Christine først vil bli vist i neste sesong. 

Kody og de gjenværende konene trenger vel alle pengene de kan få, så de vil garantert ikke si nei til fremtidige sesonger, så spørsmålet er vel mer hvor lenge Christine orker å holde på. Hun har jo møtt/hengt med Janelle og hennes barn ganske ofte de siste månedene og jeg blir ikke overrasket hvis noen av disse sammenkomstene er filmet med tanke på neste sesong. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig fått begynt å se de nye episodene, er på nest siste. Kody håndterer alt så dårlig, både hustomt og pandemi, så frustrerende. 

Og stakkars, stakkars Ysabel, og Christine som måtte stå i det alene. Bare måten Kody ikke stilte opp for henne på er mer enn nok til at jeg skjønner at Christine gikk.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kody tar det så inderlig personlig at konene har egne meninger og ikke følger «hans lov». Det virker som om det nærmest er blitt prinsippet for han, og det stopper for å åpne øynene og se om dette kan løses på andre måter. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/27/2022 at 10:26 AM, Hoppetaujenta said:

Damene og etter hvert et par av døtrene reklamerer for spiselige/drikkeprodukter som skal gjøre dem sunnere, tynnere eller hva det nå er. Kan hende det ligger litt inntekt i dette også? Finner bilder på instagramkontoene deres. 

Det er vel pyramidespill så vidt jeg har skjønt. Klærne Christine og Meri selger er også det vel. Viker som de gjør det ganske bra? Meri har jo ganske stort hus i hvertfall. Hjelper å være kjendis når du skal selge greier på nett. Med mindre man skal selge overprisede smykker da, som Robyn. Har hørt i podcasten om programmet at de tjener veldig mye mindre per episode nå enn de gjorde tidligere. Men kan hende det tar seg opp nå som de faktisk har noe å lage tv om. Det ble veldig mange sesonger om flytting og pakking en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare synd på alle her, bortsett fra Kody som må begynne å innse at han ikke kan være diktator. 

Jeg skjønner ikke at de ikke innser at det er lettere for Meri (som ikke har barn hjemme) og Robyn (som har alle sine barn boende hjemme) å isolere seg, enn for Janelle og Christine som har voksne barn spredd ut over landet, som man har lyst å opprettholde kontakt med. At ikke Kody skjønner at barna kommer før ham er hårreisende.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (På 27.1.2022 den 12.50):

Skulle egentlig likt å se det totalregnskapet deres... Vedder på at det er tall til å få hosterier av.  :ninja: 

Jeg vet at i 90 days fiancé/before/after osv så får deltagerne 1000 dollar per episode, noe som i bransjen visstnok blir regnet som lite. Der blir det også spekulert i at mange av parene drøyer med å forlove og gifte seg fordi de da vil miste inntektskilden sin.

Vet ikke om lønnen til Kody og konene er sammenlignbare, men i så fall så blir det en del penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars Ysabel. Fikk virkelig vondt av henne. Her har hun gått i mange år med skjev rygg og smerter, og smerter som bare har tatt seg mer og mer opp, og når hun virkelig trenger faren sin så svikter han helt.

Når man setter  barn til verden så får man still opp for hver og en av dem. Familie og familielivet er det som skal være en av de viktigste tjenestene innenfor den retningen de tror på, så  da er det bare å brette opp ermene og stå på tenker jeg.
Det gjorde vondt langt inn i hjerterota.
Han burde satt sin datter foran covid. 

Virker som at  Kody mener mannen skal prioriteres først, og barn etterpå. Robyn sidestile vel mann og barn. Janelle svarte tydelig at barna kom først. Virker som Christine mente det samme som Janelle. 

Robyn virker litt mer kuet. (Var ikke hun i et veldig dårlig forhold før Kody?). 
Enten så styrer hun alt, eller så blir hun veldig fort forledet av Kody, og lettere å styre i sin retning.

Endret av Elfy
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Ysabel ja! 
Det burde vært verdt å  prioritere henne i 14 dager, så absolutt! Hennes situasjon er spesiell og den prioriteringa burde gått foran alt - selv for Kody. 

Var han ensgstelig for å få covid selv, ikke bare mtp  å smitte andre, men faktisk bli syk selv? Eller var det det at han da måtte holde seg unna Robins barn i 2 uker? 
 

isåfall helt teit!! Skal vedde på at om Robins barn hadde vært syke eller noe, så hadde ha.  prioritert å være der selv med 14 dagers karantene. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han måtte holde seg unna alle barna i to uker etter mener nå jeg det er verdt det for å følge datteren sin gjennom en operasjon. Jeg hadde i alle fall gladelig prioritert ett av barna mine i en så viktig situasjon selv om det betydde at jeg ikke kunne være med de to andre et par uker. Enkelte ting trumfer rett og slett alt annet. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kody prioriterer å være med Robyn ja, og jeg skjønner jo på en måte det siden hun har yngst barn, men han burde absolutt prioritert stakkars Ysabel. Han har selv valgt å få så mange barn, han kan ikke velge å bare prioritere noen. 

Jeg tror Robyn er kuet og redd og villig til ofre mye for å føye seg etter Kody, ikke at hun er kontrollerende. Jeg føler at hun egentlig roper litt om hjelp gjennom dette programmet. Hun må jo være så ensom. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner også at han har prioritert de yngste barna framfor ungdom som gjerne ikke er så mye hjemme uansett. Men, de to yngste er 6 og 10 år gamle og da er man for det første for lengst ute av den mest krevende alderen slik at det ikke skulle være noen grunn til at Robyn trenger ham hjemme (de har dessuten en nanny) og for det andre er de mer enn gamle nok til å forstå at pappa må være borte en stund fordi han skal følge et av de andre barna på sykehuset. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåvel skrev (22 timer siden):

Det er vel pyramidespill så vidt jeg har skjønt. Klærne Christine og Meri selger er også det vel. Viker som de gjør det ganske bra? Meri har jo ganske stort hus i hvertfall. Hjelper å være kjendis når du skal selge greier på nett. Med mindre man skal selge overprisede smykker da, som Robyn. Har hørt i podcasten om programmet at de tjener veldig mye mindre per episode nå enn de gjorde tidligere. Men kan hende det tar seg opp nå som de faktisk har noe å lage tv om. Det ble veldig mange sesonger om flytting og pakking en stund.

Hvor finner jeg podcasten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (1 time siden):

Jeg skjønner også at han har prioritert de yngste barna framfor ungdom som gjerne ikke er så mye hjemme uansett. Men, de to yngste er 6 og 10 år gamle og da er man for det første for lengst ute av den mest krevende alderen slik at det ikke skulle være noen grunn til at Robyn trenger ham hjemme (de har dessuten en nanny) og for det andre er de mer enn gamle nok til å forstå at pappa må være borte en stund fordi han skal følge et av de andre barna på sykehuset. 

Absolutt!! 
itillegg har hun store barn også som bor hjemme og kan være til god hjelp. Forstår igrunn ikke behovet for nanny under pandemien..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...