Gå til innhold

En mann fire koner- at ikke han blir fullstendig utslitt av å leve slik?


Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hoppetaujenta skrev (På 4.12.2021 den 10.10):

Et av problemene er at de en gang var unge og idealistiske (med mange småbarn) og livet har utviklet dem til voksne mennesker som har erfart på godt og vondt. De forpliktet seg overfor mange mennsker på en gang, men vet nå at de heller vil noe annet. Noe mere og i en annen retning.  Tror ikke folk er spesielt vanskelige. De har bare blitt seg selv som voksne og det er noe ganske annet enn hva de startet som. 

Så enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (På 16.12.2021 den 13.53):

Tja....det var og er jo trenden i deres livsform...og den aktuelle nye måtte foreslås og godkjennes av en eller flere av konene først. Kody kunne ikke ha plukket henne ut selv. Det er sant det at da den siste kom inn, så ble alt forskjøvet innad. Kody koste seg veldig, mens damene slet stadig mere. Bare det å se at konene sliter skulle ha fått Kody til å avstå syns jeg, men han tenker visst kronisk på å fortsette å formere seg, så... :vetikke: 

Klart han koste seg, han fikk jo alt en mann ønsker seg i forhold til sex…… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (På 18.12.2021 den 10.47):

Det har du rett i. Hun stiller krav og står fast på det, fordi hun vet sin verdi. Hun kan kreve uten de store
irettesettelsene fra ham og heller ikke blir det skilsmisse....det kan jeg aldri tenke meg p.g.a. ungene.  

Hadde jeg vært noen av de andre, hadde jeg gått! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny sesong har startet på TLC Norge- tirsdager kl. 22.
Første episode var nå på tirsdag- fikk sett da det ligger i tv-arkivet her.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok det opp og det er sett. Wow...det er oppbrudd i alle avdelinger. Til og med trauste Janelle som alltid er fornuften selv og først pleier å tenke på ting "for familiens beste", er helt fast på hva hun selv og hennes unger skal/vil og ikke vil denne gangen. Kody fremstår som sint på nesten alle sammen. Han vil aktivt få delt opp tomten ute i periferien og denne gang har han tilføyd en tomt der for sin egen del også. Det syns damene bare er tull å gjøre, men Kody vil ha det. Et sted (for seg selv) som familien kan samles på ved dammen som i regntider oppstår naturlig der og alle kan bade og leke i den.

Covid lager kluss i alle rutiner og ingen vil treffe hverandre. Ingen treffer hverandre på vanlig vis, ungene ser ikke resten av flokken og de voksne  holder minst èn fysisk meter mellom seg (og ganske mye mere mentalt) når de treffes på nøytral plass ute på sin fellestomt i skog.

Jeg forstår ikke helt at Kody syns det er helt greit for han å smittemessig å farte mellom koner og barn (klem og samvær), for han er jo en skikkelig spreder hvis han nå skulle få smitten med seg. Christine er i ferd med å melde seg skikkelig ut og har en liten nedsmeltning i den "oppklarende samtalen" med de voksne mens vi ser på. Hun vil til Utah. Det vil få andre. Meri er ute, men slipper ikke helt taket, lever i et slags håp om at noe skal snu seg til det bedre med Kody og ingenting er hva det en gang var. Robin har enda mere sammenbitte kjever enn vanlig. Janelle rikker seg ikke, vil bli værende i Flagstaff og slå seg til ro med et drivhus og grønnsaksdyrking.

:sukk: Det var bare en vond forestilling i dette første programmet. Det kommer til å bli store endringer.  

Endret av Hoppetaujenta
Det manglet en E. lol
  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur det er lett og glemme, men husk på at det som er filmet er i starten av pandemien, når alt var veldig usikkert. Og det er nok lett for sånn som Kody som står oppi dette, og bli litt låst i tankegangen sin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, #Sunrise said:

Jeg trur det er lett og glemme, men husk på at det som er filmet er i starten av pandemien, når alt var veldig usikkert. Og det er nok lett for sånn som Kody som står oppi dette, og bli litt låst i tankegangen sin

De har vel kommet 6 måneder ut i pandemien nå? Det var fremdeles litt usikkerhet, men deler jo en voldsom logisk brist i det at han kan dra fra hus til hus, men ingen andre. Om han har vært hos Christine i to uker og så skal til Robyn, så hadde det jo ikke gjort noen vesentlig forskjell om Truley fikk være med for å leke med Sol og Ari. Og at Meri ikke får møte dem når hun er helt isolert gir ingen mening, men det er Robyn sin idioti da, ikke Kodys.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:  Rart at noen fremmede mennesker på den andre siden av kloden, som lever sitt helt virkelige liksomliv i sine ferdigpreparerte glassmontre...skal få oss til å regelmessig kjenne at vi har lava i mageregionen og er faretruende tett på å fortelle både Robyn og Kody hva en mener om deres oppførsel... :kjefte: Tv er noe rare greier.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de kjørt samme sene med Christine flere ganger? hvor hun sier "alt det beste jeg kan gjøre er å late som" , eller sier hun det bare veeeldig mange ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med pandemien merker vi jo også ulempen av å i praksis være fire ulike husholdninger. Hvis de bodde sammen hadde de jo vært en felles familie, én kohort, og alle barna kunne vært sammen så mye de ville. Det må være veldig vanskelig å være hverandres søsken og familie, men likevel ikke kunne tilbringe tid sammen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanne__ skrev (På 6.3.2013 den 23.45):

Kan dere forstå at med polygami eller hva det heter for noe at ikke Kody blir fullstendig utslitt som må farte rundt til alle sine fire koner skjøtte barn og hjem.

 

Og at ikke konene blir sjalu er for meg en gåte..

 

Tror dere de holder ut for pengenes skyld+ for de må jo utvilsom innkassere en del på dette realityshowet..

Nå er det bare 2 igjen, mery and christine har flyttet ut, og i tilegg bryr han seg jo nesten bare om Robin av konene

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Robyn sier forresten i første episode at grunnen til at Kody har tilbrakt mer tid med henne og hennes barn er fordi hun er den eneste av konene som forholder seg til de samme restriksjonene som Kody selv gjør. Jeg tenker at det absolutt er en plausibel forklaring. Christine og barna har reist veldig mye og Janelle har gjort det klart at hun ikke vil begrense barnas sosiale liv selv om det går ut over muligheten til å være sammen med faren. Kody virker jo ganske rigid i forhold til levemåte under pandemien, såpass at han til og med ikke ønsket at Ysabel skulle opereres på tross av at han vet hun har en lidelse som stadig forverres og som gir daglige smerter. Samtidig er det vel liten tvil om at fravær av tid sammen sjelden vil være positivt for et ekteskap, samme hvilken grunn som ligger bak og hvor fornuftig den er fra et smittevernssynspunkt.  

Endret av Arkana
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (2 timer siden):

Med pandemien merker vi jo også ulempen av å i praksis være fire ulike husholdninger. Hvis de bodde sammen hadde de jo vært en felles familie, én kohort, og alle barna kunne vært sammen så mye de ville. Det må være veldig vanskelig å være hverandres søsken og familie, men likevel ikke kunne tilbringe tid sammen.

Det har jeg tenkt på mange ganger - tenk hvor annerledes alt hadde vært om de hadde vært samlet i et hus. 
 

Frustrerende å se på sånn i etterkant.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har egentlig sett et pent lagt puslespill hvor filmen plutselig kjøres baklengs og en etter en bit av det
 forlater det store bildet og inntrykket står igjen som hullete og ufullstendig. Rett og slett miserabelt. :sukk: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selv om det er trist å se at flere av ekteskapene rakner synes jeg det er fint at de er åpne og ærlige om det. De kunne jo lett bare gitt opp serien og håndtert problemene selv i det stille og latt resten av verden spekulere i vei. De er ikke opptatt av å framstå med en perfekt fasade. I mange religioner er dessuten skilsmisse helt utenkelig, mens her har de hele veien vært åpne om at alle er fri til å dra og ingen av konene er avhengige av Kody for å klare seg økonomisk. Så oppi det hele er det tross alt mye positivt likevel. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Discovery pluss, men der logger det bare til sesong 10, jeg finner ikke den nyeste sesongen. Den kom ut i usa for lenge siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg Discovery+, men har du sjekket at de ikke bare har merket sesongene feil? Vi har TV fra Telia og på kanaloversikten står den nyeste sesongen som sesong 6 av en eller annen grunn. Slik har det vært med tidligere sesonger også og jeg har et par ganger gått glipp av noen episoder før jeg skjønte at dette var en ny sesong.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 er nok skrev (19 minutter siden):

Jeg har Discovery pluss, men der logger det bare til sesong 10, jeg finner ikke den nyeste sesongen. Den kom ut i usa for lenge siden

Episodene fortsetter i sesong 10. Jeg skjønte heller ikke det først. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...