Gå til innhold

En mann fire koner- at ikke han blir fullstendig utslitt av å leve slik?


Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk skal du ha. Greit å ha en dato å se frem mot. Når det nærmer seg får vi minne oss på det her. :tommelopp: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Trist, men kanskje ikke så overraskende egentlig slik familien har blitt framstilt de siste par årene.

Jeg vil likevel legge til at det ikke er utenkelig at saken blir framstilt annerledes enn virkeligheten. Så vidt jeg så stod det ingenting om at forholdet mellom Kody og Christine faktisk er over. (Det står "leaving Kody" i overskriften, men det kan bety at hun bare flytter et annet sted.) De bare siterte ting hun har sagt i serien tidligere og at hun har kjøpt et hus i Utah og så gjetter de på at hun skal bo der med Truely. Det er tydelig at de ikke faktisk har snakket med noen av dem. For alt vi vet kan det være planen er at alle skal flytte til Utah etter hvert eller at Christine flytter fordi det er veldig viktig for henne, men at hun har tenkt å fortsatt ha et (langdistanse)forhold til Kody. Det virker uansett litt for meg som om avisen har surret sammen ting hentet fra ulike steder for å skape en nyhet. 

Endret av Arkana
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, en må ta ting med litt salt, men ut ifra det siste vi fikk se av "familiens turbulens" på tv, var det veldig aktuelt da å bryte ut og dra fra Kody for godt, for hun trivdes ikke sammen med ham lengre. Ville ikke bo der han ville - hun ville hjem igjen til Utah. Ikke et lite blaff av uenighet altså, men to mennesker som har grodd fra hverandre lenge og det blir bare mere og mere synlig at de trekker livet i hver sin retning. Slik tolket jeg det. Håper at det er slik. Må være vondt å skulle holde fasaden smilende og pen, men kjenne at en egentlig er et digert uønsket femte hjul på vogna og bety mindre og mindre i forhold til ny, spennende kone som tar mannen og hele kongerike på strak arm. :sukk: 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mest overrasket over at de fortsetter med TV-serien når 1) det er såpass lite som skjer, 2) de fleste barna har flyttet ut slik at det er mindre familieliv og mer ekteskapsliv som vises og 3) forholdene er såpass konfliktfylte (for både Meri og Christine i alle fall, og slik det vises utad er Robyn den klare favoritten). Jeg kan ikke skjønne annet enn at de tjener såpass grovt på det at det er verdt det likevel, men jeg merker at min interesse for programmet har dalte og jeg er nok ikke den eneste. Det er veldig fint at de tar med også det negative og viser alle sider av polygami, men samtidig har det nå blitt så mye at det ikke er like hyggelig å se på som det var i de tidligere sesongene. Jeg likte å se hvordan de fikk ekteskapene og det felles familielivet til å fungere, men nå er det bare ingenting som fungerer lenger.

Endret av Arkana
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det. Det skinnende glasshuset har nå så mange store sprekker at det står ved et rent under. :sukk: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende borna har vore "limet" i familien, og at dei har blitt vaksne og flytta ut, har gjort familiedynamikken meir skjør. Og så i tillegg flytte så ofte... Forstår eigentleg ikkje kvifor i alle dagar dei flytta frå dei fire husa i Texas. Etter det har det jo gått utfor med både det eine og andre forholdet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fire husene i Las Vegas mener du vel?

Syns de bare virker mediekåte jeg. Ser mange andre polygamilier på diverse tv-shows som har et mye sunnere og ekte forhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wenda skrev (7 timer siden):

De fire husene i Las Vegas mener du vel?

Syns de bare virker mediekåte jeg. Ser mange andre polygamilier på diverse tv-shows som har et mye sunnere og ekte forhold

Ja, var sjølvsagt dei eg meinte. Både lenge sidan eg har sett på, og litt sliten i hovuet, så får skulde på det. x]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Arkana skrev (På 22.10.2021 den 9.15):

Trist, men kanskje ikke så overraskende egentlig slik familien har blitt framstilt de siste par årene.

Jeg vil likevel legge til at det ikke er utenkelig at saken blir framstilt annerledes enn virkeligheten. Så vidt jeg så stod det ingenting om at forholdet mellom Kody og Christine faktisk er over. (Det står "leaving Kody" i overskriften, men det kan bety at hun bare flytter et annet sted.) De bare siterte ting hun har sagt i serien tidligere og at hun har kjøpt et hus i Utah og så gjetter de på at hun skal bo der med Truely. Det er tydelig at de ikke faktisk har snakket med noen av dem. For alt vi vet kan det være planen er at alle skal flytte til Utah etter hvert eller at Christine flytter fordi det er veldig viktig for henne, men at hun har tenkt å fortsatt ha et (langdistanse)forhold til Kody. Det virker uansett litt for meg som om avisen har surret sammen ting hentet fra ulike steder for å skape en nyhet. 

Helt klart mye spekulasjoner som vi ikke har fått bekreftet ennå. Mest sannsynlig fordi familien har en taushetsavtale med TLC om å ikke avsløre plot lines i serien før den går på lufta. 

Men jeg vil tro at det som mest sannsynlig har skjedd her er et brudd eller en separasjon fra Kody. Tidligere har de i alle fall insistert på å flytte samtidig, og nå som Christine har flyttet og er på plass i ny bolig er det lite sannsynlig at de andre kommer etter i løpet av dette skoleåret i alle fall. 

Uansett hva status er for Christine og Kody blir det spennende å se hva som skjer på Coyote Pass. Janelle har jo bodd der i en trailer en stund nå, men sier på Insta at hun skal flytte for vinteren. Lurer på om det betyr at de forbereder seg på å legge ut eiendommen for salg, eventuelt om de begynner å bygge noe. Christine eier ganske lite på Coyote Pass, så hvis hun er helt ute burde det ikke være et problem å kjøpe henne ut, men har ikke sett at det har blitt tinglyst noe på det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattie16

Jeg hørte nylig på podcasten fra USA, og der hadde de sett reklamen for nye sesongen. Det er visst fortsatt snakk om at de skal bygge på coyote pass, alle konene, men at Christine foreløpig bor i Utah mens hun avventer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mattie16 skrev (5 timer siden):

Jeg hørte nylig på podcasten fra USA, og der hadde de sett reklamen for nye sesongen. Det er visst fortsatt snakk om at de skal bygge på coyote pass, alle konene, men at Christine foreløpig bor i Utah mens hun avventer.

Hvilken podcast er dette? Har sett traileren selv, men den avslører ikke hvorfor Christine har flyttet. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattie16
KaBom skrev (5 minutter siden):

Hvilken podcast er dette? Har sett traileren selv, men den avslører ikke hvorfor Christine har flyttet. 🤔

Du har rett, det var vel kanskje bare noe de spekulerte i når jeg tenker meg om. Podcasten heter surviving sisterwives, den er ganske underholdende🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tøft gjort av henne. Jeg hadde trodd at Meri kom til å være den første til å bryte ut. Men hun har vel kanskje gjort det mentalt for lenge siden. 

Spent på hva som skjer med serien. Selvfølgelig er det deres ekte liv og hverdag som kommer først. Men jeg må si det hadde vært interessant med en spinoff 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra for Christine. Synes hele familien virker mer og mer ulykkelige, så sikkert lurt at noen brøt ut til slutt. Men veldig overrasket over at Meri har hengt på så lenge som det hun har. 

Når det gjelder serien så skulle det ikke forundre meg om de klarer å melke enda et par sesonger ut av bruddet. De trenger nok pengene, og kanskje særlig Robyn, siden verken henne eller Kody virker å ha en jobb utenom serien.

Det virker jo som om Christine og Janelle fortsatt har et fint forhold, de var nylig på ferie sammen,  og datteren til Christine bor jo hos Janelle’s datter, så helt ute av familien tror jeg nok ikke at hun er. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er vel i "familie" ennå, men selve Kody-forholdet er over på kjærestemåten. De er fremdeles foreldre
og besteforeldre etter hvert til felles unger, så de har nok kontakt livet ut. Jeg er litt lei, men fortsetter å se. :ninja: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...