Gå til innhold

Cindi rocker mammatilværelsen, eller noe sånt :P


Cindi

Anbefalte innlegg

Så godt å høre at det går bedre!

Min er også lat på ammingen. Hun spiser ikke nok, med mindre jeg heller det ned i halsen på henne. :fnise: Det er enormt mye kaving under ammingen. Resultat: venstre pupp er nesten tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg vært på babyshop og leid pumpe. Viste seg at jeg måtte kjøpe flasker og ledninger for 450 kroner for å leie.. Passe kjipt å måtte bruke så mye penger, for jeg trodde jo man bare betalte leien, men man betaler 1500 i depositum, og så 450 for flaskene og 30 kroner per dag, også må man leie minimum 7 dager.

Men nå har jeg i alle fall leid den, så håper jeg det gir utslag i massive mengder melk til lille. Hadde vært finfint om vi slapp den kavinga hennes, for det er ikke særlig hyggelig å amme om dagen... Men jeg prøver alt som kan prøves.

Ammeteen hadde nok ikke enorm effekt så..

Ellers har jeg i dag fått meg ballkjole! Jeg vant en konkurranse på Facebook, og har hentet kjolen i dag. Den var knallfin!!! Litt synd med puppene mine da, for de er litt store, og det ser litt teit ut, men tenker det blir perfekt med et korsett under kjolen. Og, den er selvfølgelig råååååsa ^^,) lovv it!!

(Mannen elsket den også. Var så vidt jeg fikk ha den på meg :fnise: )

Nå er det nattan her. Lille virker til å ha vondt i magen, så jeg regner med hun våkner i natt, og da er det like greit at jeg skynder meg å legge meg. Nattifnatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner du noe her du liker kanskjeeeem? :hoppe:

http://www.allergikokken.no/oppskrifter/sokeresultater/

du kan bare klikka på melkefritt, og nøtter og ting, så dukker det opp masse bra!

har du foresten jobba noe videre med prosjektet "finne ut hvordan man lager den aller beste kaffe latten"??

Åh nå ble jeg sulten!! Jeg mistenker at du prøver å fete meg opp? Mytteriiiiiii!!!!

Jeg har så lyst på kake! Kakeeeee!!

Det blir nok latte med soyamelk. Skal stoppe innom baker Hansen og kjøpe en på vei til mamma i dag. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Ellers har jeg i dag fått meg ballkjole! Jeg vant en konkurranse på Facebook, og har hentet kjolen i dag. Den var knallfin!!! Litt synd med puppene mine da, for de er litt store, og det ser litt teit ut, men tenker det blir perfekt med et korsett under kjolen. Og, den er selvfølgelig råååååsa ^^,) lovv it!!

(Mannen elsket den også. Var så vidt jeg fikk ha den på meg :fnise: )

å!? ville han ha den på selv? :hoho:

Men du, den pumpe-leiingen? Så dyrt da!? Herre min hatt... men hva er greia egentlig? har ikke hørt deg nevne noe om at du skal leie pumpe. Er det sånn for at det blir enklere for deg å dra ut blant annet (forsempel bursdagfeiring og konsert), og at hun kaver mindre med å få melken i flaske?

Kjolen så kjempefin ut da, du må finne en anledning ti lå bruke den nå da! :skya:

Tihiihihi, jeg feite deg opp!? Neeeeeida... :plystre:

Vil jo bare at du skal spise noe annet/mer enn det du stort sett gjør...

Og på denne siden jeg fant, så finnes det også håp virker det som. Sauser og sånt.

Synes dere kan lage biff og fløtegratinerte poteter! Det trenger du :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pumper for å øke produksjonen, sånn at jeg får feita opp lillemor. :P

Hun kaver så mye under amming, så vil prøve å øke produksjonen å se om det hjelper på.

Det er dobbeltpumpe. Men hvordan i alle dager skal man klare det uten tre armer? :fnise: Justerer styrken og holder flaskene i samme hånd så puppene flyr veggimellom :ler:

Skal få mannen til å ta bilde av kjolen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... Lille har gått opp alt for lite i vekt. :sukk: Hun har gått opp 170 gr på to uker bare. Skal veie henne på nytt om en uke, og håper at innen den tid er melkeproduksjonen økt. Blir så lei meg... Jeg som prøver så hardt med denne ammingen, med kostholdet og alt. Er så utrolig kjipt da å få beskjed om å gi mer mme... Jeg ba om resept på nesespray, og håper det gjør susen i stedet, sammen med dobbeltpumping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut at jeg kan skru den på full peising og så holder den seg nesten fast selv. :P

Er liiiite melk her altså. Pumpet begge puppene samtidig i sta, en time etter amming, og fikk ut 30 ml...

Nå går jeg "all in" her. Har leid pumpe fra babyshop og dobbeltpumper, jeg har kjøpt ammete fra USA som jeg drikker, jeg har nesespray som jeg bruker før hver amming, har fått tak i afipran som jeg skal bruke i 5 dager, og spiser havregrøt (kjærringråd). Har hatt avokado i middagen for ekstra fett også... Også drikker jeg vann for harde livet.

Det måååå da funke? :sukk:

Har sagt fra til mannen om at den neste uken så ammer jeg, that's it. Så jeg skal ikke stresse ut å gjøre ting, jeg skal ha det rolig rundt meg og ikke stresse. Ooooooohm! Eller noe.

Håper dette funker... Herregud altså.. Noe SÅ naturlig, også skal det være så mye mas med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Wow, du....jeg vet ikke hva jeg skal si for å beskrive det best mulig det jeg mener.....jeg blir helt rørt over hva du går inn i, bruker tid og krefter på og alt du ofrer for veslesnuppa! Jeg tørr påstå at de fleste ville ha gitt opp for lengst! Veslesnupp har virkelig en fantastisk mamma :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muh... Takk for det Noz. :sukk: Trengte en oppmuntring nå. Lille vil ikke ta ordentlig tak heller nå... Åååååeeeeeh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Muh... Takk for det Noz. :sukk: Trengte en oppmuntring nå. Lille vil ikke ta ordentlig tak heller nå... Åååååeeeeeh!

Ta deg til deg, for det er ikke noe jeg bare sier for...morroskyld!

Amming er jo det naturligste i verden, så derfor lurer jeg på hvorfor såå mange har trøbbel med det!?

Synes det virker som at det er fler som strever med det enn det er mødre som ikke strever med det.. Hadde det vært en ting vi hadde funnet opp for 20 år siden fordi vi plutselig synes at det virka smart med amming, så hadde det vært en ting, men alle mødre og veldig mange dyrearter ammer/dier jo barna/avkommene sine!

Og for å være helt ærlig; Jeg synes det er skikkelig urettferdig at dette trøbbelet rammer deg!!!

*KrysserHeleMegSelvMedHåpOmAtUnderverkerDukkerOpp!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, virker som om det er mange som sliter med ammingen, enda det er noe kroppen skulle ha lært seg gjennom noen tusenvis av år...

Må sitter jeg her med en maskin og dobbeltpumper liksom, hvor naturlig er det?

Nettopp ammet, men lille sov så lenge i natt at jeg må pumpe for å forsikre meg om at puppene er tømt her, så de skjønner at de må lage mere.

Herregud så trøtt jeg var i dag forresten. Enda hun sov lenge. Tror hun våknet mens jeg var i dypest søvn. *gjeeeesp*

Mannen vekker meg også med slumreknappen på mobilen. Skulle fantes en vekkerklokken bare han hører, litt som med bikkjer og fløyter :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jeg som er slumreknappmennesket…..kremt. Men; siden mannen holder meg våken halve natta så får han bare tåle det, jeg er jo gift med selveste snorkemannen som har legeskrekk og vil ikke oppsøke lege for å sjekke ut om han har polypper! Klaske-meg-selv-i-hodet!

Må si du gjør en heftig innsats med amminga! Husker ikke hva de heter, men jeg fikk noen tabletter på resept da jeg mistet melken med lille A… Mistet melken i løpet av noen timer da hun ble akuttsyk og rushet avgårde i ambulanse med blålys og sirener da hun var sånn ca 4mnd. Hun ville overhodet ikke ta flaske, så de måtte sondemate henne til jeg fikk tilbake melken. Gud for et styr! Pumpet annenhver time, brukte den nesesprayen og tok tablettene.. Fikk heldigvis melken tilbake, og da gikk det som en drøm! Ammet henne faktisk til hun var 2.5 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånn. :) måtte bare gå å ta ut flaskene jeg holdt på å koke.

:sjokkert: Det er jo DU som sto på som en helt da! Herregud, 2.5 år *bøyer seg i støvet* Du er offisielt helten min! :Nikke: Det burde vært egen mammaoscar for sånne. :fnise: "this year award for worlds greatest mom goooooes toooooooo...." *trommevirvel*

Snuppa sovna i babygymmen igjen. :ler:

Jeg prøvde å legge henne i vogga, men da skulle hun bare bable i vei. Så la jeg henne på gulvet i babygymmen, og DA sovna hun. Rare lille mennesket mitt. :hjerte: Hun blir kjempeglad når hun våkner da, og ser de fine lekene som henger over henne. Haha!

I dag har jeg jo liksom bestemt meg for indre ro og amming og sånt, hehe! Så jeg har tent lys i stua, laget meg kaffe og sitter og titter på den fine utsikten vår. Oooooohm! :biggrin: Det MÅ jo bare hjelpe. Haha!

Lilles storesøster kommer i dag, og hun og mannen skal på langrenn, så da blir det bare meg, lille og pumpa i dag. Flaksest at jeg har handlet mengder av mango og ananasjuice i Sverige!! Nå skal det koses!

Får gå å ta lass 2 med flasker her. Er jo en del som går med når man pumper med begge puppa samtidig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Godt å lese av veslesnupp er så flink til å sove for tiden, så denne passer (heldigvis) ikke så bra nå, men alikevell så tenkte jeg fort på deg da jeg så denne:

1653920_10152033782943772_1690414791_n.j

:fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig her og! Lille A sov ikke ei hel natt før hun var over 3 år!! Holdt på å dø på meg… Fortsatt er hun morgenfugl da….

Herlighet Cindi, du skulle ha vært her i Zurich… vi forvillet oss inn i den rikmannshandlegata idag….og de babyklærne da! Det var Kenzo, Burberry, Armani Chloe osv osv så langt øyet kunne se…de nydeligste, nuskete, skjønne småplaggene!

Vi tok til fornuften og shoppet på Zara og Mango istedet vi...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...