Gå til innhold

Cindi rocker mammatilværelsen, eller noe sånt :P


Cindi

Anbefalte innlegg

Spiral ja, det er lurt da! Synes du det var greit å få den satt inn eller?

Har hatt spiral selv, men fikk den heldigvis satt inn da jeg var i narkose, men

da jeg tok den ut så turte jeg ikke helt å få satt inn en ny :lol:

Neeeeeeeeeeiiii, ikke sitron i den teen :bond: Det burde ikke være mulig å ha så uflaks...

Det finnes ihvertfall andre gode teer som ikke har koffein i seg..

Tar du vitamintilskudd for tiden Cindi?

Var null problem å få satt den inn. Fastlegen min gjorde det. :) kjapt gjort, og ingenting vondt. Har ikke merket noe i ettertid heller. Så er fornøyd foreløpig.

Finnes flere teer ja, har to pakker liggende i pulten min på jobb. Men regner med den kanskje er tatt nå... Er jo et par mnd siden jeg var der sist. De er så forbanna dyre de teene..

Tok blodprøve hos legen nettopp, og alle verdiene mine var bra, så trenger ikke noe tilskudd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med Pukka-teer? Jeg syns de er så gode :)

Tenker du allerede så vidt på om du vil ha en til, åh det var tidlig!! Her var nr 1 veldig krevende, så det første året var jeg hellig overbevist om at vi aldri skulle få flere barn. Men så gikk det seg veldig til både med humør, søvn og alt annet, og så bestemte vi oss for å prøve på nr 2 når førstemann akkurat hadde fylt året :) Ble fire prøveperioder før spiren satt, og 24 mnd mellom sjarmtrollene :)

NozMonster: jeg fikk lagt inn spiral og det var overhodet ikke vondt! Eneste som var ubehagelig var vaginalspekelet :lol: Fikk lagt det inn hos gynekolog da, gadd ikke all den fiklinga hos fastlegen som sikkert legger inn èn spiral i måneden.

Har prøvd noen pukka teer ja. :) synd de er så dyre. Kjøpte mange av de da jeg gikk gravid, og det ligger noen pakker igjen på jobb. Får vel se om de er der (tviler), og kjøpe noen nye... Men er mye jeg ikke kan ha i den teen da,

Jeg var helt sikker på at jeg skulle sterilisere meg etter fødselen, men nå er jeg usikker, og tenker det kanskje er en mulighet å få en til. Bare ikke enda. Får se når og om det blir. :)

Og enig med du! Eneste ubehagelige var det andenebbet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøffel

Har prøvd noen pukka teer ja. :) synd de er så dyre. Kjøpte mange av de da jeg gikk gravid, og det ligger noen pakker igjen på jobb. Får vel se om de er der (tviler), og kjøpe noen nye... Men er mye jeg ikke kan ha i den teen da,

Jeg var helt sikker på at jeg skulle sterilisere meg etter fødselen, men nå er jeg usikker, og tenker det kanskje er en mulighet å få en til. Bare ikke enda. Får se når og om det blir. :)

Og enig med du! Eneste ubehagelige var det andenebbet :P

Her har de tilbud på Pukka-te til 39 kroner stykket, og det er fri frakt :danse:

http://www.blivakker.no/search?q=pukka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har de tilbud på Pukka-te til 39 kroner stykket, og det er fri frakt :danse:

http://www.blivakker.no/search?q=pukka

Takk for tipset! ^^,)

Jeg googlet litt nå, og det viser seg jo at vi har flere teer uten koffein her hjemme. :fnise: Både bestemors hage og caipirinha. Og en rooiboste jeg kjøpte på kremmerhuset som jeg aldri likte. Den smaker uansett bedre enn karve :P

I kveld har jeg vært så mumsen at jeg har gitt avkall på ritzkjekshatet jeg bygde opp under graviditeten. Ble en pakke ritzkjeks, en mango og de siste bitene med konfekt vi hadde igjen etter jul. :P og en pakke ifa. Kunne jo like greit lagd meg kveldsmat da. Hahaha! Jaja.... Er man syk så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man syk er ritzkjeks, mango, konfekt og ifa helt innenfor ;) Akutt lyst på mango etter å ha lest innlegget, er jo så godt. God bedring!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man syk er ritzkjeks, mango, konfekt og ifa helt innenfor ;) Akutt lyst på mango etter å ha lest innlegget, er jo så godt. God bedring!

Takk for det. ^^,)

Furter litt over at mannen og minien hans kan drikke kakao med krem og spise digg frokost.. Mens jeg kan bare spise tørre knekkebrød med salami på. :sukk: Ækkenogøy!

De skulle vært forvist av leiligheten. Fysja... Spise sånne gode ting rett foran øynene mine.

Skal til legen i dag for å sjekke om det er virus eller bakterie jeg har i kroppen, siden jeg har hatt feber hele uken nå. Mannen og minien hans har også feber, men ikke like høy som min. Og mannen har ingen andre symptomer. Så mulig jeg er roten her, så da er det like greit å finne ut om det er noe som må behandles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan lage deg melkefri kakao Cindi:) Det bruker jeg å lage til minsten her som ikke tåler melk. Knekker opp ei plate melkefri sjokolade i en kjele med litt vann, smelter sjokoladen og tar i soyemelk:) Har drukket den selv, og den er veldig god. Har du lyst på krem så har al-pro en god soyafløte som funker helt fint å piske opp til krem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan lage deg melkefri kakao Cindi:) Det bruker jeg å lage til minsten her som ikke tåler melk. Knekker opp ei plate melkefri sjokolade i en kjele med litt vann, smelter sjokoladen og tar i soyemelk:) Har drukket den selv, og den er veldig god. Har du lyst på krem så har al-pro en god soyafløte som funker helt fint å piske opp til krem!

Det kan jeg prøve. :) Hvor sunt/usunt er egentlig sånn soyamelk? :klo: Høres så suspekt ut. :P (ikke det at jeg tror du mater barnet ditt med noe som er farlig altså :P )

Endret av Cindi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg prøve. :) Hvor sunt/usunt er egentlig sånn soyamelk? :klo: Høres så suspekt ut. :P (ikke det at jeg tror du mater barnet ditt med noe som er farlig altså :P )

Til minstejenta så bruker jeg forskjellige typer alternativ melk, som havremelk, soyamelk, rismelk og kokosmelk. Vi fikk endel hjelp og forklaringer på barnepoliklinikken av barnelege og barnesykepleier da melkeproteinallergien hennes ble oppdaget, og de sa iallefall ingenting galt om soyamelk.. hadde det vært det så ville jeg ikke gitt henne det...

Men jeg har prøvd meg frem og funnet ut at de forskjellige typene passer best til forskjellig mat.. Soyamelk er fin til f.eks hvite sauser, kakao, bolledeig osv.. Rismelk er superfin til vafler og pannekaker, kokosmelk til smootier og mat med asiatisk smak..

Al-pro har fløte, yoghurt, melk som er soyabasert. Yoghurten er innmari god, både den med vaniljesmak og sjokoladesmak.

Jeg har også funnet vaniljekrem som er laget av havre, og tofurømme.

I butikkene så har de og skivet ost som er laget av tofu, den funker veldig bra:) Jeg bruker også å kjøpe tofuis på helsekost, både i kjeks og i boks (de har en super en med sjokoladesmak, og en som er veldig lik tricolour-isen fra diplom is).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... Jeg håper virkelig at dette er noe vi slipper. Høres ut som en ordentlig jobb du har med å måtte tilpasse og finne ut av ting i forhold til den allergien. Har vel vært en del jobb kan jeg tenke meg. Flaks for meg at du leser dagboken min da, hvis det viser seg at vi må igjennom det samme med vår jente. :) Da er det godt med en med erfaring.

Er på legekontoret nå og venter på resultatet av crp. Etter det skal jeg jammen innom meny og handle soyamelk og kokesjokolade. ^^,)

Er det normalt at man savner babyen sin mens man er borte hos legen bare? :P jeg mistenker at jeg er litt oppslukt. :sjenert: Tenker bare på henne her jeg sitter, og skulle helst vært hjemme og koset og dullet med henne. Og helst ammet ordentlig, istedetfor at hun skal få melken jeg pumpet før jeg dro fra flasken.

Er søte små sjuklinger som trasker rundt her og hoster rundt meg nå, og jeg gleder meg til lille er der og kan gå, samtidig som jeg nesten ikke vil at hun skal vokse og bli stor. Lille fine jenta mi :hjerte: tenk at hun skal bli så stor. *emosjonelt feberøyeblikk*

Apropos emosjonell. :fnise: Jeg så på "den lille havfruen" sammen med mininestencindi i går, og gjett hvem som gråt allerede på første sangen til Ariel? Godt vi satt rimelig pakket inn i pledd der i sofaen, så jeg kunne gjemme tårene mine litt. Men gladhulkinga på slutten var umulig å gjemme. :ler: Hun syntes nok jeg var litt festlig. Cindi med storforbruk av kleenex til disneyfilm. (Nå var jeg snørrete fra før av også da skal sies :P )

Har vært på legekontoret i en time nå, og venter fortsatt. Ting tar tiiiiid.

Må jo komme meg hjem igjen så mannen kan få bilen. Han skal ta med seg selv og minien sin til hans fastlege til samme ærend. Etter det skal jeg legge manikyr på henne. Hun var nemlig storimponert over at jeg hadde klart å legge glittermønster på neglene mine. (Det ser ganske lite proft ut, så publikummet er åpenbart ikke den mest kravstore. Takkskjelov! ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare spør i vei hvis det er noe jeg kan hjelpe med ang mat og allergi Cindi:) Har vært endel prøving og feiling med hva som funker til hva, men nå begynner det å komme seg… Og håper det går seg til med lillejenta:) Kusina mi hadde det sånn, hun måtte holde seg helt unna melk da hun ammet. Men det ble bedre etterhvert som barnet ble eldre, og nå er jenta 7 år og ikke allergisk mot noe som helst:)

"Heldigvis" er det bare melk hun ikke tåler, hadde det vært gluten i tillegg så hadde jeg hylt høyt tror jeg! Hun tåler ikke torsk og erter da, men det går helt fint:) Iallefall erter, for det kan ikke minsten fordra, så der hadde hun flaks gitt :fnise:

Leger er treeeeeige, så smør deg med tålmodighet og les ei bok! Husk at du ikke skal betale for timen hvis det er mere enn en time forsinket… alle legekontor vet det, men gjett om de ikke informerer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det Pomperipossa! Er så godt det finnes råd. Alt er jo så veldig nytt for meg. Bare det å være mor. Så når man da må forholde seg til et tilpasset kosthold så blir det hvertfallslik i starten at jeg da heller bare spiser veldig enkle ting, i frykt for å gjøre noe galt. Men som du vet så veldig mye bedre enn meg, så finnes det jo erstatninger for det meste. Mannen er mye flinkere enn meg til det, og har laget mange middager til meg nå de siste fire ukene som har vært gode, varierte og uten allergener. :) Og i dag, da jeg kom fra legekontoret, hva ventet meg da? Joda, mannen hadde bakt rundstykker til meg uten egg eller melk. "jeg ville forsikre meg om at du spiser selv om jeg er borte..." :lillesky: Flotte mannen!

Han skal på guttetur i helgen, så jeg er alene hjemme med bebis. Det er litt skummelt, siden det blir hele helgen, helt til søndags kveld, og siden jeg også har feber og derfor er slappere enn vanlig. Jeg klarer det nok, men er nervøs for at jeg kommer til å bli veldig sliten, og etterhvert utålmodig.

Jeg vet mannen har gledet seg enormt til dette, og at han ikke har stått på snowboard på evigheter, så jeg vil ikke be han om å bli hjemme fordi jeg er syk og nervøs. Får skrive ned hvor mange timer det er snakk om, så jeg har et mål å fokusere på, hvis det blir for ille :P

Det var forresten en virusinfeksjon, og jeg slapp antibiotika. :) Hvertfall i helgen. Så måtte jeg komme tilbake over helgen hvis det ikke ble noe bedre, eller ble verre.

Jeg har handlet inn soyamelk og kokesjokolde, og skal lage meg en kopp kakao senere som jeg skal kose meg med i alensomheten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for det Pomperipossa! Er så godt det finnes råd. Alt er jo så veldig nytt for meg. Bare det å være mor. Så når man da må forholde seg til et tilpasset kosthold så blir det hvertfallslik i starten at jeg da heller bare spiser veldig enkle ting, i frykt for å gjøre noe galt. Men som du vet så veldig mye bedre enn meg, så finnes det jo erstatninger for det meste. Mannen er mye flinkere enn meg til det, og har laget mange middager til meg nå de siste fire ukene som har vært gode, varierte og uten allergener. :) Og i dag, da jeg kom fra legekontoret, hva ventet meg da? Joda, mannen hadde bakt rundstykker til meg uten egg eller melk. "jeg ville forsikre meg om at du spiser selv om jeg er borte..." :lillesky: Flotte mannen!

Han skal på guttetur i helgen, så jeg er alene hjemme med bebis. Det er litt skummelt, siden det blir hele helgen, helt til søndags kveld, og siden jeg også har feber og derfor er slappere enn vanlig. Jeg klarer det nok, men er nervøs for at jeg kommer til å bli veldig sliten, og etterhvert utålmodig.

Jeg vet mannen har gledet seg enormt til dette, og at han ikke har stått på snowboard på evigheter, så jeg vil ikke be han om å bli hjemme fordi jeg er syk og nervøs. Får skrive ned hvor mange timer det er snakk om, så jeg har et mål å fokusere på, hvis det blir for ille :P

Det var forresten en virusinfeksjon, og jeg slapp antibiotika. :) Hvertfall i helgen. Så måtte jeg komme tilbake over helgen hvis det ikke ble noe bedre, eller ble verre.

Jeg har handlet inn soyamelk og kokesjokolde, og skal lage meg en kopp kakao senere som jeg skal kose meg med i alensomheten. :)

Snill mann du har:)

Men du….sjekk bakpå kokesjokoladen før du lager deg kakao da, og sjekk at den ikke har melkeprotein i seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må ha laget det feil, for det smakte litt... Merkelig? Av den kakaoen. :P Men nå brukte jeg en hel kokesjokolade på en stor kopp (ca 3dl) da. Smakte funky.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Konklusjon: drakk 0,5 dl av den, og så taklet jeg ikke mer. Første gang i historien Cindi frivillig legger vekk noe med sjokolade i. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

For en fantastisk husbonde du har Cindi! Ble skikkelig rørt jeg nå.

Og jeg synes at det er minst like fint gjort av deg å "la" han dra på denne

gutteturen sin. Er det den årlige gutteturen det er snakk om eller?

Jeg tror faktisk ikke jeg kan finne en eneste negativ ting å si om verken deg

eller han, om jeg så grubler og tenker etter..

Ang Soyamelk; Ja, det smaker merkelig! Men min erfaring er at man må venne seg til det, akkuratt som at man ikke like light-brus før, men når man har drukket det i en uke så er det sukkerholdig brus som ikke er det helt store.. (Men akkuratt når det gjelder annen type "melk" så tar det nok aldri, aldri, aldri plassen til den gode, deilige ku-melka da!)

Kanskje du har lyst på besøk i løpet av helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja det går an å savne babyen mens man er hos legen en snartur. Jeg ligger nå på et annet soverom (samboer har begynt å snorke mer så jeg får ikke sove sammen med han, han har noe nesegreier, venter på operasjon) og jeg savner Lillegutt masse! Selv om han ligger og sover to rom bortafor her :P I morgen skal jeg en tur til byen alene og vet at jeg kommer til å tenke på han hele tiden! Er vel en slags forelskelse vi har :hjertesmil:

Trur du hadde alt for mye kokesjokolade i ja! Har gjort det samme, det blir bedre med mer melk, men jeg vet ikke hvordan det blir med soyamelk.

Flink mann du har! Helga vil sikkert gå bra, og god bedring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må ha laget det feil, for det smakte litt... Merkelig? Av den kakaoen. :P Men nå brukte jeg en hel kokesjokolade på en stor kopp (ca 3dl) da. Smakte funky.

Jeg bruker 4-5dl soyamelk på ei plate jeg…..og gjerne en liten klask vaniljesukker nedi også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...