Gå til innhold

Cindi rocker mammatilværelsen, eller noe sånt :P


Cindi

Anbefalte innlegg

Ai ai. Alt for lite søvn, kjøre deg😳 jeg har en dårlig nyhet: magetrøbbel pga melkeprotein kommer dessverre ofte etter en dag eller to-ti (!), ikke samme dag som du spiser ost eller gir mme. Så trøbbelet i magen til mini i dag kan dessverre være mme for noen netter siden. God nyhet: det finnes mme som er bedre! NAN ha1, for ømfintlige babyer, apotek. Ikke dyr. Ikke ekkel. Men ikke for de med helt allergi. Du må egentlig bare prøve og feile. Og så finnes det helt melkefri, nutramigen eller noe, apotek, dyr og smaker hestebæsj... Aldri fått det i mine...

.

Neeeei? Så kjipt! Kanskje derfor hun plages nå da. Hun har ikke bæsjet på to dager nå, uansett hvor mye vi masserer eller gir malt. Men hun har sovet en del i natt og i dag da. Så mye at vi forsov oss til yogaen :fnise:

Mannen har nå kjøpt en pakke med sånn mme, så prøver vi den neste gang. :Nikke: Har tre ulike sorter nå, enda vi nesten aldri gir henne det. :P Jaja, så har vi også en del andre ting som ikke ble så veldig brukt heller, som overfancy elektrisk vippestol og bæresele som hun hater. Står ikke på at man ikke har i alle fall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.apotek1.no/produkter/balneum-hermal-bade-dusjolje-500ml-843227p

DA har jeg endelig surret på på apoteket for å lete etter den supergode oljen jeg brukte i badevannet til størstejenta da hun var baby og hadde atopisk eksem på sitt verste:D Denne er virkelig god til eksembarn Cindi, iallefall verdt et forsøk:)

Takk! :D Skal prøve den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :D Skal prøve den!

Den hjalp virkelig på M da hun var lita, faktisk så brukte hun den ganske lenge, helt til hun begynte på småskolen tror jeg (eksemet ble bedre med årene, nå har hun det bare i perioder, og da kommer det på typiske plasser som i knehaser, albuehasene og en og annen flekk på halsen).

Fordelen var og at hun badet så og si hver kveld siden den holder huden elastisk, og varme bad om kvelden gjorde underverker for at hun fant mere roen til natta:)

Håper det løser seg snart Cindi, det er så fælt mens det står på som verst!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hjalp virkelig på M da hun var lita, faktisk så brukte hun den ganske lenge, helt til hun begynte på småskolen tror jeg (eksemet ble bedre med årene, nå har hun det bare i perioder, og da kommer det på typiske plasser som i knehaser, albuehasene og en og annen flekk på halsen).

Fordelen var og at hun badet så og si hver kveld siden den holder huden elastisk, og varme bad om kvelden gjorde underverker for at hun fant mere roen til natta:)

Håper det løser seg snart Cindi, det er så fælt mens det står på som verst!!

Er jo supert om den funker. Lille elsker å bade, men legen ba meg holde det til et minimum for å ikke tørke ut huden hennes. Har du i mye om gangen? Smører du etterpå med krem?

Prøvde å bade henne på kvelden for å få henne til å sove, men det har enda ikke hatt effekt. Hun blir roligere av kløingen, men ikke så rolig at hun sovner. Nå virker det dog til at hun har fått en greie på hvordan hun sovner, for når vi tuller henne inn i teppet og går frem og tilbake med henne i leiligheten og vugger på henne så sovner hun alltid. Det kan ta fra fem min til en halvtime, men hun sovner av det. Nå i stad sovna hun i armene mine da. Hun plagdes noe veldig med magen og var kjempesint og trøtt samtidig, og brått så sovnet hun bare.

Tror jeg må finne frem pumpa igjen også her, for venstrepuppen min har brått nesten ikke melk... Hun blir bare kjempesur når jeg prøver å amme på den puppen. :sukk: Kaver noe voldsomt. Regner med et par dager med pumping i tillegg til amming burde gjøre susen?

Det som er kjipt med situasjonen synes jeg jo er at det er så ustabilt. Jeg vet aldri hva jeg kan forvente, så all tid går til å tenke på når jeg får sovet neste gang.. Sånn som i morgen, så skal jeg på barseltreff på helsestasjonen. Jeg kan risikere at hun ikke sover en dritt i natt, siden hun har sovet så mye i dag. Og så kan hun like godt sove kjempegodt. Så jeg vet aldri om hvordan jeg burde forholde meg til døgnet. Nå sover mannen min, fordi han var våken med henne noen timer etter jeg la meg i går, så jeg skulle få sove først i tilfelle hun holdt seg våken hele natta. Men da sov hun jo brått igjen. Så... Vi sover liksom en time her og en time der, og brått så går man og vugger på babyen en hel natt.

Som jeg gleder meg til hun får en døgnrytme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske ustabilt her og på dagtid. Som regel vil han ikke sove og sovner rasende etter kl 13, og har vært våken i nesten 6 timer da, så skikkelig overtrøtt. Men jeg skal egentlig ikke klage da han sover ca hele natta. Er ofte sånn når de er så små, at rutiner er vanskelig og man vet aldri hva de "finner på" :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo supert om den funker. Lille elsker å bade, men legen ba meg holde det til et minimum for å ikke tørke ut huden hennes. Har du i mye om gangen? Smører du etterpå med krem?

Prøvde å bade henne på kvelden for å få henne til å sove, men det har enda ikke hatt effekt. Hun blir roligere av kløingen, men ikke så rolig at hun sovner. Nå virker det dog til at hun har fått en greie på hvordan hun sovner, for når vi tuller henne inn i teppet og går frem og tilbake med henne i leiligheten og vugger på henne så sovner hun alltid. Det kan ta fra fem min til en halvtime, men hun sovner av det. Nå i stad sovna hun i armene mine da. Hun plagdes noe veldig med magen og var kjempesint og trøtt samtidig, og brått så sovnet hun bare.

Tror jeg må finne frem pumpa igjen også her, for venstrepuppen min har brått nesten ikke melk... Hun blir bare kjempesur når jeg prøver å amme på den puppen. :sukk: Kaver noe voldsomt. Regner med et par dager med pumping i tillegg til amming burde gjøre susen?

Det som er kjipt med situasjonen synes jeg jo er at det er så ustabilt. Jeg vet aldri hva jeg kan forvente, så all tid går til å tenke på når jeg får sovet neste gang.. Sånn som i morgen, så skal jeg på barseltreff på helsestasjonen. Jeg kan risikere at hun ikke sover en dritt i natt, siden hun har sovet så mye i dag. Og så kan hun like godt sove kjempegodt. Så jeg vet aldri om hvordan jeg burde forholde meg til døgnet. Nå sover mannen min, fordi han var våken med henne noen timer etter jeg la meg i går, så jeg skulle få sove først i tilfelle hun holdt seg våken hele natta. Men da sov hun jo brått igjen. Så... Vi sover liksom en time her og en time der, og brått så går man og vugger på babyen en hel natt.

Som jeg gleder meg til hun får en døgnrytme!

Jeg hadde bare i en dæsj jeg, sånn på øyemål… M badet veldig ofte, flere ganger i uken, men var helt avhengig av den oljen for ikke å tørke ut huden. Med mindre hun hadde mye eksem så smurte jeg ikke med noe særlig krem etterpå.. Du kan og prøve å kjøpe en god olje og massere henne med etter bad, mange plasser har kurs i babymassasje:)

Svøping er veldig bra for å hjelpe babyer til å finne søvnen. Jeg brukte alltid pledd på mine når de var så små, og svøpte de inn. Tror de opplever det som trygt og godt.

Ang amming til meg så hadde jeg tilslutt nesten ikke noe melk igjen i høyrepuppen, bare i venstre! Så helteit ut, skikkelig slagside! Men A var vel fornøyd med å få pupp fra den ene siden, og hun la godt på seg. Fullammet henne lenge (6mnd pluss de ukene hun kom prematur..).. Så det funker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi vært hos barnelegen.

Hun har gått opp litt lite i vekt de siste to ukene, så kurven hennes har flatet litt ut. Hun gulper så mye etter amming, så det kan være årsaken. Legen mente jeg skulle gi henne mme før natta for at hun fikk litt ekstra, men jeg kjenner jeg har så lite lyst. Jeg vil jo det beste for babyen, men samtidig så vil jeg ikke risikere å få mindre og mindre melk selv... Prøver i første omgang å amme oftere, og se om det hjelper å heller ha hyppigere måltider, selv om hun gulper.

Vi har fått henvisning til allergitesting, så hun skal på sånn prikketest stakkars. Får ikke bestilt timen før neste uke da, for de har stengt i morgen på det barnelegesenteret. Da får vi i alle fall noen konkrete svar i forhold til allergi.

Fikk beskjed om å prøve locobase krem, siden hun ikke blir noe bedre av a creme eller dermica. Også ba han meg ikke være så redd for kortisonsalven, men smøre på i to dager etter hun var blitt helt fin. Uff :sukk: Jeg liker virkelig ikke å tulle sånn med den lille kroppen, men nå ser hun helt grotesk ut i nakken stakkars... Får så vondt av henne, lille engelen min. Også er hun så god og smiler så pent og er kjempetapper, selv om hun har sår i bakhodet og det sikkert klør over hele kroppen.

Hun ligger i vuggen nå, og magen rumler og bråker noe så veldig. Nevnte jeg at jeg får vondt av henne? Skulle ønske hun likte seg i bæreselen, da hadde jeg hatt henne inntil meg hele dagen. Men skuldrene mine dreper meg av å bære og kose på henne. Vil bare nusse på den lille kroppen og trøste henne.

Hvor lang hukommelse har de egentlig på denne alderen? Når har hun "glemt" at hun ikke liker bæreselen, så jeg kan prøve på nytt? Noen tips til hvordan jeg kan få henne til å trives? Bruker jeg den feil? Har ergobaby, og hun elsket den i butikken. Sovnet på flekken. Men nå liker hun den ikke, når vi er hjemme...

Vi har allerede brukt opp en flaske minifom. Så i dag trillet vi tur til apoteket og handlet krem og minifom, og hilste på en tidligere kollega av meg. Var så utrolig deilig å trille ute i dette været, heeeeeelt stille og hvitt overalt. Elsker når det snør. :hjerte: Måtte stoppe opp og bare nyte det litt.

Kanskje får jeg meg noen trillekamerater her også. Var brått tre stykker i barselgruppen min som bodde i umiddelbar nærhet, også har damen over gangen et barn på under ett år. Hun gikk jeg forbi på vei til barseltreff i går. :) Virker lovende for permisjonen min dette. :Nikke: Jeg elsker å trille tur. For da har lille det så veldig godt oppi vogna, alt er stille, jeg får frisk luft og jeg får brukt kroppen min uten å få vondt i ks-såret. Men det er jo selvsagt mere stas å trille sammen med noen enn alene, og hittil har jeg kun trillet til og fra ting. Så jeg har alltid vært alene, bortsett fra i dag og første gangen, da var Niennas med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikleser her.. Veldig leit at jenta deres plages sånn :/ i forhold til magen ser jeg flere jeg kjenner som blander en liten ts rapsolje og gir på flaske med mm eller mme med god effekt, i stedet for malt. Vet ikke om det er noe dere har prøvd, men tipser likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å Cindi😔 nå fortjener du snart litt medvind. Du må være veldig sliten. Tiden når de er uten døgnrytme er bananas. Hvis hun ikke snart viser tegn til å forholde seg til dag og natt, ville jeg kjørt litt hardt på innføring av grove rutiner. Vekke etter tre timer søvn dagtid. Gi mat hver tredje time, tyne henne, gi så mye du klarer. Når det er natt, feks mellom 21-07, skru lysene av, ikke snakk til henne, ikke disponer for lys. Bæsjer hun skifter du raskt i mørket. Er hun klin våken så bysset og bærer du. Men ikke lyset og tven på. Er skikkelig heftig å tvinge dem inn i rytme sånn, men noen må. Blir mange lange timer på soverommet. Men den dagen hun legger seg for natta og du vet at hun skal være i sengen sin i x antall timer, muligens bare avbrutt av noen amminger, så er det veldig verdt det. Håper dere kommer til utredning Mht allergitesting veldig fort!!! Hva sa barnelegen, hva trodde han det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og prøv bæresele igjen!!! Tål at hun sutrer og klager når du prøver, alle nye ting er rare ofte. Hadde virkelig vært godt for deg om det funker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min jobber jo, så det er begrenset hvor mye han kan avlaste. Og familien min bor noen timer unna oss. Familien hans kunne muligens, men de har vært barnevakt to ganger de 3 årene jeg har kjent mannen min, så de har ikke akkurat vært noen superbesteforeldre. Også har jeg et litt anstrengt forhold til moren hans.

Men men.. Det er jo mest sannsynligvis bare for en periode, også går det seg vel til. Får man håpe. :)

Så da kan jeg kanskje spise pizza, dersom jeg bruker hakkede tomater istedetfor tomatpure i bunn?

Jeg har prøvd forskjellige kremer. Kortison funker veldig bra, men jeg tør ikke smøre så mye av det, så det har jeg bare gjort de to gangene det har vært skikkelig ille. Ellers har jeg smurt med noen parfyme og alkoholfrie kremer fra apoteket. Hun ser veldig mye bedre ut i dag, så det virker som om det kan ha vært kumelken i morsmelkerstatningen. Men mulig det var tilfeldig da.

Alle bodyene jeg selv har kjøpt har vært i organisk bomull eller merinoull. Men har jo fått en del fra svigermor da, og de er syntetiske.

Når begynte det å bli bedre for deg da?

Ok, da blir det litt vanskelig ja. Håper det går seg til snart så du får slappet av litt :) Skulle gjerne hjulpet deg, men bor langt unna.

Det skal gå bra med pizza med hakkede tomater, bare se om det er tilsatt noe ;)

Kortison er bra ja, men jeg er også skeptisk til å bruke det for mye. Locobase som jeg ser ble nevnt etterpå er også veldig bra. Bruker vi en del i jobbsammenheng. Den er ekstremt fet da og ganske mye kliss med det.

Det er bra at du passer på det med klærne, for det har mye å si :) Bare dropp å bruke de syntetiske klærne :) Også sørg for at hun ikke er direkte utsatt for sur vind og veldig tørr kald luft. Da får jeg eksem med en gang. Har fått masse nå pga -7 og vind her oppe, uansett om jeg kler meg. Kan være lurt å henge opp klær inne noen ganger hvis du ikke allerede gjør det. Luften blir ofte veldig tørr inne nå på vinteren pga varmeovner osv.

Det begynte å bli ganske mye bedre da jeg nådde 2-3 år, men var fortsatt ganske mye eksem i vinterhalvåret. Om sommeren kunne det unngås ved å bruke faktor 50 og ha på klær på de utsatte områdene. Ansiktet vil uansett bli disponert så en form for skyggelue/caps er lurt. Om vinteren begynte vi med kuldekrem og det hjalp en del. Men det var ikke før jeg nådde vgs at det ble lange perioder uten eksem, dessverre. De sier ofte at man vokser det av seg, og det har jeg jo til en viss grad gjort. Det dukker likevel opp vinter og noen ganger sommer.

Håper virkelig det ordner seg snart Cindi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, man får jo så vondt av de små når de ikke har det bra. :( Jeg kan anbefale to kremer fra apoteket på eksemhud, Miniderm og Canoderm. De inneholder stoffer som hjelper huden til å holde på fuktigheten, og fungerer dermed bedre enn vanlige fuktighetskremer. Datteren min hadde skikkelig eksemutbrudd før hun var to måneder. Det som funket best var å bruke kortisonkrem til all eksemen var borte, og så vedlikeholdsbehandle med kortison noen ganger i uka i et par uker. Vi brukte Miniderm på områdene med mest eksem, og Canoderm på resten (fordi det visstnok kan svi litt på allerede sår hud). Smurte inn hele kroppen to ganger daglig, og gjør det fortsatt! Var skikkelig pes i starten, men det hjelper! :) Har ikke sett noe utslett på mange måneder. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å Cindi nå fortjener du snart litt medvind. Du må være veldig sliten. Tiden når de er uten døgnrytme er bananas. Hvis hun ikke snart viser tegn til å forholde seg til dag og natt, ville jeg kjørt litt hardt på innføring av grove rutiner. Vekke etter tre timer søvn dagtid. Gi mat hver tredje time, tyne henne, gi så mye du klarer. Når det er natt, feks mellom 21-07, skru lysene av, ikke snakk til henne, ikke disponer for lys. Bæsjer hun skifter du raskt i mørket. Er hun klin våken så bysset og bærer du. Men ikke lyset og tven på. Er skikkelig heftig å tvinge dem inn i rytme sånn, men noen må. Blir mange lange timer på soverommet. Men den dagen hun legger seg for natta og du vet at hun skal være i sengen sin i x antall timer, muligens bare avbrutt av noen amminger, så er det veldig verdt det. Håper dere kommer til utredning Mht allergitesting veldig fort!!! Hva sa barnelegen, hva trodde han det kan være?

De søvnrutinene du nevner her har jeg gjort fra dag 1. Det har imidlertid ikke største effekten på henne. Altså, hun sover bedre på natta enn på dagen, men man kan aldri vite hvor lenge. I går sov hun brått fem timer i strekk, men i natt ble det bare to timer. Akkurat samme rutinen, men hvordan hun reagerer på det kan man aldri vite. Nå var jeg veldig forberedt på at hun sov tungt, for det så slik ut da vi la oss, men så våknet hun igjen etter to timer, lys våken, og ingenting hjelper.

Barnelegen.... For å være helt ærlig så irriterer han meg litt. Han har jo aldri tid til å LYTTE. Ikke i to sekunder stopper han opp og virker som om han er interessert en gang. Han rushet gjennom timen, og jeg må skynde meg å spørre om det jeg lurer på før han kaster meg ut derfra igjen. Fikk ikke ordentlig svar på noenting egentlig. Han bare rusher oss gjennom samlebåndet, og tar seg ikke tid til å forklare noenting.

Føler vel den helsestasjonen generelt ikke er noe flinke til å ivareta meg som førstegangsmor. De virker til å ha jobbet der litt for lenge og være litt for uinteresserte i jobben sin.

Helsesøstrene er sure, og ganske krasse. Jeg sto sammen med helsesøster og skulle veie babyen, og vi sto rett overfor babyen, hun sto veide mens jeg så på. Så sa jeg at jeg kunne hente helsekortet for å notere vekten, og da ble hun sur og bjeffet at jeg aldri måtte forlate ungen på den måten. Hva?? Hun sto jo der! Seriøst... Jeg sa jo ifra også.. Og om hun trodde jeg vanligvis løper fra ungen min så kunne hun uansett sagt det på en hyggeligere måte. Samme dama ble dritsur da jeg tok med babyen bort til målebåndet og sa "nå lå hun så fin og utstrekt, så jeg tenkte det kunne vært moro å prøve å måle henne." Da ble hun igjen sur, for jeg måtte jo ikke finne på å ødelegge hoftene på ungen, man skal da ikke strekke hoftene på en så liten unge! Igjen: what?? Hvem nevnte noe om å strekke noens hofter? Og igjen så er det lov å snakke til folk på en ordentlig måte.

Jeg orker ikke si noe heller. Erfaringsmessig kommer man ingen vei med det. Tipper verken legen eller helsesøster ville svart "åh.. Slik har jeg ikke tenkt på det før. Det skal jeg gjøre noe med. Takk for tilbakemeldingen."

Jeg har uansett fått en henvisning til prikketest, så skal bestille time på mandag. Satser på at den legen faktisk har tid til å høre på spørsmålene mine og gi meg noen svar. :)

Legen på helsestasjonen tror jo at jeg er synsk. "HVA!!?? Har du spist fisk???!!" Eh... Ingen nevnte noe om fisk. O_o

Jaja.... Herlige greier.

Endret av Cindi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fikk jeg ikke svart dere andre, for nå ble hun utålmodig igjen. Så da blir det bæreekspressen. Gudd løkk skuldra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så utrolig kjipt! Tror jeg skal pakke ned helsestasjonen min og flytte den med meg sørover jeg, så kan vi dele på den!

Håper ting ordner seg for dere snart! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, så utrolig kjipt! Tror jeg skal pakke ned helsestasjonen min og flytte den med meg sørover jeg, så kan vi dele på den!

Håper ting ordner seg for dere snart! :klemmer:

Jeg bryr meg ikke for mye om den helsestasjonen, for fastlegen min er fantastisk. Så hvis jeg virkelig trenger noe, så drar jeg bare til han. Bare synd at et tilbud som skal funke er så dårlig. Er jo ikke alle Minier der ute som har en ressurssterk barnevernspedagog som mamma ;) og jeg synes det er veldig synd at tilbudet da er så dårlig, og at de er så lite imøtekommende. Jeg klarer meg alltids, men er ikke sikkert alle synes det er like greit.

Denne uken har vi trillet tur hver dag, og lille har rett og slett blitt litt bortskjemt :fnise: For nå sover hun ikke dagluren sin, for hun venter bare på at jeg skal finne frem den rosa lille lam dressen. ^_^

Det snør sidelengs ute, så jeg skal vente en time til for å se om det roer seg. Hvis ikke får jeg ta regntrekket på vogna og bite i det sure eplet. Må ut og handle mer fenikkelte uansett.

In other news... Som om man ikke hadde nok å plages med :P Melka mi tuller med meg! Jeg synes å huske P ha lest et sted at det ofte skjer etter to mnd?

Jeg har i alle fall ikke nok melk, og lille blir kjempeirritert når vi ammer. Jeg har prøvd å øke dosen med fenikkelte, pumpe etter ammingen og spise havregrøt. Men når jeg pumper, og ammer oftere, så får hun jo mindre mat per måltid. Så da er hun bare irritert. Hun blir så sur at hun nekter å patte. Så selv om jeg ser at det er melk igjen hvis jeg prøver å håndmelke litt, så patter hun ikke, men skriker og viser tegn på sult.

Her trenger jeg gode råd damer? Hvordan øker jeg produksjonen når hun ikke vil melke puppene mine, og pumpa suger rett og slett ikke hardt nok.. (Har medela swing elektrisk)

Hun gulper jo en del om dagen, så derfor ba legen meg gi henne mme etter siste ammingen på kvelden, fordi hun ikke legger på seg nok. Men jeg vil virkelig ikke begynne å gi mme resten av dagen også. Vil jo få opp produksjonen her.

Også leste jeg at gulping kan være et tegn på at hun ikke tåler melken min. Men nå spiser jeg jo bare havregrynsgrøt på vann med syltetøy og knekkebrød med kjøttpålegg? :bond: Også drikker jeg vann og fenikkelte. Seriøst.. Hva er det DA hun reagerer på som gjør at hun gulper? Eller overanalyserer jeg nå? :P @førstegangsmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Red: har spist stekt kylling og salat også. :P

Wow som vi koser oss om dagen! :ler: Skeier ut! (Veier nå det samme som jeg gjorde før graviditeten da jeg trente fire dager i uka med personlig trener, så jeg klager ikke. Vil jo veldig gjerne beholde den nye pt'en min! Hun er jo mye bedre enn den forrige! :ler: Amming, trilling og bæring er virkelig vidunderkur for kroppen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, man får jo så vondt av de små når de ikke har det bra. :( Jeg kan anbefale to kremer fra apoteket på eksemhud, Miniderm og Canoderm. De inneholder stoffer som hjelper huden til å holde på fuktigheten, og fungerer dermed bedre enn vanlige fuktighetskremer. Datteren min hadde skikkelig eksemutbrudd før hun var to måneder. Det som funket best var å bruke kortisonkrem til all eksemen var borte, og så vedlikeholdsbehandle med kortison noen ganger i uka i et par uker. Vi brukte Miniderm på områdene med mest eksem, og Canoderm på resten (fordi det visstnok kan svi litt på allerede sår hud). Smurte inn hele kroppen to ganger daglig, og gjør det fortsatt! Var skikkelig pes i starten, men det hjelper! :) Har ikke sett noe utslett på mange måneder. :Nikke:

Merker det du sier om at det svir på allerede sår hud. Hun blir kjempesur når jeg smører henne. Men virker som om locobase funker foreløpig. Skal notere meg tipset ditt til neste gang jeg skal kjøpe krem :) Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kortison er bra ja, men jeg er også skeptisk til å bruke det for mye. Locobase som jeg ser ble nevnt etterpå er også veldig bra. Bruker vi en del i jobbsammenheng. Den er ekstremt fet da og ganske mye kliss med det.

Bruker den som er minst klissete av de to. Men prøver oss frem til vi blir helt fornøyde. Nå må jeg bruke kortison uansett, for hun er veldig prikkete stakkar.

Nååå må jeg løpe igjen. Sinnabebis! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...