Gå til innhold

Cindi rocker mammatilværelsen, eller noe sånt :P


Cindi

Anbefalte innlegg

Gjest Inggolf

Hehe! Hun klarte faktisk å gripe tak i det ene øret. Mamman bare: "seeeee!! Seeeee Herr Cindi!!! Hun tok taaak i den!" Han bare: "eh... Tror ikke hun har helt kontroll over hva hun tar tak i." Jeg bare: "johooo! Hun er et geni!" :ler:

heheheee :hoho:

HerrCindi hakke peil, klart hun er et geni!

Hun slekter jo på deg sånn sett- det er eksemen og sånn hun har fra hans side :fnise:

Men du Cindi; ang det du skriver sist her.

Det er fint og flott at du har tatt av deg gravid-kiloene, men jeg synes du skal

være litt forsiktig nå altså... :sjenert: Synes du absolutt var slank nok sist jeg så deg.

Hva med å bruke smør i havregrøten (smør uten melk selvfølgelig), spise en avokado

om dagen som et eple? ..og sånne ting.. Du er så fin nå Cindi, og dette med vugging og trøsting

og amming og alt uten søvn er (åpenbart) veldig energikrevende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heheheee :hoho:

HerrCindi hakke peil, klart hun er et geni!

Hun slekter jo på deg sånn sett- det er eksemen og sånn hun har fra hans side :fnise:

Men du Cindi; ang det du skriver sist her.

Det er fint og flott at du har tatt av deg gravid-kiloene, men jeg synes du skal

være litt forsiktig nå altså... :sjenert: Synes du absolutt var slank nok sist jeg så deg.

Hva med å bruke smør i havregrøten (smør uten melk selvfølgelig), spise en avokado

om dagen som et eple? ..og sånne ting.. Du er så fin nå Cindi, og dette med vugging og trøsting

og amming og alt uten søvn er (åpenbart) veldig energikrevende.

Hahaha!! Ja, hun slekter på mor si på det som gjelder. :ler:

Har jo bare tatt av meg et kg mer enn jeg hadde før graviditeten. Oooooog, dessuten så veide jeg 4,5 kg mindre enn det jeg gjør i dag igjen før jeg traff mannen. :opplyser: Og da så jeg enda sunn ut. :Nikke:

Det er veldig energikrevende. Merker det godt. Legen kommenterte det også i dag, at jeg så sliten, men fornøyd ut. Litt pjusk. Men så er jeg syk også nå da. Kritthvit i ansiktet og snørrete. Også lukter det gulp av meg :ler: Godt det er barselyoga jeg skal på i morgen, og alle lukter like ille :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med og trilleeeee! :hoppe:

Du er hjertelig velkommen. :) Er superfine trilleområder her. Stortrives med å trille tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nuh! Syyyyk. :sukk:

Tett i nesa og snørrete, vond hals, mista stemmen og feber. Blæh! Kjipt å være alene hjemme med en baby som trenger at du er pigg da. Og jeg som skulle på yoga i dag. Er alltid noe på disse tirsdagene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva det kule med å ha en hyperallergisk unge er?

Når du er syk så kan du ikke ta noe for det.

*klaske i panna*

:bond:

Blir gæren.

Nå bare gulper hun opp melka mi. Tålte ikke halspastiller med andre ord.. Får bare sitte her med vann og fenikkelteen min da. Dobbeltmuh! :sukk:

(Ja, jeg har tenkt å bruke resten av dagen på å sutre. Sånn spesielt siden det er andre uka på rad jeg ikke kommer meg på barselyoga.)

Endret av Cindi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feberen min har bare gått opp i dag. Har 39,5 i feber. :sukk: Håper ikke det går ut over melka! Tok en paracet nå for å dempe feberen litt. Pumpet litt ekstra også. Feberen gikk ned med 0,4 grader, men ikke mer. Får vel ta mer paracet? Men usikker i forhold til ammingen.

Har ikke hatt feber på syv år, så det er tydelig at kroppen ikke er helt på topp om dagen. Bruker all overskudd på å lage melk. Men så lenge den fortsetter å lage melk så er det greit for meg. Kan godt hangle litt, så lenge vesla har det godt. :)

Har fått time neste uke for å teste henne for allergi. Det var nå bare så vidt da. De ville først ikke gi henne time før om 6 uker. Jeg forklarte de at på seks uker så kan vi risikere at hun ikke får morsmelk mer. For nå har jeg kuttet ut absolutt alt i kostholdet som kan fremkalle allergi, og allikevel gulper hun opp halvparten av melka hun drikker. Immunforsvaret mitt er helt nede, og vekta raser som sagt ned. Det skaper jo en ond sirkel, og risikoen for at melka forsvinner helt er tilstede. Så jeg fikk til slutt time neste uke istedet. Så da får vi i alle fall noen svar :)

Endret av Cindi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Kjære, vakre Cindi :klemmer:

Tur er kanskje ikke helt tingen for deg nå, men kan jeg komme en tur til deg i morgen?

Du trenger ikke å ha noe overskudd eller energi, har bare så lyst til å være der for deg i den

lille grad jeg klarer.

Du kan jo spise rent kjøtt for eksempel. Hva med å lage en skikkelig manne-biff til middag?

Og ellers så synes jeg du skal koke deg egg og spiste minst 3 stk hver eneste dag. Du trenger proteinene..Jeg lover deg at det hjelper til med å bygge deg litt opp igjen (før jeg hadde om dette her i anatomi og fysiologi på skolen nå, så har jeg alltid tenkt at "tja, herregud, hvor mye kan det egentlig ha å si!?" men jeg forstår veldig godt logikken og viktigheten nå!). Jeg blir ekstra glad om du spiser eggene sammen med avokado!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte Noz :hjerte: Du er nå god! Det var en supersnill tanke! Og jeg hadde nok takket ja til det, etter som hvor tungt det var å være alene hjemme i dag. Men nå har mannen fått beskjed om å bli hjemme med oss i morgen, siden feberen min ble såpass høy. Så da får jeg hjelp av han i morgen.

Men hvis jeg fremdeles er syk dagen etter det, og du har mulighet?

Han skal reise vekk i helgen. Gruer meg til det, og håper jeg er frisk innen da. *krysser fingrene*

Jeg har faktisk spist avokado i dag. ^_^ Mannen lagde det til middag i dag. En stor salat ting med pasta, masse grønt, avokado og grillet kylling. Så jeg har spist godt :) Han er flink å stelle med meg. Heldig med den. :)

Også spiste jeg bananpannekaker med havregryn til lunsj. Etegilde med andre ord :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det. Føles som om feberen er på vei ned, foreløpig i alle fall. :) og lille spiser. :D Så jeg tror jeg foreløpig kan senke skuldrene i god tro om at vi slapp mere drama denne gangen. ;) Virker til at paraceten og vanndrikkinga gjorde susen i forhold til å bevare melka gjennom feberen. Hurra for det!

Lille har sovet godt i natt også, og jeg har vært i koma. Mellom ammingen så trodde jeg at det bare hadde gått en halvtime, også hadde det gått tre timer. :fnise: DA er du bortevekk da. Så tungt sover jeg bare med feber. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva det kule med å ha en hyperallergisk unge er?

Når du er syk så kan du ikke ta noe for det.

*klaske i panna*

:bond:

Blir gæren.

Nå bare gulper hun opp melka mi. Tålte ikke halspastiller med andre ord.. Får bare sitte her med vann og fenikkelteen min da. Dobbeltmuh! :sukk:

(Ja, jeg har tenkt å bruke resten av dagen på å sutre. Sånn spesielt siden det er andre uka på rad jeg ikke kommer meg på barselyoga.)

Måtte le av dette innlegget ditt😄, sjølv om det ikkje er noko å le av...

God bedring, og håpar du får litt svar på legetimen neste veke. (apropos tid: eg ba om sjekk pga mulig melkeallergi på 2-åringen i juni 23, har fått time i februar. Har vore hos fastlegen i mellom, berre for å få henvisning...)

Anyways: me er forkjøla her heile gjengen og. Men det går jo over! 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte le av dette innlegget ditt, sjølv om det ikkje er noko å le av...

God bedring, og håpar du får litt svar på legetimen neste veke. (apropos tid: eg ba om sjekk pga mulig melkeallergi på 2-åringen i juni 23, har fått time i februar. Har vore hos fastlegen i mellom, berre for å få henvisning...)

Anyways: me er forkjøla her heile gjengen og. Men det går jo over!

Herregud... Så lenge dere måtte vente! Hvorfor det? Her sa de at det var normalt med seks uker ventetid.

Ja, det går heldigvis over. God bedring til dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Glemte å fortelle dere at jeg har vært hos legen og satt i spiral. (Eller har jeg sagt det? *ammetåke*)

Så nå er det fem år til neste gang jeg trenger ta stilling til om jeg vil ha flere barn. Hvis ikke vi tar den ut innen den tid. Jeg merker jeg synes det er godt å vite at dersom vi skal ha en til, så er det noe vi aktivt må ta stilling til. Altså, at vi faktisk får tid til å kjenne på hvordan det egentlig er å være foreldre, utover bare denne første perioden som er ganske så ulik for hvert enkelt barn. Vi vet jo aldri om vi får samme opplevelse neste gang, og dersom vi skulle fått det, så ville jeg helst ikke hatt en ettåring i tillegg. Da ville det vært greit om lille hadde blitt stor nok til at hun hadde gode søvnrutiner og klarte å underholde seg selv litt også.

Det kan hende vi får flere, kan hende ikke.

Jeg kjenner at jeg vingler veldig på det. I det ene øyeblikket vil jeg veldig gjerne ha en til, og kjenner jeg kommer til å savne både graviditet og nyfødtperioden. Men i det andre så tenker jeg at det er for mye jobb, og at jeg ikke vil orke det, og at vi har det veldig fint med de vi har. Så tror nok det er greit at spiralen sitter i enn så lenge, til jeg er hundre prosent sikker på hva jeg vil. (Det blir man nok aldri da men...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update: feberen har ikke gitt seg. Gått ned til 39 nå da, men går ikke mer ned enn det. Tar en paracet av og til for å holde den i sjakk, og drikker te og spiser ifa, siden det er det eneste jeg kan spise uten at hun reagerer.

Jeg var såååå lykkelig over å ha funnet en koffeinfri te i skapet, og storkoste meg med noe annet enn smaken av fenikkelte, helt til mannen bare: "duuu... Du vet det er sitron i den teen?"

:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Spiral ja, det er lurt da! Synes du det var greit å få den satt inn eller?

Har hatt spiral selv, men fikk den heldigvis satt inn da jeg var i narkose, men

da jeg tok den ut så turte jeg ikke helt å få satt inn en ny :lol:

Neeeeeeeeeeiiii, ikke sitron i den teen :bond: Det burde ikke være mulig å ha så uflaks...

Det finnes ihvertfall andre gode teer som ikke har koffein i seg..

Tar du vitamintilskudd for tiden Cindi?

Endret av NozMonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøffel

Hva med Pukka-teer? Jeg syns de er så gode :)

Tenker du allerede så vidt på om du vil ha en til, åh det var tidlig!! Her var nr 1 veldig krevende, så det første året var jeg hellig overbevist om at vi aldri skulle få flere barn. Men så gikk det seg veldig til både med humør, søvn og alt annet, og så bestemte vi oss for å prøve på nr 2 når førstemann akkurat hadde fylt året :) Ble fire prøveperioder før spiren satt, og 24 mnd mellom sjarmtrollene :)

NozMonster: jeg fikk lagt inn spiral og det var overhodet ikke vondt! Eneste som var ubehagelig var vaginalspekelet :lol: Fikk lagt det inn hos gynekolog da, gadd ikke all den fiklinga hos fastlegen som sikkert legger inn èn spiral i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...