Gå til innhold

Cindi rocker mammatilværelsen, eller noe sånt :P


Cindi

Anbefalte innlegg

Ønsker ikke å vekke deg, så da skriver jeg heller her enn på melding eller fb.

Jeg håper natta har vært bra, at formen er mye bedre, og st du våkner uthvilt.

Senga til mininestenCindi var super! Vi sov kjempegode begge to, men mobilen min begynte å bli aktiv i ni-tiden, så tror nok det er best om jeg hit the road.

Og slutt å vær ei fitte, og ta i mot hjelp når noen tilbyr deg ;) ringer deg senere i dag for å høre hvordan ting er!

Ps. Nesesprayen står i vinduskarmen der jeg sov :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj! Håper dere er såpass på nett at det er greit å kalle hverandre fitte... 😮

Håper dere får en fin helg, Cindi :nigo:

(Edit: Skriveleif)

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Oj! Håper dere er såpass på nett at det er greit å kalle hverandre fitte...

Håper dere får en fin helg, Cindi :nigo:

(Edit: Skriveleif)

Heheee, det er ikke noe nytt ihvertfall!

Jeg holder nesten på å le meg ihjel når de begynner, Niennas og Tekola :hoho:

De skal jo være så ordentlige her inne på forumet, moderatorer og greier, så da blir det litt

ekstra morsomt!

Tusen takk for i dag Cindi. Det var et helvete å kjøre hjemover til mamma igjen, det gikk i 2. gir hele veien, men det var det så jammen verdt. Det er så trivelig å komme å besøke deg, og selv med nesten 40 i feber så så du strålende ut. Du er en veldig tolmodig og sterk supermamma :klemmer:

(Og tusen takk for den fantastisk fine gaven jeg fikk av deg. Den har allerede fått en fin plass her hjemme!)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte nok for mye sjokolade da. Får prøve igjen når jeg har kjøpt ny sjokolade på butikken. Nå har jeg jo melka. :)

Sånn apropos fiskeboller... Jeg drikker så mye ammete at det lukter urter av svetten min. :skratte:

Jeg har jo verdens beste venninner da. :rodme: Tusen takk Niennas! Som kom i går kveld og holdt meg med selskap og overnattet! Og tusen takk Noz! Som kom i dag på besøk! Dere er jo helt nydelige. :hjerte: Jeg er så glad for at jeg har sånne som dere. Hvis ikke hadde jeg nok vært ganske nedbrutt nå.

Lille har nemlig vært i overkant oppmerksomhetssyk i dag. Hun har ikke sovet siden i natt (hun sov til gjengjeld veldig bra i natt, men har ikke sovet noenting etter det.), og har vært våken og aktiv hele dagen, og skikkelig sutrete i kveld. Så nå synder jeg. Har satt henne i vippestolen foran tv for å få en halvtime avlastning. Er sliten i sjel og skuldre.

Nå skal jeg stelle henne, og amme igjen (har ammet en gang i halvtimen her nå. Økedøgn?) og forhååååpentligvis snart få satt meg tilbake og lest litt i et av bladene som Niennas kom med i går. Nevnte jeg at jeg er innmari glad for å ha dere? :hjerte: og generelt har jeg de beste leserne av dagboka! Som kommer med gode råd og trøstende ord. Best er dere! Skjønner ikke helt hva jeg har gjort for å fortjene så snille mennesker rundt meg.

Så... Amme. Nå. Forhåpentligvis sovner bebis snart, for jeg er trøøøøøøtt.

Feberen har ligget mellom 38,5 og 39,9 i dag forresten. Kulest å være alene om en to mnd gammel aktiv sak da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oops! Hun sovnet i stolen. Og jeg har skikkelig lite lyst å vekke henne. Føler meg som verdens dårligste mor. Jeg er så trøtt og sliten, og vil bare spise paraceten min og sove litt.

:sukk:

Får vel løfte henne over i vogga. Hun våkner garantert, men kanskje hun er klar for å sove ordentlig for natta snart. Håper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Gode venner har alt å si.

Det er jo så trivelig å komme å besøke deg da Cindi.

Godt selskap, god te, vakker bebis å dulle med- ja, i tillegg til å kunne

gi armene dine og skulderne dine litt fri, så kommer jeg en tur av nokså egoistiske

grunner :lol: Og desuten så er det viktig for meg å vite at du får i det næring, ha tid til å

få i deg næring.

Håper virkelig at dere får en lang og god natt med søvn begge to :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo fått i meg masse mat i dag :Nikke: både middag, rundstykker og enorme mengder frukt og bær. Jo, også en eske ifa da :P

Gomla nettopp i meg en hel mango, etter å ha spist blåbær og bringebær. Også har jeg spist sharon og kyllingsalat og rundstykker som mannen hadde bakt.

Ulikt meg! Vanligvis blir det bare knekkebrød når jeg er alene. Derfor jeg handla inn så mye i går etter legetimen. Så det skulle være enkelt. :)

Nå gjør jeg forsøk to på legging her. Krysser fingra. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært hos legen for prikketest av lille.

Det ble ikke utslag på noe, men legen sa at vi ikke kan utelukke at det er en allergi enda fordet, fordi hun er så liten. Så vi skal tilbake når hun blir 6 mnd og ta ny test. Han sa at foreløpig så vil han kalle det en intoleranse overfor en del matvarer, og vi må fortsette som vi har gjort hittil med kosten min og spesiell mme som tillegg før natten. Han sendte søknad om blå resept på mme for oss. Men jeg skal fortsette og fullamme da. Hun får bare litt ekstra etter vi har tømt puppene mine på kvelden før natta, siden det ikke er den feteste melka jeg lager på det lille jeg kan spise. Lille tok det kjempebra hos legen, og satt bare så pent på fanget mitt og pludret under det hele. Sykepleierne var sjokkerte over hvor blid hun var, og sa det var vanlig at så små barn hylgråt gjennom prikktesten. Hun er ganske tålmodig. :Nikke:

Vi har også vært på helsestasjonen for veiing av henne. Hun har gått opp litt mer denne gang. Ca 50-60 gram mer per uke enn sist, etter vi begynte å gi den ekstra lille dosen med mme før natten. Så det er jo bedre. :) Hun hadde en fin kurve nå, og hadde lagt på seg 170 g per uke. Hun er blitt en stoooor jente nå! Hun var 60.5 cm lang og 5800 gram. Ikke rart at klærne i strl 56 virker litt små :fnise: Jeg syns det var så rart, siden hun enda skal kunne bruke de i tre uker til i alle fall.. Jeg er ganske sikker på at hun kommer til å bli lengre en mammaen sin, som jo bare er en liten "finnplugg" som vi kaller det i vår familie. Hehe!

Jeg har latt bæreselen ligge litt de siste ukene, for å få henne til å "glemme" den. Nå er hun jo over 5.5 kg, så nå skal jeg kanskje ikke bruke spedbarnsinnlegget hvis jeg prøver den på henne igjen? Noen som har erfaring med ergobaby bæresele som vet? Er redd for å bruke den feil, sånn at hun hater den igjen. Kjøpte den jo til fullpris ny, med spedbarnsinnlegg og det hele. Så er litt kjipt å ikke få brukt den. Jeg er jo ikke rik akkurat, så å bruke penger på ting som ikke blir brukt er småkjipt. Men men... Er nok ikke siste gang det skjer med smått i hus.

Nå som det er konstatert at jeg må holde meg til denne dietten videre, så vil jeg gjerne ha gode tips og råd fra dere med erfaring. Om alt mulig rart egentlig, for er jo innmari mye jeg må holde meg unna, og minimum i fire mnd til, mest sannsynlig til jeg slutter å amme, i følge legen.

Pomperipossa hvilke typer allergimelk bruker du til henholdsvis baking, sauser etc? Kan jeg bruke soyamelk til kaffe latte f.eks? Finnes det en ost, eller erstatning til ost jeg kan bruke på pizza?

Jeg merker at lille vokser og utvikler seg, og jeg merker at innsatsen min lønner seg. Hun sover mye bedre for tiden, og er mye roligere. Det er selvsagt dager som er unntak, men det er nettopp det som er så deilig, at det er unntak. Det er ikke regelen mer, at hun er kjempeurolig, trist, hysterisk eller våken hele døgnet rundt.

Godt er det, for nå begynte jeg å bli litt sliten. Kjente at disse våkennettene med timesvis med bæring begynte å ta på. Nå nettopp fikk jeg henne faktisk til å sove ved å gi henne en smokk med malt på og stryke henne på panna mens hun lå i vogga. Det er første gang. :) Godt å slippe å bære hele tiden, siden hun ikke blir lettere etterhvert ;)

Oooog! I sta så "velta" hun seg rundt da hun lå på magen. Det var nok ikke med vilje, for hun ble litt sjokkert. :ler: Der våkna hun igjen. Ble en halvtime denne gang. Hadem! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soyamelk er super til kaffe latte:) Det bruker jeg alltid å bestille meg på kafebarer:D Generelt går soyamelk til det meste. Rismelk er tynnere i konsistensen, så den er veldig fin til f.eks vafler og pannekaker. Bruker også soyamelk i sauser.

Den eneste osten jeg har funnet er en tofuost som du får kjøpt i de fleste matvarebutikker. Den er liten, firkantet og pakket i porsjonskiver. Egner seg best hvis du smelter den egentlig…. Har også funnet erstatning for rømme på Meny.

Så bra at det høres ut som om det begynner å gå seg litt til med søvn Cindi:) Det vil som oftest gjøre det, men jaggu er det grusomt mens det står på! Førstejenta her var som en drøm, sov hele natta da hun var noen uker gammel, tok smokke, og var en rolig baby. Men så kom lillesøstera…….

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Da skal jeg teste ut kaffe latte med soyamelk :) Skal prøve meg forsiktig på kaffe igjen, og se om det går bra. For det går jo på kolikken, ikke eksemen. Også er hun jo 2.5 mnd, så kanskje hun tåler en kaffekopp om dagen? :vetikke: Skal prøve, for hadde vært deeeeeeilig å drikke kaffe igjen. Har drukket en kopp i dag, første på en mnd. Så får vi se i kveld om det var lurt. :)

Godt den kan brukes til saus! For det blir litt tørr mat her :P

Kanskje jeg får motsatt da om jeg får en til? En som er suuuuperenkel fra første dag? *naiv* Lov å drømme. :ler:

Endret av Cindi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lett-bernasesaus posen fra Toro er melkefri:D Men du må ha i soyamelk da.. Minstejenta er veldig glad i den:)

1mnd uten kaffe :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tåler sikkert kaffe nå! Jeg kunne ikke drikke soyamelk da mine ikke tålte kumelk... Soyaproteinene skaper dessverre ofte kryssallergi med kumelk:/ barn over 2 år som ikke tåler melk, tåler ofte soya, men ikke mindre barn... Men! Jeg syns soyaproduktene smaker herk;) havremelk derimot! Godt:) supert i kaffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eh. Leste nå, sorry. Så søt hun er som var så tålmodig! Og min lille fis på 4 mnd veier like mye som din! Og ingen fare med henne, hun er bare lita og følger kurven sin fint.

Hva er det du holder deg unna? Kumelk og? Så flink du er! Jeg kan spise hva som helst nå, det er deilig. Men lille tåler ikke kumelk direkte, så ikke noe nestle her i gården. Når du begynner med grøt prøv sinlac (vanlig butikk) eller grøter fra helsekost. Avokado med morsmelk er en favoritt, selv om hun bare får smaksprøver enda:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oatly i-mat er Fløteeerstatning laget på havre. Veldig god i mat! Bruk mye kokosmelk, så får du både fett og saus i en sleng;) og husk å spise masse og vær nøye med å få i deg nok fett. Å amme og å gå på diett er inne bare bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Disse påleggene er trygge for deg Cindi (og jeg synes du skal smøre på overdrevent mye!)

Go og mager leverpostein

Makrell i tomat

Tunfisk

Avokado

Egg

Sjokade

Peanøttsmør

Syltetøy

Sunda (Det er et undervurdert pålegg!)

Og som jeg har skrevet tidligere;

Lag dere en skikkelig manne-biff! Drit i salatbladene/grønnsakene og pøs heller

på med den lette lette bearnaise`en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine brødskiver før osten kom tilbake: egg med avokado, go mager leverpostei med rødbeter, makrell i tomat, peppermakrell, røkelaks med avokado, rent kjøttpålegg, peanøttsmør, syltetøy med banan, sild og egg... Kan ha er verdig liv uten ost☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...