Gå til innhold

Cindi rocker mammatilværelsen, eller noe sånt :P


Cindi

Anbefalte innlegg

Hihi! Funny at du nevner det. Lille har nemlig nettopp fått burberry dress av farmor. :fnise: og Dkny topp og armani vest, og en kjole som jeg ikke husker merket på. Farmor er vill! (Og sossete) :P

Men hun elsker shopping, og har liksom alt selv, så hun blir tydeligvis glad av kjøpe overprisede klær til bebisen. (Skulle bare ønske hun kjøpte litt sprekere farger, marineblått, hvitt og grått er ikke noe for en liten jente synes jeg hvertfall...)

I dag har lille begynt med pysj i 62! Store lille jenta mi!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lille A fikk seg pysj fra H&M idag hun:) Mamsen hadde glemt av å ta med pysj da jeg pakket kofferten….så natt til idag sov hun i t-skjorta til papsen, hun liker ikke å sove i bare truse, må ha nattkjole eller pysj:)

Jeg kjøpte meg en nydelig mørkeblå bluse på Mango idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Hihi! Funny at du nevner det. Lille har nemlig nettopp fått burberry dress av farmor. :fnise: og Dkny topp og armani vest, og en kjole som jeg ikke husker merket på. Farmor er vill! (Og sossete) :P

Men hun elsker shopping, og har liksom alt selv, så hun blir tydeligvis glad av kjøpe overprisede klær til bebisen. (Skulle bare ønske hun kjøpte litt sprekere farger, marineblått, hvitt og grått er ikke noe for en liten jente synes jeg hvertfall...)

I dag har lille begynt med pysj i 62! Store lille jenta mi!

Det skjønner jeg godt! Duse farger er ofte ok, men fargeløst som de du nevner her blir fort kjedelig. Og jenta di kler veldig godt sterke farger! Men jeg kan ikke helt se for meg at disse dyre sosse-merkene produserer særlig mye klær med annet enn såkalte "safe" farger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storesøster her liker heller ikke å sove i truse, hun må ha pysj, alltid. Vi kjøpte nettopp en pysj som lyser i ørret til henne. :fnise: En skjelettpysj faktisk. Tror det var kappahl.

Jeg har kjøpt så mange fine pysjer til lille i 62, så hun blir jo finere på natta enn om dagen :P Jeg har bare kjøpt 3 bodyer, resten har svigermor og mamma kjøpt, og de syv svigermor har kjøpt er driiiiit kjedelige. Helt hvite, eller hvit med en kant på, med grått mønster på eller lyseblått. Jeg liker farger jeg. Syns barn skal bruke farger og lekne klær. :Nikke: mamma kjøpte en kjempefin body fra memini tror jeg det heter her om dagen, da vi var på Nordby. Den var supersøt, med bling på! Askepottbody ^_^

Hun har de kuuuuleste buksene også, fra samme produsent. Skikkelig klovnebukser med masse farger.

Liker visst shopping også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Noz, de er liksom bare beige, bruk og marineblå. Litt døllt. Ville ikke kjøpt det selv, men lar nå svigermor kjøpe det hun vil kjøpe. Ingen vits å diskutere med det. Bagateller liksom. :) Det er jo hun som blir mest glad :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heldigvis noe jeg har lært av å bli mor. Velg hva du gidder å bruke energi på. ;) I stedet for å diskutere fargevalg med svigermor, så holder jeg bare kjeft, og bruker de klærne som "reserveklær" hvis de er for stygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svigermor er grei sånn, hun kjøper ikke klær til jentene:) Men; hun er god på å kjøpe ullundertøy, strikker sokker, lager skjerf og maler bilder til de:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker jo hjemmestrikkede plagg, men heldigvis så har jeg andre som har stilt opp med det. :) Jeg blir tusen ganger mer glad for et hjemmestrikket plagg enn en buksedress til 3000 kroner (!!!?). Jeg setter jo pris på at hun tenker på jenta mi, men for min del så betyr ikke prisen noe, det er det at noen bryr seg om jentene. Og når noen bruker timesvis på å strikke noe, da blir jeg rørt. :hjerte: Fiiiiiineste buksedressen i verden har jeg fra Niennas!! Og DEN søte kjolen som Hjarterdam strikket! Også har jeg fått et helt nydelig teppe av mamma, som nå holder på med vognpose inspirert av osloanorakken som jeg synes er så kul (men som lille er litt liten for originalversjonen av). Sånt er uvurderlig!

Jeg har jo alltid med meg et ekstra sett med strømpebukser og body, så da kan jeg jo ta de fargeløse å bruke som reservesett. ;) Snakker nå om de hvitgråblå plaggene, ikke burberrydressen, for den er jo faktisk råbra! Supermyk og varm og god (selv om den er blå :fnise: Så den skal brukes flittig! Så får jeg heller ha jentete tilbehør, så ingen anklager lille for å være en gutt ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille damene som har strikket:) Svigermor lagde vognpose av skinnfell, sånn med trykk på, superfin:) Hun er ganske kreativ og kunstnerisk av seg:) Eneste med ullundertøyet er at hun er elendig på å kjøpe riktig størrelse….hun kjøper heller litt for stort så har de noe å vokse i;) Stilongsen A fikk for to år siden passer nå.. A er veldig lang og ganske så tynn, type 1.48 lang og 31kg, så da ramler en stilings i str 12 år av henne :fnise:

Tror ikke noen tar lillemora di for å være gutt selv i lyseblå dress, hun har jo veldig feminine trekk:) Lita dukke:) Jeg hadde og ganske slanke babyer, selv om de spiste godt. Størstejenta var ekstrem, bare 14.5kg da hun var 6.5år og begynte på skolen! Lite pinlig da jeg ble kallet inn på teppet av helsesøster etter sånn veie og måle-opplegg og helsesøster hadde spurt M hva hun fikk å spise, og M hadde svart: "jeg får ei gulrot i ny og ne!!". Trodde jeg skulle dø på meg….hun spiste jo såklart mye mere enn det! Jeg er litt kostnazi når det gjelder regelmessige og hyppige måltid med sunn mat….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er helt supre! Jeg ble så rørt første gangen jeg fikk noe strikket av niennas. Hun hadde strikket jakke og skjerf til lille, og jeg grinte nesten faktisk. Synes det er helt ekstremt kos og omtenksomt å bruke så mye tid på noe til meg og lille. :rodmer: Jeg bruker jo et år på å strikke en liten sak, så jeg vet hvor mye arbeid det ligger i det, og hvor mange timer.

Hørtes ut som en fin pose! Haha! Sånn gjør svigermor også, alt hun kjøper er sånn minst to år for stort. Storesøster har bare klær i 9-12 år (hun er 7) fra farmor. Lille har fått klær i størrelse to år.

Den dressen er mørkeblå, nesten sort for den er så mørk. Men ja, hun er jo feminin, så satser på at ingen anklager henne for å være gutt fordet.

Hahahahaha!!!!! Jeg ser det for meg. Du må ha dødd litt :ler: Helsesøstrene her virker jo litt hysteriske, og ikke helt... Ja... Jeg tror nok de fort kan anklage meg for å ikke gi henne nok mat om hun ikke legger på seg. Gleder meg ikke til å tilhøre den helsestasjonen, for de er ganske meggete, og mange klager på de. Jeg er jo allerede ikke så fornøyd, sånn siden jeg får beskjed om å gi mme til lille pga dårlig vektøkning, før noe annet er foreslått. Synes det er litt lettvint løsning.

Fikk du beskjed om å fore med burgere? :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HaHa, nei, helsesøster ble litt stille når jeg sa hva hun spiste hver dag.. Riktignok er hun småspist den dag i dag, men det er hjemmebakt grovbrød, skikkelig smør under pålegget, all mat er laget fra bunnen av osv osv…. Tror og det er litt genetisk, for lillesøster spiser som en mann, men er nesten på grensa til mager. Har et håp om at hun legger litt på seg nå når hun har fått påvist melkeallergi. Var helt kritisk da A fikk norovirus som varte i nesten ei uke, for hun gikk ned til 28kg etter 4 dager! Rett inn på isolat med IV..

Nå har jeg vært supersprek. Løpte 5km på tredemølle på fitnessenteret på hotellet, mens jentene plasket i badebassenget og boblebadet:) Mannen er tidlig ferdig på kurs idag, så vi skal stikke inn til gamlebyen og rusle litt der og spise lunsj når han kommer tilbake igjen:) Hadde egentlig lyst å ta sauna og, men det er ikke lov å ha på bikini eller håndkle, altså man må være helt naken, og det er fellesbadstu…føler meg ikke helt bekvem å sitte kliss naken sammen med ukjente menn og damer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staaaaaaappmett etter etegildedag i Oslo med svigers. Først kafé og grønnsakspai, og så fridays med spareribs. Mettest i verden må vite!

Nå sitter jeg i bilen og venter på mannen som er inne på butikken og handler Pepsi Max til meg. :biggrin: Lørdag er ganske ok!!

Skriver mer, og svarer pompersen etterpå. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som om du hadde en kjempefin tur Pomperipossa? :) Skulle gjerne reist litt selv nå merker jeg. Blir muligens en polentur i påsken, hvis jeg får time hos tannlegen der. Kan ikke helt se for meg at de har åpent på tannlegekontoret dagene rundt påsken i et så katolsk land...

Har ikke skrevet så mye her noen dager, for, som dere vet.. er det ikke det ene, så er det det andre. Man kommer liksom aldri i mål.

For TREDJE gang har jeg nå ikke kunnet dratt på yoga. Seriøst.. det er 4 ganger på, 3 ganger av!!! Jeg har jo betalt massevis for dette, og damene jeg driver yoga med er supersøte, så det suger skikkelig balle!

Grunnen...? Be prepared to be... overinformert.

Herregud. dette er virkelig inn i det aller helligste. :fnise:

....

Hemeroider. Det er grunnen. Jeg klarer ikke sitte, ikke stå, ikke gå, ikke bøye meg etc. Det gjør noe så inn i helsikes vondt!!! var hos legen i går og han skjærte meg i rompa faktisk! :sjokkert: Så gårsdagen gikk utpå å klage, sutre og bruke femtentusen kompresser for å tørke unna blod.

Dagen i dag: sutre, klage, fryse bind med vann i for å gjøre kuldetortur mot seg selv, spise utvannede linfrø (fy fadern, jeg brakk meg!!!) og klage litt mere. Satan det gjør vondt!

Jeg hater dette.

Hrmf!

Håper VIRKELIG det går over innen uken er omme, for akkurat nå så klarer jeg ikke å gjøre NOEN ting. Jeg prøver å amme liggende liksom, fordi det gjør så vondt å sitte.

OG!! På toppen av det hele, så har min inaktivitet gjort at jeg har lagt på meg! Faen! :trist: Jeg er blitt tjukkebollefeita, og det er ingenting jeg kan gjøre med det, for jeg kan ikke bevege lilletåa uten å få vondt. (ja, jeg vet at jeg ikke har "lov" til å klage på vekta. men i dag syns jeg så synd i meg selv at jeg gjør det fordetom. Så bare godta det! Man har faktisk lov til å si man er trøtt selv om det finnes folk med insomnia her i verden. For tenk!)

Så her sitter jeg og furter.

Den gode nyheten er at alt arbeidet mitt og alle pengene jeg la i å prøve å få opp melkeproduksjonen hjalp. NOT!! Gjorde ikke det heller. :sur: *klagemere* Har brukt en hel nesespray, pumpet, ammet annenhver time, drukket ammete, spist og drukket masse og slappet av og ikke trent.

Null effekt.

Furtedag.

Kom på nå, at det er EN god nyhet. Leighton Meesters kolleksjon for Nelly. Me has it!! :biggrin:

Endret av Cindi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, hermorider høres ikke noe særlig ut! Er glad jeg slapp unna det med mine to jentunger!

Og så kjipt at prosjekt få-opp-melka ikke ga noe særlig avkasting…. Kanskje tiden er inne for å delamme og fylle på med mme?Hvor gammel er lille nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var du heldig. Det er skikkelig kjipt. Også er det liksom ikke noe man flagger med ute blant folk. Så jeg orket ikke dra på yogaen og si "neeei, den øvelsen der kommer til å gjøre vondt i rompa." :ler:

Det virker som om hun blir fornøyd i løpet av dagen, så det som gjenstår å se er jo om hun har lagt å seg nok. Vi skal veie henne i morgen. Hvis hun da fremdeles har liten vektoppgang så må jeg jo begynne å vurdere det... for... jeg vet liksom ikke hva mer jeg kan gjøre. Har jo prøvd alt nå. tror jeg..

Nå er hun 3 mnd og to dager. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg må si du står på for Lille og ammingen :) Snakket med mannen om det her om dagen da jeg var megalei av pumping hver tredje time i noen dager. Du har jo virkelig lagt så mye i å få det til! Håper dere ser fremgang i vekta i morgen. KM hadde lagt på seg 70 gr siden fredag og dvs at han akkurat sneik seg innafor de 150grammene de vil ha han til å gå opp i uka, noe jeg ble veldig glad for!

Amme-og-for-lite-søvn-og-skrive-oppgavehodet mitt er helt på utur, men du kunne treffes på fredag? :) Eneste "men'et" er om mannen her skal over til B-town, da har ikke jeg bil, så da kan jeg evt ikke dra noe sted (mor er ikke komfortabel med kollektivtransport enda når minifjonet er så ustabil i tidspunkt på mat....).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Ciiiiindiiiii!! Det holder nå!! Du har har NOK av ting å stri med! :griner:

Synes heller at jeg kunne fått disse hemoroidene i stedenfor deg.

Nå er det på tide at ting går mer i din vei her.

Sa legen din noe om når du kommer til å fungere som et (delvis) vanlig menneske igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått sånn hemoridesalve da?

Anbefaler deg å ta lacktulose daglig, så slipper du disse linfrøene:) Da jeg jobbet på sykehjem så var det nesten alle gamlingene som sto fast på lacktulose;) Neida, fra spøk til gevær, det funker veldig bra, så slipper du hardmage OG hemorider=hemorider blir enda verre….

Jeg skulle egentlig ha min første dag på jobb idag, men……våknet med en hersens øyebetennelse! Kan si det sånn at jeg var lite ønsket på jobb der jeg skal være med små pasienter hele dagen. Nesten årets nedtur..så nå er det antibiotikakur som skal dryppes i øynene hver tredje time:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...