Gå til innhold

Cindi rocker mammatilværelsen, eller noe sånt :P


Cindi

Anbefalte innlegg

Selv om MM sies å være det beste for babyen, så husk at det ikke er for enhver pris kjære Cindi! Det aller beste for babyen mener jeg er å ha ei mamma som har overskudd og energi, og som ikke sliter seg totalt ut på et tøft kostregime for å unngå alt som babyen kan reagere på, som får nok søvn og som er uthvilt……..

Hadde jeg vært deg så ville jeg nå vurdert MME. Du har virkelig gjort en vanvittig til innsats! Og lille fikk uansett MM de første månedene, som er de viktigste. Nå er hun jo uansett straks klar for grøt og annen babymat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere er så gode. :lillesky::klem: Tusen takk for de fine ordene. Jeg har vært helt på gråten i dag. Fikk ikke sove i natt fordi jeg bare lå og bekymret meg.. Tenkte på alle kjipe tingene de sa på helsestasjonen, og hva de tenker, og at det ikke er noen vits å si noe imot de, for da er jeg bare offisielt "den vanskelige mammaen" og blir garantert stemplet.

Jeg gruer meg til mandag! :sukk:

Nå på kvelden så kastet lille opp ALT hun spiste! Det lover jo virkelig ikke godt for vektøkning... Hvorfor kaster de brått opp så veldig etter måltider? Har skjedd noen ganger, men sjeldent i det siste.

Jeg venter nå på at magen hennes skal roe seg litt, sånn at jeg kan forsøke å gi henne mat på nytt så hun ikke skal legge seg på tom mage.

I mellomtiden har jeg laget suksessterte. Vi skal få besøk i morgen på kaffe og kaker, og jeg ville servere en ordentlig kake. Men... Når mannen er på slankern og jeg går på melkefri diett så ble det soyakrem, soyasmør og splenda. Kaken ble fin... Men den smakte suketter! Enda jeg ikke hadde så mye splenda i...

Føler ikke jeg kan servere sukettkake til gjestene i morgen, så jeg vurderer å dra en tur ut og handle inn for å bake manuelas chewy chocolate coocies. De er sykt gode! Også man man jo bare ta en :) (Ref mannen på slankern)

Angående ammeslutt så er jeg bare ikke klar for det. Jeg er virkelig ikke klar for å engang tenke på å skulle gi opp. Jeg er ALT for sta, og det betyr for mye for meg.

Jeg kan begynne å gi ett ekstra måltid mme i døgnet inntil vi begynner på grøt, for vektøkingens skyld, men jeg føler at å droppe ammingen når vi er SÅ nærme å begynne på fast føde, og at jeg ikke trenger å fullamme uansett og det sikkert ikke blir så stress med melkemengden, det føles bare feil.

Jeg vet at det er det samme for lille, bortsett fra de fine antistoffene selvsagt, men jeg er bare ikke klar for det, det føles som et ballespark etter alt jeg har vært igjennom. (Og dessuten så tar hun ikke flaske med mindre hun får pupp først for tiden. Noe vi dessverre fant ut da jeg var ute av huset og mannen var alene med henne og flaska...)

Jaja... Jeg får prøve å amme på nytt her, og se om hun holder det inne denne gangen. Og så skal jeg jammen pusse tennene, det føles nemlig som om jeg har spist en hel pakke suketter. Urk! Isj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Red: jeg har ikke vært på gråten... Jeg gråt. Og mannen måtte trøste og gi meg kos og en skulder å gråte på. :sukk:

Var det DEN effekten helsesøster var ute etter? Å stresse meg så mye at jeg mister melken fullstendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du er en av de tøffeste mammaene jeg vet om.

Bare pass på sånn at du ikke tar deg helt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk hjarterdam :klem: Det var snilt sagt av deg. :lillesky:

Jeg liker å gjøre ting for lille. Jeg elsker henne høyere enn livet selv, og takker Gud for at jeg er mammaen hennes, og at jeg er så heldig at jeg i det hele tatt fikk bli mor. Men ja, det er tøft. Tøffest når jeg føler jeg blir dømt som en dårlig mor og sett på med uglesyn som om jeg med vilje gjorde ting for at hun skulle ha det fælt. Når de snakker til meg som om det er åpenbart at jeg ikke har gjort nok for henne, og at det jeg gjør er helt feil. :sukk:

Det virker som om de tror jeg ikke ammer henne nok, og at jeg gir f... Jeg ammer jo 8 ganger om dagen... Minst. :/ (noen ganger 10...)

Endret av Cindi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Du skrev at du gruer deg til mandag, er det da du skal på helsestasjonen?

For om du skal det, så foreslår jeg at de neste timene du skal ha der sørger du for at

er på onsdager, torsdager eller fredager så tar jeg å blir med deg hver gang.

Jeg kan jo si fra, for jeg blir jo ikke stemplet som "hun vanskelige morra"...

Vi kan ikke akseptere denne oppførselen deres!! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noz: :hjerte::klem: Gode du!

Ja, det er i morgen. Føler meg teit som gruer meg, men jeg gjør det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg på her: shit, du er helten min! Som jeg sutra bare fordi jeg måtte være melkefri. Du er jo fader meg sjefshelt!

Helt seriøst, om du klarer, så si noe til helsestasjonen. Om du tar med deg mannen eller skriver en Mail eller hva som helst. De torturerer deg jo! Skriv til dem som du sier til oss: at du ikke skjønner hva de vil, stresse deg så mye at all melk forsvinner? Beste hadde vært om du sier alt rett i fjeset på helsesøster. Fy, som de burde skamme seg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei dere! :vinke:

Beklager fraværet her, men dagene er veldig aktive for tiden, så jeg rekker så vidt å snu meg rundt. Er noe som skjer hele tiden. Det er jo i grunn ganske ok, for det hadde vært verre om jeg kjedet meg hver dag, men det gjør jo at det er mye man ikke rekker. Som f.eks å besøke venninner. Superdårlig samvittighet for at jeg har neglisjert noen her de siste ukene. :sukk: Innskiiiiiill!!!! (dere vet nok hvem dere er...)

Så... Hva har skjedd? Mye egentlig.

Helsestasjonterroren har jeg satt en salig stopper for. Først var det jo veiingen, og hun hadde gått opp akkurat det hun skulle på grammet, etter å ha stått bom stille i en uke. Helsesøster ville ha meg tilbake til ny veiing ("Bare for å kontrollere at alt går bra liksom...", og ba meg gi henne mer mme. Så jeg kjente at jeg bare ikke orket mer terror, og gjorde som hun sa. Jeg ha ekstra mme 3 ganger om dagen (etter ammingene) i stedet for bare 1 gang før natta. Resultat: ungen la på seg 3 ganger mer enn det som er "vanlig" for perioden! Nok er nok, og da hun spurte om jeg skulle komme tilbake igjen så sa jeg "sees på 5 mnd kontrollen!"

Nå orker jeg bare ikke mer mas fra de. Får være måte på hvor ofte man skal veie en unge som er blid og fornøyd. Hun legger jo på seg, bare litt sånn i rykk og napp.

Hele veiestresset gikk jo hardt ut over melken, og jeg fryktet at den skulle forsvinne helt. Etter at jeg ga f i hele helsestasjonen har jeg fått roet meg litt mer, og det virker som om melken er stabilisert litt. Fordi jeg har gitt så mye mme er det dessverre ikke nok melk til å fullamme (ond sirkel!! som jeg lærer av til neste gang), men nå skal hun jo få noe fast føde også, så sånn sett så ville jeg jo uansett ikke fullammet mer. Så planen fremover er å amme så mye som mulig, og det som ikke metter henne fra min pupp får hun annensteds fra. Det er ikke så tungt å svelge når jeg vet at hun uansett skal ha noe fast føde fra nå av.

Jeg kunne selvsagt satt i gang med en ny runde pumping, afipran, ammete, nattevåk etc... men jeg har jo ingen gode erfaringer med det... Det hjalp i et par dager, også var det mindre melk igjen. Så jeg får bare amme så mye jeg kan, også får det bare bli som det blir. Har i alle fall nok melk til at jeg klarer å mette henne 3 måltider om dagen, også blir det to sånne "halvveis-måltider" der hun får tillegg også. Mulig hun blir mett bare på melken min altså, men jeg gir henne mme etter amming, og da drikker hun jo... så... :vetikke:

Aaaaanyways! Nå er hun jo fire mnd på lørdag, og hun var jo 4 mnd sånn etter termin allerede forrige helg. Så jeg tjuvstarta litt i går. :fnise: Så herlig å se på!! Hihi! Hun fikk 10 ml grøt utblandet med 10 ml morsmelk (fant allergivennlig grøt i sverige). Det virket det som om hun likte kjempegodt! Hun smilte og lo, og spiste alt sammen. Selv om det bare var noen skjeer da. Men det var et stolt øyeblikk :biggrin:

I dag har jeg laget fruktpure (har kjøpt en bok som heter supermat for babyer, der det sto et forslag til hvordan introdusere mat til bebiser, med mange fine oppskrifter). Så hun fikk eplepure :) Det var rart det. haha! Hun skiftet på å være alvorlig og å le høyt mellom skjeene. :ler: Jeg tror nok jeg burde gå til anskaffelse av noen gode oppbevaringsbokser eller noe, for det var litt bortkastet å lage pure av 1 helt eple når hun ikke fikk mer en 1/5 av det jeg lagde. Også var jeg så ulur at jeg ikke la noe til side med en gang, så da gikk resten i søpla. *noterer til neste gang*

Synes i alle fall det var stas å lage mat til henne, og enda mer stas å se ansiktsutrykket hennes da hun spiste. Skjønne lille babyen min! :rodmer:

Hun utvikler seg i rasende fart også. Da hun var 2,5 mnd kunne hun rulle fra mage til rygg, og da hun var 3 mnd og 2 uker kunne hun rulle fra rygg til mage. I forgårs la jeg henne på matten på ryggen, også gikk jeg for å hente meg en kopp te på kjøkkenet, og da jeg kom tilbake lå hun på magen med albuene godt trukket opp under seg. Jeg bare: :sjokkert: Hun lå jo riktig også!

Og som om ikke det var nok.. Hun har seriøst fått tenner!! Wtf liksom??? TO tenner!!

Jeg reagerte på at det gjorde vondt da jeg ammet, for det føltes som om hun beit meg, men tenkte det kanskje bare var at hun sugde litt hardt. Og så har hun jo siklet noe enormt den siste måneden, men jeg fnøys det bort og tenkte at det var umulig at hun holdt på å få tenner så tidlig. Men joda... Her er det tenner i full gang.

Nå har jeg brukt to timer på å skrive dette innlegget. Innimellom amming, bæring, trøsting og hyling. kjenner jeg gleder meg til kveldene blir mine igjen. Det er stas med bebis, men det hadde vært digg med i alle fall 1 time hver dag ti å bare slappe av. 1 time, av 24 tilgjengelige. *drømme*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! :vinke:

Beklager fraværet her, men dagene er veldig aktive for tiden, så jeg rekker så vidt å snu meg rundt. Er noe som skjer hele tiden. Det er jo i grunn ganske ok, for det hadde vært verre om jeg kjedet meg hver dag, men det gjør jo at det er mye man ikke rekker. Som f.eks å besøke venninner. Superdårlig samvittighet for at jeg har neglisjert noen her de siste ukene. :sukk: Innskiiiiiill!!!! (dere vet nok hvem dere er...)

Så... Hva har skjedd? Mye egentlig.

Helsestasjonterroren har jeg satt en salig stopper for. Først var det jo veiingen, og hun hadde gått opp akkurat det hun skulle på grammet, etter å ha stått bom stille i en uke. Helsesøster ville ha meg tilbake til ny veiing ("Bare for å kontrollere at alt går bra liksom...", og ba meg gi henne mer mme. Så jeg kjente at jeg bare ikke orket mer terror, og gjorde som hun sa. Jeg ha ekstra mme 3 ganger om dagen (etter ammingene) i stedet for bare 1 gang før natta. Resultat: ungen la på seg 3 ganger mer enn det som er "vanlig" for perioden! Nok er nok, og da hun spurte om jeg skulle komme tilbake igjen så sa jeg "sees på 5 mnd kontrollen!"

Nå orker jeg bare ikke mer mas fra de. Får være måte på hvor ofte man skal veie en unge som er blid og fornøyd. Hun legger jo på seg, bare litt sånn i rykk og napp.

Hele veiestresset gikk jo hardt ut over melken, og jeg fryktet at den skulle forsvinne helt. Etter at jeg ga f i hele helsestasjonen har jeg fått roet meg litt mer, og det virker som om melken er stabilisert litt. Fordi jeg har gitt så mye mme er det dessverre ikke nok melk til å fullamme (ond sirkel!! som jeg lærer av til neste gang), men nå skal hun jo få noe fast føde også, så sånn sett så ville jeg jo uansett ikke fullammet mer. Så planen fremover er å amme så mye som mulig, og det som ikke metter henne fra min pupp får hun annensteds fra. Det er ikke så tungt å svelge når jeg vet at hun uansett skal ha noe fast føde fra nå av.

Jeg kunne selvsagt satt i gang med en ny runde pumping, afipran, ammete, nattevåk etc... men jeg har jo ingen gode erfaringer med det... Det hjalp i et par dager, også var det mindre melk igjen. Så jeg får bare amme så mye jeg kan, også får det bare bli som det blir. Har i alle fall nok melk til at jeg klarer å mette henne 3 måltider om dagen, også blir det to sånne "halvveis-måltider" der hun får tillegg også. Mulig hun blir mett bare på melken min altså, men jeg gir henne mme etter amming, og da drikker hun jo... så... :vetikke:

Aaaaanyways! Nå er hun jo fire mnd på lørdag, og hun var jo 4 mnd sånn etter termin allerede forrige helg. Så jeg tjuvstarta litt i går. :fnise: Så herlig å se på!! Hihi! Hun fikk 10 ml grøt utblandet med 10 ml morsmelk (fant allergivennlig grøt i sverige). Det virket det som om hun likte kjempegodt! Hun smilte og lo, og spiste alt sammen. Selv om det bare var noen skjeer da. Men det var et stolt øyeblikk :biggrin:

I dag har jeg laget fruktpure (har kjøpt en bok som heter supermat for babyer, der det sto et forslag til hvordan introdusere mat til bebiser, med mange fine oppskrifter). Så hun fikk eplepure :) Det var rart det. haha! Hun skiftet på å være alvorlig og å le høyt mellom skjeene. :ler: Jeg tror nok jeg burde gå til anskaffelse av noen gode oppbevaringsbokser eller noe, for det var litt bortkastet å lage pure av 1 helt eple når hun ikke fikk mer en 1/5 av det jeg lagde. Også var jeg så ulur at jeg ikke la noe til side med en gang, så da gikk resten i søpla. *noterer til neste gang*

Synes i alle fall det var stas å lage mat til henne, og enda mer stas å se ansiktsutrykket hennes da hun spiste. Skjønne lille babyen min! :rodmer:

Hun utvikler seg i rasende fart også. Da hun var 2,5 mnd kunne hun rulle fra mage til rygg, og da hun var 3 mnd og 2 uker kunne hun rulle fra rygg til mage. I forgårs la jeg henne på matten på ryggen, også gikk jeg for å hente meg en kopp te på kjøkkenet, og da jeg kom tilbake lå hun på magen med albuene godt trukket opp under seg. Jeg bare: :sjokkert: Hun lå jo riktig også!

Og som om ikke det var nok.. Hun har seriøst fått tenner!! Wtf liksom??? TO tenner!!

Jeg reagerte på at det gjorde vondt da jeg ammet, for det føltes som om hun beit meg, men tenkte det kanskje bare var at hun sugde litt hardt. Og så har hun jo siklet noe enormt den siste måneden, men jeg fnøys det bort og tenkte at det var umulig at hun holdt på å få tenner så tidlig. Men joda... Her er det tenner i full gang.

Nå har jeg brukt to timer på å skrive dette innlegget. Innimellom amming, bæring, trøsting og hyling. kjenner jeg gleder meg til kveldene blir mine igjen. Det er stas med bebis, men det hadde vært digg med i alle fall 1 time hver dag ti å bare slappe av. 1 time, av 24 tilgjengelige. *drømme*

Så bra at både du og baby er komfortable med amming og MME og grøt og frukt :nigo: Artig å lese om dere, selv om dere har hatt en nokså hard start på alt mulig. Godt du satte ned foten på helsestasjonen. Aldri hørt om så nazi helsepersonell før. Møkkafolk.

Så flink hun er! Jenta mi ruller ingen vei..kun over på siden.

Også tenner allerede?! Du vet de sier at når ungene får tidlig tenner så kommer det fort en baby til?! :fnise:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keljo

Så flink du og jenta di er!

Ville bare anbefale deg å lage babymaten selv. Det er bare Småfolk av alle babygrøtene som er uten palmeolje. En fin grøt å starte med er vann, finmalt sammalt hvetemel og morsmelk/MME. Deretter kan du gi hirseflak og andre sorter grøt som er lette å lage. De blir alle like jernberiket som de som er tilsatt jern i butikken. Send meg gjerne PM hvis du vil ha fremgangsmåte og oppskrift :)

Du trenger heller ikke kjøpe oppbevaringsbokser hvis du ikke absolutt vil. Her lager jeg bare mange porsjoner av grønnsaks- og fruktmos og fryser i porsjoner i fryseposer som jeg knyter sammen og klipper av. Smaksprøver tar jeg bare i isterninger siden det er anbefalt å introdusere en smak av gangen i en uke.

Min jente fylte 4 mnd nå, og her er det også rulling, sikling og tenner det går i. Og mye nattevåk, babyen skjønner ikke helt det med søvn enda, så skjønner godt hva du mener med "om man bare kunne fått 1 time av de 24 timene for seg selv". Tar en dag av gangen og tenker at det med søvnen må jo bli bedre etterhvert, kan jo ikke gå stort verre liksom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Du trenger heller ikke kjøpe oppbevaringsbokser hvis du ikke absolutt vil. Her lager jeg bare mange porsjoner av grønnsaks- og fruktmos og fryser i porsjoner i fryseposer som jeg knyter sammen og klipper av. Smaksprøver tar jeg bare i isterninger siden det er anbefalt å introdusere en smak av gangen i en uke.

Små oppbevaringsbokser er jo supergenialt! Om man skal ut å treffe venner for eksempel og bli borte 3, 4 kanskje 5 timer så er det jo kjempelurt å ha med en oppbevaringsboks med for eksempel sviskepurè og en med for eksempel potet og søtpotet-mos :jepp:

Most og blandet banan og avokado får BitteLiten til å gå bananas Cindi :hoho: Selv broren min og svigersøster har fått litt dilla på det! Kanskje det er noe du vil teste ut?

Nok er nok, og det har egentlig vært nok for lengst!!! Så det er godt å høre at du har sagt (delvis) i fra på helsestasjonen! :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss! Da jeg spurte helsesøster om hvordan man laget hjemmelaget grøt var svaret "du kjøper en sånn pakke på butikken." Jeg bare: "æh... Kan man ikke lage selv?" Hun: "Nei.. Du bare kjøper den på butikken."

Seriøst? :skratte: Jeg dør litt av den helsestasjonen!!

Selvfølgelig vil jeg helst lage all maten selv, og fra bunnen av! :Nikke: Liker å ha kontroll på hva hun får i seg, spesielt med tanke på hvor nazi kosthold jeg selv har i forbindelse med ammingen.

Sto ingenting om hjemmelaget grøt/velling i den boka. Så da tenkte jeg at hs måtte ha rett. Så kjøpte en pakke i Sverige som er beregnet på hyperallergiske barn. Fruktpureen lagde jeg selv da. Men det virker som hun kanskje fikk vondt i magen av den, for i natt har jeg måtte amme flere ganger enn normalt, og hun bare våkner hele tiden. Generelt lite søvn siste døgnet. Men kanskje det er tilfeldig.. :vetikke:

I den boken står det i forslaget til ukesmeny for introdusering av fast føde at man skal gi noe forskjellig hver dag, 1 gang om dagen (til lunsj). F.eks gulrot ene dagen, grøt andre, eple tredje etc... Men i mitt hode så virker jo det litt voldsomt, for en mage som bare er vant med det samme hver dag? Kjenner jeg egentlig ikke føler for å gi henne noe annet enn grøt i dag. Øke til 30 ml morsmelk, men kun gi grøt..

Hva er deres erfaringer her? Vil gjerne høre, så ser jeg heller etterpå om jeg velger å følge det eller gå for min egen magefølelse. :P

Avokado og banan skal testes ut Noz! Super blanding i forhold til næring da! :Nikke:

Men... Hva skjer med brukernavnet ditt? o_O

Skulle kjent noen som drev med tupperware i disse dager :P De beste beholderne jeg har er liksom de som man lager ispinner med, men de har jo ikke skrulokk. Kanskje jeg kan lage ispinnefruktpure? Må jo være deilig for tennene hennes i det minste :ler:

Nå syns jeg hun er iiiiiinnmari treig her. Har vært våken 3 timer i natt, og sov nesten ingenting i går. Og nå ligger hun og kaver i vogga. Har lagt henne 3 ganger. Flere som brått fikk tilbakegang på søvnen da de begynte å innføre fast føde? Eller er det bare min som er litt utafor boksen? (Synes nemlig å huske mamma skrøt så sabla av hvor bra nattesøvn vi kom til å få fremover når vi skulle gi grøt... *kremt host*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Morgen!

Godt å høre at du satte ned foten til helsestasjonen fra en viss plass:D Høres helt sprøtt ut at HS ikke var klar over hjemmelaget grøt.. Google oppskrifter og evt bøker så får du gode tips og rød:D Jeg kjøpte på helsekost husker jeg til mine, men det er jo sånn ca evigheter siden..

Kan tipse deg om Biltema, der har de små bokser med (rosa!!) lokk som er super til nedfrysing av barnemat:D Ganske billig også, det var ikke mange kronene for ei sånn pakke med flere bokser i. Kjøpte de nettopp selv til å oppbevare kjøttpålegg og matrester/porsjonrester i, så de har de inne enda.

Mange kan bli litt urolige når man begynner med fast føde, magesystemet skal jo venne seg til det, men det bruker iallefall å gå seg til etter ei stund:)

Nå skal jeg straks fyke avgårde på tidligvakt, så du og snuppa får ha en fin dag skjønne Cindi:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Godt å høre at du satte foten ned! :klemmer:

Vi veksler mellom Hipps grøt (de bruker palmeolje i både grøt og MME for å få det likest mulig MM med tanke på fettstoffer og sånt, og kunn "snill" olje") og så har vi kjøpt disse fra Holle på helsekost. Men det er vel mulig å kjøpe rismel som man lager grøt av?

Vi brukte firedagersregelen på innføring av ting i starten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann! Jeg er ikke så flink til å legge fra meg spor i dagboken din, men jeg leser jevnt og trutt :)

Ifht hjemmelaget grøt så var jeg på et kurs på mathallen når tassen min var bitteliten, og der lærte jeg masse nyttig! Bla.at Nestle og andre grøtprodusenter har tutet ørene fulle på helsesøstrene med propaganda om at kun kjøpegrøt er bra nok pga ekstra tilsatt jern osv. Hun som holdt kurset var helt sjokkert over hvor lite kunnskap det var rundt om kring på helsestasjonene om næringsstoffer i hjemmelaget grøt, for det er jo faktisk sånn at korn har mye jern i seg, spess feks hirse og havre.

For å tilsette ekstra jern kan man lage purè av tørket aprikos, som både er jernrik og er rike på c-vitamin som fremmer opptak av jern. Aprikospurèen lagde jeg av aprikoser fra helsekost som jeg frøs ned i isbitbrett. Jeg blandet også i mme når grøten var kjølet litt ned :)

Havre- og hirsemel kjøpte jeg på iHerb. Helt i starten kan det være greit å bruke mest maismel.

Du kan lese mer om hjemmelaget grøt bla. her og her (bla deg ned til grøt)

Bra du satt ned foten ovenfor helsesøster forresten! :klappe: Etterhvert som man blir litt mer selvsikker i rollen som mamma så lar man seg heldigvis ikke herse like mye med mer! Jeg feks har begynt å lukke ørene for alt som har med søvn og når man skal slutte å amme, jeg skal nemlig gjøre som JEG VIL! :kjefte::fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keljo

Jeg har nettopp vært på kurs om spedbarnsmat der jeg fikk supre oppskrifter. Kan poste de senere i dag bare jeg får sovet litt.

I mellomtiden kan du se på denne brosjyren om mat til spedbarn, jeg fikk denne av helsestasjonen. Her står det hvorfor du skal introdusere en smak av gangen over tid osv :)

http://helsedirektoratet.no/folkehelse/ernering/Documents/Mat%20for%20spedbarn%202011.pdf

Her har ikke nattesøvnen blitt noe bedre av innføring av fast føde. Lest om highneed-babyer? Tror min er det, og da hjelper ingenting annet enn tiden :(

Endret av Keljo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Det virker jo helt tragisk teit å introdusere masse smaker på en gang!! Det tar jo vanligvis ganske mange forsøk før bebisen venner seg til/liker hver ting av den faste føden, så det tar jo sikkert 7 år å vende barnet til alle smakene om man pøser på med nye smaker... Dusteboka! :roll: ( :laugh: )

BitteLiten har ihverfall blitt glad i mye ved å smake på litt etter litt, og nå går brødskivene ned på høykant, det er så stas å se. Bare smøre på og kutte opp skiva i biter, så mater hun seg heeeeelt selv.

Håper vi ses snart Cindi.

Det er så altfor lenge siden sist nå syns jeg!

Og du, en ting som ikke har med bebiser å gjøre; Dette her må jo være den desidert kjipeste sesongen av Paradise noen sinne!?! Egentlig burde jeg ha gitt opp hele serien for lengst, men jeg lever fortsatt i et minihåp om at det plutselig skal bli spennende..Men jeg har mine tvil! Holder du ut enda eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Tenkte bare dele et lite tips ang melkeproduksjon.. Jeg har nylig hatt dobbel runde brystbetennelse og en del runder med håndmelking i dusjen. Pumpe blir for svakt og lite effektivt. Og hjelpes så mye melk det blir!! :daane: (motsatt problem..) Kanskje fordi det tømmer så mye bedre..? :vetikke: Og må pumpe/melke av toppen for å unngå spreng, men det slår tilbake med å øke.

Kanskje mitt problem kan bli din løsning.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...