Gå til innhold

Cindi rocker mammatilværelsen, eller noe sånt :P


Cindi

Anbefalte innlegg

:bolledeig::strix: Yeeeeeejjjjj!!!! Ammepumpehelsiket hadde effekt!!!

Veide lille i dag etter bare 6 dager (ikke en hel uuuuke engang!) og hun hadde lagt på seg 230 gram! Lykkelig mamma!!

Jeg var passe fornøyd med den ja. :biggrin: Men helsesøster mente faktisk at jeg skulle komme tilbake om en uke eller to. Seriøst? Hvor lenge skal jeg måtte holde på å komme på vektkontroll? :klo:

Ellers har jeg vært hos legen igjen i dag siden jeg enda hadde vondt etter mandag. Jeg var usikker på om det var meningen at det skulle gjøre vondt enda, så jeg ringte. Det var visst ikke meningen... Så jeg kom tilbake i dag, fikk lokalbedøvelse og måtte skjæres i på nytt. Så nå ligger jeg her da med rompa i sky. :fnise: Gjør djevelsk vondt!

Jeg blandet ut linfrøene med soyayoghurt i dag, og det var faktisk ikke så ille. :) Fikk også resept på en ny type salve, så da skal jeg prøve den. Han mente at om jeg ikke var bedre til mandag så må jeg inn på skikkelig operasjon. Det høres ikke videre gøy ut. Men men... Tar ikke sorgene på forskudd.

Nå bare gleder jeg meg over at det gikk bra med veiingen i dag, og at jeg skal få treffe de koselige kg-damene denne uken. :biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skulle egentlig ha min første dag på jobb idag, men……våknet med en hersens øyebetennelse! Kan si det sånn at jeg var lite ønsket på jobb der jeg skal være med små pasienter hele dagen. Nesten årets nedtur..så nå er det antibiotikakur som skal dryppes i øynene hver tredje time:(

Hvordan går det med deg i dag da? Noe bedre? Når får du begynt i jobben da tror du?

Du som hadde gledet deg sånn! :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at hun har lagt på seg!!!! Håper det fortsetter sånn:) Drygt med hyppige vektkontroller, men samtidig litt betryggende også.. Vi var hver uke med minsten her, men det var pga hun var prematur. Dog, hun la på det meste på seg over 350g i uka noen uker!

Jeg har planer om å troppe opp på jobb i morgen, så får de heller sende meg hjem hvis de ikke synes øyet er akseptabelt……kommer ikke verk nå, men har en rød klump nederst på våtlinjen. Så i kveld blir det tidlig i seng, må gå hjemmefra litt før 6.30. Begynner kl 7, og det tar 20min å gå herifra. Og jeg må skifte om til arbeidstøy først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å kunne gå til jobb på 20 min! *misunne*

Tar vel en drøy time for meg om jeg skulle gått. Vurdere sykkel kanskje :P

Ja... Det er jo betryggende, men føler litt at det er overvåkning også. At de føler de må passe på meg.

Er kanskje bare jeg som er sensitiv...

Er i alle fall strålende fornøyd med resultatet, etter å ha jobbet så mye for melka. :)

Lykke til i morgen!!

Endret av Cindi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for vektøkning! :hoppe:

Og si ifra om du finner en bra kur for hemoroider, jeg venter bare på at min skal eksplodere igjen... Men har kjøpt sånn Ac3-krem og en annen som dama på apoteket anbefalte :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sheriproct av legen. Foreløpig virker det som om den er bedre enn alcos. Du kjenner at den jobber, for å si det sånn :fnise:

Ellers så ligger jeg i grønnsåpebad 2 ganger daglig, det skal visst også hjelpe. Og spiser linfrø. Legger de i vann før jeg legger meg, og tar de i yoghurt om morgenen.

Pass på at du må avlaste deg litt av og til, ikke stå så mye på hardt underlag og sånt, det skal visst forverre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den salven er den beste:) Den er mest brukt på min tidligere arbeidsplass:)

Jeg har vært på jobb idag :danse: Og det var så sykt godt å komme tilbake i drift igjen:D Men tror det blir tidlig kveld i kveld, jeg sto opp litt over 5 for å mykne opp ryggen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den salven er den beste:) Den er mest brukt på min tidligere arbeidsplass:)

Jeg har vært på jobb idag :danse: Og det var så sykt godt å komme tilbake i drift igjen:D Men tror det blir tidlig kveld i kveld, jeg sto opp litt over 5 for å mykne opp ryggen...

Så deilig!! :danse::biggrin: Gratulerer med første dagen! Hvordan er ryggen nå da?

Nå ser jeg for meg Cindi sitte med rumpa oppi en liten balje med grønnsåpevann :fnise:

Hahahah! :skratte: Det var det jeg også tenkte da legen foreslo det. :P Stokke flexibath liksom. Hahaha! Neida, det ble badekaret. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Jeg lurer på om KG har vært innom her å sniklest (...hvis du ser reklamen som er på toppen på siden her når du er inne på "Mine innlegg") :hoho:

Hvordan er ståa i Cindirella-land? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warning: alvorlig syteinnlegg incoming!

Hei dere! Nå har jeg vært treg her igjen. Men i skrivende stund sitter jeg ved siden av vogga og venter på om mini har planer om å sove mer her.

Hun har brått mistet døgnrytmen sin helt. Hun som hadde så fin rytme på gang. :sukk: Jeg har prøvd å legge henne tidligere, siden hun inntil nå har nektet å sove før rundt midnatt. Men det har ikke hatt særlig effekt, eneste jeg fikk ut av det var at hun da sluttet å sove etter klokken 06... Så istedenfor en baby som sover mye i tidsrommet 24-12 (avbrutt av amminger selvsagt), så har jeg nå en baby som sover fra 24-06. DET blir litt lite syns jeg. Jeg skulle ønske hun i det minste kunne sovne sånn i ni-tiden på kvelden, så jeg kunne få en time eller to for meg selv. HELE dagen går til å underholde henne, eller gjøre husarbeid. Jeg kjøpte garn på pickles for å strikke en dress til henne, men har enda ikke lagt opp en maske. Når faen skal man ha tid til å strikke liksom? :vetikke: Jeg har i alle fall ikke tid... Enten så leker jeg med henne, ammer, bærer, koser, trøster, skifter på, smører eller triller, eller så lager jeg mat, vasker og henger opp klær etc... Så tiden strekker ikke til.

Da hjelper det jo heller ikke at jeg må amme annenhver time. :sukk:

Vi veide henne på torsdag, og hun hadde ikke gått opp et eneste gram den siste uken. Fra å ha gått opp masse de siste to ukene gikk hun ikke opp noenting denne uken. Jeg blir så frustrert!!

Kjenner jeg er helt motløs nå, og vet ikke hva jeg skal gjøre. All fremgang varer liksom bare i noen dager.

Nå er sovingen gått til h, ammingen gir ikke resultater på vekta og utslettet har blusset opp (hva har jeg spist liksom? Som lever på tidenes dølleste diett?) og opp i det hele så får jeg bare kritiske og dømmende blikk på helsestasjonen. :trist: De snakker til meg som om jeg gir totalt f i barnet mitt. "Du har vel bare fått skummetmelk du?" Sier de til lille, og "du må ikke slanke deg når du ammer vet du..." Til meg. Og "HVA?? Har du spist peanøttsmør!!!?" (Før jeg visste det OGSÅ var noe jeg måtte holde meg unna)

Jeg kjenner at motet begynner å bli tynnslitt.

Jeg føler at jeg har jobbet ræva av meg (bokstavelig talt også) for at alt skal være bra, og allikevel får jeg bare kritikk på helsestasjonen. De er så kjipe! :tristblaa:

For the record: jeg slanker meg f*** ikke! Men man blir faktisk ikke så innmari feit av å ha et så begrenset kosthold som jeg har.

(Sånn i tilfelle jeg skulle få pepper her og.... Jeg har faktisk gått OPP siste uken, mens lille har stått på stedet hvil.)

:sukk:

Oppgitt og lei av å ikke få til noenting...

#dårligdag

Når man har jobbet så mye for å få til ammingen og alt med allergiene hennes så vil man jo ikke bare gi opp heller. Jeg har jobbet for hardt for det! Skulle bare ønske jeg fikk en klapp på skulderen og noen gode ord, istedet for bare dømmende blikk og at nå må jeg jammen veie TO ganger i uka brått. Jeg har... Nei vent litt... Jeg HADDE faktisk et liv.

Og sånn for å avslutte min sutretirade. Jeg sukket oppgitt da det viste seg at lille ikke hadde gått opp, og så sa jeg "jaja... Da får jeg begynne å amme annenhver time igjen. Man rekker jo ikke gå ut døra før man skal amme igjen, så jeg må jo bare holde meg inne." Da sa dama på helsestasjonen: "jeg har enda ikke sluttet å være mamma, jeg legger enda opp bukser for datteren min på 30." (Ikke direkte sitert, og det sarkastiske frekke anisktsutrykket kommer virkelig ikke godt nok med trykk...)

REALLY??? Seriøst? Hva var det for en kommentar å komme med? Sa jeg virkelig at jeg ville slutte å være mamma? Seriøst... De folkene burde skaffe seg en ny jobb. Mindre støttende helsepersonell skal du lete lenge etter.

Nå har lille vært våken i to timer, og ligger og babler som besatt. Jeg har ammet i 1,5 time uten at det ga særlig effekt på søvnønsket.

Seriøst... Skal vi bare sove 5 timer per natt nå brått? (Hun skrek og holdt det gående til ett i natt...)

Sånn.. Da er jeg ferdig med å klage for i dag, og skal tørke på meg et smil, lage frokost til minimannen og stelle lille som tydeligvis ikke har tenkt å sove mer. Godt jeg fikk sove i natt da og er skikkelig uthvilt (not...). *slenge på et pent smil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Ååh, fine, vakre, snille Cindi! Det er utrolig håpløst å ikke få støtte, det er jo nettopp nå du MÅ få støtte fra helsepersonell! Har dessverre ingen lure tips :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet du ønsker å få dette til, Cindi, og jeg er så jævlig imponert av deg! Du har stått på og ofret deg gang på gang for jenta di :) du er en supermamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merker jeg blir provosert av uttalelsene til hs.. Hva er det for ting å si liksom...?

Og med tanke på alt du gjør og ofrer for frøkna så er virkelig ikke slike kommentarer ok i mine øyne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate for ei hurpehelsesøster!! Har du ikke mulighet til å bytte eller gå på en annen helsestasjon?

Du gjør en kjempeinnsats Cindi, ikke tvil på det noensinne :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt på at kanskje "nok er nok"? Skjønner at du vil at miniCindi skal få mm, men kanskje det blir mye bedre for hu mor å slutte å stresse, styre og bekymre seg, og da får lille det bedre og?

I tillegg er hun jo snart i "grøt-alder", og både mme og grøt har jo ryktet på seg for å få barn til å sove så mye lenger.

Hilsen mamma som heller aldri kan legge seg før midnatt, fordi minsten holder det gående til 11-12tiden...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Inggolf

Når jeg er møkklei av denne helsestasjonen med disse grusomme monster`ne, lei av den uforutsigbare fremgangen mht vekt, eksem, melkeproduksjon osv...så skjønner jeg temmelig godt at du er drittlei!

Vær så snill å si fra til meg om det er den minste lille ting jeg kan gjøre for deg Cindi.

(Det er desverre noe som du ikke er flink nok til synes jeg)

Kanskje Niennas har et poeng her? Jeg vet hvor viktig mm er for deg, men det er fælt å stå her på utsiden å se hvor nedbrutt du blir av påkjenningene. Det ville ihvertfall ikke ha gjort det til et gram mindre supermamma! Jeg tørr uansett påstå at de aller, aller, aller fleste mødre hadde gitt opp for lengst!

Jeg kommer aldri til å forstå hvordan du klarer å være så viljesterk, bestemt...ja, i det hele tatt å forstå hvordan du har klart og klarer å gjøre den jobben du gjør hver bidige dag!! Om ikke helsesøstre ser det, så skal jeg ihvertfall love deg at jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er møkklei av denne helsestasjonen med disse grusomme monster`ne, lei av den uforutsigbare fremgangen mht vekt, eksem, melkeproduksjon osv...så skjønner jeg temmelig godt at du er drittlei!

Vær så snill å si fra til meg om det er den minste lille ting jeg kan gjøre for deg Cindi.

(Det er desverre noe som du ikke er flink nok til synes jeg)

Kanskje Niennas har et poeng her? Jeg vet hvor viktig mm er for deg, men det er fælt å stå her på utsiden å se hvor nedbrutt du blir av påkjenningene. Det ville ihvertfall ikke ha gjort det til et gram mindre supermamma! Jeg tørr uansett påstå at de aller, aller, aller fleste mødre hadde gitt opp for lengst!

Jeg kommer aldri til å forstå hvordan du klarer å være så viljesterk, bestemt...ja, i det hele tatt å forstå hvordan du har klart og klarer å gjøre den jobben du gjør hver bidige dag!! Om ikke helsesøstre ser det, så skal jeg ihvertfall love deg at jeg ser det.

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg hadde kastet inn håndkledet for lenge siden, så du er et bedre menneske enn meg, Cindi. :P

Jeg vet du bare vil det beste for miniCindi, men jeg (og Noz, og sikkert en haug med andre) vil det beste for Cindi. Noen må nemlig passe på deg også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg hadde kastet inn håndkledet for lenge siden, så du er et bedre menneske enn meg, Cindi. :P

Jeg vet du bare vil det beste for miniCindi, men jeg (og Noz, og sikkert en haug med andre) vil det beste for Cindi. Noen må nemlig passe på deg også :klemmer:

Ja fy søren, det er det eneste som tells Niennas., så der røyk du ut av konkuransen :laugh:

Helt riktig! Det er viktig at du har det bra for at vesletulla skal ha det bra, Cindi!

Endret av NozMonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...