Gå til innhold

Cindi rocker mammatilværelsen, eller noe sånt :P


Cindi

Anbefalte innlegg

Jeg sjekket ut manuelterapaut og kiropraktor og hun ble friskmeldt. Men var altså kumelksproteiner som ødela livet vårt. Ikke tenk på at du kan gi henne dårlige vaner eller sånt. Sånn kan foreldre til rolige sovebabyer tenke. Vi som har ekstremt overtrøtte nyfødte med ekstreme vansker med å finne roen, må bare gjøre det som funker, og luke bort "dårlige vaner" etterhvert. Dere begge må få all den søvnen der kan få, det er det eneste som er viktig nå. Bær, vugg, gyng og byss alt du må for å få jenta til å sove. Og sov tett inntil osv om det funker. Her nekta jenta lenge å sove på rygg. La henne på siden med en håndklerull foran og en bak, så hun ikke kunne rulle noen vei. Det gjør de på nyfødtintensiven med små premature, fordi de sjelden finner roen på rygg. Svøp henne om det funker. Whatever works. Hang in There! Det blir bedre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sjekket ut manuelterapaut og kiropraktor og hun ble friskmeldt. Men var altså kumelksproteiner som ødela livet vårt. Ikke tenk på at du kan gi henne dårlige vaner eller sånt. Sånn kan foreldre til rolige sovebabyer tenke. Vi som har ekstremt overtrøtte nyfødte med ekstreme vansker med å finne roen, må bare gjøre det som funker, og luke bort "dårlige vaner" etterhvert. Dere begge må få all den søvnen der kan få, det er det eneste som er viktig nå. Bær, vugg, gyng og byss alt du må for å få jenta til å sove. Og sov tett inntil osv om det funker. Her nekta jenta lenge å sove på rygg. La henne på siden med en håndklerull foran og en bak, så hun ikke kunne rulle noen vei. Det gjør de på nyfødtintensiven med små premature, fordi de sjelden finner roen på rygg. Svøp henne om det funker. Whatever works. Hang in There! Det blir bedre:)

Enig med du selv om jeg har en sovebaby nå. Man gjør det beste ut av det og om en stund så er det over, man må ikke bysse barnet til det flytter hjemmefra :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og derfor bør man bruke prevensjon mens man ammer ;) Ei venninne av meg droppet prevensjon mens hun ammet og ble gravid, hun hadde ikke fått mensen. Siden du har den så er du ikke gravid heldigvis :) Jeg hadde heller ikke taklet en til så fort, selv om det går bra nå så kan det lett snu.

Jeg er jammen ikke sikker på om det var mensen som kom eller ei.. Jeg har ferskt blod på papiret når jeg tørker meg etter å ha vært på do, men har hatt bind på i hele dag uten at det har kommet noe nevneverdig i det.

Min er jo ikke suuuperlett, så en til hadde virkelig vært noe jeg hadde gruet meg til. Jeg vet jo bare hvordan det er å ha henne, så jeg kan liksom ikke se for meg hvordan en "enkel" baby er.

Jeg har tenkt på det da. Hva jeg ville gjort. Og uansett om jeg synes graviditeten var lang og slitsom, og selv om fødselen var et mareritt, og disse første 6 ukene ikke akkurat har vært hysterisk morsomme, så ville jeg aldri vurdert å ta abort. Ikke nå, ikke når jeg vet hva jeg "fjerner". Så jeg måtte nok bare ha jobbet veldig med meg selv, for å finne en tråd av optimisme å henge i. Mulig jeg måtte leid inn noen å snakke med.

Satser på at det bare var ente a: mensen, eller b: livmora som reagerte på at jeg hadde sex.

Vi krysser fingra. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festeblødning! NEIDA! :) Kanskje en liten etterblødning etter fødselen eller en sexreaksjon. Blødde du lenge etter fødselen?

Jeg skal ha mensen om ca en uke og håper på det! :) Hadde heller ikke tatt abort.

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fan og snikleser melder seg!

Først: du er en sykt bra dame!

Har selv en gutt på snart tre og ei lita ei på 3 mnd, født 23.sept, akkurat to mnd før miniCindi. Begge mine har vært sånn som du beskriver datteren din i begynnelsen.

Fan faktisk? :sjenert::rodme:

Hyggelig med både snikleser og fan. Hehe! :biggrin:

Da har du nettopp vært midt oppi "tåka" selv, og vet hvor veldig lite man har lyst på enda en akkurat da. :fnise: Man har mer lyst til å hoppe fra et veldig høyt sted uten fallskjerm av og til. Men så hjelper det å få noen minutter for seg selv, så man får samlet seg igjen, og innser at knertina er utrolig skjønn, og at hun ikke kommer til å være en terrorist resten av livet. Som dere så godt poengterte, vi kommer jo ikke til å bysse på de frem til de flytter ut. ;)

Det høres jo som om du virkelig har hatt et mareritt! Min blir ofte rolig når vi triller tur. Da ligger hun våken og titter, kanskje klager litt, men oftest så er hun rolig nok til at det ikke er panikkanfall i alle fall. *banker så hardt i bordet at det nesten knekker*

Men jeg føler meg jo litt "dårlig". Som ikke får gjort noentingen. Det er liksom så mye man skulle gjort, og jeg gjør ingenting annet enn å holde på med babyen om dagen. Genseren jeg begynte å strikke mangler fortsatt en arm. Jeg har enda ikke vært på apoteket. Også skulle jeg jo ta en tur ned på helsestasjonen for å veie henne. Men enten så hylskriker vi, eller så må vi ta igjen søvn fordi vi har hylskreket. Og når det endelig er stille, så vil man bare ha det stille, og ikke gjøre alt man skulle ha gjort. Skulle forresten lappe noen bukser for mannen også... Til våren kanskje?

Jeg får garantert ikke "husmor of the year-award" i år. Blir nok ikke nominert en gang. Men men. Så lenge jeg overlever hver dag, så er jeg vel egentlig fornøyd med det. :P

Vi skal prøve med probiotika igjen nå, og se om det hjelper. Også gir vi henne en type te som skal forebygge luftsmerter før hun ammer. Virker som om det hjelper litt i alle fall, kanskje 30-40% redusert hyletid? :P

Ellers får jeg vel vurdere å krype til korset å prøve meg uten melkeprodukter. Morsmelkerstatning er ikke noe alternativ i alle fall, for de dagene hun fikk det bare 1 måltid på natta, så ble hun ikke noe bedre. Ble bare vondere i magen av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med du selv om jeg har en sovebaby nå. Man gjør det beste ut av det og om en stund så er det over, man må ikke bysse barnet til det flytter hjemmefra :fnise:

Festeblødning! NEIDA! :) Kanskje en liten etterblødning etter fødselen eller en sexreaksjon. Blødde du lenge etter fødselen?

Jeg skal ha mensen om ca en uke og håper på det! :) Hadde heller ikke tatt abort.

Er jo brått festeblødning man frykter :bond: Neida, det eeeer nok ikke det. *overbevise seg selv* :plystre:

Jeg blødde ordentlig bare noen dager, og så blødde jeg bare pittelitt en uke, og så var det bare mørk utflod. Men den forsvant vel for en uke siden eller to. Har brukt truseinnlegg hele tiden siden jeg kom fra sykehuset, så har ikke vært så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldig du da! Jeg blødde i en mnd, heller ikke så veldig mye men brukte vanlige bind hele tiden. Fikk første mensen en mnd etterpå og satser på at den er stabil så jeg ikke får nerver :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt dette. Det tok seg liksom ikke opp, men virker til å forsvinne igjen. Så var nok ikke mensen heller... Nå har jeg bare litt brunt igjen, sånn som på siste tiden av renselsen... Kan den stoppe opp og så komme tilbake igjen tro? Merkelig at det ble rødt når det ikke har vært rødt på en mnd, og så bare proff borte igjen.

Får ta det opp med legen når jeg skal på seksukerskontroll nå til uka.

Lille har hatt mageproblemer i hele dag, og nesten ikke sovet noenting, nå håper jeg bare at hun snart sovner ordentlig. Ser ikke slik ut foreløpig men... Wish me luck! *gjøre seg klar for natta*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Minifom..? Det bryter opp luftboblene i tarmen til mindre bobler = mindre knip. Babyen til venninna mi har kolikk og blir bedre av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der sa du noe. Det var noen som nevnte det. Har ikke prøvd det enda. (Prøvd probiotika, massasje, sukkervann og karvete.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenikkelte!!! Drikk det selv, å gi baby på sprøyte før amming ;) da ble det fart i sakene her.. hehe. Tror jeg gidde mellom 3-5 ml før hver gabg hun fikk mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenikkelte!!! Drikk det selv, å gi baby på sprøyte før amming ;) da ble det fart i sakene her.. hehe. Tror jeg gidde mellom 3-5 ml før hver gabg hun fikk mat

Har gitt henne karvete, og det liker hun IKKE :fnise: Stakkars, hun brekker seg og lager de verste grimasene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlige bilder du la ut :rodmer:

Håper Minifom kan hjelpe! :jepp:

Hihi! De er innmari søte. :hjerte:

Lett å bli sjarmert av den lille hjerteknuseren til far.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gitt henne karvete, og det liker hun IKKE :fnise: Stakkars, hun brekker seg og lager de verste grimasene.

Hva er karvet? :klo: aldri hørt om før :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Te laget av karve. :P

Kwaaaat?? O_o Jeg som trodde det var laget av nisser! :fnise:

Men det må være sunt, så jævlig som det smaker. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kwaaaat?? O_o Jeg som trodde det var laget av nisser! :fnise:

Men det må være sunt, så jævlig som det smaker. :opplyser:

De gjorde det før, men de ble så dyrt i produksjon :opplyser:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

:opplyser:

URTENS EGENSKAPER OG VIRKNING

Fruktene og den eteriske olje har følgende egenskaper: Krampeløsende, appetittvekkende, fordøyelsesbefordrende, tarmgassdempende, magestyrkende, antimikrobiell, antiseptisk, melkedrivende, urindrivende, luftrørsutvidende, slimløsende, blodrensende og styrkende.

URTEN KAN BRUKES VED FØLGENDE HELSEPLAGER / SYKDOMMER

Dårlig fordøyelse, forstoppelse, mye tarmgass, appetittløshet, oppblåst mage, tarmkolikk, halsbrann, hikke, galleproblemer, mark i magen, blærekatarr, forkjølelse, hoste, bronkitt, luftrørskatarr, skabb, liten melkesekresjonen, livmorkrampe, menstruasjonssmerter og muskelsmerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...