Gå til innhold

Life is far too important a thing ever to talk seriously about


Wolfmoon

Anbefalte innlegg

Alle småbarnsforeldre som velger å sette barnet foran en skjerm for å få litt fred og ro, og kanskje slite dem bittelitt ut, har min fulle sympati. I dag har jeg nemlig lastet ned en app til katten på tab-en min, bare for å prøve og aktivisere den nok til at han ikke gjentar alt det fantastisk kreative han fant på i dag tidlig kl. 4. :laugh:

Det gjenstår da å se om det faktisk funker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Katte-aktivitets-app? :fnise:

Hmm, men det minner meg om en kollega som fikk valper, litt sånn uplanlagt. Fyren drasset hjem bunker med aviser fra jobben hver ettermiddag, og ble stadig mer grå i trynet. "Fy søren altså, dette er langt verre enn da jeg hadde småbarn!" :ler:

Nå er det riktignok forskjell på seks nyfødte valper og en katt, men poenget står: det er ikke bare små mennesker som kan være slitsomme, små dyr kan forsyne seg godt av både nattesøvn og energi de også. Håper dere sov bedre i natt, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, den var ikke helt spennende. Og jeg begynte nok aktiviseringen for tidlig, for han sovnet og var helt utenfor fra kl. 22, og våken igjen i dag tidlig kl. 4. Så i dag blir det forsøk på aktivisering fra 22-23, så kanskje jeg får sove litt lenger i morgen :P

Ellers var jeg ganske effektiv på morgenen i dag, fikk lest ferdig pensum til forelesningen, dro til Blindern og trente yoga, så forelesning og nå jobb. :daane: Godt jeg bare er på jobb til 21 i dag, og har bil så jeg kan kjøre rett hjem, for da tror jeg dagen begynner å bli lang nok for min del :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puh, jeg er absolutt ikke i form for tida, men jammen meg klarte jeg ikke å ende på jobb for en som var enda mindre i form enn meg i dag :P Jaja, jeg har bestemt meg for å ta helt fri i morgen, både fra forelesning, jobb og en annen ting jeg skulle på, for å se om jeg kan bli frisk på en dag. Bare være hjemme, slappe av og lese litt. Jeg har til og med avbestilt behandling for nakken i morgen, rett og slett fordi jeg ikke tror jeg kommer til å orke og reise noe sted. Kanskje dumt, men nakken kjennes ikke så verst, og forhåpentligvis klarer jeg å holde det som har blitt bedre vedlike til neste uke.

Jeg må jo bli frisk nå, for på torsdag reiser jeg hjem til foreldrene mine, og nå har folk lagt så mange planer for meg der at jeg ikke har tid til å være syk :laugh: Forresten veldig glad for å ha egen bil, for nå slipper jeg å være på alle de tingene folk skal på hele dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, for en helg :daane:

Kjørte til foreldrene mine torsdag etter forelesninger og diverse, endte rett opp på bursdag hos min (noe sære) tante. Koselig nok det, men litt slitsomt også. Fredag var det hjelp med veterinær til ene hesten, før det ble ridetur og ordning i stallen. Min svigerinne hadde nemlig såpass kraftige kynnere at hun ikke akkurat fikk gjort så mye. Lørdag endte jeg, siden min bror og svigerinne endte på sykehuset, på fotballcup med min niese, og med ansvaret for et par hester, hund og katt. Man blir sliten av sånt.

Tidlig i dag ble jeg tante for 2. gang, til en ganske så liten jente. Slik går det når man absolutt skal forte seg ut i verden et par-tre uker før termin :P Jeg og mamma reiste allikevel på hundekurs med hunden i dag, så etter mange timer i frisk luft kastet jeg i meg middag, satte min (store) niese i bilen, og reiste til sykehuset så hun skulle få hilse på lillesøster. Og jeg få hilse før jeg på ny setter snuten mot Oslo i morgen tidlig. Etter sykehuset kom jeg hjem, byttet om, og kom meg ut på tur med ene hesten igjen før det ble altfor mørkt.

Så ja, jeg trenger en langhelg etter langhelga mi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, det var ikke verdens mest avslappende langhelg, nei! :daane:

En langhelg for å komme seg etter langhelgen hadde definitivt vært på sin plass, men det står kanskje ikke på planen?

Gratulerer som tante igjen da, det må være stas! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er nok ikke det som er planen :P Heldigvis ikke den verste uka da, så det bør gå greit ;)

Takk for det. Foreløpig er hun litt for liten og avhengig av mammaen sin, det blir nok mer spennende når hun blir litt eldre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med niese nr. 2. :) Jeg føler veldig med deg angående langhelg etter langhelgen. Kunne trengt det selv, men det er selvforskyldt, i motsetning til din langhelg. Får håpe den kommende uken ikke er alt for stressende da. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare en ting å si i dag, og det er au!

Når man nærmer seg 30 med stormskritt burde man for det første vite at man ikke skal kaste seg inn i interne fotballturneringer på jobb, spesielt ikke med det treningsgrunnlaget jeg har. Men gøy var det ... i går :P

På den andre siden, så klarte jeg å ikke drikke så mye under banketten etterpå at jeg har en dårlig søndag. Bare litt trøtt, men sånn går det. Tok med meg en fyr hjem også, noe jeg sjelden gjør, uten at vi gjorde noe særlig mer enn å sove sammen. Hyggelig fyr, men jeg tviler litt på at vi ses igjen. Men oh well, hyggelig å bli vist litt interesse i det minste. Må nok kanskje komme meg mer ut i verden :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt litt au, men vesentlig bedre. Klarte å karre meg opp på hesten i går tiltross for stølheten, og aktiviteten gjorde det nok bedre ;)

Også har jeg plutselig fått en smule kortere hår. Meldte meg som hårmodell, så i går fikk jeg bob helt gratis :nigo: Slikt kan man like. Og ikke minst når det er to frisører som diskuterer hvordan dette skal gjøres, så blir det bra. Så får vi se hva jeg klarer å gjøre med kortere hår selv da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puh, nå skulle jeg egentlig ha vært ferdig på jobb om en time, i stedet blir det et par timer overtid gitt. Også på en fredag! :sjokkert:

Jaja, her er det bare å holde ut, før jeg må komme meg raskest mulig hjem og ta med meg pus til Kattehuset. Han skal nemlig flytte dit, for han er klar til å komme seg ut i verden, men det kan dessverre ikke skje før han får et nytt hjem. Så da satser vi på at han klarer å sjarmere noen innen et par dager på Kattehuset. Jeg tror ikke det kommer til å bli veldig vanskelig for ham :fnise: Litt trist blir det, men også litt godt å få hodeputa mi tilbake og slippe en pus som tydelig viser at han kjeder seg ved å bite (ikke hardt, han er ikke slem, bare leken) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillepus tok Kattehuset med stor ro, fant seg godt til rette i buret sitt der og studerte alle de andre pusene nøye. Han ser ut til å gå godt overens med andre puser også, så det er et godt tegn. Får håpe noen faller for ham snart.

Ellers må jeg nok innrømme at det er litt vel tomt her akkurat nå, og jeg er vel mer bestemt på at jeg skal ha et dyr enn før, men jeg vil ikke ha katt. Jeg vil ikke ha dårlig samvittighet for å ta meg en tur ut utenom jobb fordi pus må være alene hjemme, ergo trenger jeg en hund som kan være med meg ut :laugh: Det var i alle fall min konklusjon på forskjellen mellom å ha katt og hund :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillepus tok Kattehuset med stor ro, fant seg godt til rette i buret sitt der og studerte alle de andre pusene nøye. Han ser ut til å gå godt overens med andre puser også, så det er et godt tegn. Får håpe noen faller for ham snart.

Ellers må jeg nok innrømme at det er litt vel tomt her akkurat nå, og jeg er vel mer bestemt på at jeg skal ha et dyr enn før, men jeg vil ikke ha katt. Jeg vil ikke ha dårlig samvittighet for å ta meg en tur ut utenom jobb fordi pus må være alene hjemme, ergo trenger jeg en hund som kan være med meg ut :laugh: Det var i alle fall min konklusjon på forskjellen mellom å ha katt og hund :P

Så bra at han fant seg til rette! :) Håper han får et nytt hjem snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at han fant seg til rette! :) Håper han får et nytt hjem snart.

Det får man si, det tok ham vel omtrent én kveld :laugh:

Jeg var på besøk der i dag, i det jeg kommer inn døra ser jeg en liten, svart dott som blir lekt og kost med, og når jeg forteller hvem han er får jeg beskjed om at han allerede er reservert og altså ender opp med å være på Kattehuset akkurat en uke :nigo:

Hadde bare alle katter vært like lette å få omplassert :sukk: Men jeg gjorde i alle fall mitt til at en liten pus fikk et nytt hjem i dag. Noen som var der for å adoptere, men som ikke hadde bil, så da tok jeg dem like godt med meg på veien tilbake. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lille (nå store) niese har det vel ikke helt greit som nyblitt storesøster. Det er tydeligvis en overgang å bli storesøster etter å ha vært enebarn i mange år. Så nå skal jeg prøve å være mitt tanteansvar bevisst og først ta henne med på badeland neste gang jeg kommer hjem, og så planlegger jeg muligens en liten tante-niese-tur til London til neste år. Jeg tenker at det må jo være et flott sted for et barn, og hun har jo relativt mange interesser.

Vi får se hva det er mulig å få til. Men først er det 3 vakter på jobb på 2 dager, før jeg heldigvis har to dager fri. Litt forskjøvet helg, men jeg har helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg skrevet mitt første innlegg noensinne til den offentlige debatten, og jeg må innrømme at jeg synes det er dritskummelt. Dette til tross for at jeg strengt tatt bare skrev et innlegg som støttet oppunder det en kollega av meg skrev, for at hun ikke skulle måtte stå alene i stormen som ev. måtte komme :P

Jaja, jeg tror vi kan konkludere med at det blir lenge til neste gang :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...