Gå til innhold

Life is far too important a thing ever to talk seriously about


Wolfmoon

Anbefalte innlegg

Det var veldig hyggelig på lørdag, vi endte til og med opp ute på byen. Men for en stakkar som begynner å bli gammel, så var søndagen litt slitsom :P Fikk ikke gjort alt jeg skulle, men det får bare være, for det er viktig å være sosial innimellom også! :opplyser:

Nå er det bare to uker til jeg skal til London, men føler jeg har fryktelig mye jeg må gjøre før den tid! Her er det bare å brette opp ermene og sette igang. Mye å gjøre på jobb, så jeg har vel noe sånn som 6 vakter denne uka. Det blir litt hardt på toppen av studeringen. Heldigvis er det lite som er nytt for meg, da, siden jeg nesten har fullført dette emnet tidligere :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da skal jeg i banken og undertegne lån i dag, dvs. jeg skal i en annen bank enn banken min og undertegne lån i dag. For når jeg spør (nesten pent) om de ikke skal sette ned lånerenta mi, og de velger å sette den ned mye mindre enn det de kan (og skriver at de skal ha som rente på min type lån på sine nettsider), så er ikke jeg en trofast kunde, altså. 0,6 prosent ned er faktisk en del, spesielt når enden på visa er at den effektive renta blir langt lavere.

Etter det skal jeg gi blod, som jeg håper jeg får lov til etter å ha tatt jerntabletter (med tilhørende bivirkninger) ganske lenge nå, før jeg skal på jobb. For en dag. Jeg har stor tro på at det blir fastlavnsboller på vei til jobb, jeg skal til og med kjøpe noen til mine kjære kollegaer, så ender nok denne dagen her bra også :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen innom, Auri :)

Litt sliten akkurat nå, kjenner jeg. Godt denne jobbdagen snart er over. Min 6. kveld på rad på jobb, dette. Og det begynner og merkes. Men i morgen er det fri, da er det ridetime igjen og jeg gleder meg. Først det er det en lang dag på universitetet selvfølgelig, men det er jo noe helt annet enn jobb, i det minste ;)

Og på lørdag reiser jeg med niese og søster til London. Det blir nok stas. Så har jeg ordnet meg noen dager hjemme hos foreldrene mine etter det. Jeg kjenner at jeg trenger det.

Men først må jeg altså overleve de neste 4 dagene, med 4 dager med forelesning og 2 jobbkvelder. Det får gå, når jeg kjører hjem på torsdag kveld, så har jeg faktisk over en uke fri, det er deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, sen kveldsvakt på jobb i går, og så på igjen i dag tidlig, det er litt tungt, kjenner jeg.

Heldigvis har jeg bare en forelesning i dag, og så har jeg velden fri, det blir deilig.

Må pakke til en tur hjem og londonturen i kveld, men det skal bli deilig å kunne reise hjem kl. 14 og bare være hjemme hele kvelden. Kanskje jeg til og med skal kjøpe meg en øl til i kveld? :klo::nigo:

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Da er jeg trygt tilbake fra London. Det ble en fin, om enn utfordrende tur. Og ha med seg et barn som ikke spiser noe annet enn MacDonalds mat med mindre man setter hardt mot hardt, og en søster som lar henne gjøre akkurat som hun vil, er en utfordring for meg. For jeg opplever at når jeg setter hardt mot hardt, så prøver hun faktisk nye ting og liker kanskje noe også, men ikke så lenge den andre tanten er med :P

Det er jo ikke rart at ungen har blitt sånn, for uansett hva hun er nysgjerrig på av mat, passer hele resten av familien på å rope ut "du liker ikke sånn". Ja, hun er sær og kresen, men det hjelper jo ikke akkurat på saken at hun stadig blir fortalt om alt hun ikke liker, og ikke får prøve noen ting.

Puh, det var dagens utblåsing. Jeg vet jeg ikke har barn, men jeg vet at hun oppfører seg helt annerledes hvis jeg har henne med alene, derfor blir hele situasjonen ganske så irriterende.

Men bortsett fra matproblemer, hadde vi en flott tur til London. Høydepunktet var nok kanskje London Zoo for den minste, men selv Tower of London blir jo spennende når man blir fortalt alt det grusomme som har skjedd der :P Og jeg fikk en tur til Tower of London jeg også, ganske knall, for der har jeg nemlig aldri vært :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av den oppfatning at barn bør prøve å spise nye ting ja, og også forsøke å spise ting de tidligere ikke har likt, for smak utvikler seg jo etterhvert som man blir eldre. Nå vet jo jeg det selv av egen erfaring, ettersom jeg var ganske skeptisk til mye da jeg var liten selv, og i dag er nesten altetende. ;)

Å fortelle barn at de ikke liker ting er jo helt horribelt! Det går da vel ikke an, hvordan skal ungen da lære seg å spise ting? Godt at du har en fornuftig holdning i det minste. :)

Det er ikke enkelt det der med nieser, de er gjerne langt enklere å ha med å gjøre om man har dem uten foreldrene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kresne barn er en ting... Det verste er når de blir kresne voksne. Satt og pratet med (nå eks...) kjæresten til en kollega av mannen, og han proklamerte så stolt at det han likte best var tørrstekt kylling (ingen krydder, ingen marinade, nada) med ris. Bare det. Ingenting mer. Han så ikke poenget, flirte og mente alt annet var snobbete.

Noe som blir ekstra tragisk med tanke på at mannen jo jobber som servitør på en av områdets beste resturanter...

Tower of London har jeg enda ikke fått vært, enda så mange ganger jeg har vært i London! Står øverst på prioriteringslista neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av den oppfatning at barn bør prøve å spise nye ting ja, og også forsøke å spise ting de tidligere ikke har likt, for smak utvikler seg jo etterhvert som man blir eldre. Nå vet jo jeg det selv av egen erfaring, ettersom jeg var ganske skeptisk til mye da jeg var liten selv, og i dag er nesten altetende. ;)

Å fortelle barn at de ikke liker ting er jo helt horribelt! Det går da vel ikke an, hvordan skal ungen da lære seg å spise ting? Godt at du har en fornuftig holdning i det minste. :)

Det er ikke enkelt det der med nieser, de er gjerne langt enklere å ha med å gjøre om man har dem uten foreldrene. ;)

Tja, i dette tilfellet uten den andre tanta :P

Og jeg var også kresen på mye, men jeg var innprentet at jeg måtte prøve, og at det å spise mat man ikke synes var best i verden faktisk måtte til innimellom.

Kresne barn er en ting... Det verste er når de blir kresne voksne. Satt og pratet med (nå eks...) kjæresten til en kollega av mannen, og han proklamerte så stolt at det han likte best var tørrstekt kylling (ingen krydder, ingen marinade, nada) med ris. Bare det. Ingenting mer. Han så ikke poenget, flirte og mente alt annet var snobbete.

Noe som blir ekstra tragisk med tanke på at mannen jo jobber som servitør på en av områdets beste resturanter...

Tower of London har jeg enda ikke fått vært, enda så mange ganger jeg har vært i London! Står øverst på prioriteringslista neste gang.

Ja, kresne voksne er enda verre. Jeg har noen ting jeg over hodet ikke takler, men bortsett fra det spiser jeg det meste, selv om jeg absolutt ikke synes alt er like godt :P

Tower er å anbefale, spesielt om man er glad i historie. Gikk jo rett inn i alt jeg husket av pensumlitteraturen i British Civ ;)

Nå har jeg vært noen dager hos foreldrene mine, det ble ikke akkurat fryktelig avslappende. Mamma har en betennelse i hånda, så jeg har vært med pappa og melket kuene. Jeg er ikke fryktelig god på det, og pappa er fryktelig skeptisk til å slippe til andre, men på 3. økta fikk jeg faktisk lov til å melke halvparten helt på egen hånd :laugh: Jeg kan nok ikke steppe inn som avløser helt enda, men jeg kan i det minste avlaste litt hvis det trengs. Og det er kos å gå i fjøset, selv 06.15, men jeg kommer nok ikke til å bli bonde allikevel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vår, og tid for min årlige våroppdatering av utseende. Det vil si dyprens, farging av vipper og bryn og massasje hos hudpleieren min. Bestilte time til i morgen etter forelesning, for da skal jeg nemlig ha rollespill. Jeg hater rollespill over alt her i verden, og uansett hvordan det går, er jeg helt, helt sikker på at jeg trenger oppmuntringen med en behandling etterpå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så lurt å gjøre det på den måten. Uansett om rollespillet går sånn eller slik, forsvinner det sikkert når du sitter hos hudpleier etterpå :Nikke:

Jeg leste forresten "hundepleier" aller først, og tenkte at jammen har dyra det godt hos Wolfmoon! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg hatt hund, Mafalda, så hadde den helt sikkert fått en runde hos hundepleier :laugh:

Men jeg ble i alle fall bortskjemt i går. Jeg følte meg i det hele tatt litt ... blah før jeg gikk inn, og kom ut med en ny glød og bedre holdning :laugh: Huden min (jeg holdt på å skrive hunden min) er tydeligvis ekstremt fuktfattig, den likte særdeles godt å få masse, masse fukt. Møtte tilfeldigvis en venninne da jeg skulle spise etterpå, og hun sa jeg glødet :laugh: Vet ikke hva det tyder på, med tanke på at hun så meg tidligere på dagen ... Jeg må jo ha sett helt jævlig ut :P

Nå står en ny runde med jobbhelg for tur. Først litt arabisklesing, dvs. pugging av nye ord. Hvordan jeg skal lære meg alle de uhorvelig mange verbforbenene i arabisk er jeg fortsatt litt usikker på, men jeg bør nok finne en plan for det i løpet av helgen også. Jeg er redd det rett og slett er god, gammeldags pugging som må til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg har visst en date i morgen. Og en date til i neste uke. Plutselig havnet jeg på Sukker igjen :laugh:

Har ikke så veldig høye forventninger, men det blir jo godt å se noe annet enn kollegaer og studiekamerater :fnise: Og skulle jeg møte mannen i mitt liv av det, så må jo det regnes som en bonus ;)

Ellers har jeg altfor mye å gjøre, er litt på etterskudd med arabisk akkurat nå, burde gjort lekser nå, men tror jeg må dra på Blindern for å få det til. Og så har jeg en noe stressende jobbhelg foran meg. Overlever jeg til søndag kveld, så skal jeg være dypt imponert over meg selv.

Forøvrig, oppi alt dette her, er det eneste positive at jeg har blitt A-menneske. Våkner en halvtime før klokka ringer, og står opp! :sjokkert: Det har aldri skjedd før. Nå skal jeg ikke påstå at vekkeklokka mi står på så veldig tidlig, men likevel ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dette med A- og B-tendenser er definitivt ikke tatt ut av løse luften, men jammen er det snakk om elastiske egenskaper når man bare mååååå. :Nikke:

Og to dater, da, så spennende! Da har du i alle fall en grunn til å overleve helgen, du kan jo ikke gå glipp av den siste! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, for å være helt ærlig er det den siste jeg er mest spent på, så det ville være fryktelig dumt om jeg døde i løpet av helgen :P

Og en ting er å stå opp når klokka ringer, det har jeg stort sett alltid klart, men å faktisk våkne og stå opp en halvtime før klokka ringer, mange dager på rad, det er en rar opplevelse ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, en veldig hyggelig fyr jeg møtte i går, men ... eh ... vet ikke, kan det bli noe mer? Usikker, kjenner jeg. Uansett hyggelig å komme seg ut blant folk :laugh:

Ikke riktig så fornøyd med å være på jobb i dag. 11 timer på jobb med strålende sol utenfor, det er liksom ikke helt min greie :P Men, men, slik går det når man må ha penger til å leve, og har valgt en jobb der det også må jobbes i helgene. Oh well, jeg får kose meg med å se sola på tv, da, for vindu har vi ikke her vi sitter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening igjen i går kveld, etter en lang dag på jobb. Fryktelig tungt på mølla til å begynne med, men etter hvert som jeg kom igang, så endte jeg faktisk på 30 min sammenhengende jogging på 8 km/t. 40 min tilsammen på mølla og 5 km.

Etter på var det samme styrkeøkt som forrige søndag, funket veldig fint og jeg økte litt på vektene. Er vesentlig mindre støl i dag enn etter forrige gang, noe jeg tar som et godt tegn (og er lykkelig over pga. ridetimen i kveld) :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 min sammenhengende jogging! Jeg er dødsimponert over megselv om jeg greier over 1 minutt om gangen, I applaud you woman :ler:

Kos deg på ridetime! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...