Gå til innhold

Life is far too important a thing ever to talk seriously about


Wolfmoon

Anbefalte innlegg

Jeg må virkelig slutte å lese diskusjoner rundt islam og muslimer her inne. Generelt burde jeg vel sikkert holde meg unna Aktuelle saker, for jeg blir så innmari provosert, men jeg vet allikevel at det ikke nytter, så jeg lar være. Der jeg i går så en stor samling mennesker av ulik opprinnelse, og som så det som fantastisk at et samlet muslimsk samfunn i Norge valgte å gå sterkt ut mot ekstremisme, ser de flere mulige terrorister, løgnere og tydligvis ikke likeverdige nordmenn. Jeg fatter det ikke, men de forstår sikkert heller ikke min side, så da står vi på stedet hvil. Men jeg fatter helt oppriktig ikke hvordan man ikke ser at man er med på å skyve folk ut på sidelinjen av samfunnet med slike holdninger!?

Ellers går alt bra med meg. I morgen kommer det en liten pus som skal bo hos meg i fosterhjem, jeg håper det blir bra. Og samtidig som jeg gjerne skulle hatt den veldig lenge, så hadde det beste selvfølgelig vært om den fikk et hjem for alltid med en gang. Jeg fatter ikke at katteeiere ikke tar ansvar, både når det gjelder kastrering/sterilisering, og at man ikke bare etterlater katten sin ute hvis man er lei den. Ta ansvar, det er levende dyr.

Og bortsett fra jobb og studier er dette en kort oppsummering av alt jeg driver med her i livet :laugh:

Synes du virker som en veldig reflektert og smart person!

Ikke lett dette med islamdebatten, nei, jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke selv.

Blir nok koselig med en liten katt i hus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du virker som en veldig reflektert og smart person!

Ikke lett dette med islamdebatten, nei, jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke selv.

Blir nok koselig med en liten katt i hus :)

Takk for det, hyggelig å høre. Jeg vet ikke helt om jeg er enig, mye går nok på magefølelse hos meg også, men jeg prøver i det minste å ha et godt informasjonsgrunnlag for magefølelsene mine :P

Problemet mitt med islamdebatten er jo ikke at jeg ikke er kritisk til islam selv, det vet mine muslimske venner meget godt at jeg er, men jeg klarer ikke å se hvorfor man må omtale alle verdens muslimer på en måte som gjør at de fremstår som én gruppe, med én type meninger, og at man lar ekstremistene få definere hva islam er og bør være. :vetikke:

Nå kommer nok pus snart, så får vi se hvordan det går :laugh: Jeg har jo ikke hatt pus i hus siden jeg var 14-15, tenker jeg, så det blir spennende. Kattepasseren kommer også innom i kveld for å hilse på, satser på at det går bra så den dårlige samvittigheten for at jeg må dra fra pus så fort blir døyvet litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pus ble veldig glad da jeg kom hjem i går (i egen bil :nigo: ), men tror nok han har hatt det helt greit med daglige besøk av en venninne av meg. Hun er i alle fall totalt forelska i pus, jeg stiller meg litt mer avventende, men det er mulig det er kosebehovet rundt kl. 2 på natta som gjør at jeg ikke er helt forelsket enda :laugh:

Jeg er jo borte en del, så pus må fortsatt klare seg litt på egenhånd da, men satser på at det går bra. Hadde en lekestund før jeg dro på forelesning i dag, og han så ut til å nyte utsikten fra verandaen da jeg gikk ;)

Bortsett fra det er det masse studier nå. Det blir litt mye kjenner jeg, spesielt når jeg må skrive en kvalifiseringsoppgave sammen med en som kommer rett fra videregående. Vi har litt forskjellig syn på hva som kjennetegner en god oppgave, og hvordan man skriver den :sukk: Men jeg har rett og slett ikke mer tid til rådighet jeg heller, så etter å ha flikket litt på den nå, så får jeg bare stå inne for den og håpe på at den blir godkjent :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå sitter jeg og venter på at dyrlegen skal komme og sjekke ut lillepus. Har tatt en hurtigoppryding her i dag, det så en smule bomba ut, men nå er det i alle fall akseptabelt, om ikke strøkent :P

Senere i dag skal jeg få en liten massasje, før jeg skal på jobb. Jeg trenger rett og slett hjelp til å få opp et par knuter i nakken og under det ene skulderbladet. Jeg har forsøkt, men klarer ikke helt å løse det opp selv. Dessverre har min vanlige massør permisjon i et år nå, så jeg må til en annen, håper vedkommende er like flink og hardhendt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, er lillepus syk? Massasje ja, det kan trengs i blant når man sitter mye foran pc-en. Anbefaler kjøp av en liten massasjeball i tillegg som kommer litt bedre til, så du kan prøve å holde det litt vedlike om du får noen til å løse det opp. :opplyser: Alt for mange sånne massører som nærmest bare pjusker på deg, og er redd for å ta i og det hjelper jo ingenting. Hvem går du til?

God bedring med skulder/nakke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått til en hos Klinikk for alle, men siden han er i permisjon, prøver jeg en av de andre der. Det viktigste hadde vel vært å ikke bruke så mye tid foran dataen og med å se ned på mobilen :P Men kanskje jeg skal skaffe meg en slik ball også.

Pus er ikke syk, men alle katter til omplassering skal undersøkes av veterinær, merkes og kastreres. Akkurat nå sover han i sofaen og aner fred og ingen fare :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, stakkars pus! :fnise: Skjønner jo at det er til deres eget beste, og har jo sett at de har rutiner på dette med merking og kastrering, men tenkte at dette kanskje var gjort før du fikk pusen.

Klinikk for alle ja, de har jeg hørt en del om. Dårlig gjort når sånne behandlere tar seg permisjon, men siden det er et sånt type sted så vil jeg tro de har noen andre brukbare også. Ball er lurt, og mindre tid foran pc og med mobil veit jeg ganske enkelt at ikke skjer for min del i alle fall, men kanskje du er litt flinkere enn meg på det punktet der? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, han kom rett fra de som fant den til meg. Men når veterinæren kommer på døra og tar seg av alt hjemme, så er det jo uansett ikke noe særlig stress.

Ja, jeg har vært veldig fornøyd der, også ligger det på vei til jobb, noe som er veldig greit :) Så da får jeg teste ut en til da, før jeg bestemmer meg om det er verdt å bruke mer penger der :P Og vi får se hvordan det går med pc og mobil, jeg dør sikkert ikke hvis jeg ikke bruker så mye tid med dem, men man vet aldri :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, har forsvart en kort semesteroppgave i dag, den jeg skrev med han som ikke virket særlig engasjert og gjorde ting på en helt annen måte enn meg, og det virker som vi bestod :nigo: Og det virket som om oppgaven var av det vanskelige slaget, også i følge seminarleder, så da føltes hele greia bittelitt bedre ut. Nå mangler jeg bare å være opponent til noen andres oppgave to ganger, så er jeg ferdig med det obligatoriske ift. seminar :nigo:

Skal være opponent på begge oppgavene neste uke, så da blir det litt ekstra å gjøre der, men det burde gå greit.

Ellers er jeg litt på etterskudd, så det blir nok dessverre en del lesing i løpet av helga :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er den store dagen, da. Jeg skal altså, i teorien, løpe en mil. Det kommer ikke til å skje, så får vi se om jeg klarer å gå mesteparten, og jogge litt av, en mil :laugh:

Uansett, har man meldt seg på, så er det jo bare å fullføre. Sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir i alle fall indisk og en øl etterpå ;)

I mål skal vi, om så alle andre har gått hjem før vi kommer oss dit :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I mål kom vi, og indisk fikk vi :nigo: De frister faktisk til gjentagelse, tro det eller ei! :P

Og så må jeg bare dele denne kronikken, mest fordi jeg er så lei av alle som sier her inne "Jeg skriver som jeg vil, og du skjønte jo hva jeg mente!" Ja, det gjorde jeg, men det var utrolig tungt å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, for en dag, og enda har jeg et styremøte igjen i kveld :P

Jaja, kom meg for første gang på forelesning i et fag jeg tar ekstra, har fått hørt de på podcast før da, men alltid litt lettere å konsentere seg når man er der. Så har jeg vært på ridetur, kom hjem og spiste ferdigpizza fordi det er en del ting jeg bør ha lest på den neste timen. Oh well ...

Og så har pus blitt klar for adopsjon. Det er jo litt blandede følelser, jeg vil jo helst at han skal få et godt hjem, men så er det utrolig koselig å ha ham her også :vetikke:

post-66140-0-79112400-1410280787_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pus er nå her foreløpig i alle fall, så det spørs nok om han ikke blir en stund til. Jeg tror jo det hadde blitt lettere for ham å bli adoptert på Kattehuset, han er jo søt og sosial, men han får nå bli her inntil videre. Får håpe noen forbarmer seg over ham før eller senere.

Jeg sliter litt med motivasjon til lesing, mest fordi det ene faget er en smule tørt og kjedelig. Og ikke minst fordi jeg synes alt som står der er selvfølgeligheter. Så spørs det om jeg faktisk klarer å huske alle disse selvfølgelighetene da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, jeg skulle ønske jeg kunne si at nå er det helg, men jeg skal på jobb i kveld, og har en del som må leses. Og så har jeg selvfølgelig klart å bli forkjølet oppi det her :P

Mye som skjer for tida, men kanskje ikke så mye spennende. Var på en sukkerdate på torsdag, det var ... helt greit, men ikke noe mer for min del. Jeg synes jo fyren var hyggelig, men ... :P Har i grunn gitt opp litt igjen, kjenner jeg, så da får det bare være for en stund. Er jo ikke som om jeg har spesielt mye tid å bruke på noen uansett, så det er kanskje like greit :laugh:

Jaja, skal ut å spise med en kollega før jobb i dag da, det blir hyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...