Gå til innhold

Life is far too important a thing ever to talk seriously about


Wolfmoon

Anbefalte innlegg

:laugh: La oss si det sånn, i fjor høst en gang føltes det ufattelig at jeg skulle jogge en halvtime sammenhengende. Det har tatt tid, og jeg setter meg det aldri som mål, nå setter jeg meg 5-minuttere som mål, blir det mange nok av dem, er det fort 30 min ;)

Ridetimen ble bra, den. Litt usikker på om jeg fortsetter på samme sted etter dette halvåret, men det får tiden vise.

Jeg hadde jo håpet at et spesifikt sted på fjellet skulle trenge folk til sommeren, det gjorde de plutselig ikke (ja, jeg synes de kunne avklart det litt før, men den gang ei). I går slengte jeg inn et par søknader et par andre steder, men tviler på at jeg får noe napp. Det er litt i seneste laget nå. Så da må jeg vel finne på noe annet for sommeren da, uten at jeg helt aner hva det skulle være :vetikke: Det som er sikkert, er at det kommer til å bli en rideferie (men jeg avventer litt, har veldig lyst på en sommerjobb i fjellet og er evig optimist :laugh:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg vært på date igjen, det var ... hyggelig, men det blir nok ingen ny date. Ja da, han var sikkert kjempenervøs og det hele, men hvis man legger så mye i det å skulle møte noen for første gang, tror jeg vi kan slå fast at vi ikke egentlig passer så godt sammen. Jeg må vel kunne sies å være ganske så tilbakelent og avslappet, så når noen er for nervøs til å snakke med meg, samtidig som de prøver desperat å oppnå kroppskontakt som om vi hadde kjent hverandre lenge (og i veldig unaturlige situasjoner), så følte jeg meg som jeg var tilbake på ungdomsskolen. Og det stadiet er jeg ferdig med for lenge siden.

På den andre siden, da jeg sendte meldingen om at jeg ikke følte det var noe mer der, så tenkte jeg: Herregud, har jeg nå bidratt til at det blir enda en bitter og vonbroten fyr som skal klage på KG!? :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Straks klar for siste innspurt før påske, kveldsvakt i kveld, så har jeg fri i over en uke!

Reiser hjem til foreldrene mine, skal være litt hestepasser og sånn, så det blir nok en bra påske. Rakk faktisk å gjøre et rollespill vi plutselig fikk beskjed om at vi skal ha rett over påske i går, så da er det bare repetisjon som gjenstår i påsken, stort sett.

Utenom det har jeg faktisk fått ryddet ganske mye opp i leiligheten min i dag, og det trengtes. Den så rett og slett helt jævlig ut, den er fortsatt ikke strøken, men nå er den i det minste beboelig. Fikk også skiftet på sengetøy, tar med det skitne til mamma for vask, sammen med resten av klærne mine. Da blir hun sikkert skikkelig glad for å få meg hjem til påske. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen gikk så bra, helt til jeg innså at jeg ikke aner hvor lommeboka mi er. Hadde den på matbutikken i går, finner den ikke i dag. Ikke hadde de sett den på matbutikken, og ingen andre har tatt kontakt, så enten er den stjålet, eller så ligger den i en snøhaug et sted :sukk:

Må jo tenke at det sikkert er det verste, jeg har nå sperret alle kort, og må belage meg på å kjøre uten førekort fremover, for jeg oppdaget det selvfølgelig etter kl. 15 på en fredag (og er lite lysten på en tur nedom Grønland etter jobb i natt). Får komme meg på trafikkstasjonen på mandag, men inntil da er jeg altså uten førerkort. Heldigvis, må man kunne si, er jeg kunde i flere banker, så jeg hadde et bankkort liggende som jeg ikke har brukt noe særlig, og det var i en bank der man kunne finne pinkoden på nett! Litt glad og lykkelig over det, og så har jeg et kredittkort jeg bruker til bensin i bilen, så alt ordner seg allikevel. Bare mer stress enn jeg hadde trengt akkurat nå, kjenner jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok veldig fint, jeg har fått sperret alle kortene mine, får bare komme meg innom en trafikkstasjon mandag eller tirsdag og krysse fingrene for at jeg ikke blir stoppet i morgen på vei til foreldrene mine :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Surt! Men godt du fant et kort slik at du har penger! Skal krysse fingrene for deg :P

Noen fordeler skal man ha med å ha mange banker :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Man skulle jo tro at det ikke skjer noe i livet mitt overhodet, hvis man skal dømme det etter innholdet (eller mangelen på innhold) i dagboka mi :P

 

Mai gikk fort med eksamenslesing og så eksamen, men det gikk strålende. Er veldig fornøyd med resultatet denne gangen, særlig siden dette var et fag jeg hoppet av i fjor :P 

 

Ellers har livet gått sin gang, verken mer eller mindre. Jeg var på en date på fredag, veldig hyggelig, vet ikke om fyren er kjærestemateriale, men å møte oppegående mennesker skal man aldri kimse av! 

 

Også gleder jeg meg over at det ser ut til at sommeren endelig har kommet til landet, måtte den vare lenge. Jeg skal stort sett jobbe i sommer, men det hadde vært kjekt med sol og varme allikevel. Jobber omtrent en uke på og en uke av gjennom sommeren, så sol og varme er stas! Og litt regn, bøndene har hatt det vanskelig nok i våronna om det ikke skulle bli tørke nå :opplyser: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for lokalt regn. Veldig lokalt :ler:

 

Neida, været får vel veksle litt, noe annet er ikke å forvente. Men som deg, så håper jeg også på en god sommer i år. At det blir fullt så knall som i fjor skal mye til, men sol, varme og +25 i noen ukers tid hadde gjort seg.

 

Date! :hoppe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Date var ikke mye å rope hurra i taket for, var på en til, men etter et forsøk med kontakt ble det stilt. Og jeg gidder ikke å bruke energi på folk som ikke gidder å holde kontakten. Så da kan han bare ha det så godt :laugh:

 

Ellers fikk jeg akkurat en melding fra en reiseleder jeg var på tur med tidligere i år.  Hun etterspør bilder jeg tok på turen, for hun skal lage en ny hjemmeside. Ikke noe snakk om betaling, bare direkte spørsmål om jeg (og en til) kan sende henne bildene i høy oppløsning. Jeg kjenner jeg blir ganske provosert av sånn. Jeg er overhodet ikke en profesjonell fotograf, men hvis hun mener bildene mine er gode nok til å brukes i en kommersiell sammenheng, så får hun gi meg et tilbud der det kommer frem at hun vil kjøpe dem.  Jeg ser ingen grunn til å gi fra meg bilder (som jeg faktisk også har redigert), for at hun skal tjene penger på dem. 

 

Det var dagens utblåsning. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig! Bildene er din eiendom, og om hun skal bruke dem, så får hun betale for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at jeg ikke er helt ute på viddene, for jeg kjenner jeg ble litt satt ut. Spesielt siden hun tydeligvis ser på det som en selvfølge at vi skal gjøre det.

 

Hun spurte en til samtidig, hun har ikke svart, så foreløpig velger jeg bare å ignorere hele greia.

 

Og ville noen hatt bildene til privat bruk, så skulle de fått de, men ikke til slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig med deg. En ting hadde vært om hun hadde spurt pent om å få dem til privat bruk, men når hun skal bruke dem på en hjemmeside nærmest som reklame så får hun kompensere deg. Det skulle da bare mangle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, da jeg sa nei, så sa hun først at det var trist og linket til en gruppe der jeg har lagt ut bildene for å dele de med de andre som var på ferie, fordi de var så fine. Så sier hun at hun alt har delt dette videre til et reiseselskap, uten å navngi fotografen, og at hun ikke har oversikt over hvilke bilder som er gitt fra hvem.

 

Jeg gidder ikke å gjøre en stor sak ut av det, bare minnet om at Åndsverkloven gjelder. Så får vi se om vi får mer svar nå. Kjenner jeg blir litt oppgitt over hele greia. Hadde hun tilbydt meg å kjøpe bildene, så skulle hun fått de. Men jeg ikke lever av å selge bilder, så gidder jeg ikke å gi henne en pris (og vet ikke hva jeg skulle sagt da heller). :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren :sjokkert: hun gadd ikke vente på svar engang, bare gir de videre uten din tillatelse! Frekke kjerring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det høres ut som om det var noe hun hadde gjort tidligere, og trodde, eller later som om hun tror, er greit. Jeg finner det merkelig at hun har gjort dette uten lov, men ... Skal følge med for å være sikker på at mine bilder ikke brukes uten lov på siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig frekt! Blir oppgitt over sånne folk altså, men man ser jo at det syndes overalt. Trist at det skal være sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig. Det er så teit å si sånn "men det har jeg alt gjort, så det går vel bra".

Men jeg kjenner at jeg bare ikke gidder å gjøre noe mer med det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått pakke fra Bokkilden med pensumbøker og gleder meg faktisk litt til å ta fatt på et nytt semester. Jeg skal tilbake til kjente områder, så dette semesteret blir det engelsk og statsvitenskap :nigo: 

 

Jeg håper på å få lov til å ta engelsk grammatikk på nytt, jeg har jo det fra tidligere, men det er mange år siden og jeg føler jeg har glemt mye. I tillegg var jeg fortsatt ung og dum på det tidspunktet, så jeg tror jeg tar studiene mye mer seriøst nå enn da :laugh: 

 

Ellers har jeg jobbet mye i det siste, trent litt mindre i begynnelsen av august enn i juli, så her må jeg skjerpe meg.  Ble dobbelvakt i går, reiste på jobb kl. 8 og var hjemme 23.30. Kjenner jeg overhodet ikke har godt av slike dager :sukk: Har heldigvis bare en slik vakt til, det blir på mandag, så blir det mer "normale" arbeidstider igjen. Det er jo ikke noe ved min som er normalt, men en mengde jeg trives bedre med, i alle fall :fnise: 

 

I helga har jeg faktisk fri. Det er utrolig godt å ikke skulle gjøre noen ting. Eller det vil si, jeg må få vasket og ryddet leiligheten. Den ser nok en gang ut som et bombet horehus. Jeg fatter ikke hvordan det skjer, men nå er det på tide å ta tak (nok en gang) :P En joggetur blir det nok også litt senere på ettermiddagen i dag. Ellers har jeg planer om å bruke kvelden på sofaen :nigo: Mulig jeg skal prøve meg på en gratismåned på HBO og se siste sesong av Game of Thrones. Den var jo midt oppi eksamenstiden min, så jeg valgte å ikke følge den da, men nå kan jeg jo se hele :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...