Gå til innhold

Life is far too important a thing ever to talk seriously about


Wolfmoon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag har jeg spist lunsj med en venninne av meg som jeg ikke har sett siden i sommer. Veldig hyggelig, og jeg håper det ikke blir like lenge til neste gang. Jeg prøver i alle fall å være åpen på at jeg ønsker og møtes, selv om jeg kanskje ikke alltid er så god på initiativ.

Når det er sagt, det er jeg som har tatt kontakt de 3-4 siste gangene vi har møttes.

Uansett, endte med tapas på Delikatessen. Ikke ofte jeg slår til såpass på en lunsj, men godt var det :nigo:

Nå skal jeg straks på jobb. Finne ut hva jeg skal ha med dit, kanskje!? Ikke så lett når man fortsatt er mett :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tirsdag snakket jeg med en kollega som ganske nylig ble mor. Og jeg må si jeg klarte meg ganske bra, tror jeg, selv om jeg kjenner selvtilliten på området er ikke-eksisterende etter å ha lest på KG :laugh:

Man skal jo ikke spørre om det går bra, for det gjør det jo helt sikkert ikke. Man skal ikke spørre om ungen sover, for det gjør den helt sikkert ikke. Man skal ikke spørre om man trives i permisjon, det gjør man i alle fall ikke. Så hva skal man egentlig spørre om?

Jeg må innrømme at jeg spurte om det gikk bra, jeg da. Jeg tenkte at så lenge hun faktisk drar ut av huset uten å må, så kan det ikke være altfor ille :laugh:

Nå tar jeg forøvrig snart helg. To timer med forelesning igjen, så drar jeg hjem til foreldrene mine en tur. Vi skal bl.a. feire bestemors 80-årsdag, det blir sikkert hyggelig å se hele slekta igjen, selv om jeg jo helst tilbringer så lite tid som mulig med omtrent halvparten av dem :fnise:

Og sånn går nå dagan ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tirsdag snakket jeg med en kollega som ganske nylig ble mor. Og jeg må si jeg klarte meg ganske bra, tror jeg, selv om jeg kjenner selvtilliten på området er ikke-eksisterende etter å ha lest på KG :laugh:

Man skal jo ikke spørre om det går bra, for det gjør det jo helt sikkert ikke. Man skal ikke spørre om ungen sover, for det gjør den helt sikkert ikke. Man skal ikke spørre om man trives i permisjon, det gjør man i alle fall ikke. Så hva skal man egentlig spørre om?

Jeg må innrømme at jeg spurte om det gikk bra, jeg da. Jeg tenkte at så lenge hun faktisk drar ut av huset uten å må, så kan det ikke være altfor ille :laugh:

Nå tar jeg forøvrig snart helg. To timer med forelesning igjen, så drar jeg hjem til foreldrene mine en tur. Vi skal bl.a. feire bestemors 80-årsdag, det blir sikkert hyggelig å se hele slekta igjen, selv om jeg jo helst tilbringer så lite tid som mulig med omtrent halvparten av dem :fnise:

Og sånn går nå dagan ...

Vel, folk må jo få lov å spørre da, og om du ikke hadde spurt så ville vel det også vært galt. :P

Du får kose deg i helga, krysser fingra for at 80-årsdagen blir noenlunde hyggelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Her har jeg ikke vært innom på en stund, gitt. Utrolig nok er treningsdagboka mi mer aktiv enn denne :P

Jeg har det forsåvidt helt greit for tida, men det skjer ikke akkurat så veldig mye spennende mellom altfor mye jobb, altfor mye studier og ... trening. Ikke noe å skrive hjem om, liksom :P

Gleder meg veldig til jul og juleferie nå. Rett etter jul reiser jeg og søster'n til Marokko. Det blir deilig å komme seg bort litt, og ikke minst interessant å se om jeg faktisk kan snakke litt arabisk før jeg tar opp igjen arabiskstudiene mine til våren. Satser på å få fullført emnet da, og gleder meg faktisk litt, må bare passe på at det ikke blir altfor mye jobb ved siden av, for da går det slik som forrige vår :sukk:

Balansegang er en ting jeg ikke er så god på. Jeg tar på meg altfor mye i perioder, til jeg blir lei og kutter ut alt, så går det litt tid til jeg kjeder meg altfor mye, så tar jeg på meg altfor mye igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det dumme med å gi hjemmestrikket skjerf i bursdagsgave til søster, er at nå ønsker bestemor seg akkurat samme skjerfet til jul, så nå har jeg mer eller mindre krampe i fingrene etter å ha strikket hardt, mens jeg har hørt på et par forelesninger jeg har gått glipp av. :sukk:

:laugh: Det er jo ikke noe jeg må gjøre, men det er sjelden bestemor faktisk sier noe sånt. Så da får jeg passe på, så kanskje hun blir glad og rørt på julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at et ekte ønske fra en bestemor veier tungt, ja! Har inntrykk av at det er mange i den eldre garde som er tilbakeholdne med å ønske seg ting (og kanskje har det meste de trenger allerede), så jeg har stor forståelse for at du velger å strikke til krampa tar deg ;) Håper du rekker det!

Marokko? Åh, det høres herlig ut. En perfekt pause fra vinter-Norge, når jula er overstått og det bare er kalde, kjipe januar og februar å se fram til :nigo:

Kjenner meg godt igjen i det du skriver om balansegang. Enten veldig på, eller veldig av, og læringskurven er forderdelig slak... :sukk::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skulle søster'n synkronisere fargevalg slik at hun kunne strikke lue også, så da blir nok bestemor glad :fnise: Jeg strikker sjal av to nøster, og er snart ferdig med det første, så det skulle gå greit. Tror imidlertid jeg skal la henden hvile noen dager nå, for først er det maratonhelg på jobb, med masse skriving på tastatur, så er det eksamen neste uke, og to eksamner til uka etter der. Om det blir for ille får jeg sitte natt til julaften å strikke :P

Marokko er en god ting. Og så har jeg tatt meg vann over hodet og skal ha med niesa mi til London en langhelg i februar, så her er det masse flott å se fram til. Heldigvis fikk jeg rekrutert den andre tanta til å bli med også, så kan hun megle hvis jeg og niesa mi blir uvenner :laugh:

Læringskurve? Skulle man ha det!? :klo: Her blir det mer arabisk, mest sannsynlig skifte av studieretning (ikke før til høsten) og ridning en kveld i uka i tillegg til jobb neste år, så jeg kommer neppe til å få fritidsproblemer da heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten våken igjen i dag, etter en særdeles lang dag i går. Kurs i Stavanger er flott og fint, med mindre det er tåke på Gardermoen så flyet blir mer og mer forsinket. Vi kom vel i gang 2,5 timer etter vi egentlig skulle ha reist, ikke helt det jeg trengte etter å ha vært våken siden 5 om morgenen, men med godt selskap gikk det helt greit :P

Nå er det bare å samle seg til eksamenslesing igjen, neste eksamen er mandag, så en den 11., og så er jeg fri :nigo:

Bare så synd at jeg har disse to eksamenene først :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det eksamen igjen da. Skikkelig umotivert og vil bare bli ferdig :P Kan litt om en del, nada om andre ting, så det blir spennende å se oppgavene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det eksamen igjen da. Skikkelig umotivert og vil bare bli ferdig :P Kan litt om en del, nada om andre ting, så det blir spennende å se oppgavene!

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Jeg skrev 8 sider, som vel er det lengste jeg noensinne har skrevet på en 4-timers eksamen. Om noe av det er fornuftig, det vet jeg ikke da. Og som vanlig gikk jeg etter 2,5 time :P

Oh well, én eksamen igjen, så er det juleferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Ja, her har desember gått unna, mer eller mindre helt uten KG. Jeg tror jeg trengte en real KG-avvenning, så det passet bra :laugh:

I kveld er det tilbake på jobb igjen, for første gang siden lille julaften. Kjenner at det blir litt hardt, men også litt godt, å komme inn i det igjen. Jeg har vært en uke i Marokko og feiret nyttår, det var veldig deilig. Ellers har det skjedd veldig lite spennende i det siste, men det er jo deilig å bare eksistere også :laugh:

Godt nytt år til alle som måtte stikke innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg føler rett og slett ikke at det er mulig å komme inn i gode vaner igjen i 2015, men nå har jeg alle ambisjoner om å bli flinkere fremover, så får vi se hvordan det går. Jeg er på etterskudd med det meste, både lesinga jeg skulle gjøre før semesterstart og trening. Men nå er det bare å ta seg i nakken, verken mer eller mindre, for semesterstart er på mandag, og før den tid jobber jeg hver eneste kveld :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

2015 flyr! Jeg kan ikke helt fatte at det allerede er februar! Og februar er jo såpass kort, og jeg skal bl.a. en tur til London opp i all jobbingen og studeringen, så plutselig er det mars!

Jeg skal holde ut dette semesteret, men jeg innser at jeg ikke kan holde på med fulle studier og full jobb for alltid, spesielt ikke i min jobb der jeg plutselig kan jobbe 7 kvelder på en uke. Da må jeg ha tid til å hente meg inn, og det får jeg ikke når jeg studerer. Og jeg får ikke tid til å hente meg inn hvis jeg faller etter på studiene, for jeg er alltid på jobb :P En litt ond sirkel det her, så skal jeg holde ut, så er jeg stygt redd for at jeg må roe ned litt. Det hadde jo heller ikke vært så dumt å få litt mer tid til hobbyer. Jeg kjenner godt at den kvelden i uka jeg er på riding, er fryktelig godt for meg, da kan jeg jo ikke ta på meg noe annet. Jeg tror et pusterom som det er viktig, til tross for at jeg trives både med jobben og studiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Full jobb pluss fulle studier høres i heftigste laget ut, spør du meg... Det er jo imponerende at du gjør det nå, men som du sier, det er ikke helt sunt å "alltid" skulle jobbe, eller lese, eller lese, eller jobbe. Godt du har en frikveld i uka i det minste. '

Den dagen du saler på hesten og monterer leselampe foran, vet du at det er på tide å roe ned! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passe på at du ikke sliter deg ut nå! Synes for øvrig Mafalda sin idé hørtes helt glimrende ut. Folk har jo med bøkene på treningssenteret og leser på sykkelen/tredemølla/ellipsemaskinen, så hvorfor ikke hesteryggen? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vi hadde teori på ridetimen denne uka også, med tanke på alt annet jeg liksom skal fokusere på oppå der, så tror jeg vi trygt kan si at jeg må legge alle andre tanker og problemer til side. Perfekt terapi, med andre ord. :fnise: Neste gang tror jeg forøvrig det er sprang, DET blir skummelt det :sjokkert:

Og ja, jeg tror det går fint dette semesteret, i alle fall føles det slik foreløpig. Det er godt å faktisk kjenne litt mestring under arabiskstudiene, faktisk. Jeg lurte jo en periode på om det bare var jeg som var rent ut dum.

I kveld blir det forresten også pausekveld, for da skal jeg på klatring. Deilig å få brukt kroppen litt :)

På en helt annen side, jeg har søkt om refinansiering av lånet mitt. Jeg skrev jo til banken min og lurte på om de ikke kunne tenke seg å sette ned lånerenten min litt, siden de til stadighet setter ned renten på sparekontoene. Det ville de, men ikke akkurat spesielt mye, så da får jeg se om det er mulighet for noen bedre betingelser andre steder. Jeg er vel den minst lojale bankkunden man kan få :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten tur innom jobb i dag, før jeg reiser rett til en venninne som skal feire bursdagen sin.

Kjenner det blir bittelitt tungt, men samtidig kjenner jeg på hvor viktig det er at jeg faktisk kommer meg ut og er sosial sånn innimellom også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...