Gå til innhold

Skal ikke amme denne gangen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Redbull: Jeg registrerer at du ikke har svart meg ang de syke barna. Det er selvsagt ikke kjekt med barn som er syke HELE tiden, men de skal være gjennom diverse sykeperioder, og det er derfor ikke nødvendig å skryte på seg at barnet har et godt immunforsvar fordi hun har vært lite syk. Men mulig det kommer seinere på datteren din.

Anonym poster: e71dd979f15073016545c93072147cb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow. For ett svar. Tar av meg hatten for deg.

:ironi:

Anonym poster: 755ee752a919071407ff87ae8b8f0d39

OT, men jeg har aldri skjønt hvorfor folk ikke tør stå frem med nick ved drittslenging? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, du burde ikke skamme deg! Du har gitt det en god innsats. Jeg håper du ikke tar til deg det som står i denne tråden for det gjelder IKKE deg

Anonym poster: 755ee752a919071407ff87ae8b8f0d39

Jeg skammer meg ikke heller. Men sier jeg er veldig for amming, selv om vi har flaskebarn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skammer meg ikke heller. Men sier jeg er veldig for amming, selv om vi har flaskebarn. :)

Det kom litt feil ut! Jeg mente ikke at du skammet deg. Jeg mente at hvis du følte deg truffet av noe som står i tråden, så ikke gjør det. Du har prøvd, strevd og gitt det ett realt forsøk. Det er ikke mer som du kan gjøre. Jeg hadde gitt meg hvis jeg hadde fått brystbetennelse med feber gang på gang. Feber er utmattende.

Anonym poster: 755ee752a919071407ff87ae8b8f0d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo det, og du kan jo ikke det.

Anonym poster: 755ee752a919071407ff87ae8b8f0d39

Enig i den.

Anonym poster: f0a5c67b81f6ab71f01cccd64adf71a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom litt feil ut! Jeg mente ikke at du skammet deg. Jeg mente at hvis du følte deg truffet av noe som står i tråden, så ikke gjør det. Du har prøvd, strevd og gitt det ett realt forsøk. Det er ikke mer som du kan gjøre. Jeg hadde gitt meg hvis jeg hadde fått brystbetennelse med feber gang på gang. Feber er utmattende.

Anonym poster: 755ee752a919071407ff87ae8b8f0d39

Jeg oppfattet det ikke slik heller. :) men ville poengtere at noen av innleggene mine i tråden kunne virke som at jeg er veldig for flaske. Men jeg er jo mye mer for amming. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Em, ja?

Kanskje du kan tømme avtaleboka de første få ukene etter fødsel så du rekker gi spedbarnet ditt mat. Det går ganske fort å få til mer struktur, og du vil vite om du kan trille en tur. Forøvrig er det bare å tanke litt rett før du går, så vet du det ikke blir kritisk behov på en stund. Klokken kan man legge bort i permen.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste alltid når gutten min ville ha mat. Allerede på sykehuset sa de det måtte gå max tre timer mellom hvert måltid pga. han hadde vært på intensiven og sånt. Da denne regelen ikke gjaldt lenger og jeg ventet til han selv sa fra om det, så hadde han blitt så vant til det at jeg kunne omtrent stille klokken etter han på dagtid. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redbull: Jeg registrerer at du ikke har svart meg ang de syke barna. Det er selvsagt ikke kjekt med barn som er syke HELE tiden, men de skal være gjennom diverse sykeperioder, og det er derfor ikke nødvendig å skryte på seg at barnet har et godt immunforsvar fordi hun har vært lite syk. Men mulig det kommer seinere på datteren din.

Anonym poster: e71dd979f15073016545c93072147cb3

Ikke svart deg på hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i den.

Anonym poster: f0a5c67b81f6ab71f01cccd64adf71a3

Ennå en tøffing som ikke tørr å vise hvem du er... Respekt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som ikkje ammar kan ofte særs mykje om amming. Vi har vore hos helsesøster, jordmor, på ammepoliklinikken og hos ammehjelpen, vi har lest til auget blei stort og vått, nettopp fordi vi ikkje får det til. Så å sei at nokon ikkje kan noko om amming fordi dei ikkje ammar blir litt feil.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke svart deg på hva?

Jeg la ved en link som ga deg info ang syke barn.

Anonym poster: e71dd979f15073016545c93072147cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, puppene mine henger nedpå knærne! De ble ødelagg i graviditeten, så amming har ikke så mye å si på akkurat puppene...

Jo, amming har noe å si på puppene. Jeg begynte å amme på to bryst, men måtte slutte på det ene etter hvert. Den puppen som har ammet har mindre dyll og er slappere enn den andre, som enda har litt sprett igjen.

Anonym poster: 6708ef74236d3c47593495de1b0e1868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare en spekulasjon da det stort sett bare er Redbull og et par anonyme brukere som har sagt hvorfor de ikke vil amme...

Akkurat - så kvifor terpe på det heile tida då?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bruke erfaringa si som prov, er vel generelt lite verd (jf. diskusjonen om sjuke vs ikkje sjuke ungar). Ungane mine har vore lite sjuke, og det er sikkert veldig mange andre grunnar til det, enn at dei begge vart amma i eitt år. Sannsynlegvis handlar det om arv/miljø - og kanskje er det aller mest berre heilt tilfeldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ved en link som ga deg info ang syke barn.

Anonym poster: e71dd979f15073016545c93072147cb3

Mobilen min åpner ikke linker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da synes jeg du skal finne deg en pc, Redbull. Dette er jo ikke ment som kritikk, men info til deg ang syke barn. Jeg visste heller ikke at det var sunt å være syk som liten. Så når du gapskratter av meg, synes jeg du skal lese dette.

Anonym poster: e71dd979f15073016545c93072147cb3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kva meinar du at vi med veldig friske ungar skal gjere? Min har aldri hatt feber, men har vakse opp vegg i vegg med barnehagen og blitt klemt på og kost med av alle barnehageungane kvar dag når vi har gått forbi. Han smakar på alt og vi stoppar han berre om det er direkte farleg, ikkje om det er skite. Forslag til korleis vi skal få han sjuk? Slik forskning finn eg litt tåpelig, ungar som min er fødde med sterkt immunforsvar. Verken faren eller eg er sjuke kvart år heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener, og som jeg kanskje ikke har fått tydelig nok fram, er at det ikke er noe å vits i å skryte hemingsløst over at barnet er så sunn og frisk når man har vært gjennom få virus. Selv om man er syk i moderate mengder, så er det på å bygge opp immunforsvaret. Kort fortalt: det er ikke noe ulempe å være syk de første årene. Og når Redbull gapskratter av meg som påstår dette, har hun misforstått.

Anonym poster: e71dd979f15073016545c93072147cb3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og voksne er mindre syke, for vårt immunforsvar er sterkere.

Anonym poster: e71dd979f15073016545c93072147cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...