Gå til innhold

Skal ikke amme denne gangen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri sett så mange latterlige unnskyldninger for ikke å amme på en gang før, så det får meg til å undre om du er veldig ung eller bare ekstremt lite opplyst.

Ja, hun er jo ung. 21 hvis jeg husker riktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns nå faktisk ikke flaske er så ille jeg da. Jenta mi fikk flaske, hun har vært forkjølt 3 ganger på de 2 årene hun har levd. Godt imunforsvar, sunn og trygg unge ;)

Nei, flaske er ikke så ille. Det var heller ikke det jeg spurte om.

Anonym poster: 755ee752a919071407ff87ae8b8f0d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hva det er med kvinner som ikke vil amme "fordi de ikke vil", og spesielt de som "ikke vil ødelegge puppene". Lurer litt på hvordan det blir når barna blir eldre og må ha regulering. "Sorry vennen, mamma skal på julebord og trenger ny Prada-kjole, fordi hun har et crush på sjefen sin!"

Skjønner heller ikke dem som gav opp amminga fordi "det var så vondt". Ja, det var et helvete, men det var ikke et evigvarende helvete. Jeg fikk brystbetennelser, åpne sår som jeg etter hver fikk gule stafylokokker, fødseldepresjon, måtte bruke ammeskjold de første 4 mnd og til slutt ble han så sterk at han sugde deler av brystvota ut av de små hullene på toppen, mistet melka i det ene brystet pga stafylokokkene, måtte amme kun på et bryst resten av ammetiden og ble skeiv i ryggen. I tillegg gikk jeg med 75i i cup-størrelse da jeg fikk melk, og hadde problemer med å gå pga balanse etter fødselen. Da jeg skulle pumpe fordi jeg var så sår, så sprakk brystvortene åpen og jeg pumpet blod.

Ikke noe gøy der og da, men det skulle da aldri stoppe meg fra å gjøre det for barnet mitt? Fullammet på et bryst i 6 mnd og delammet til 1 år. For meg skulle det bare mangle. Men det er jo meg.

Anonym poster: 6708ef74236d3c47593495de1b0e1868

I den situasjonen tror jeg at jeg hadde kastet inn håndkleet og kjørt flaske. Jeg strevde også i starten på begge, spesielt på første var hver amming vond de første ukene. Men det du beskriver er helt ekstremt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, flaske er ikke så ille. Det var heller ikke det jeg spurte om.

Anonym poster: 755ee752a919071407ff87ae8b8f0d39

Nei, da vil jeg ikke det beste for barnet mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er på forum med så mange sprengte kvinner...

Du er den verste av oss ;)

Anonym poster: 67b85e792263617004096e761435cb87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er den verste av oss ;)

Anonym poster: 67b85e792263617004096e761435cb87

Niks, jeg kunne aldri finne på å legge ut en slik tråd som det her.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker jo på flere i denne tråden at det å gi mme er i nærheten av omsorgssvikt! Og at man på død og liv SKAL amme koste hva det koste vil!

Det er det jo ingen som har sagt. Alle har presisert at det er helt ok hvis man har opplevd slike problemer som du har hatt, men at det er de som bare bestemmer seg for å ikke amme før baby i det hele tatt er født.

Jeg skjønner bare ikke at folk kan bestemme seg for å droppe ammingen så lenge det ikke er en ordentlig grunn til det. Altså, jeg er ei ung jente som gjerne skulle hatt de faste og fine puppene mine, men ikke på bekostning av ammingen. Det får da være grenser. I det jeg valgte å beholde så valgte jeg å slippe et menneske inn i livet mitt som må gå foran mine egne behov.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jo ingen som har sagt. Alle har presisert at det er helt ok hvis man har opplevd slike problemer som du har hatt, men at det er de som bare bestemmer seg for å ikke amme før baby i det hele tatt er født.

Jeg skjønner bare ikke at folk kan bestemme seg for å droppe ammingen så lenge det ikke er en ordentlig grunn til det. Altså, jeg er ei ung jente som gjerne skulle hatt de faste og fine puppene mine, men ikke på bekostning av ammingen. Det får da være grenser. I det jeg valgte å beholde så valgte jeg å slippe et menneske inn i livet mitt som må gå foran mine egne behov.

Haha, puppene mine henger nedpå knærne! De ble ødelagg i graviditeten, så amming har ikke så mye å si på akkurat puppene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teriyaki, du er den mest fornuftige, voksne og reflekterte unge moren jeg noensinne har støtt på :)

Anonym poster: 0c6699016f0c7b2e8898eedbfa4cc7ee

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle gjerne sett ein link til eit svar der nokon påstod at dei ikkje ville amme av frykt for hengepuppar. Viss det ikkje finnest, forstår eg ikkje kvifor det heile tida vert dratt fram? Så vidt eg kan sjå, har ingen her brukt hengepuppar som argument for at dei ikkje vil amme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk hjelp på sykehuset i 5 dager, deretter av jordmor på hjemmebesøk, fortsatt var amming helt jævlig vondt og jeg slutta etter masse smerte og tårer. Hvis det samme skjer neste gang skal jeg gi meg før! Til Ts: personlig ville jeg tatt med alt du trenger for å lage MME selv. Her på sykehuset var de helt motvillige til å hjelpe med det, jeg måtte jo amme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, puppene mine henger nedpå knærne! De ble ødelagg i graviditeten, så amming har ikke så mye å si på akkurat puppene...

Så trist at du tenker at puppene er ødelagt bare fordi de henger litt mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Poenget er at jeg ikke vil ut med puppen hvert femte minutt bare for å sjekke om det er puppen den vil ha.

Jeg leste alle de tragiske unnskyldningene du hadde for å ikke amme. Jeg skjønner at det kan være slitsomt å være det eneste matfatet til ungen, men at man ikke er villig til å ofre de 4 første månedene i barnas liv, der man ikke kan gjøre alt man gjorde tidligere, det kan jeg umulig forstå. Du burde virkelig skamme deg. Hadde jeg vært moren din hadde det blitt månelyst.

Anonym poster: f0a5c67b81f6ab71f01cccd64adf71a3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da vil jeg ikke det beste for barnet mitt :)

Rett og slett sjokkerende å lese det du skriver. At du kan være så egoistisk. Man skulle ikke fått lov til å få barn når man ikke er villig til å vie de 4-6 månedene av barnets liv fullt og helt til barnet. Noe så ondskapsfullt.

Anonym poster: f0a5c67b81f6ab71f01cccd64adf71a3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk hjelp på sykehuset i 5 dager, deretter av jordmor på hjemmebesøk, fortsatt var amming helt jævlig vondt og jeg slutta etter masse smerte og tårer. Hvis det samme skjer neste gang skal jeg gi meg før! Til Ts: personlig ville jeg tatt med alt du trenger for å lage MME selv. Her på sykehuset var de helt motvillige til å hjelpe med det, jeg måtte jo amme!

Men da er det helt greit. Ingen som sier noe på det.

Anonym poster: f0a5c67b81f6ab71f01cccd64adf71a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne sett ein link til eit svar der nokon påstod at dei ikkje ville amme av frykt for hengepuppar. Viss det ikkje finnest, forstår eg ikkje kvifor det heile tida vert dratt fram? Så vidt eg kan sjå, har ingen her brukt hengepuppar som argument for at dei ikkje vil amme.

Det er bare en spekulasjon da det stort sett bare er Redbull og et par anonyme brukere som har sagt hvorfor de ikke vil amme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...