Gå til innhold

Skal ikke amme denne gangen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leste alle de tragiske unnskyldningene du hadde for å ikke amme. Jeg skjønner at det kan være slitsomt å være det eneste matfatet til ungen, men at man ikke er villig til å ofre de 4 første månedene i barnas liv, der man ikke kan gjøre alt man gjorde tidligere, det kan jeg umulig forstå. Du burde virkelig skamme deg. Hadde jeg vært moren din hadde det blitt månelyst.

Anonym poster: f0a5c67b81f6ab71f01cccd64adf71a3

Jeg skammer meg virkelig ikke. Og moren min har akkurat de samme meningene som deg, men hun har vett nok til å forstå at det blir månelyst om hun blander seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Redbull: At datteren din har vært lite syk, er ikke akkurat et sunnhetstegn. Et barn skal gjennom 30 virus de første par årene for å bygge opp immunforsvaret. Bare så du vet det...

Anonym poster: e71dd979f15073016545c93072147cb3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redbull: At datteren din har vært lite syk, er ikke akkurat et sunnhetstegn. Et barn skal gjennom 30 virus de første par årene for å bygge opp immunforsvaret. Bare så du vet det...

Anonym poster: e71dd979f15073016545c93072147cb3

Så det er rett og slett ikke bra at dattera mi ikke har vært med syk? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jo ingen som har sagt. Alle har presisert at det er helt ok hvis man har opplevd slike problemer som du har hatt, men at det er de som bare bestemmer seg for å ikke amme før baby i det hele tatt er født.

Folk her inne har sagt at man burde vurdere bortadopsjon om man ikke vil amme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, puppene mine henger nedpå knærne! De ble ødelagg i graviditeten, så amming har ikke så mye å si på akkurat puppene...

Ja puppene blir nok "ødelagt" i løpet av graviditeten, men dette vet neppe de som dropper ammingen pga. de ikke vil at puppene skal henge. ;) Dessuten så tror jeg nok ammingen gjør sitt de også. Jeg vet ikke hvordan puppene mine er om et halvår, men nå når jeg just har avsluttet ammingen, så er det ikke noe fyll i dem lengre. De er rett og slett mindre enn før. En helt størrelse mindre, faktisk..Menmen..Må vel bare innfinne meg med det...Og bruke push up når jeg skal på fest :fnise:

Teriyaki, du er den mest fornuftige, voksne og reflekterte unge moren jeg noensinne har støtt på :)

Anonym poster: 0c6699016f0c7b2e8898eedbfa4cc7ee

Det var da hyggelig sagt! :)

Så det er rett og slett ikke bra at dattera mi ikke har vært med syk? :ler:

Vet ikke helt hva AB sikter til, men kanskje bare at det kan være tilfeldig at datteren din har vært så lite syk? Det er tross alt (til en viss grad) bra at barna utsettes for smitte, nettopp for å bygge opp immunforsvar. Slik jeg har fortsått det i alle fall. :)

Folk her inne har sagt at man burde vurdere bortadopsjon om man ikke vil amme.

Nei, en person har sagt det. Og hvis jeg ikke husker feil, så var det "Gjest", som ikke akkurat er kjent for å ha så heldige formuleringer og meninger. Etter mitt syn i alle fall. Regner sterkt med at hun er alene i denne tråden om en slik mening. Derimot tenker jeg det at dersom man ikke gidder å gjøre et forsøk en gang, så burde man kanskje revurdere det å få barn, rett og slett pga. det å amme handler mye om å sette barnets behov først, noe som er ganske så essensielt i det å bli forelder. Betyr derimot ikke at man skal utslette seg selv når man får barn, men å amme og å utslette seg selv er jo ikke akkurat synonymer. :)

Endret av Teriyaki
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva AB sikter til, men kanskje bare at det kan være tilfeldig at datteren din har vært så lite syk? Det er tross alt (til en viss grad) bra at barna utsettes for smitte, nettopp for å bygge opp immunforsvar. Slik jeg har fortsått det i alle fall. :)

Vi fikk hund da dattera vår var 6 mnd, katt har vi alltid hatt. Hun begynte i bhg da hun var 10 mnd. Så smitte er hun blitt utsatt for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, Teriyaki, du virker veldig reflektert og moden! :)

Og selv om det muligens ikke virker slik i noen av innleggene mine i tråden så har jeg bare noe jeg må ha sagt.

Jeg er 100% for amming. Amming er bra og lettvindt. MEN om det ikke fungerer så gjør det ikke det. Men jeg mener som mange andre her at barnet fortjener at man gir det en real sjanse. Når det er sagt er flaske og mme et nesten like godt alternativ. Det er litt styrete i starten, for å komme inn i rutinen. Men etter en liten stund har man rutiner på vasking/koking av flasker, og tilberedning av MME, enten hjemme eller når man er på farten.

Jeg mener det er fordeler og ulemper med begge. MM er bra fordi det inneholder viktige antistoffer og er alltid klart. Dessuten er det gratis og man får en helt spesiell nærhet til barnet når det dier. Og det er lettvindt SÅFREMT det FUNGERER.

MME er bra fordi andre kan ta del i matingen (her gir like ofte pappaen flaske når han er hjemme, som jeg. Og om vi har besøk eller er på besøk er det ofte andre som vil gi. Både barnets tante, bestemor og farmor synes det er stas.) Man får også (vi har iallefall det) en mer "rutinebaby". Om jeg vet at hun spiser nå, så blir hun meeest sannsynlig ikke sulten før iallefall to timer. Når jeg ammet viste jeg aldri hvor lenge det "holdt". ( Men igjen, vi ammet bare i 3 uker før det sa stopp, det hadde sikkert stabilisert seg om det fungerte)

Jeg gråt mange tårer når jeg innså at jeg måtte gi meg. Jeg kunne fortsatt, for jeg hadde jo melk men brystbetennelsene gjorde meg utrolig syk. Der og da var det og gå over til flaske en lettelse. MEN om jeg kunne valgt hadde jeg delammet. Da får man jo fordelene ved begge de gode alternativene man har. :)

Men jeg mener som mange andre her i tråden at man er en smule egoistisk om man velger å ikke amme allerede før barnet er født. Det kan jo hende det fungerer godt selv om det ikke gjorde det forrige gang. Jeg har selv vært i tvil om jeg vil prøve neste gang det blir aktuelt, MEN jeg tror nok ganske sikkert at jeg vil gi det en like god sjanse som denne gangen. Jeg har jo like stort behov for barnet som det har for meg. Jeg savner jo frøkna mi bare jeg går ut for å hente posten, og på natten ligger jeg og kikker på henne i sprinkelsengen. Ofte løfter jeg henne over til meg, bare for å være nær henne. For noen uker siden var jeg, moren min og søsteren min på revy og jeg så henne ikke på 6 timer. Når jeg da så henne ble jeg så glad at jeg nesten gråt og måtte bare holde henne tett, tett inntil meg.

Og igjen, jeg skulle ønske det hadde fungert for oss. Jeg ser jo den at amming er det letteste for de som får det til uten store problemer.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får også (vi har iallefall det) en mer "rutinebaby". Om jeg vet at hun spiser nå, så blir hun meeest sannsynlig ikke sulten før iallefall to timer. Når jeg ammet viste jeg aldri hvor lenge det "holdt". ( Men igjen, vi ammet bare i 3 uker før det sa stopp, det hadde sikkert stabilisert seg om det fungerte)

Det er som du sier, dette går seg til med amming også. Jeg vet på en prikk når guttungen blir sulten neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig ikke noe om å dømme folk for valgene de gjør, så lenge de er godt opplyste om fordeler og ulemper. Uansett hvor uenig jeg er i valgene deres. Man kan være like gode foreldre om man flaskemater, men det er litt trist at barnet går glipp av morsmelken. Det er tross alt best næring.

Jeg synes forresten det er flott at du tør å svare ærlig, Redbull! :Nikke:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skammer meg virkelig ikke.

Det burde du! Virkelig.

Anonym poster: 755ee752a919071407ff87ae8b8f0d39

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er rett og slett ikke bra at dattera mi ikke har vært med syk? :ler:

Det er nødvendigvis ikke et pluss, nei. Alt til en viss grad selvfølgelig. Men kjekt for foreldrene som slipper å være hjemme med sykt barn.

http://www.klikk.no/foreldre/helse/article614635.ece

Anonym poster: e71dd979f15073016545c93072147cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og igjen, jeg skulle ønske det hadde fungert for oss. Jeg ser jo den at amming er det letteste for de som får det til uten store problemer.

Og, du burde ikke skamme deg! Du har gitt det en god innsats. Jeg håper du ikke tar til deg det som står i denne tråden for det gjelder IKKE deg

Anonym poster: 755ee752a919071407ff87ae8b8f0d39

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er det ikke.

SI meg, hvordan vet du det når du bare har gitt flaske? Vi har ikke hatt noe problemer med sugetak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SI meg, hvordan vet du det når du bare har gitt flaske? Vi har ikke hatt noe problemer med sugetak.

Så fordi du ikke har hatt problemer med det så er det det som er normalt?

Og slutt å svar meg som jeg er helt idiot og ikke kan noe om å amme!

Endret av Redbull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og slutt å svar meg som jeg er helt idiot og ikke kan noe om å amme!

Du er jo det, og du kan jo ikke det.

Anonym poster: 755ee752a919071407ff87ae8b8f0d39

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er jo det, og du kan jo ikke det.

Anonym poster: 755ee752a919071407ff87ae8b8f0d39

Svar med nick du TØFFEN, så skal vi snakkes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Get down, everybody get down!

:sjokkert: Jeg beordrer evakuering av denne tråden, for her smeller det snart!

Haha, beste! :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke forstår det er helt greit :) Jeg vil heller ikke ha melkeproduksjon, så pumping er ikke ett alternativ. Skal få stoppet produksjonen rett etter fødselen :)

Anonym poster: 67b85e792263617004096e761435cb87

Så hvorfor stoppe der, hvorfor ikke bare ta en mastektomi? Da unngår du jo brystkreft i samme slengen.

Vinn-vinn.

Anonym poster: 80e53e8c1c46c0db54a3fda67b24fccb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar med nick du TØFFEN, så skal vi snakkes ;)

Wow. For ett svar. Tar av meg hatten for deg.

:ironi:

Anonym poster: 755ee752a919071407ff87ae8b8f0d39

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...