Gå til innhold

Skal ikke amme denne gangen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Selv syke barn som sliter med å legge på seg nok, kontrollveies en gang i uka, ikke annenhver dag.

Vi har vekt stående fremme på venterommet, så folk kan veie babyen sin tre ganger til dagen om det er det de vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Men når man vil veie ekstremt mye oftere enn helsestasjonen mener er nødvendig er man etter min mening nærmest hysterisk...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Men når man vil veie ekstremt mye oftere enn helsestasjonen mener er nødvendig er man etter min mening nærmest hysterisk...

.....Eller man er redd babyen ikke legger nok på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange meninger om dette. Uansett... De som KUN dropper amming pga selvrealisering, egentid og redsel for hengepupper - burde etter mitt skjønn droppe å få barn også. Spesielt de som er redd for puppene. Resten skal jeg ikke si noe på.

Personlig gleder jeg meg til å amme. Min erfaring er at det er koselig, enkelt og billig. Dessuten raser jeg forhåpentligvis ned i vekt og puppene mine er FOR spretne så heng er heller ikke å forakte.

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....Eller man er redd babyen ikke legger nok på seg.

Men å veie annen hver dag er likevel langt i fra anbefalt da barn legger litt på seg i rykk og napp. Å veien så ofte vil gi et feilaktig bilde av om barnet får i seg nok mat. Jeg veide hver uke i en periode pga ammeproblemer, det fanga helsestasjonen opp og tok en ekstra samtale med meg om hvorfor jeg var bekymret. Jeg håper en god helsestasjon vil gjøre det om man kommer annen hver dag. Vår vekt stod også på venterommet men resepsjonisten hilste på oss og helsesøstrene gikk ofte forbi og slo av en prat og fanga opp min bekymring. Veier man så ofte da er det ikke amminga men mamminga som er problemet.

Anonym poster: 91a51425f51a09da3f0dfc30fd6c7c28

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.....Eller man er redd babyen ikke legger nok på seg.

Kanskje man heller burde være hjemme og konsentrere seg om mating og avslapping, i stedet for å fly og veie i ett kjør..?

Anonym poster: 8dbde27296373f3c5a3ee35eb63431ea

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sjokkert over å lese i denne tråden, og har mistet all respekt for en del enkeltbrukere.

Dere som mener at amming er det eneste som duger, driver og tillegger kvinner som velger annerledes en hel haug med egenskaper(redd for hengepupper, gidder ikke etc.). Dette gjelder noen, og ikke alle. Det virker noen ganger som det eneste dette underforumet duger til, er å gi mødre dårlig samvittighet.

Anonym poster: fed61a014126482dffbb47be9fce2abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....Eller man er redd babyen ikke legger nok på seg.

Hvis du veier annenhver dag så vil jeg anbefale psykologbehandling for hysteri, idiot, og dumskap.

Anonym poster: 755ee752a919071407ff87ae8b8f0d39

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sjokkert over å lese i denne tråden, og har mistet all respekt for en del enkeltbrukere.

Dere som mener at amming er det eneste som duger, driver og tillegger kvinner som velger annerledes en hel haug med egenskaper(redd for hengepupper, gidder ikke etc.). Dette gjelder noen, og ikke alle. Det virker noen ganger som det eneste dette underforumet duger til, er å gi mødre dårlig samvittighet.

Anonym poster: fed61a014126482dffbb47be9fce2abb

Omtrent alle har presisert at det gjelder de som ikke GIDDER, ikke de som prøver men av ulike årsaker ikke får det til.

Tydeligvis mange mødre med dårlig samvittighet liggende i underbevisstheten som hisser seg alvorlig opp. LES nå det som står!

DET GJELDER DE SOM IKKE GIDDER. Har man en legitim grunn for å ikke amme så er det helt greit!!

Anonym poster: f0a5c67b81f6ab71f01cccd64adf71a3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje man heller burde være hjemme og konsentrere seg om mating og avslapping, i stedet for å fly og veie i ett kjør..?

Anonym poster: 8dbde27296373f3c5a3ee35eb63431ea

si det til venninnene mine, ikke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vekt stående fremme på venterommet, så folk kan veie babyen sin tre ganger til dagen om det er det de vil ;)

Det har vi også, det var ikke poenget. Man kan måltidsveie for å sjekke hvor mye barnet tar i en amming. Da veier man før og etter. Og man veier jevnlig for å følge med på vektoppgang. Jeg veide selv en gang i uka på førstemann i starten for å vite at vekten gikk riktig vei. Men å veie annenhver dag har ingen hensikt, da blir det så mye tilfeldigheter som spiller inn. Så det tyder på usunt behov for kontroll. Jeg mener også at du har litt for stort kontrollbehov når du beskriver hvorfor du vil bruke flaske. Spiller der egentlig noen rolle om babyen spiser 80 eller 90 ml? Om det går 2 eller 3 timer imellom måltider? Babyen regulerer seg selv. Når han er misfornøyd, tilby pupp. Hvis han ikke vil ha, gjett på lufr i magen osv. Puppen er både for mat og trøst og kos, trenger ikke være så stramt regime på den. Det er ikke så vanskelig egentlig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vi også, det var ikke poenget. Man kan måltidsveie for å sjekke hvor mye barnet tar i en amming. Da veier man før og etter. Og man veier jevnlig for å følge med på vektoppgang. Jeg veide selv en gangl i uka på førstemann i starten for å vite at vekten gikk riktig vei. Men å veie annenhver dag har ingen hensikt, da blir det så mye tilfeldigheter som spiller inn. Så det tyder på usunt behov for kontroll. Jeg mener også at du har litt for stort kontrollbehov når du beskriver hvorfor du vil bruke flaske. Spiller der egentlig noen rolle om babyen spiser 80 eller 90 ml? Om det går 2 eller 3 timer imellom måltider? Babyen regulerer seg selv. Når han er misfornøyd, tilby pupp. Hvis han ikke vil ha, gjett på lufr i magen osv. Puppen er både for mat og trøst og kos, trenger ikke være så stramt regime på den. Det er ikke så vanskelig egentlig.

Poenget er at jeg ikke vil ut med puppen hvert femte minutt bare for å sjekke om det er puppen den vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På min helsestasjon er det bare en dag i uka man får lov til å komme og veie utenom timeavtaler.

SmallTalk: det blir så teit når du skal definere hva feminisme er. Man fornekter ikke biologien selv om man er feminist.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at jeg ikke vil ut med puppen hvert femte minutt bare for å sjekke om det er puppen den vil ha.

Har du så mye fore at du ikke har tid til å amme?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest pysepusen

Poenget er at jeg ikke vil ut med puppen hvert femte minutt bare for å sjekke om det er puppen den vil ha.

Jeg har aldri møtt noen som har dratt opp puppen hvert 5. minutt. Med mindre babyen er to dager da, som jordmora mi kaller "den store sugedagen" ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Em, ja?

Hva med barnets beste?

Anonym poster: 755ee752a919071407ff87ae8b8f0d39

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri møtt noen som har dratt opp puppen hvert 5. minutt. Med mindre babyen er to dager da, som jordmora mi kaller "den store sugedagen" ;)

Men det har jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med barnets beste?

Anonym poster: 755ee752a919071407ff87ae8b8f0d39

Jeg syns nå faktisk ikke flaske er så ille jeg da. Jenta mi fikk flaske, hun har vært forkjølt 3 ganger på de 2 årene hun har levd. Godt imunforsvar, sunn og trygg unge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...