Gjest anonym Skrevet 16. november 2012 #81 Skrevet 16. november 2012 Israel er det eneste demokratiet i midtøsten, og alle de arabiske landene vil felle dem. de er lært opp til å hate jøder, noe som er veldig synd. er lei meg for sivile tap både for palestina og for israel, men israel får min støtte...
waco Skrevet 16. november 2012 #82 Skrevet 16. november 2012 Israel er det eneste demokratiet i midtøsten, og alle de arabiske landene vil felle dem. de er lært opp til å hate jøder, noe som er veldig synd. er lei meg for sivile tap både for palestina og for israel, men israel får min støtte... Så når nordmenn ikke få lov til å seile sjøveien til gaza, skyldes det disse demokratene i israel? 2
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2012 #83 Skrevet 16. november 2012 Jeg håper Israel tar igjen skikkelig denne gangen. De kan det hvis de vil. Muslimene trenger å få seg en real nesestyver. Ved å sende raketter, ca 80 i døgnet, inn i Israel i årevis, har de virkelig bedt om bank. Og nå får de det snart. Du må ikke glemme at mange av palestinerne i Gaza ikke støtter Hamas og deres rakettangrep mot Israel. Hvis Israel "tar igjen skikkelig" vil også disse menneskene bli rammet. Israel ønsker at færrest mulig sivile skal bli rammet. Israels angrep er rettet mot rakettutskytingsrampene, smuglertunnellene og militante palestinere. Dessverre er disse målene ofte i områder hvor det også befinner seg sivile, og da kan sivile blir drept og såret. Men Israel prøver å unngå sivile tap, og har ingenting å vinne på å "ta igjen skikkelig".
Gjest Wolfmoon Skrevet 16. november 2012 #84 Skrevet 16. november 2012 Du mener demokratiet Israel som nektet en lovlig valgt Hamas-regjering å tiltre, selv etter å ha kommet med forsikringer om at de ville godta en lovlig valgt regjering? Som jeg har sagt tidligere, det er ingen andre vinnere i denne konflikten enn de personer på hver side som tjener på å holde konflikten gående, men vær vennlig ikke å gjøre Israel til den demokratiske stat verdig etterfølgelse. For Israel er ikke noe bedre enn noen andre i denne konflikten. 4
Gjest Darthoven Skrevet 16. november 2012 #85 Skrevet 16. november 2012 Oppdatering; Ubekreftede rykter om at israelske bakkestyrker er på vei mot gaza. Flyarlarmen har gått i Jerusalem og flyalarmen har på nytt gått i Tel aviv.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #86 Skrevet 16. november 2012 Jeg har lenge, lenge prøvd å sette meg inn i denne situasjonen. Føler jeg sliter litt siden jeg ikke helt kan det grunnleggende. Som for eksempel, hva er grunnen til dette startet, hvor mange år har dette pågått osv.? Jeg har fått et stort inntrykk av at de største ofrene er Palestina som blir okkupert av Israel. Kan noen utdype dette for meg, vær så snill? Tenk gjerne teskje! Anonym poster: 1132fbd7cc36c868de534bb5ddc4c051
Gjest Darthoven Skrevet 16. november 2012 #87 Skrevet 16. november 2012 Egypt truer med militær støtte til Palestina.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2012 #89 Skrevet 17. november 2012 Når den dagen kommer, at verden innser hva som faktisk skjer i Gaza, vil de som støttet Israel bli satt på lik linje med de som støttet nazistene under 2 verdens krig og aparthaid i Sør- Afrika. At dette ikke har skjedd enda viser bare hvor mye vi lar oss styre av media og politikk, heller enn rettferdighet og sannhet. Anonym poster: affa07888ac519712f9f64d714d5b312 Enig Likevel vil jeg påstå at det noen på Gaza gjør med å sende raketter inn på jordbruksområdene til Israel er galt. Dessuten oppnår Hamas (eller hvem det er som gjør dette) veldig lite med det nyttårs fyrverkeriet de sender over. Palestinerne får ikke tilbake litt av sine landområder ved å forsøke samme taktikk som Israel. Dette ser vi bl.a. ved at Israel har fått 79 klager/pålegg mht deres krigføring mot et Palestinsk folk som ikke kan forsvare seg. Derfor bør Palestinerne velge metoder som gir relle resultater. Å slå etter en Israeler med hageslange fordi Israel har tatt vannet deres blir feil så lenge vi vet at Israelerne faktisk har lov til å skyte Palestinerne om det skjer. Forrige gang Israel gikk inn på Gaza stripen ble det ant. drept omtrent 100 ganger fler på Gaza enn i de okkuperte områdene utenfor. Jeg er redd tilsvarende skal skje nå. Israel har jo vist at de kun ønsker å sloss mot de som er forsvarsløse. Hadde de hatt noen baller hadde de sendt sine bakkestyrker inn i Iran. Først da vil de måtte sloss mot en nesten likeverdige motstander fremfor å stille små barn på 3-12 år opp mot en murvegg og skyte dem slik de gjorde for noen år tilbake. Israel bør sende sine raketter inn i Iran om de har litt baller. De har jo i 10 ? år sagt at de vil angripe Iran. Isteden har Israel sendt sine raketter inn i landbruksområder og boligområder i Libanon for å drepe flest mulig bønder og barn. Det er vel ant en løsning de benytter for å dekke behovet for blod når de ikke tør gå inn i Iran. Nå går altså igjen inn på Gaza stripen for å drepe flest mulig uskyldige, og om jeg ikke tar feil vil de bringe flest mulig døde uskyldige kvinner og barn samt sivile ungdommer og menn med seg ut av Gaza for å dekke over det enorme antallet døde sivile de har klart å henrette. Resten dør ant etter at de har sprengt sykehusene og benyter en taktikk på lik linje med nazistene under krigen da de trakk seg ut av okkuperte områder. Israelerne er noen tøffinger. De klarer til og med å drepe ubevæpnede sivile som forsøker å transportere mat, klær og bygningsmaterialer inn på Gaza. De viser med dette at de er de ultimate krigerne ved å klare det kunststykke å drepe de sivile som kommer i seilbåter med medisiner og sykehus utstyr. Ja de er virkelige noen tøffe krigere disse Israelerne. Heldigvis har Israelerne nå fått noen få støttespillere i Europa fordi flere i den amerikanske unionen nå ser at den makten Israel har hatt over en del presse/informasjonsbedrifter (aviser/ TV-kanaler/etc) nå har begynt å miste taket. Og de høyre ekstreme/facistene som tidligere skjøt mot jødene har innsett at de ikke kan fortsette å skyte jøder. Derfor har de isteden inngått et samarbeid med Israel om å ta muslimene ettersom de er et vesentlig letter mål. De har jo verken penger, makt, utdannelse eller våpen så muligheten til å gi inntrykk av at den gamle nazismen fortsatt er sterk kan de bare oppnå ved å angripe Palestinerne og de som støtter dem. Ved å støtte de ultra tøffe Israelske militære som tør sende raketter og deretter gå inn på Gaza stripen å skyte uskyldige uskyldige barn og andre som er ubevæpnet, klarer de norske og andre høyre ekstreme og nynazister å gi inntrykk av at en igjen bør følge nazistene når de fremstiller seg som vinnere. Verden vil før eller senere oppdage at de bør endre holdninger. Kanskje de med en gulere hudfarge vil velge å støtte Palestinerne og andre med samme religion. I så tilfelle vil ant Israel oppdage at deres taktikk får å ta landområder og ødelegge infrastrukturen til Palestinerne har slått feil. Men når den dagen kommer er det for sent. Kanskje ! vil ikke dagens ledere og religiøse tilhenger av Israels blodbad og henrettelser av uskyldige oppleve den endringen som vil komme. Men kanskje deres barn eller barnebarn vil oppdage at deres forfedre ødela for deres mulighet til å leve i fred med omgivelsene fordi dagens Israel er så ekstremt grådig og at de har et ønske om å utrydde alle som ikke er enig i deres religion og politikk.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2012 #90 Skrevet 17. november 2012 Du må ikke glemme at mange av palestinerne i Gaza ikke støtter Hamas og deres rakettangrep mot Israel. Hvis Israel "tar igjen skikkelig" vil også disse menneskene bli rammet. Israel ønsker at færrest mulig sivile skal bli rammet. Israels angrep er rettet mot rakettutskytingsrampene, smuglertunnellene og militante palestinere. Dessverre er disse målene ofte i områder hvor det også befinner seg sivile, og da kan sivile blir drept og såret. Men Israel prøver å unngå sivile tap, og har ingenting å vinne på å "ta igjen skikkelig". Dette er en av de største løgnene og en del av den propagandaen Israel forsøker å gi når hele verden skriker STOPP. INGET land i den vestlige verden har bevisst vært med på å drepe så mange barn og uskyldige som det Israel har gjort de siste 50 årene (hvis vi kan regne apartheid staten Israel som et vestlig land). Nr.2 (dvs det landet som kanskje har drept nest mest uskyldige) var da gamle Jugoslavia gikk inn i Serbia og henrettet muslimene. For utenforstående kan det se ut som om Israel har som mål å konkurrere med nazistene mht målsettingen om å drepe flest mulig uskyldige.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2012 #91 Skrevet 17. november 2012 Du mener demokratiet Israel som nektet en lovlig valgt Hamas-regjering å tiltre, selv etter å ha kommet med forsikringer om at de ville godta en lovlig valgt regjering? Som jeg har sagt tidligere, det er ingen andre vinnere i denne konflikten enn de personer på hver side som tjener på å holde konflikten gående, men vær vennlig ikke å gjøre Israel til den demokratiske stat verdig etterfølgelse. For Israel er ikke noe bedre enn noen andre i denne konflikten. Nei jeg tror han/hun egentlig mener Arafat sin tid. Israel måtte som kjent forgifte han med radioaktivitet for å forhindre at Palestinerne valgte han på nytt. Men det kan naturligvis være den lovlig valgte Hamas ledelsen Israel ønsker å stoppe. Det siste er jo at "den demokratiske staten Israel" ønsker å styrte President Abbas på Vestbredden fordi han ved hjelp av demokratiske metoder ønsker å få Palestina til å få observatør status i FN. Sannheten er at ingen land i vesten er mindre demokratiske enn Israel. Og om jeg har rett er det bare 5 stater i hele verden som motsetter seg dette (Israel, USA og 3 satellittstater til USA), mens 186 stater stemmer for. Var det noen som beskrev Israel som et demokrati ???
Rskre Skrevet 17. november 2012 #92 Skrevet 17. november 2012 (endret) Fattar ikkje kvifor Palestina-konflikta engasjerar så mange. Tilhøva er ufatteleg mykje verre i Afrika. Endret 17. november 2012 av Rskre 4
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2012 #93 Skrevet 17. november 2012 Likevel vil jeg påstå at det noen på Gaza gjør med å sende raketter inn på jordbruksområdene til Israel er galt. Dessuten oppnår Hamas (eller hvem det er som gjør dette) veldig lite med det nyttårs fyrverkeriet de sender over. Rakettene som sendes fra Gaza blir av noen beskrevet som ufarlige "nyttårsraketter" som skytes inn på jordbruksområder. Det som er fakta er at raketter sendt fra Gaza har drept og såret mennesker i Israel. Jeg synes det er like grusomt uansett om det er isralelere eller palestinere som dør i rakettangrep. I et rakettangrep mot Israel for et par dager siden ble tre drept og flere skadd. Tre barn var blant de skadde: http://www.dagbladet.../krig/24392670/ Israel har jo vist at de kun ønsker å sloss mot de som er forsvarsløse. Hadde de hatt noen baller hadde de sendt sine bakkestyrker inn i Iran. Først da vil de måtte sloss mot en nesten likeverdige motstander fremfor å stille små barn på 3-12 år opp mot en murvegg og skyte dem slik de gjorde for noen år tilbake. Israel bør sende sine raketter inn i Iran om de har litt baller. De har jo i 10 ? år sagt at de vil angripe Iran. Isteden har Israel sendt sine raketter inn i landbruksområder og boligområder i Libanon for å drepe flest mulig bønder og barn. Det er vel ant en løsning de benytter for å dekke behovet for blod når de ikke tør gå inn i Iran. Har Iran angrepet Israel da? Nei, de har faktisk ikke det. Det har ikke blitt skutt noen raketter fra Iran mot Israel. Men fra Gaza har det blitt skutt hundrevis av raketter mot Israel. Det er derfor Israel angriper Gaza nå. Jeg har aldri lest noe sted at israelere stiller små barn på 3-12 år opp mot en murvegg for å skyte dem. Har du en link som bekrefter at dette har skjedd? Israelerne er noen tøffinger. De klarer til og med å drepe ubevæpnede sivile som forsøker å transportere mat, klær og bygningsmaterialer inn på Gaza. De viser med dette at de er de ultimate krigerne ved å klare det kunststykke å drepe de sivile som kommer i seilbåter med medisiner og sykehus utstyr. Ja de er virkelige noen tøffe krigere disse Israelerne. Jeg regner med at du sikter til hendelsene ombord på Mavi Marmara, da flere aktivister ble drept. Men du glemte å nevne at grunnen til at de ble drept var fordi de gikk til angrep på soldatene. I mange land i verden er det farlig å gå til angrep på soldater med slagvåpen og fysisk vold. Da kan man selv risikere å bli skadet eller drept. http://www.vg.no/nyh...?artid=10008021
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2012 #94 Skrevet 17. november 2012 Dette er en av de største løgnene og en del av den propagandaen Israel forsøker å gi når hele verden skriker STOPP. INGET land i den vestlige verden har bevisst vært med på å drepe så mange barn og uskyldige som det Israel har gjort de siste 50 årene (hvis vi kan regne apartheid staten Israel som et vestlig land). Nr.2 (dvs det landet som kanskje har drept nest mest uskyldige) var da gamle Jugoslavia gikk inn i Serbia og henrettet muslimene. For utenforstående kan det se ut som om Israel har som mål å konkurrere med nazistene mht målsettingen om å drepe flest mulig uskyldige. Israel har militær kapasitet til å legge hele Gaza i grus hvis de hadde ønsket det. Men det gjør de ikke. De bomber militære mål. På samme måten som nato gjorde da de bombet i Libya. Likevel blir dessverre sivile drept, fordi de oppholder seg i nærheten av bombemålene. Personlig er jeg motstander av militær makt. Og jeg synes det er grusomt at liv går tapt i krig. Men jeg synes det er urettferdig at Israel får mye mer kritikk enn andre land som gjør akkurat det samme.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2012 #95 Skrevet 17. november 2012 Nei jeg tror han/hun egentlig mener Arafat sin tid. Israel måtte som kjent forgifte han med radioaktivitet for å forhindre at Palestinerne valgte han på nytt. Har du en link som bekrefter at Israel forgiftet Arafat? Jeg trodde dette bare var konspirasjonsteorier?
Gjest Wolfmoon Skrevet 17. november 2012 #96 Skrevet 17. november 2012 Har du en link som bekrefter at Israel forgiftet Arafat? Jeg trodde dette bare var konspirasjonsteorier? Palestinske myndigheter har nettopp åpnet graven for å finne ut av dette, og en fransk domstol har satt igang drapsetterforskning. Videre utvikling har jeg ikke hørt noe om.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #97 Skrevet 17. november 2012 *Lol* Jeg må nesten le av Israelhaterne og svarene dems... Sitte på sofaen her i Norge og fortelle Israelere hvor ufarlige disse rakettene som terrorister skyter innover dem året rundt er, samtidig er de sannsynligvis så pinglete selv at de hadde klikket i vinkel hvis naboens hund dreit ved inngangspartiet dems, så skal de altså 'ufarligjøre' raketter som sendes inn over sivilbefolkningen - gjerne ved skolestart og andre tidspunkter med mange sivile ute - for å forhpentligvis drepe dem... Det er jo idiotisk. Det er LØGN at Israel går etter sivile. Hadde ikke Hamas villet ha krig, så ville ikke Israel heller ha hatt det. Jeg beklager og si det, men Israelere flest er oppegående vestlige borgere i et demokratisk land, og det er DERFOR de muslimske nabolandene ikke vil ha dem der. Ta en titt på kartet, så ser du hva Israel har og forholde seg til av naboer. Og noen skrev apartheidstat? Jeg har aldri sett så mange forskjellige mennesker før fra ulike land... Og da også huske på at 2 av 10 er arabere. Nei, norsk media og antisemitter narrer ikke meg mer. Israel har fullstendig rett til å forsvare sine innbyggere mot terror og utslettelse. Ta heller en titt på hvordan hamas behandler sine egne, så kan vi ta en debatt om hvem av partene som er mest etisk.... (Men selvsagt, tror man Harry Potter sto bak 9/11 og lignende, så skal det vel mer till enn fakta for å rette opp feilen..) Anonym poster: df974d444d4097f5b106d66f8055e036 9
Gjest zerox_ztoleranz Skrevet 17. november 2012 #98 Skrevet 17. november 2012 Jeg har lenge, lenge prøvd å sette meg inn i denne situasjonen. Føler jeg sliter litt siden jeg ikke helt kan det grunnleggende. Som for eksempel, hva er grunnen til dette startet, hvor mange år har dette pågått osv.? Jeg har fått et stort inntrykk av at de største ofrene er Palestina som blir okkupert av Israel. Kan noen utdype dette for meg, vær så snill? Tenk gjerne teskje! Anonym poster: 1132fbd7cc36c868de534bb5ddc4c051 Les på palestina.no, og miff.no, og trekk fra halvparten fra begge sider, så nærmer du deg faktiske forhold.
Guybrush Skrevet 17. november 2012 #99 Skrevet 17. november 2012 Hele situasjonen er trist og dessverre blir palestina-araberne (spesielt i Gaza siden Vestbredden stort sett har fred og fordragelighet) brukt som brikker i et politisk spill styrt av sine naboer og "venner". Det værste jeg ser er ensidige tilhengere som mener at enten bør israel utslettes og alle jøder dø/flytte vekk fra området - samt i motsatt tilfelle alle muslimer utryddes. Slik jeg ser det er det to alen av samme stykke, like skammelige begge to. Jeg legger merke til at media i Norge i god gammel stil benytter sin faste subjektive dekning med små "stikk". Når religiøse fanatikere i Gaza skyter hundrevis av flere meter lange raketter på måfå mot sivile boliger, barnehager, arbeidsplasser og skoler er det "rakettangrep". Mens når Israelske F16 med ekstremt kostbare og presise laserstyrte raketter skytes direkte mot ett mål kalles det "bombing". Bombing er jo kjent som å slippe store klumsete beholdere med eksplosiver ned over områder hvor alt da blir ødelagt. Det er to årsaker til at jeg har større sympati med den ene parten i denne konflikten kontra den andre. Det ene er den ene sidens stadige tendnes til å bruke løgner, fotomanipulasjon, skuespillere som spiller drepte og sårede og bruken av lik i iscenesatt for å bygge opp politisk press. Det andre er konstant bruk av sivile både som politiske skjol og også som mål for angrep. Norske motstandsstyrker dro ikke inn i tyskland og bombet tyske barnehager og sivile boliger. Så de som mener å sammenligne med norsk motstandskamp pisser på gravene til de som tok opp kampen mot nazityskland. 7
Guybrush Skrevet 17. november 2012 #100 Skrevet 17. november 2012 Fattar ikkje kvifor Palestina-konflikta engasjerar så mange. Tilhøva er ufatteleg mykje verre i Afrika. Fordi venstreradikale elsker å støtte totalitære ism'er og de har jo mistet muligheten til å støtte Kina, Cuba, Nord-Korea, Nord-Vietnam, Burma, Pol-Pot osv. Det er ikke like spennende å gå i tog for Rwanda, Somalia, Sudan, Eritrea, Tamilene etc. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå