Gå til innhold

Breaking. Israel bomber Gaza

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge Hamas er portene til helvete åpne.... Ikke vanskelig for å tro det. Dette kan fort bli større enn noen annen konflikt i området. Dessverre ser jeg for meg grusomheter og lidelser på barn og uskyldige i dagene som kommer.

Samtidig er Israel i sin fulle rett til å forsvare seg mot terroristene i Hamas.

Skrevet

Kan vi i Norge noen gang forstå dette?

Vi har et mediabilde som ikke har fokusert like mye på de hundrevis av rakettene som har vært avfyrt fra Gaza og inn i sør Israel så langt i år. Selvsagt sendt helt målløst for å forhåpentligvis drepe sivile, barn, kvinner, menn og det som er, fordi de er Israelere. Vi får bare lese om når den Israelske hær tar igjen, og da fremstilles det nesten som om de ikka hadde noe bedre å gjøre og bestemte seg for å drepe folk på Gaza av ren impuls..

Mannen som ble drept i dag (og livvakten hans) var en militant Hamas leder med blod på hendene. Angrepet var utført med sylskarp presisjon, og det som nå skjer er at våpenlagere står for tur, i tillegg til Hamas hovedkvarter.

Men hvordan kan man håndtere en fiende som ikke anser livet slik som vi gjør? Som gjemmer seg iblandt sine barn og sivile, som indoktrinerer sine folk om å ofre livet sitt for saken?

Hva kan Israel gjøre????

Anonym poster: df974d444d4097f5b106d66f8055e036

• Liker 12
Skrevet

Hva kan Israel gjøre????

Beskytte nasjonens suverenitet og ikke minst sin befolkning. Det er en "rett" alle nasjoner har.

• Liker 6
Skrevet

Vil vel ikke kalle dette breaking news akkurat...

Kommer i all anskuelig fremtid til å være svært dårlig stÆming i den re(l)gionen.

Bare å krysse fingere å håpe det ikke går alt for mange uskyldig liv tapt denne gangen.

Until next time.

Skrevet

I følge Hamas er portene til helvete åpne.... Ikke vanskelig for å tro det. Dette kan fort bli større enn noen annen konflikt i området. Dessverre ser jeg for meg grusomheter og lidelser på barn og uskyldige i dagene som kommer.

Samtidig er Israel i sin fulle rett til å forsvare seg mot terroristene i Hamas.

Dette er ikke en konflikt mellom to likeverdige parter. Det er et tilfelle hvor en mektig militær makt (Israel) okkuprer en mindre mektig makt (Palestina) sitt landområde. Israel har fordrevet og systematisk drept det palestinske folk siden 1948, og Palestina har forsøkt å forsvare seg med de få middlene de har. Dette er ikke et forsvar fra Israels side, men et angrep! At Israel har fått drive på så lenge med dette er for meg helt uforståelig. Mer må gjøres for å forsvare det palestinske folket!!

Anonym poster: affa07888ac519712f9f64d714d5b312

• Liker 6
Gjest Darthoven
Skrevet

Vi har et mediabilde som ikke har fokusert like mye på de hundrevis av rakettene som har vært avfyrt fra Gaza og inn i sør Israel så langt i år. Selvsagt sendt helt målløst for å forhåpentligvis drepe sivile, barn, kvinner, menn og det som er, fordi de er Israelere. Vi får bare lese om når den Israelske hær tar igjen, og da fremstilles det nesten som om de ikka hadde noe bedre å gjøre og bestemte seg for å drepe folk på Gaza av ren impuls..

Mannen som ble drept i dag (og livvakten hans) var en militant Hamas leder med blod på hendene. Angrepet var utført med sylskarp presisjon, og det som nå skjer er at våpenlagere står for tur, i tillegg til Hamas hovedkvarter.

Men hvordan kan man håndtere en fiende som ikke anser livet slik som vi gjør? Som gjemmer seg iblandt sine barn og sivile, som indoktrinerer sine folk om å ofre livet sitt for saken?

Hva kan Israel gjøre????

Vel..Siden år 2000 har Israel drept cirka 6500 sivili på gazastripen, i mens Hamas har drept cirka 1000 sivilie i Israel. Riktig at dritt skjer på begge sider i den konflikten, men det ER Israel som er den slemmeste av de to. Det er ingen vestlig media-konspirasjon.

• Liker 7
Skrevet

Hva kan Israel gjøre????

Du vet helt tydelig ikke hva du snakker om. Kanskje på tide og gjøre litt mer research?

• Liker 1
Skrevet

I mens sitter Israel Defence Force og Hamas og truer hverandre på twitter. :fnise:

A7r7zi9CMAEPPhy.png

Anonym poster: a4b64a8c52be81e797ee9360ebcc9561

• Liker 2
Skrevet

Jeg feller ingen tårer for Gaza.

Anonym poster: b62b9c3f7ee6d6dd9358ef0528490255

• Liker 10
Skrevet

Amen.
  • Liker 2
Skrevet

Når den dagen kommer, at verden innser hva som faktisk skjer i Gaza, vil de som støttet Israel bli satt på lik linje med de som støttet nazistene under 2 verdens krig og aparthaid i Sør- Afrika.

At dette ikke har skjedd enda viser bare hvor mye vi lar oss styre av media og politikk, heller enn rettferdighet og sannhet.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Støtter helt klart Israel sin reaksjon. Det må være lov å handle i selvforsvar.

Endret av Snoken-
  • Liker 14
Skrevet

Du vet helt tydelig ikke hva du snakker om. Kanskje på tide og gjøre litt mer research?

Vet DU hva du snakker om da? Du kan jo kanskje forklare meg hva som skjedde med Gush Katif i August 2005, og om situasjonen har blitt noe bedre?

• Liker 2
Skrevet

Når den dagen kommer, at verden innser hva som faktisk skjer i Gaza, vil de som støttet Israel bli satt på lik linje med de som støttet nazistene under 2 verdens krig og aparthaid i Sør- Afrika.

At dette ikke har skjedd enda viser bare hvor mye vi lar oss styre av media og politikk, heller enn rettferdighet og sannhet.

LoL!

Skrevet

Jeg feller mange for Gaza og menneskene som bor der, og så feller jeg et par for ignorante mennesker som deg.

:heks:

• Liker 6
Skrevet

Krig er forferdelig ,det eneste det går utover er uskyldige mennesker! Feller tårer for begge land

• Liker 4
Gjest zerox_ztoleranz
Skrevet (endret)

Vel..Siden år 2000 har Israel drept cirka 6500 sivili på gazastripen, i mens Hamas har drept cirka 1000 sivilie i Israel. Riktig at dritt skjer på begge sider i den konflikten, men det ER Israel som er den slemmeste av de to. Det er ingen vestlig media-konspirasjon.

Tallene gjenspeiler ikke intensjon, men effektivitet. Militante palestinere regner et sprengt israelsk barn som like bra som en sprengt israelsk soldat, og der ligger grunnen for MIN sympati i saken. Hadde de hatt bedre muligheter, ville palestinske militante ha drept langt flere.

Endret av zerox_ztoleranz
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...