Gå til innhold

Blitt lurt


Gjest Uønsket far.

Anbefalte innlegg

. Å be noen gå rundt å bære på et barn i ni måneder uten at hun ønsker det kan umulig være en trygg løsning for hverken barn eller mor.

Jammen da må du jo ligge med menn som ikke ønsker seg barn?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå sitter du fint i det. Hadde du ligget med meg å jeg ble gravid, hadde jeg ikke hatt lyst til å ødelegge verken ditt eller barnets liv. Jeg vil at min unge skal være ønsket av faren. Som du ser, så tenker ikke alle kvinner likt. Du er ikke så dum at du ikke vet det kan bli barn av å ha sex, å du visste vel at du ikke hadde lyst på barn. Så fortell meg er du grei, hvorfor brukte du ikke kondom? Du har ingenting du skulle ha sakt nå, så det er bare å takle dette som en mann å ikke en pyse. Vil du ikke ta ansvar å være en far, så får du ihvertfall holde kjeft å betale barnebidrag

Så greia for deg nå er barnebidrag, Ja det er det for mange kvinner i en slik situasjon. Tror du TS,etter studier vil betale barnebidrag?. Ts. ender nok opp som nervevrak og sosial klient om han klarer fullføre studier i det hele tatt når det har blitt slik. Er det til samfunnets beste at Ts.blir sosialklient? Hvis noen synes det er det bare å fortsette tynet mot en mann i som er kommet i situasjon som Ts.

Hvis Ts.skulle fullføre studiet og komme i jobb tror dere Ts.villle betale barnebidraget? Nei det er tvilsomt. Det ville bli slik at: Ts jobbet på kanten av samfunnet med ting som ikke kunne registeres og være med NULL i inntekt.

Slik tyn som samfunnet kan gi dag er til det beste for barnet, mannen eller samfunnet. De som tror det til det beste for denne kvinnen tror nok også feil. Denne kvinnen vil nok også ikk ha det så bra med usikkerheten om kommer barnebidraget eller ikke. Det blir nok forskudd fra staten eventuelt her og Ts i en slik situasjon at han ikke blir bidragsdykigt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være kjønnsnøytral i denne debatten så lukter det litt gravid med vilje. Dette både utfra hva TS. andre venninne har villet gi inntrykk av til han. De som kjenner denne kvinnen TS. har datet kan nok bedre svare for hva slags jente hun er. Det å legge all skylden for dette med hans situasjon på han selv er vel feil. Det synes jeg ihvertfall. Dette begrunner jeg med at det er normalt å ikke bruke kondom når man har snakket om at det ikke skal bli barn. De hadde en slags avtale. Dette var inne noe ons. heller.

De som mener noe annet må få lov til det. Det virker som nesten alle kvinner synes det er TS, feil hele greia helt og holdent. Det er noen kvinner her som synes det er kipt for han men samtidig sier han må skylde seg selv.

Utgangspunktet for dette barnet er ikke det beste vil jeg tro. Nå kjenner vi ikke hun som skal bli mor og heller ikke TS. Han virker som en ressurs sterk person og kan muligens fortsette og være det om han kommer seg videre i livet. Akkurat det tror jeg er viktig for å senere kunne komme tilbake som far. At det kan være for sent om 5 år er mulig men det er fullt mulig å komme inn i barnets liv da med. Det kan hende han innser det er det beste for barnet og seg selv. Men da er det hele mye opp til barnets mor og slippe han inn i varmen. Hun kan være bitter og sint for det hele, men la oss håpe hun ikke er og skjønner sjokket som kom for TS.

Det kan tenkes kvinnen oppgir ukjent far også. Det vet vi ikke noe om. Selv vet jeg om noen kvinner som har gjort dette si lignende situasjoner der mannen ikke ville ha noen kontakt med de. Det har i noen at de (4 tilfeller) vært snakk om flere fedre som kandidater. Det virker gå bra for de selv om barna nå ikke er så mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger ikke ta abort mot deres vilje om dere tar på kondom.

Så du mener menn bare skal ha sex UTEN kondom om de ikke vil bli far?

Hvis det er så hva med relasjonen til partner?

Vil det være noe å bygge på i forholdet om hun bruker annen prevensjon og synes det er bra?

Tror ikke alle argumenter for sex UTEN kondom er så gjennomtenkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har ikke blitt lurt, du har hatt sex med viten og vilje, med alt det innebærer.

Jeg foreslår at du steriliserer deg til uken. Vi har ikke behov for flere som deg.

Eh, har du noen gang hørt om en kontrakt som bare er underskrevet av en part? Ikke det, nei. Det finnes ikke. En kontrakt fordrer at det finnes to parter som er blitt enig om noe, og det er ikke tilfelle her.

Likestilling betyr ikke det samme som at alt er likt, vi kan ikke overse biologiske forskjeller.

Anonym poster: 25a759da5de1d7bc19ceaca5d1779146

Her hadde de en kontrakt som var muntlig fra begge parter. Det finnes vel ingen som skriver underskriver avtaler de gjør med partner. De stoler på hverandre. Skulle en begynne med en slags avtale lik samboerkontrakt når det gjelder det å lage barn?

Når en har biologiske forskjeller og det evt.feiler i preventiver eller blir fristet til å hoppe over det må den som har feilet ordne opp her slik som ellers.

Hadde de avtale om p-piller og de feilet så må HUN ordne opp med abort.

Hadde de avtale om kondom må han ordne opp med det han kan som er barnebidrag om hun vil beholde barnet. Mannen har biologiske begrensinger når det gjelder graviditet mens kvinner har 90 dg.angrefrist.

Dette er realiteter og det virker som en del kvinner her mener seriøst at livets ellers vanlige spilleregler gjelder ikke.

Det virker som de får på seg en drakt-"evas drakt" som fritar en fra de faktiske normer som gjelder.

Dette har også fått gjennomslag i regelverket.

Jeg ser helt klart at de hadde sin funksjon på 1960 og 70 tallet. Men nå er tiden overmoden for nytenkning og revurderinger av hele foreldrefastsettelsen, og bidragsordningen. Det eneste som har endret seg er samværsordningen.

Jeg håper og tror også noen kvinner ser dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overse biologiske forskjeller??! Det er jo nettopp det vi gjør. Vi ignorerer at kvinner blir gravide og bærer barnet og legger byrden av å deale med det på menn!! Det er ikke en biologisk fordel å være gravid, det er en politisk en.

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

JA det er politiske fordeler med å være gravid. Det er helt klart det hjelper å sitte når en tisser for å få gjennom slag hos de styrende myndigheter som tror kvinner ALLTID ER ÆRLIGE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Dersom det skal være fullstendig likestilling så burde det bli likestilling på dette området også. Ingen kan tvinge en kvinne til å ta abort, men ingen skulle kunne tvinge en mann til å bidra økonomisk til et barn en ikke ønsker heller. Derfor skulle mannen kunne skrevet under på en kontrakt at han ikke ønsker dette barnet på noen måte, og dermed ikke bli belastet økonomisk. Det finnes mange damer der ute som bevisst blir gravide, nettopp pga penger og økonomi.

TAKK endelig ei KVINNE som har de riktige holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt hvor du tilskrive meg egenskaper og interesser.

Jeg er avholds, liker ikke å feste eller å dra på byn og jeg har kun hatt en sexpartner (min nåværende kjæreste) å du kunne ikke tatt mer feil. Jeg, som de fleste oppegående mennesker som ikke vil ha barn, bruker da prevensjon. Om jeg likevel ble gravid, skal jeg svartens ikke tvinges til å gå igjennom et svangerskap og en fødsel fordi en annen vil ha ungen. NEI, skjer ikke. Svangerskap fører til en ekstrem livsendring og en kropp som aldri blir den samme igjen. At du synes det er mer rettferdig enn at en mann må betale noen tusenlapper i måneden til barnet sitt er så sykt at jeg ikke finner ord!

Det som er "sykt" er at du mener det skal være barnebidrag for uønsket barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. til dere som sier at mannen kan trekke seg ut før han ejakulerer: det siver faktisk litt sperm ut av penis før mennene "kommer" også, så dere er uansett ikke sikre! BRUK KONDOM!!! (selv om det heller ikke er 100% sikkert, den eneste sikre prevensjon er tross alt avholdenhet :-p )

2. Jeg blir kvalm av å lese denne tråden. Selvfølgelig skal kvinner kunne bestemme over sin egen kropp og om hun ønsker abort eller ikke om hun er gravid! Eller mener dere kanskje at det skal bli likestilt å bestemme over hverandres kropper? Så viss en kvinne ikke ønsker graviditet, så kan hun tvinge mannen til å sterilisere seg ??? ( noe som forøvrig heller ikke er 100% sikkert, skjer faktisk feil der også, kjenner et par hvor mannen er sterilisert fordi de ikke skulle ha flere barn, men joda, hun ble på tjukken igjen første gangen de hadde sex igjen etter steriliseringen).

3. Dere sier at det er bare bare for en kvinne å få kunstig beruktning om hun desperat skulle ønske et barn, men det er faktisk ikke så enkelt. For det første må hun til Danmark og for det andre er dette relativit dyrt. En ONS er gratis..... (kun til infomrasjon, ikke erfart).

4. Et barn som bare har en forelder som elsker det og aldri har opplevd å ha to foreldre tror jeg ikke kjenner på noe spesielt stort savn. Kanskje når det blir gammelt nok til at andre barn spør hvem som er faren din og barnet må si at det ikke har noen pappa. Men min erfaring av de rundt meg som er alenemødre, er at de gjerne jobber "dobbelt så hardt" for å kunne oppfylle begge rollene, eller at de involverer bestefar/onkel/en mannlig venn, som kan være en god mannlig rollemodell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så greia for deg nå er barnebidrag, Ja det er det for mange kvinner i en slik situasjon. Tror du TS,etter studier vil betale barnebidrag?. Ts. ender nok opp som nervevrak og sosial klient om han klarer fullføre studier i det hele tatt når det har blitt slik. Er det til samfunnets beste at Ts.blir sosialklient? Hvis noen synes det er det bare å fortsette tynet mot en mann i som er kommet i situasjon som Ts.

Hvis Ts.skulle fullføre studiet og komme i jobb tror dere Ts.villle betale barnebidraget? Nei det er tvilsomt. Det ville bli slik at: Ts jobbet på kanten av samfunnet med ting som ikke kunne registeres og være med NULL i inntekt.

Slik tyn som samfunnet kan gi dag er til det beste for barnet, mannen eller samfunnet. De som tror det til det beste for denne kvinnen tror nok også feil. Denne kvinnen vil nok også ikk ha det så bra med usikkerheten om kommer barnebidraget eller ikke. Det blir nok forskudd fra staten eventuelt her og Ts i en slik situasjon at han ikke blir bidragsdykigt.

Om han vil? Han har ikke noe valg. Siden han studerer så får han sikkert en ganske grei jobb etterhvert, han sulter nok ikke fordi han må betale for feilen han gjorde.

Den feilen unngår alle menn lett som bare det hvis dere bare tar på kondom, det er ikke vits å diskutere det som kommer etterpå hvis dere ikke gjør. Du og TS vet hva som venter dere, så ikke kom å syt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere menn som syns det er viktig å få være med på besluttningen når nye barn skal settes til verden:

Ville dere kausjonert for lån i øst og vest? Hvis ikke, antar jeg det er fordi dere ikke stoler helt og fullt på folk og er dessuten redd for å bli sittende igjen som den som må betale.

Sånn er det med sex også. Ta ansvar selv. Hvor vanskelig kan det være? Kjenner mange menn som har hatt stor bevissthet rundt dette og har klart seg bra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jammen da må du jo ligge med menn som ikke ønsker seg barn?

Jeg ligger med mann som ikke ønsker seg barn, det er uansett helt irrelevant.

Basert på svarene dine så er det iallefall tydelig at menn heller ikke får økt medbestemmelsesrett med unntak av der han vil ha barn og kvinnen ikke ønsker det, vil kvinnen ha barn så blir det barn, men problemstillingen skissert i hovedinnlegget bare blir snudd på hodet dersom det er en gravid kvinne som ikke ønsker barn. Med en slik ordning ville du jo ikke hjulpet vedkommende, men man ville i tillegg til andelen ufrivillige fedre også ha en økende andel ufrivillige mødre. Folk ville kanskje tenkt seg mer om før de har sex, men man ville likevel hatt en stor del graviditeter som et resultat av at prevansjonen svikter, ubetenksom fyllesex osv, og for dem ville situasjonen bare blitt enda mer fastlåst enn i dag, når den som ønsker barn får monopol på avgjørelsen.

I en ideell verden spør man "Hva om det blir barn av dette?" før man hopper til køys, og er 100% enige i hva som da vil skje, i den virkelige verden er det for det første urealistisk og for det andre er det flere faktorer som spiller inn som umulig kan forutsees og tas høyde for, f.eks følelser og tilknytning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. til dere som sier at mannen kan trekke seg ut før han ejakulerer: det siver faktisk litt sperm ut av penis før mennene "kommer" også, så dere er uansett ikke sikre! BRUK KONDOM!!! (selv om det heller ikke er 100% sikkert, den eneste sikre prevensjon er tross alt avholdenhet :-p )

Vi kan være sikre på at hvis fyren hadde brukt kondom + trekt den ut så hadde ikke jenta vært gravid nå. Men nei han måtte pule uten kondom og komme inn i en jente "han hadde datet og kost litt med i noen måneder". Blir for dumt å skulle snike seg unna farskap når han ikke orket beskyttelse og la alt ansvaret på jenta. Da blir man brent. Enkelt og greit.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde de en kontrakt som var muntlig fra begge parter. Det finnes vel ingen som skriver underskriver avtaler de gjør med partner. De stoler på hverandre. Skulle en begynne med en slags avtale lik samboerkontrakt når det gjelder det å lage barn?

Nei, de hadde en avtale om å ha sex, ikke hva som skulle skje dersom sexen skulle resultere i graviditet.

Anonym poster: 25a759da5de1d7bc19ceaca5d1779146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til alle dere menn som syns det er viktig å få være med på besluttningen når nye barn skal settes til verden:

Ville dere kausjonert for lån i øst og vest? Hvis ikke, antar jeg det er fordi dere ikke stoler helt og fullt på folk og er dessuten redd for å bli sittende igjen som den som må betale.

Sånn er det med sex også. Ta ansvar selv. Hvor vanskelig kan det være? Kjenner mange menn som har hatt stor bevissthet rundt dette og har klart seg bra!

Hvorfor i all verden skal menn nøye seg med å ta ansvar selv når kvinner ikke trenger det? Når vi har et lovverk som strider med deres grunnleggende menneskerettigheter?

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal menn nøye seg med å ta ansvar selv når kvinner ikke trenger det? Når vi har et lovverk som strider med deres grunnleggende menneskerettigheter?

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Hvor i all verden har du det fra at kvinner ikke trenger det??????????

Og hvis det er det du tror at menns eneste oppgave er å forsørge mor og barn tar du helt feil. Det er to om sex, det blir to foreldre, som igjen betyr at barnet har TO forsørgere. Jeg nekter å tro at du ikke allerede vet det, men heller bare har lyst til krangle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal menn nøye seg med å ta ansvar selv når kvinner ikke trenger det? Når vi har et lovverk som strider med deres grunnleggende menneskerettigheter?

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Og det lovverket du refererer til, er det kanskje menns rett til å ha ubeskyttet sex? For det visste jeg ikke at de hadde...

Endret av Kontormus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli rimelig lei disse trådene her.... en kan diskutere det opp og ned i mente.

En ting jeg tenker når jeg ser hva som blir skrevet i hovedinnlegget er:

Abort er tungt psykisk for de fleste, selv om de har bestemt seg for det selv.

Kan du da tenke deg hvordan det ville blitt for ei jente/ kvinne om mannen skulle ha hatt siste ordet om hva som skal skje med hennes kropp?

Skal da politiet komme og hente henne, kjøre henne til sykehuset hvis hun ikke vil ta abort?

Skal leger, sykesøstre stå klare til å ta henne med tvang?

Stå klare med beroliggende på sprøyte slik at hun roer seg, slik at de kan kle av henne, legge henne på bordet, spre beina hennes og gjøre noe som ville vært et overgrep?

Skal de tvinge en abortpille i henne fordi DU bare vil vifte rundt med tissen din og ikke ta ansvar?

Endret av Avalon
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...