Gå til innhold

Blitt lurt


Gjest Uønsket far.

Anbefalte innlegg

Forestill deg hvordan våre barnebarn vil se på det dette her med den samme vemmelse som vi ser på femtitallets system...=)

Det er nok mye rart de kommer til å se på som både utdatert og vemmelig, men i dag er i dag, og om 50 år er om 50 år. Er du ikke enig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den dagen du kan ta ansvar for dine egne handlinger og ikke lesser all dritten din på kvinner, ser vi gjerne litt mer konstruktive innlegg fra deg.!

Hva er det du snakker om å ta ansvar? Tror du ikke jeg tar ansvar? Det er en grunn til at jeg ikke har barn fordi det første jeg lærte meg som femtenåring var å ikke sprute i dama. Da ønsker man at dama skal bli gravid.

Forresten så synes jeg det er litt slurvete av dere å ta abort hele tiden. Det skyldes for det meste sløvhet fra deres side.

Endret av waco
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du snakker om å ta ansvar? Tror du ikke jeg tar ansvar? Det er en grunn til at jeg ikke har barn fordi det første jeg lærte meg som femtenåring var å ikke sprute i dama. Da ønsker man at dama skal bli gravid.

Forresten så synes jeg det er litt slurvete av dere å ta abort hele tiden. Det skyldes for det meste sløvhet fra deres side.

Yeah right!

Du tok ikke med resten av innlegget ser jeg.

Slutt å legge all skyld på kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurifix

Altså det er jo helt klart at menn skal få pule rundt og fraskrive seg alt av farskap hele tiden! Sier jo seg selv! Eneste som er rettferdig!

Kvinnen er den som skal ha ansvar for prevensjon, bli følelsesmessig knyttet, være gravid i 9 måneder, ta abort.

Skulle ønske det fantes noe som mannen kunne gjøre for å forhindre at han havnet i en slik situasjon der han skal slippe alt og kvinnen må gå gjennom alt. Åh det stemmer jo, kondom.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah right!

Du tok ikke med resten av innlegget ser jeg.

Slutt å legge all skyld på kvinner.

Abort skyldes for det meste kvinnelig slurv. Menn har lite med dette her å gjøre. Det er dere som påstår at dere kjenner deres egen kropp. Ikke bare kjenner dere deres egen kropp, dere bestemmer visst over den også. Allikevel skjer det omgjen og omgjen. Når skal dere lære hvordan kroppen fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare du som bestemmer om du blir gravid vel? Er ikke dette her noe du heller burde vært litt takknemlig for? Dersom du er har så lite lyst til å bli gravid hvorfor er du ikke flinkere med prevensjon? Eller har du en livsstil som innholder litt "fest" og "drikke" så du ender med diverse folk?

Det var da voldsomt hvor du tilskrive meg egenskaper og interesser.

Jeg er avholds, liker ikke å feste eller å dra på byn og jeg har kun hatt en sexpartner (min nåværende kjæreste) å du kunne ikke tatt mer feil. Jeg, som de fleste oppegående mennesker som ikke vil ha barn, bruker da prevensjon. Om jeg likevel ble gravid, skal jeg svartens ikke tvinges til å gå igjennom et svangerskap og en fødsel fordi en annen vil ha ungen. NEI, skjer ikke. Svangerskap fører til en ekstrem livsendring og en kropp som aldri blir den samme igjen. At du synes det er mer rettferdig enn at en mann må betale noen tusenlapper i måneden til barnet sitt er så sykt at jeg ikke finner ord!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså det er jo helt klart at menn skal få pule rundt og fraskrive seg alt av farskap hele tiden! Sier jo seg selv! Eneste som er rettferdig!

Kvinnen er den som skal ha ansvar for prevensjon, bli følelsesmessig knyttet, være gravid i 9 måneder, ta abort.

Skulle ønske det fantes noe som mannen kunne gjøre for å forhindre at han havnet i en slik situasjon der han skal slippe alt og kvinnen må gå gjennom alt. Åh det stemmer jo, kondom.

Takk..Godt å se at ille alle menn har mistet vettet..

Anonym poster: 8d636b0ad8f4696456923927034d3394

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, du virker veldig umoden av deg, og sorry å si det, men rett og slett dum! Jeg tror det beste for barnet er at du holder deg langt unna, men det økonomiske ansvaret kommer du deg ikke unna. Bruk kondom heretter, eller hold deg unna sex. Alle vet at kvinnen kan bli gravid uten kondom.

Og "når dere gjør handlinger mot en annens vilje", seriøst? Hadde dere sex mot din vilje? Hadde det vært en voldtekt av deg, da hadde jeg vært enig i at du ikke skal ha noe økonomisk ansvar.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abort skyldes for det meste kvinnelig slurv. Menn har lite med dette her å gjøre. Det er dere som påstår at dere kjenner deres egen kropp. Ikke bare kjenner dere deres egen kropp, dere bestemmer visst over den også. Allikevel skjer det omgjen og omgjen. Når skal dere lære hvordan kroppen fungerer?

Du mener altså at kvinner blir gravide alene?

Synes du virkelig at det er fornuft i det du skriver.

Det er lavmåls...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at om kvinner lenger ikke kan kreve penger de ikke jobber for eller tjener selv kan de ikke lenger bringe fram barn de ikke klarer å forsørge alene heller.

Å oppfostre et barn er en jobb, det kan jeg love deg. Og attpåtil en viktig jobb: Barn er faktisk en ressurs som samfunnet er 100% avhengig av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså det er jo helt klart at menn skal få pule rundt og fraskrive seg alt av farskap hele tiden! Sier jo seg selv! Eneste som er rettferdig!

Kvinnen er den som skal ha ansvar for prevensjon, bli følelsesmessig knyttet, være gravid i 9 måneder, ta abort.

Skulle ønske det fantes noe som mannen kunne gjøre for å forhindre at han havnet i en slik situasjon der han skal slippe alt og kvinnen må gå gjennom alt. Åh det stemmer jo, kondom.

Jeg har inntrykk av at de fleste menn som argumenterer mot dagens lovgiving er veldig klar over viktigheten av kondom. Men vi er fullstendig klare over at den ikke er 100 % sikker og det er da vi sliter. En annen ting er også det at det ikke spiller noen rolle. Kvinner er like ansvarlig for hvem de går i sengs med og hvordan de får entre henne. Så igjen er denne kondomgreia et likeansvar. En annen ting er at kvinner kan velge å få barn med spermdonoer. Da kommer det ikke noe bidragskrav til han så hvorfor skal på død og liv da menn som ikke engang vil ha barnet måtte betale? Hele lovgivingen er urimelig og prinsippfattig, og alle som er utstyrt med en evne til å peke ut urett og opptatt av rettferdighet skyr sånne holdninger som dine.

Menn har ingen rettigheter her, hvorfor skal de da dele likt ansvar? Hvorfor er de eneste rettighetene barnet har oppi her rettighetene mor velger å benytte seg av? Hvorfor er det så forkastelig at menn skal få pule fritt rundt uten noe som helst ansvar eller forpliktelser når det er akkurat sånn kvinner har det i dag? Argumentasjonen din faller på sin egen urimelighet. Den er basert på feministisk, emosjonell moral, og ironisk nok tar du fram kvinnens følelser for fosteret som et argument mens du total overse mennenes følelser av å bli overkjørt og være mindreverdig uten en stemme her? Chivalry is dead, grow up.

Endret av en'krone
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å oppfostre et barn er en jobb, det kan jeg love deg. Og attpåtil en viktig jobb: Barn er faktisk en ressurs som samfunnet er 100% avhengig av.

Å oppfostre et barn i 2012 er i bestefall en deltidsjobb.

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uønsket far

Så poenget ditt er: Du vil ikke betale?

Poenget et at en ikke vil være far i en slik situasjon. Jeg ønsker ikke tvinge kvinnen til abort på grunn av mine verdier. Jeg har noen demokratiske verdier som jeg tviler sterkt på nå. Vil jeg legge de bort,ja slik føler jeg det. Dette pga.at jeg blir diktert av "Stalin Staten".

Når en FN-Stat ikke kan gjøre som den vil med å ikke oppgi far når mannen ikke vil dette. FN-staten plikter la barnet få vite om foreldre. Alder er ikke spesifisert.

Derfor dette forslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å oppfostre et barn er en jobb, det kan jeg love deg. Og attpåtil en viktig jobb: Barn er faktisk en ressurs som samfunnet er 100% avhengig av.

Hehe du tar tak i en liten del av argumentasjonen min og overså alt det vesentlige. Barn er ingen garantert ressurs for samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurifix

Jeg har inntrykk av at de fleste menn som argumenterer mot dagens lovgiving er veldig klar over viktigheten av kondom. Men vi er fullstendig klare over at den ikke er 100 % sikker og det er da vi sliter. En annen ting er også det at det ikke spiller noen rolle. Kvinner er like ansvarlig for hvem de går i sengs med og hvordan de får entre henne. Så igjen er denne kondomgreia et likeansvar. En annen ting er at kvinner kan velge å få barn med spermdonoer. Da kommer det ikke noe bidragskrav til han så hvorfor skal på død og liv da menn som ikke engang vil ha barnet måtte betale? Hele lovgivingen er urimelig og prinsippfattig, og alle som er utstyrt med en evne til å peke ut urett og opptatt av rettferdighet skyr sånne holdninger som dine.

Menn har ingen rettigheter her, hvorfor skal de da dele likt ansvar? Hvorfor er de eneste rettighetene barnet har oppi her rettighetene mor velger å benytte seg av? Hvorfor er det så forkastelig at menn skal få pule fritt rundt uten noe som helst ansvar eller forpliktelser når det er akkurat sånn kvinner har det i dag? Argumentasjonen din faller på sin egen urimelighet. Den er basert på feministisk, emosjonell moral, og ironisk nok tar du fram kvinnens følelser for fosteret som et argument mens du total overse mennenes følelser av å bli overkjørt og være mindreverdig uten en stemme her? Chivalry is dead, grow up.

Kondom er ikke 100% sikkert, men det er ganske så nært. Og man kan i tillegg dra den ut.

Skal menn bare kunne dra fra dama si når de får panikk pga graviditet?

Eneste følelsen hos menn som blir overkjørt er grådighet.

Noe annet en dagens ordning blir kun til rettsaker med "hun sa, han sa".

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondom er ikke 100% sikkert, men det er ganske så nært. Og man kan i tillegg dra den ut.

Skal menn bare kunne dra fra dama si når de får panikk pga graviditet?

Eneste følelsen hos menn som blir overkjørt er grådighet.

Noe annet en dagens ordning blir kun til rettsaker med "hun sa, han sa".

Grådighet sa du? På seg selv kjenner man andre. Jeg klarer hvertfall å skjønne såpass at det er mer en grådighet menn føler. Blant annet det å vite at man er en total fiasko i barnets øyne, morens, samfunnets rett og slett fordi man ikke elsker det og ikke vil ha det. Å vite at man er en byrde i barnets liv som kun er god nok til å betale for det fordi man ikke har noen andre følelser for det. Hvis du ikke klarer å sette deg inn i hva det innebærer å få en person inn i livet ditt du ikke vil ha så sier det noe om dine empatiske evner. Det sier vel noe om deg selv og som mann, om du tror andre menn kun føler grådighet og økonmisk tap.

Når dama har 12 ukers angrerett er det rett og rimelig at han har det også. Slutt å vær en så åpenbar white knight.

Endret av en'krone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Uønsket far

Grådighet sa du? På seg selv kjenner man andre. Jeg klarer hvertfall å skjønne såpass at det er mer en grådighet menn føler. Blant annet det å vite at man er en total fiasko i barnets øyne, morens, samfunnets rett og slett fordi man ikke elsker det og ikke vil ha det. Å vite at man er en byrde i barnets liv som kun er god nok til å betale for det fordi man ikke har noen andre følelser for det. Hvis du ikke klarer å sette deg inn i hva det innebærer å få en person inn i livet ditt du ikke vil ha så sier det noe om dine empatiske evner. Det sier vel noe om deg selv og som mann, om du tror andre menn kun føler grådighet og økonmisk tap.

Når dama har 12 ukers angrerett er det rett og rimelig at han har det også. Slutt å vær en så åpenbar white knight.

Jeg likte dette innlegget.

Det forteller bedreviterne ganske mye om de vil ta innover seg i teksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 3 faser i dette her.

1. Prevensjon

Heldigvis har både kvinner og menn prevensjon tilgjengelig. All prevansjon har fordeler og ulemper, og ingenting er 100% sikkert, men der stiller vi likt.

2. Graviditet

Hvis det likevel skulle bli en graviditet, så stiller vi ikke likt. Vi kan ikke velge hvem som bærer frem barnet. Jeg må si at den "gleden" kunne jeg glatt ha overgitt til menn sammen med mens og de smertene det fører med seg. Det fysiske inngrepet en abort er kunne vel alle kvinner som tar abort gjerne overlatt til mannen. Ja, kvinnen har her et valg i mellom 2 onder, for å si det sånn, og det er nettopp derfor det må forbli kvinnens valg.

3. Barnets liv

Barnet blir født, og da er det snakk om foreldreansvar og bidrag. Alt annet er glemt, dette er et punkt for seg selv, rett og slett fordi det ikke lenger er snakk om far og mor, men en tredjepart, nemlig barnet. Systemet er dessverre ikke bra nok der, da det fremdeles er en god del ting som går i mors favør, men da er det snakk om hvem som får ansvar for barnet. Når det gjelder barnebidrag kan ingen av partene lure seg unna. Hvis far har omsorgen for barnet, må mor betale. Er det omvendt er det far som må støtte opp. Så der er vi nok også likestilt.

Punkt 2 og 3 er begge konsekvenser av at man ikke tok punkt 1 alvorlig nok, og når man først har gjort den feilen er det for sent å snu. Også for kvinnen. Abort er ikke en "undo" funksjon hvor livet fortsetter som normalt etterpå.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurifix

Grådighet sa du? På seg selv kjenner man andre. Jeg klarer hvertfall å skjønne såpass at det er mer en grådighet menn føler. Blant annet det å vite at man er en total fiasko i barnets øyne, morens, samfunnets rett og slett fordi man ikke elsker det og ikke vil ha det. Å vite at man er en byrde i barnets liv som kun er god nok til å betale for det fordi man ikke har noen andre følelser for det. Hvis du ikke klarer å sette deg inn i hva det innebærer å få en person inn i livet ditt du ikke vil ha så sier det noe om dine empatiske evner. Det sier vel noe om deg selv og som mann, om du tror andre menn kun føler grådighet og økonmisk tap.

Når dama har 12 ukers angrerett er det rett og rimelig at han har det også. Slutt å vær en så åpenbar white knight.

mhm mannen skal bare kunne stikke fra dama når han ombestemmer seg.

ja det er kjipt å sitte der når du har blitt "lurt" av en med babydilla, men du kunne jo bruke kondom og du kunne jo ha dratt den ut og runket. Du kunne jo også valgt å ikke pule. Jammen kvinner puler jo rundt som bare det! Ja og de puler med menn som tar sjansen. Kvinner kan ikke pule uten menn. Sist jeg sjekket kan både kvinner og menn onanere om de går uten pulings for lenge.

Jeg ser ikke noe "rettferdig" løsning uten komplikasjoner så den løsningen som er nå at menn må punge ut av lommeboka er helt grei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe du tar tak i en liten del av argumentasjonen min og overså alt det vesentlige. Barn er ingen garantert ressurs for samfunnet.

Det er mye sant i det du sier.

Enkelte barn blir en stor kostnad for samfunnet, og videre i sitt voksne liv.

Da tenker jeg på barn med sosiale problemer og psykisk og fysiks utv.hemminger.

Men nå er det nå slik at dersom menneskeheten skal leve videre, må barn bli født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...