Gå til innhold

Blitt lurt


Gjest Uønsket far.

Anbefalte innlegg

Det jeg mente med det er at gode mennesker har en moral som overgår loven. For eksempel under apartheid i sør afrika så mange hvite at de svarte ble behandlet dårlig. På femti tallet i Norge under abortforbudet så så mange menn at abortforbudet var urettferdig. Det er derfor menn stemte for abortloven i 1964 (hvor betingelsen var at både fedre og mødre sammen skulle søke abort). Lite visste mennene som stemte for likestilling i 1964 at feminismen fjorten år senere ville kuppe aborten med en stemmes overvekt i odelstinget (to var sjuke den dagen), og kvinner i dag ser på dette som den største selvfølgelige rett og mobber menn fordi menn ikke har rettigheter!?? Bestefaren min fortalte meg at han var for abort på femtitallet den gang 90% av befolkningen var imot, - hvorfor er det ikke en eneste kvinne som i dag ser urettferdigheten og som kan si ifra? De mennene som var imot abortloven på femtitallet krenket jo loven like mye, og etter min oppfatning, hadde de ikke hatt sin indre moral, men kun trodd på lovens moral, - vel da hadde abortforbudet fremdeles vært i dag da...

Jeg ser urettferdigheten, om en skal si det slik. Klart det er urettferdig at en kvinne kan drite i prevansjon, knulle på seg en baby, føde den, og mannen som har null interesse av kvinnen må slite med tanken på baby han ikke treffer, og kvinne han hater resten av livet. Det er ikke optimalt for noen, det er verst for et barn som sitter igjen med en stor mange i livet der far skulle vært. Det er nok forskjell i hvilken grad en føler det, men jeg vil tro alle barn uten to foreldre generellt, merker mangelen.

Men altså.. Vi bestemmer alle over vår egen kropp, og nå er det en gang sånn at barnet blir født ut av kvinnens kropp og hun bestemmer.

Den eneste måten menn har en måte å si sin mening på, er å bruke prevansjon slik at de ikke kommer til det stadiet at kvinnen blir gravid, og mannen ikke ønsker barnet. Det er derfra problemene starter, slik du ser det, at der er det urettferdige.

Optimalt burde både kvinnen og mannen bruke prevansjon, men siden man ikke vet om kvinnen faktisk gjør det, så må mannen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fisk er ingen dessert. Men skal man ha rett til fisk da?

ja,man skal ha retten til velge om man vil ta abort eller ikke. Noe du er helt uenig i, du mener at man skal tvinge kvinner til å ta abort fordi mannen ikke vil

Anonym poster: 8d636b0ad8f4696456923927034d3394

Nå har du misforstått igjen? Jeg sier at vi skal ha like rettigheter, - det er det motsatte at overgrep. Både mann og kone sammen søker om en abort dersom de er enige i det. Hva er det som gjør det så fælt at man er to om vanskelige spørsmål? Hvorfor håne menns rettigheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er at dere må søke om å ta en abort, dere kan få avslag. Med en enkel liten lovendring som også ivaretar fedres rettigheter vil det måtte bli sånn at fedre også har ett ansvar. Derfor er det eneste logiske at både far og mor søker abort sammen dersom de er enige om det.

Du lever i hvert fall opp til brukernavnet ditt...

Hvis mor og far må søke sammen for å få innvilget abort, så vil jo det si at kvinner kan bli tvunget til å gå gjennom 9 måneders svangerskap og presse en 3kilos unge ut etterpå... Du skjønner at det blir feil, sant? Har ikke kvinner rett til å bestemme over sin egen kropp?

Hva hvis kvinnen blir voldtatt, da? Mener du at hun seriøst skal søke opp sin voldtektsmann og få ham til å skrive under at abort er greit?

Jeg forstår at du synes det er urettferdig, men løsningen din er helt på jordet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva forventer du å oppnå med det innlegget der?

Har du virkelig ikke noe bedre å komme med enn det der?

Usaklig og usmakelig!

Og du, hadde så mye å bidra med ser jeg? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lever i hvert fall opp til brukernavnet ditt...

Hvis mor og far må søke sammen for å få innvilget abort, så vil jo det si at kvinner kan bli tvunget til å gå gjennom 9 måneders svangerskap og presse en 3kilos unge ut etterpå... Du skjønner at det blir feil, sant? Har ikke kvinner rett til å bestemme over sin egen kropp?

Hva hvis kvinnen blir voldtatt, da? Mener du at hun seriøst skal søke opp sin voldtektsmann og få ham til å skrive under at abort er greit?

Jeg forstår at du synes det er urettferdig, men løsningen din er helt på jordet.

Dersom du bestemmer over egen kropp hvorfor blir du gravid da? Er ikke det at du blir gravid ett bevis for at du ikke er så bestemmende over egen kropp som du kanskje tror?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjør deg til en forskjellsbehandler er at du sier ikke det samme til en kvinne, - da forteller du, - at uansett hva som skjer skal du ha din rett til å ta abort!

Det er selvbestemt rett til abort i Norge, Waco.

Du tror vel ikke at dette har noe med at det er kvinnen som bærer frem barnet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og du, hadde så mye å bidra med ser jeg? =)

Du kommer bare med sammensurier og oppgulp.

Du klarer ikke å svare for dine egne innlegg en gang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du bestemmer over egen kropp hvorfor blir du gravid da? Er ikke det at du blir gravid ett bevis for at du ikke er så bestemmende over egen kropp som du kanskje tror?

Jada, snakk om å vikkle seg inn i sine egne ord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimalt burde både kvinnen og mannen bruke prevansjon, men siden man ikke vet om kvinnen faktisk gjør det, så må mannen.

Eller man kan tenke sånn at dersom vi skal argumentere for at kvinner skal ha alle mulige rettigheter så må vi år 2012 også argumentere for at menn skal ha sine rettigheter.

En mann som møter ei tøyte på byen og dritings må selvfølgelig kunne avskrive seg farsansvaret og foredreretten til en han aldri har møtt tidligere,- dersom vi skal være enige i at kvinner skal ha dagens rettigheter?

En kvinne idag kan jo føde på en fremmed mann og deretter avvise han. Da må vel en mann også i dagens gode bidragsordniger ha noe av den samme retten?

Uansett, arbeiderpartiet kommer i løpet av året til å foreslå at enslige kvinner kan få kunstig befruktning fra ukjent donør. Da blir det forandringer. Med en gang dette her blir lovfestet har ikke enslige kvinner som ligger med fremmede noen større rett til å beholde atten års barnebidrag, enn en annen enslig kvinne som blir fremmedbefruktet.

Man kan godt la kvinner ha masse rettigheter, men det blir misnøye i befolkningen dersom man utelukker en stor mannlig befolkning, da vil ikke rettighetene deres vare. Husk at abortloven av 1978 var tiltenkt helt andre sosiale omgangsformer enn dagens, da var det bygda på sekstitallet som var malen.

Fremtidens politikere må gi menn rettigheter, dette her kan ikke vare, i såfall må kvinner få noen færre rettigheter på grunn av barnas skyld. Barn tåler heller ikke at fedre blir diskrimert i forhold til mødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bot eller lignende kan en ordne opp og bli ferdig med. Det er akkurat det jeg ha beskrevet. Tror ikke du klarer se forskjellen.

Men det å bli far kommer en ikke fra da det forfølger en. En har tross alt ikke gjort noe straffbart. Det er ikke utøvd noe vold eller lignende.

Jeg klarer ikke helt se det rettferdige i dette slik det er i dag. Som sagt er det hele et "sykt diktatorisk " system som hører "Stalin tiden" til.

Er Norge en "Stalinistisk stat?"

Jeg klarer bare ikke å se at man skal kunne fraskrive seg ansvaret når det først har skjedd. Og da må man også forholde seg til loven som den er i dag. Dette er forøvrig ingen hemmelighet, så om du var redd for graviditet, så burde du jo brukt kondom. Det er DIN måte å sikre at du ikke kommer i en sånn situasjon. Det handler om å ta ansvar for hva man vil i livet sitt og ikke. Selv om det er surt å ta på en kondom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, snakk om å vikkle seg inn i sine egne ord...

Si meg, er du forelska eller noe sånt? Hvordan kan det være sånn at en føler lyst med å rakke ned på forkjempere av menns likestilte rettigheter? Forstår ikke mannehaterne at menn øker bare sin iver og sin tiltakslyst når en blir hånet?

Endret av waco
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du bestemmer over egen kropp hvorfor blir du gravid da? Er ikke det at du blir gravid ett bevis for at du ikke er så bestemmende over egen kropp som du kanskje tror?

Jeg vet helt ærlig ikke om jeg skal ta det der seriøst...

Ikke svarte du meg på spørsmålet, og ikke kommer du med noe argument med hold i.

Bare fordi at jeg kanskje ikke kan hindre enkelte biologiske prosesser i å finne sted, betyr ikke det at andre skal kunne bruke min kropp som en rugemaskin uten mitt samtykke! Skjerpings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke tilgang på allverdens statistikk i farta.

Men at barn som vokser opp med kun 1 foreldre nødvendigvis har det verre, er ingen absolutt sannhet. Sannsynligvis vil statistikker vise at andelen barn som "skeier" ut er større blant aleneforeldre enn blant dem som har både mor og far. Men tenk på alt annet som spiller inn i en statistikk. Sosiale forhold ellers (økonomi, bosted/boforhold, rusproblemer, nettverk, oppvekstmiljø og mye, mye mer.) Dårlig økonomi slår vanligvis meget sterkt ut på mange av disse faktorene.

Jeg vil helt bestemt tro at et barn som vokser opp hos en enslig mor der far stiller opp økonomisk - både lovpålagt og ellers, har mye bedre sjanser i livet enn hvis far "fraskriver" seg alle økonomiske forpliktelser.

Er det retten til å kunne fraskrive seg barnet sitt den rettigheten og makten du savner (for menn) i lovverket?

Poenget er at om kvinner lenger ikke kan kreve penger de ikke jobber for eller tjener selv kan de ikke lenger bringe fram barn de ikke klarer å forsørge alene heller. Vi er i en likestilt verden nå. Litt av prinsippene er at nå må kvinner også finne seg i å manne seg opp å ta harde valg som menn har måttet gjort gjennom århundrer.

Du kan jo tippe da hvilke barn som er hyppigest representert på de værste statistikkene. Er det barn som vokser opp med to kapable foreldre som elsker barnet og har den rette motiasjonen til å få det, eller er det barn som vokser opp med aleneforsørgere, mødre som ikke taklet en abort, fedre som ikke er interessert i det osv?

Å gå gjennom en abort er ikke tyngere enn å gå gjennom en fødsel, eller betale bidrag i 18 år og bli påminnet sviket fra kvinnen og sitt eget svik mot det barnet man ikke klarer å elske, eller det tomrommet og den forvirringen mange barn opplever som er midt oppi dette.

Endret av en'krone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Uønsket far

Ts, gi oss en skisse på hva du mener ville vært rettferdig i denne situasjonen?

Ja det kan jeg gjøre. Det vil selvfølgelig være detaljer som kan være forskjellig i detaljer.

I hovedsak mener jeg:

Kvinnen selv bestemme om hun bli mor, samtidig som far kan bestemme om han vil bli far.

En løsning kan være at far ikke blir oppgitt slik som i dag når mor ikke vil

Vil kvinnen oppgi far blir denne holdt "lukket" og først når barnet er 18 år og om da barnet vil vite far skal det selvfølgelig opplyses til denne personen.

Dette med at far blir ført opp "lukket" har med FNs-Barnekonvensjon å gjøre. Der plikter de tilknyttede stater at barnet skal ha muligheter til å finne sine foreldre. Men det sies ikke noen om når.

Som mann er dette jeg tror en vil kunne leve med selv om det ikke er ideelt. Det er i ihvertfall mye bedre enn i dag.

Dagens ordning er som sagt helt horribel når det gjelder dette teamet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet helt ærlig ikke om jeg skal ta det der seriøst...

Ikke svarte du meg på spørsmålet, og ikke kommer du med noe argument med hold i.

Bare fordi at jeg kanskje ikke kan hindre enkelte biologiske prosesser i å finne sted, betyr ikke det at andre skal kunne bruke min kropp som en rugemaskin uten mitt samtykke! Skjerpings.

Det er vel bare du som bestemmer om du blir gravid vel? Er ikke dette her noe du heller burde vært litt takknemlig for? Dersom du er har så lite lyst til å bli gravid hvorfor er du ikke flinkere med prevensjon? Eller har du en livsstil som innholder litt "fest" og "drikke" så du ender med diverse folk?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske enkelt sagt så kan alt hindres ved bruk av prevansjon, og det mener jeg begge må stå for. Nå gjentar jeg meg selv, men det gjør du også, Waco. Vi er uenige om noe, enige om noe, lets stick to that.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagens ordning er som sagt helt horribel når det gjelder dette teamet.

Det interessante er at kvinner er enige i at urettferdighetene er tydelige. Men kvinner har en slags likegyldighet når det kommer til almenne rettigheter så lenge deres løse livsstil er beskyttet virker det som?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan jeg gjøre. Det vil selvfølgelig være detaljer som kan være forskjellig i detaljer.

I hovedsak mener jeg:

Kvinnen selv bestemme om hun bli mor, samtidig som far kan bestemme om han vil bli far.

En løsning kan være at far ikke blir oppgitt slik som i dag når mor ikke vil

Vil kvinnen oppgi far blir denne holdt "lukket" og først når barnet er 18 år og om da barnet vil vite far skal det selvfølgelig opplyses til denne personen.

Dette med at far blir ført opp "lukket" har med FNs-Barnekonvensjon å gjøre. Der plikter de tilknyttede stater at barnet skal ha muligheter til å finne sine foreldre. Men det sies ikke noen om når.

Som mann er dette jeg tror en vil kunne leve med selv om det ikke er ideelt. Det er i ihvertfall mye bedre enn i dag.

Dagens ordning er som sagt helt horribel når det gjelder dette teamet.

Så poenget ditt er: Du vil ikke betale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, er du forelska eller noe sånt? Hvordan kan det være sånn at en føler lyst med å rakke ned på forkjempere av menns likestilte rettigheter? Forstår ikke mannehaterne at menn øker bare sin iver og sin tiltakslyst når en blir hånet?

Forelska? I deg da mener du?

Jeg er for at kvinner og menn skal ha like rettigheter når det gjelder utdanning, jobb og lønn.

Det er dessverre ikke optimalt å få likestilling i alle tilfeller, da det er forskjell på kjønnene.

Når det gjelder graviditet er det slik at det er fremdels kvinner som blir med barn. Du ser den?

I mitt tilfelle har jeg valgt og ikke få barn. Jeg tar derfor ansvar og bruker prevensjon.

dersom uhellet er ute, til tross for prevensjon hadde jeg ikke logget meg inne på KG og suttret.

Den dagen du kan ta ansvar for dine egne handlinger og ikke lesser all dritten din på kvinner, ser vi gjerne litt mer konstruktive innlegg fra deg.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske enkelt sagt så kan alt hindres ved bruk av prevansjon, og det mener jeg begge må stå for. Nå gjentar jeg meg selv, men det gjør du også, Waco. Vi er uenige om noe, enige om noe, lets stick to that.

Forestill deg hvordan våre barnebarn vil se på det dette her med den samme vemmelse som vi ser på femtitallets system...=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...