Gå til innhold

Blitt lurt


Gjest Uønsket far.

Anbefalte innlegg

Nei, men Norge hadde vært det dersom man kunne tvinge en kvinne til abort.

Anonym poster: 25a759da5de1d7bc19ceaca5d1779146

Men å ta en abort mot en fars vilje det er edelt og en god handling!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forklar meg hvordan barnet lider når far blir tvunget til å betale sin del?

Barne mangler noe vesentlig, en far, eller to foreldre som elsker det og vil ha det. Spør en rekke barn som har vokst opp uten faren å spør dem hvordan det har preget det å følt seg uønsket av den ene forelderen?

Du klarer virkelig ikke å se at de eneste "rettighetene" som blir ivaretatt i dagens lovforskrift er morens, og kun morens? Både far og barn er helt uten makt eller rettigheter oppi dette. Forkastelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Hallo kjære vakre vene, du vet vel at du kan bli gravid med å ligge med en mann? Noe ansvar må dere vel klare å ta? Hvorfor ikke velge å ligge med en mann som deler interesser når det kommer til abort? Hva er vitsen med å pule på menn du ikke er enige med noen ting om? Svar på det du!

Å bære frem et barn er ikke å ta ansvar? Å ta abort er ikke å ta ansvar?

Man vet aldri hva man kommer til å gjøre/tenke når graviditeten først er en realitet Man kan godt si at man ikke nsker barn, og mene det før man har sex. Men når man står der med den positive graviditetstesten i hånda, så er det ikke så svart/hvitt lengre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette her vet du før du ligger med menn så jeg skjønner ikke helt hvorfor menn skal ta seg av alt dette her ansvaret. Det er mye vanligere at mødre stikker av enn fedre stikker av.

Begge vet at det kan bli barn av det,noen velger bare å ta ansvar. Ikke ha sex! Bli steril! bruk kondom!

Anonym poster: 8d636b0ad8f4696456923927034d3394

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ikke bare sånn. Ved en borgerlig flertallsregjering kan vi kjapt gå tilbake til abortloven av 1964 hvor menn og kvinner sammen måtte søke om å ta en abort. En kvinne fikk sjeldent innvilget abort dersom barnefar ønsket barnet. En rettferdig og god løsning, når barnet vokser opp kanskje dere til og med kan bli glad i barnet deres?

Det du sier er at hvis mannen skal ønske barne så må barnet bli født og kvinnen må ta ansavr,fordi etterhvert blir ho glad i barnet?

Men når det gjelder kvinnen som ikke vil ta abort,så skal ho bli tvunget?

Blir ikke mannen glad ibarnet sitt etterhvert da?;)

nei,nå gir jeg meg,du har ingen argumenter.

Anonym poster: 8d636b0ad8f4696456923927034d3394

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For uansett hvor mye du VIL at menn skal kunne bestemme, så er det ikke slik i dag. Vi må forholde oss til loven som den er, og det sier jeg uten å støtte det ene eller det andre, skjønner du ikke?

Det er sånn et dårlig menneske forteller når loven er i disfavør. Hvorfor ikke heller si, - jammen jeg forstår deg, du har faktisk rett, når jeg og en ligger med hverandre så respekterer vi på en måte hverandre, og da er det ganske respektløst at jeg dagen etter samleiet kan geipe til fyren og le av ham. Og si at jeg kan ta abort mot hans vilje å le litt, fortelle at jeg kan føde mot hans vilje og le enda mer til. Er det ikke bedre at gode mennesker samarbeider om vanskelige ting? Hvorfor ikke la det være sånn at du i stedet for å mobbe menns på grunn av deres manglende rettigheter heller støttet litt opp om rundt menn? Fortelle menn at du er på menneskehetens side, rettigheter til alle!? Det er fair og rimelig at både far og mor sammen søker en abort dersom de er enige om det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du sier er at hvis mannen skal ønske barne så må barnet bli født og kvinnen må ta ansavr,fordi etterhvert blir ho glad i barnet?

Men når det gjelder kvinnen som ikke vil ta abort,så skal ho bli tvunget?

Blir ikke mannen glad ibarnet sitt etterhvert da? ;)

nei,nå gir jeg meg,du har ingen argumenter.

Anonym poster: 8d636b0ad8f4696456923927034d3394

Er det ikke akkurat sånn det er i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge vet at det kan bli barn av det,noen velger bare å ta ansvar. Ikke ha sex! Bli steril! bruk kondom!

Anonym poster: 8d636b0ad8f4696456923927034d3394

Det som gjør deg til en forskjellsbehandler er at du sier ikke det samme til en kvinne, - da forteller du, - at uansett hva som skjer skal du ha din rett til å ta abort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn et dårlig menneske forteller når loven er i disfavør. Hvorfor ikke heller si, - jammen jeg forstår deg, du har faktisk rett, når jeg og en ligger med hverandre så respekterer vi på en måte hverandre, og da er det ganske respektløst at jeg dagen etter samleiet kan geipe til fyren og le av ham. Og si at jeg kan ta abort mot hans vilje å le litt, fortelle at jeg kan føde mot hans vilje og le enda mer til. Er det ikke bedre at gode mennesker samarbeider om vanskelige ting? Hvorfor ikke la det være sånn at du i stedet for å mobbe menns på grunn av deres manglende rettigheter heller støttet litt opp om rundt menn? Fortelle menn at du er på menneskehetens side, rettigheter til alle!? Det er fair og rimelig at både far og mor sammen søker en abort dersom de er enige om det.

Du kaller meg et dårlig menneske? Du beviser virkelig at du er tom for argumenter når du tyr til personangrep.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjør deg til en forskjellsbehandler er at du sier ikke det samme til en kvinne, - da forteller du, - at uansett hva som skjer skal du ha din rett til å ta abort!

ABORT ER IKKE PREVENSJON!!!!!!!!!!!!

Anonym poster: 8d636b0ad8f4696456923927034d3394

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kaller meg et dårlig menneske? Du beviser virkelig at du er tom for argumenter når du tyr til personangrep.

Hallo? Hvor er det jeg har sagt du er ett dårlig menneske? Jeg synes tvert om du virker som et oppegående og ei smart jente med mange kule meninger! Det er sånn jeg ser på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke akkurat sånn det er i dag?

Vennen..hvem er det som går med baby i 9 mnd? hvem er det som får sin kropp ødelagt? hvem er det som må presse ut 2 kg fra kjønnsorganet sitt? Si i fra når det er du som må gjøre det, for da skal du få lov til å bestemme i abortspm:)

Anonym poster: 8d636b0ad8f4696456923927034d3394

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABORT ER IKKE PREVENSJON!!!!!!!!!!!!

Anonym poster: 8d636b0ad8f4696456923927034d3394

Men retten skal du ha? Det blir jo helt teit at du skal ha en rett og samtidig argumentere for at den du ligger med ikke skal ha noen rett? Ikke rart menn for generell angst av damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo? Hvor er det jeg har sagt du er ett dårlig menneske? Jeg synes tvert om du virker som et oppegående og ei smart jente med mange kule meninger! Det er sånn jeg ser på deg.

Jeg visste ikke hvordan jeg skulle tolke når du innledet det med "Det er sånn et dårlig menneske forteller når loven er i disfavør. ..". Du siterte noe jeg sa, så jeg tok det til meg.

Takk for komplimentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennen..hvem er det som går med baby i 9 mnd? hvem er det som får sin kropp ødelagt? hvem er det som må presse ut 2 kg fra kjønnsorganet sitt? Si i fra når det er du som må gjøre det, for da skal du få lov til å bestemme i abortspm:)

Anonym poster: 8d636b0ad8f4696456923927034d3394

Jeg tenker at moderverdigheten utelukker jomfrudom. Altså en mor ser jeg på som en smartere kvinne enn kvinner uten barn, jeg tror det skjer noe magisk med en kvinne når hun føder og hun ser at hun har skapt mennesker til verden. Det tror jeg er en erfaring mødre ikke ville vært foruten. Arrester meg om jeg tar feil?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men retten skal du ha? Det blir jo helt teit at du skal ha en rett og samtidig argumentere for at den du ligger med ikke skal ha noen rett? Ikke rart menn for generell angst av damer?

Fisk er ingen dessert. Men skal man ha rett til fisk da?

ja,man skal ha retten til velge om man vil ta abort eller ikke. Noe du er helt uenig i, du mener at man skal tvinge kvinner til å ta abort fordi mannen ikke vil

Anonym poster: 8d636b0ad8f4696456923927034d3394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal bli far uten at jeg har ønsker om dette. Vi hadde avtale om ikke noen barn, ja vi snakket faktisk om det. Det er ei ung kvinne på min egen alder (ca. 21) som jeg har datet og kost litt med i noen mnd.

Jeg er under utdanning, hun er i jobb så for hennes del passer det godt slik jeg har forstått henne da hun er lei hele jobben.

Jeg ble fortalt om denne nettsiden av en venninne. Hun synes jeg burde skrive min historie her og høre hva dere synes.

Vi har vært to om dette og jeg synes jeg skal ha like mye å si om barnet skal beholdes. Men jeg har forstått at det er kvinnen som bestemmer alt her. Dette er ikke riktig, jeg mener det er helt forkastelig at det er slik det er i dag.

Når det er slik, hvordan kan jeg da komme unna dette farskapet?

Ikke forholde seg til kvinnen, barnet og barnebidrag? Ja jeg vet at NAV kan kreve inn bidrag etter at farskap er fastsatt ovs. De kan få meg for retten om jeg ikke vil ta DNA test om det virkelig er jeg som er far til barnet.

Det hele virker så forferdelig urettferdig.

Jeg lurer da også på om kvinnen her har lurt meg og ville blir gravid. Hun andre venninnen (kun venn) min har også noen tanker om dette. Når de begge vet jeg kommer til å tjene bra om jeg får jobb når utdannelsen er ferdig om noen år.

Noe av det som gjør det er skummelt å få barn med noen er at du er stuck med vedkommende og familien hans/hennes resten av livet. Å gå ut fra at hun velger deg for resten av livet (ved at du er far til barnet) fordi du kan komme til å tjene bra en gang virker noe søkt.

Det beste er å få barn med en som kommer til å stille opp personlig, ikke bare ved kontooverføringer. Tenker hun også er rimelig fortvilet over situasjonen. Hun ønsker nok at hun hadde vært i et stabilt forhold først, og blitt gravid etterpå når begge ønsket.

Hvis barn passer henne fordi hun er lei jobben kommer hun til å gå på en smell, småbarns(alene)mor i en jobb hun ikke liker - ekkel kombinasjon.

Oppsummert: Tror ikke hun har gjort dette med vilje, hun setter SEG SELV i en vanskelig situasjon også, ikke bare deg. Tenk litt på det. Og glem argumentet om økonomi, du er student og vil ikke kunne bidra på lenge.

I og med at dere har datet og kost i måneder, hva med lete etter mannen i deg selv, og sjekke om dette kan bli et ordentlig forhold??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste ikke hvordan jeg skulle tolke når du innledet det med "Det er sånn et dårlig menneske forteller når loven er i disfavør. ..". Du siterte noe jeg sa, så jeg tok det til meg.

Takk for komplimentet.

Det jeg mente med det er at gode mennesker har en moral som overgår loven. For eksempel under apartheid i sør afrika så mange hvite at de svarte ble behandlet dårlig.

På femti tallet i Norge under abortforbudet så så mange menn at abortforbudet var urettferdig. Det er derfor menn stemte for abortloven i 1964 (hvor betingelsen var at både fedre og mødre sammen skulle søke abort). Lite visste mennene som stemte for likestilling i 1964 at feminismen fjorten år senere ville kuppe aborten med en stemmes overvekt i odelstinget (to var sjuke den dagen), og kvinner i dag ser på dette som den største selvfølgelige rett og mobber menn fordi menn ikke har rettigheter!??

Bestefaren min fortalte meg at han var for abort på femtitallet den gang 90% av befolkningen var imot, - hvorfor er det ikke en eneste kvinne som i dag ser urettferdigheten og som kan si ifra?

De mennene som var imot abortloven på femtitallet krenket jo loven like mye, og etter min oppfatning, hadde de ikke hatt sin indre moral, men kun trodd på lovens moral, - vel da hadde abortforbudet fremdeles vært i dag da...

Endret av waco
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barne mangler noe vesentlig, en far, eller to foreldre som elsker det og vil ha det. Spør en rekke barn som har vokst opp uten faren å spør dem hvordan det har preget det å følt seg uønsket av den ene forelderen?

Du klarer virkelig ikke å se at de eneste "rettighetene" som blir ivaretatt i dagens lovforskrift er morens, og kun morens? Både far og barn er helt uten makt eller rettigheter oppi dette. Forkastelig.

Nå har jeg ikke tilgang på allverdens statistikk i farta.

Men at barn som vokser opp med kun 1 foreldre nødvendigvis har det verre, er ingen absolutt sannhet. Sannsynligvis vil statistikker vise at andelen barn som "skeier" ut er større blant aleneforeldre enn blant dem som har både mor og far. Men tenk på alt annet som spiller inn i en statistikk. Sosiale forhold ellers (økonomi, bosted/boforhold, rusproblemer, nettverk, oppvekstmiljø og mye, mye mer.) Dårlig økonomi slår vanligvis meget sterkt ut på mange av disse faktorene.

Jeg vil helt bestemt tro at et barn som vokser opp hos en enslig mor der far stiller opp økonomisk - både lovpålagt og ellers, har mye bedre sjanser i livet enn hvis far "fraskriver" seg alle økonomiske forpliktelser.

Er det retten til å kunne fraskrive seg barnet sitt den rettigheten og makten du savner (for menn) i lovverket?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det du sier hadde vært sant kjære maria marihøne, da kunne vel du tatt abort i åttende måned?

Hva forventer du å oppnå med det innlegget der?

Har du virkelig ikke noe bedre å komme med enn det der?

Usaklig og usmakelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...