Gå til innhold

Blitt lurt


Gjest Uønsket far.

Anbefalte innlegg

Jeg tror mye av dagens regelverk kommer fra Statens offisielle syn på det å få barn. Det blir alle steder omtalt som en berikelse.

Ja for noen er det slik. For andre er det ikke slik. Det virker som om Staten ikke tar høyde for dette. De bruker en gammel psykologi og teori som er utgått.

I dag er det faktisk slik at mange velger bort barn og lever i en husholdning med EN person. Både menn og kvinner gjør dette. Dette er ikke allment akseptert. Det kan en tydelig se på tilretteleggingen for EN personers husholdning. Alt dreier som om kjernefamilien og småbarnsforeldre i valgkampen.

Slik er også regleverk rundt det å bli ufrivillig far og mor. Det bør endres drastisk i lovgivningen slik begge har valgfriheten når kvinnen er blitt gravid. Kvinnen har 90 dager angrefrist i dag allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Uanonymbruker

Greia er at dere kan ta abort mot mannens vilje. Hva skal vi med spermen når den ikke gir rettigheter?

Vi trenger ikke ta abort mot deres vilje om dere tar på kondom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dreier seg faktisk litt om tillit til en partner slik en ikke trenger være paranoid hele tiden.

Hun vil ha tillit av han og han av henne. Men her legges det opp til mistro og at alle prøver lure en slik en trenger ta forehåndsregler for alt. Tenk om atte tilfelle..........

For en trist og kald verden skapt av kvinner som egentlig skulle varme den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dreier seg faktisk litt om tillit til en partner slik en ikke trenger være paranoid hele tiden.

Hun vil ha tillit av han og han av henne. Men her legges det opp til mistro og at alle prøver lure en slik en trenger ta forehåndsregler for alt. Tenk om atte tilfelle..........

For en trist og kald verden skapt av kvinner som egentlig skulle varme den.

Wtf? ho ble ikke gravid med vilje..Idiotisk å legge skylden på henne

Anonym poster: 8d636b0ad8f4696456923927034d3394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget et at en ikke vil være far i en slik situasjon. Jeg ønsker ikke tvinge kvinnen til abort på grunn av mine verdier. Jeg har noen demokratiske verdier som jeg tviler sterkt på nå. Vil jeg legge de bort,ja slik føler jeg det. Dette pga.at jeg blir diktert av "Stalin Staten".

Når en FN-Stat ikke kan gjøre som den vil med å ikke oppgi far når mannen ikke vil dette. FN-staten plikter la barnet få vite om foreldre. Alder er ikke spesifisert.

Derfor dette forslaget.

Du har ikke blitt lurt, du har hatt sex med viten og vilje, med alt det innebærer.

Jeg likte dette innlegget.

Det forteller bedreviterne ganske mye om de vil ta innover seg i teksten.

Jeg foreslår at du steriliserer deg til uken. Vi har ikke behov for flere som deg.

Hvorfor det? Dersom det skal være fullstendig likestilling så burde det bli likestilling på dette området også. Ingen kan tvinge en kvinne til å ta abort, men ingen skulle kunne tvinge en mann til å bidra økonomisk til et barn en ikke ønsker heller. Derfor skulle mannen kunne skrevet under på en kontrakt at han ikke ønsker dette barnet på noen måte, og dermed ikke bli belastet økonomisk. Det finnes mange damer der ute som bevisst blir gravide, nettopp pga penger og økonomi.

Eh, har du noen gang hørt om en kontrakt som bare er underskrevet av en part? Ikke det, nei. Det finnes ikke. En kontrakt fordrer at det finnes to parter som er blitt enig om noe, og det er ikke tilfelle her.

Likestilling betyr ikke det samme som at alt er likt, vi kan ikke overse biologiske forskjeller.

Anonym poster: 25a759da5de1d7bc19ceaca5d1779146

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke blitt lurt, du har hatt sex med viten og vilje, med alt det innebærer.

Jeg foreslår at du steriliserer deg til uken. Vi har ikke behov for flere som deg.

Eh, har du noen gang hørt om en kontrakt som bare er underskrevet av en part? Ikke det, nei. Det finnes ikke. En kontrakt fordrer at det finnes to parter som er blitt enig om noe, og det er ikke tilfelle her.

Likestilling betyr ikke det samme som at alt er likt, vi kan ikke overse biologiske forskjeller.

Anonym poster: 25a759da5de1d7bc19ceaca5d1779146

Overse biologiske forskjeller??! Det er jo nettopp det vi gjør. Vi ignorerer at kvinner blir gravide og bærer barnet og legger byrden av å deale med det på menn!! Det er ikke en biologisk fordel å være gravid, det er en politisk en.

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det dreier seg faktisk litt om tillit til en partner slik en ikke trenger være paranoid hele tiden.

Hun vil ha tillit av han og han av henne. Men her legges det opp til mistro og at alle prøver lure en slik en trenger ta forehåndsregler for alt. Tenk om atte tilfelle..........

For en trist og kald verden skapt av kvinner som egentlig skulle varme den.

Det handler om å ta ansvar.

Hvorfor er prevensjon kvinners ansvar? Hvorfor ikke være helt sikker?

Om du sørger for å alltid bruke kondom, også om du er sikker på at hun bruker prevensjon, så er du helt sikker på at du ikke blir presset med på et svangerskap du ikke vil delta i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da virker det nesten som at man må ta konsekvensen og få barnet. Det kan hende at mor som ønsket abort senere kan se på barnet som sitt eget, og kanskje til og med bli glad for at hun ikke tok abort? Alle vet jo at det er flere mødre som angrer på aborter enn på fødsler vel? Dette her sier jo nesten seg selv så jeg forstår ikke hvorfor jeg må si helt innlysende ting?

Det sier seg vel egentlig ikke selv at man mener at noen som ikke ønsker barn skal bære det frem uansett omstendighet så lenge den andre forelderen ønsker det, nei. Dette blir jo bare å gjøre problemet omvendt, det skaper ikke likestilling og rettferdighet i forholdet, men gir foreldreren som ønsker barnet all myndighet over den andre parten. Å be noen gå rundt å bære på et barn i ni måneder uten at hun ønsker det kan umulig være en trygg løsning for hverken barn eller mor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om å ta ansvar.

Hvorfor er prevensjon kvinners ansvar? Hvorfor ikke være helt sikker?

Om du sørger for å alltid bruke kondom, også om du er sikker på at hun bruker prevensjon, så er du helt sikker på at du ikke blir presset med på et svangerskap du ikke vil delta i.

hvis du har nøtteallergi, er det alle andres ansvar å holde nøtter unna deg eller må du ta ansvaret selv?

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du har nøtteallergi, er det alle andres ansvar å holde nøtter unna deg eller må du ta ansvaret selv?

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Hva er likheten mellom allergi og graviditet?ndenne sammenligningen skjønte jeg ikke :vetikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er likheten mellom allergi og graviditet?ndenne sammenligningen skjønte jeg ikke :vetikke:

at man må ta ansvar for sin egen kropp/dysfunksjoner.

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja? Og??

teskje?? hvis du kan bli gravider det ditt ansvar. ikke hans.

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

teskje?? hvis du kan bli gravider det ditt ansvar.

Er du helt dust?

Hva handler denne tråden om?

Endret av Suzy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, har du noen gang hørt om en kontrakt som bare er underskrevet av en part? Ikke det, nei. Det finnes ikke. En kontrakt fordrer at det finnes to parter som er blitt enig om noe, og det er ikke tilfelle her.

Likestilling betyr ikke det samme som at alt er likt, vi kan ikke overse biologiske forskjeller.

Anonym poster: 25a759da5de1d7bc19ceaca5d1779146

Da skulle det vært en nemd, slik at ikke alle menn bare kunne fraskrive seg ett ansvar. Likestilling hadde vært at kvinner kunne tatt abort, menn fraskrive seg farskap. DET er likestilling til tross for biologiske forskjeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du misforstått igjen? Jeg sier at vi skal ha like rettigheter, - det er det motsatte at overgrep. Både mann og kone sammen søker om en abort dersom de er enige i det. Hva er det som gjør det så fælt at man er to om vanskelige spørsmål? Hvorfor håne menns rettigheter?

Jeg er enig med deg om at slik systemet slik det nå er ikke er rettferdig. At både mann og kvinne skal bestemme må søke abort sammen er på en måte en veldig god ting, men på en annen side blir det feil å tvinge henne til å føde. Det er en meget større påkjenning å gå gravid i 9 mnd enn å bestemme seg for at en ikke vil ta abort, som da mannen sin jobb i dette tilfellet er. (Mannen vil beholde, kvinnen vil ta abort)

Et annet scenario. Nå er det mannen som vil at kvinnen skal ta abort, men kvinnens instinkter for barnet har dukket opp sammen med graviditeten, og en abort står henne sterkt i mot. Hva vil skje nå? Mannen sin stemme står sterkest og kvinnen blir tvunget til å ta abort? Vel det er jo urettferdig for kvinnen, hun blir tvunget til å ta en abort i hennes kropp. Kvinnen sin stemme står sterkest? Urettferdig sier du, hvorfor skal kvinnen ha større rettigheter enn mannen, er vi ikke likestilt? Da burde vel mannen slippe å betale penger til kvinnen som føder hans barn mot hans vilje? Hvorfor skal jeg(mannen) lide fordi kvinnen ville ha barn? Det handler ikke lenger om deg eller kvinnen, det handler om barnet. Skal altså barnet lide siden en kvinne ikke klarte å ta abort og mannen forsvant?

Så klart det er urettferdig at mannen ikke har noe han skulle ha sagt, men det betyr ikke mer eller mindre at han skal glemme alt ansvar for barnet?

Når det er sagt er jeg ikke i mot abort, jeg ville aldri ha fått barn før både jeg og mannen var enige om det og satt oss godt inn i det. Om jeg mot all formodning skulle bli gravid før dette hadde jeg tatt abort.

Anonym poster: e84cb2819a074c1e69b7cd248a756b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Starlit

Ja det kan jeg gjøre. Det vil selvfølgelig være detaljer som kan være forskjellig i detaljer.

I hovedsak mener jeg:

Kvinnen selv bestemme om hun bli mor, samtidig som far kan bestemme om han vil bli far.

En løsning kan være at far ikke blir oppgitt slik som i dag når mor ikke vil

Vil kvinnen oppgi far blir denne holdt "lukket" og først når barnet er 18 år og om da barnet vil vite far skal det selvfølgelig opplyses til denne personen.

Dette med at far blir ført opp "lukket" har med FNs-Barnekonvensjon å gjøre. Der plikter de tilknyttede stater at barnet skal ha muligheter til å finne sine foreldre. Men det sies ikke noen om når.

Som mann er dette jeg tror en vil kunne leve med selv om det ikke er ideelt. Det er i ihvertfall mye bedre enn i dag.

Dagens ordning er som sagt helt horribel når det gjelder dette teamet.

Hvorfor brukte du ikke kondom, smarten ?

Fint at dere menn hjelper single og enslige kvinner, (som har gitt opp håpet med å finne den perfekte mann) med å få barn :) :)

Da slipper man unna den digre feite regningen i Danmark ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis menn skal bestemme at kvinner skal ta abort etter og ha hatt nytelsessex uten å ta ansvar selv, må menn forplikte seg til kjemisk kasterering slik at de ikke gjør dette igjen. Hvertfall for en periode.

I prisippet.

Endret av Kontormus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du bestemmer over egen kropp hvorfor blir du gravid da? Er ikke det at du blir gravid ett bevis for at du ikke er så bestemmende over egen kropp som du kanskje tror?

Ts og andre menn i samme situasjon er jo heller ikke så "bestemmende" over egen kropp da, siden sæden hans var ulydig nok til å gjøre en kvinne gravid.

Bør da både kvinner og menn blir totalt rettsløse siden kroppene våre kjører sitt eget løp?

Da virker det nesten som at man må ta konsekvensen og få barnet. Det kan hende at mor som ønsket abort senere kan se på barnet som sitt eget, og kanskje til og med bli glad for at hun ikke tok abort? Alle vet jo at det er flere mødre som angrer på aborter enn på fødsler vel? Dette her sier jo nesten seg selv så jeg forstår ikke hvorfor jeg må si helt innlysende ting?

Det samme kan også skje med ts og andre menn, smågutter vordende fedre i samme situasjon.

Bruk kondom!

Anonym poster: 4a2d9c5760b4831e6d0fabe3be3d9498

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...