Gå til innhold

Blitt lurt


Gjest Uønsket far.

Anbefalte innlegg

Jeg vil komme med et eksempel fra virkeligheten, og høre hva du mener om dette.

Jeg kjenner mannen som beskrives i eksempelet.

En mann får vite at hans ONS med en kvinne har fått konsekvenser, og han sier at han ikke vil ha noe med barnet å gjøre.

Kvinnene aksepterer hans avgjørelse, og bærer fram barnet for å oppfostre det alene.

Mannen lever godt med sin avgjørelse en tid, men så skjer det noe som gjør at han ombestemmer seg, han vil ha foreldrerett og samvær, og han trekker barnets mor til retten for å få det.

Så skjer det noe igjen, og mannen kutter ut kontakten med sitt førstefødte barn, han vil ikke ha noe mer med barnet å gjøre.

I dette eksempelet fikk far fraskrevet seg barnet, og hadde ingen forpliktelser i den forbindelse.

Han ombestemte seg, og fikk det igjen som han ville, ved at han fikk foreldrerett og samvær.

Dette gikk over en tid, før han ombestemte seg igjen, og taperen er barnet som nå savner sin far, og som, til tross for alle andres forklaringer og unnskyldninger, vet at far ikke ønsker å ha ham i livet sitt.

Hva synes du om dette?

Er det riktig at far som fraskriver seg ansvaret skal ha ubegrenset "angrerett" på sin avgjørelse?

Anonym poster: 1383974c2cab1e44cdb1370dea85f488

Kansje den dama skulle skjønt det da at når hun setter et barn til verden som faren ikke vil ha lager hun den konsekvensen for det?

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enda et nek som overser alt av fakta og logikk her ja. At menn ikke bir gravide er jo faktisk grunnen til at de ikke skal ha noe ansvar. Det er ikke av dem det kommer u en celleklump de må ta vare på heller. Så hvorfor i all verden ska de betale for noe de ikke vi ha? Det går ikke ann å ta abort i naturen vet du. Hadde du levd for litt siden kunne du ikke arrogant ha hevdet at menn må bøye seg for deg fordi du er gravid. Da måtte du faktisk vært snill, hyggelig og forståelsesfull for å få han til og gidde å ha noe med det barnet du bruker som våpen for å få tak i pengene hans. For som sagt, det er du som blir gravid derfor er det ditt ansvar, mens han er heldig nok til å kunne gå sin vei. Så har dere dessverre fått dere en alfahan gjennom staten som er en bølle mot andre menn og tvinger dem til å please kvinnene i harmet hans men det gjør ikke loven noe mer rett. Bare fordi dere har en pappa som sier at du får gjøre bestemme som du vil over menn og hvis de yter motstnd kommer han med balltre. Dagens lovgiving er ren og kjær kvinnelig hypergami og dere tar den til dere som de sjimpansene i haremet dere oppførere dere som. Lovlig prostitusjon å kreve å få betalt for sexen som har lønnet seg for henne. Du kan sitte her og smile og godte deg over hvor "rett" du har i lovens øyne, men det gjør deg ikke noe mer rettferdig eller respektert enn den sjimpanseprostituerte som ligger med alfachimpen for å få han til å få andre chimannse hanner til å gi henne det hun vil ha som den parasitten hun er.

Litt symbolikk for å demonstrere hva det du sier innebærer. Og det er sønnene deres som blir lidende for dette. Dere avler fram nye arbeidere og tjenere for kvinner som alfahannen (staten) bruker i sin feministvridde venstre politikk for å gjøre det enket å være kvinne og adlydende å være mann. Gi sønnene deres retten og verdigheten tilbake om dere er enige i at menn er menneser også.

Du virker helt ellevill, skal jeg være ærlig... Menn har retten til å ta ansvar for seg selv ved å tre på seg en gummi før han stuper i seng. Han har også friheten til å være tydelig på at han ikke vil ha barn, og til og med retten til å avstå fra å ha samleie om han er rett for å blir pådyttet et barn.

Slutt å syt og ta ansvar for din kropp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker helt ellevill, skal jeg være ærlig... Menn har retten til å ta ansvar for seg selv ved å tre på seg en gummi før han stuper i seng. Han har også friheten til å være tydelig på at han ikke vil ha barn, og til og med retten til å avstå fra å ha samleie om han er rett for å blir pådyttet et barn.

Slutt å syt og ta ansvar for din kropp.

Jeg tar mitt ansvar. Ta ditt! Det er du som kan bli gravid, så det er du som har konsekvensene her. Skam deg for den undertrykingen du legger opp til!

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar mitt ansvar. Ta ditt! Det er du som kan bli gravid, så det er du som har konsekvensene her. Skam deg for den undertrykingen du legger opp til

:ler:

Jeg gjentar - du er helt vill.

Jeg tar mitt ansvar, men da må du også ta ditt og slutte å syte. Undertrykking? Så det er ikke undertrykking å tvinge kvinner til å sitte igjen med oppdragelse, økonomisk ansvar osv alene fordi du vil være fri til å vifte med kuken når og hvor du vil?

Og ærlig banan: Sitat deg:"Dere avler fram nye arbeidere og tjenere for kvinner som alfahannen (staten) bruker i sin feministvridde venstre politikk for å gjøre det enket å være kvinne og adlydende å være mann. Gi sønnene deres retten og verdigheten tilbake om dere er enige i at menn er menneser også." Whaaaat? Vil du ha noen innvirkning på oppdragelsen av dine sønner så må du nesten melde deg på og delta.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Jeg gjentar - du er helt vill.

Jeg tar mitt ansvar, men da må du også ta ditt og slutte å syte. Undertrykking? Så det er ikke undertrykking å tvinge kvinner til å sitte igjen med oppdragelse, økonomisk ansvar osv alene fordi du vil være fri til å vifte med kuken når og hvor du vil?

Og ærlig banan: Sitat deg:"Dere avler fram nye arbeidere og tjenere for kvinner som alfahannen (staten) bruker i sin feministvridde venstre politikk for å gjøre det enket å være kvinne og adlydende å være mann. Gi sønnene deres retten og verdigheten tilbake om dere er enige i at menn er menneser også." Whaaaat? Vil du ha noen innvirkning på oppdragelsen av dine sønner så må du nesten melde deg på og delta.

Det er det som er problemet med dere kvinner. Dere ser på barn som penger, innflytelse, makt og arbeid. Dere vil ha barn dere er missfornøyd med at er tidkrevende å fostre alene. Dere eier ikke nestekjærlighet for barnet,kun for dere selv. Menn har alltid ær forsørgeren av ungene, den rettferdige som klarer å offre seg selv for å passe på. det er han som får barnet til å le å smile, disiplinere det og lære det om livet. Moren er mer opptatt av hvordan faren passer på henne enn hvordan hun skal passe på barnet.

Derfor stikker så mange menn av, fordi vilkårene er bedritene. Kvinnen kan på lovelig vis behande han som en slave/tjenere og lage premisse for hvordan han skal delta i oppdragelsen. For å si det på en annen måte. Det var som om menn hadde alle grunnretter til å ta vare på barn og krevd at kvinnen som skal delta i barneoppdragelse mot servere han bj når han måtte øsnke for å få delta. Kvinner setter ikke bare krav og forpliktelser til hvordan han omgås barnet, men også hvordan hun blir sett oppi alt dette. Det er forkastelig.

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest denne tråden, kjenner jeg at jeg er skuffet over mannen. Jeg trodde helt ærlig talt at mannen hadde kommet lenger i 2012, men dessverre så ser det ut som at jo mer kvinner blir frigjort, jo dummere blir mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud: du hadde et valg, du valgte risikoen.

Ditt valg.

(det finnes desuten ikke hundre prosent sikker prevensjon)

Anonym poster: 21f5595a40d5030002450fc3a89caaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars stakkars den dama fordi hun har rota seg bort i deg!!!! :sjokkert:

Anonym poster: 21f5595a40d5030002450fc3a89caaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er problemet med dere kvinner. Dere ser på barn som penger, innflytelse, makt og arbeid. Dere vil ha barn dere er missfornøyd med at er tidkrevende å fostre alene. Dere eier ikke nestekjærlighet for barnet,kun for dere selv. Menn har alltid ær forsørgeren av ungene, den rettferdige som klarer å offre seg selv for å passe på. det er han som får barnet til å le å smile, disiplinere det og lære det om livet. Moren er mer opptatt av hvordan faren passer på henne enn hvordan hun skal passe på barnet.

Derfor stikker så mange menn av, fordi vilkårene er bedritene. Kvinnen kan på lovelig vis behande han som en slave/tjenere og lage premisse for hvordan han skal delta i oppdragelsen. For å si det på en annen måte. Det var som om menn hadde alle grunnretter til å ta vare på barn og krevd at kvinnen som skal delta i barneoppdragelse mot servere han bj når han måtte øsnke for å få delta. Kvinner setter ikke bare krav og forpliktelser til hvordan han omgås barnet, men også hvordan hun blir sett oppi alt dette. Det er forkastelig.

:ler:

Artig hvordan du begynner å snakke om noe helt annet hver gang jeg påpeker at du ikke vil ta ansvar for dine handlinger.

Ser på barn som penger, innflytelse og makt???? Er du helt fjern?!

Barn er utgifter, tidssluk og mulighetshemmer - har du vært alene med ansvar for unger noen gang? Du har åpenbart ikke peiling, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg spør egentlig.

Bruk prevensjon. Ta ansvar for egen kropp og egen seksualitet. Stoler du ikke på at kvinnen passer på prevensjonen, eller du ikke har egen prevensjon tilgjengelig - frastå fra å ha sex. Det står du nemlig helt fritt til å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Artig hvordan du begynner å snakke om noe helt annet hver gang jeg påpeker at du ikke vil ta ansvar for dine handlinger.

Ser på barn som penger, innflytelse og makt???? Er du helt fjern?!

Barn er utgifter, tidssluk og mulighetshemmer - har du vært alene med ansvar for unger noen gang? Du har åpenbart ikke peiling, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg spør egentlig.

Bruk prevensjon. Ta ansvar for egen kropp og egen seksualitet. Stoler du ikke på at kvinnen passer på prevensjonen, eller du ikke har egen prevensjon tilgjengelig - frastå fra å ha sex. Det står du nemlig helt fritt til å gjøre.

Der jeg ikke har noen rettigheter har jeg heller inget ansvar. er det hennes kropp og hennes valg er det også hennes ansvar. Det prinsippet kan du ikke motsi.

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg ikke har noen rettigheter har jeg heller inget ansvar. er det hennes kropp og hennes valg er det også hennes ansvar. Det prinsippet kan du ikke motsi.

Jammen du har jo rettigheter - det har jeg gjentatt gang på gang. Så lenge du ikke vil bruke dem, så kommer de deg jo ikke til gode, men det vil ikke si at andre skal ta ansvaret ditt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest denne tråden, kjenner jeg at jeg er skuffet over mannen. Jeg trodde helt ærlig talt at mannen hadde kommet lenger i 2012, men dessverre så ser det ut som at jo mer kvinner blir frigjort, jo dummere blir mannen.

Frigjort? Hva i all verden skal kvinner firgjøres fra? Alle plikter og ansvar. Du har stemmerett, du har yrkesdetagelse, du har fått det du skal ha. Selvfølgelig reagerer flere menn så lenge vi ser at vi blir stående igjen med våre blikter og byrder mens dere for de erstattet med valg og muligheter. Hvofor i helvete skal vi godta det? At menn snart er synonymt med å være en sosial underklasse. Tulling.

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen du har jo rettigheter - det har jeg gjentatt gang på gang. Så lenge du ikke vil bruke dem, så kommer de deg jo ikke til gode, men det vil ikke si at andre skal ta ansvaret ditt.

Jeg har ikke rettigheter skjønner du ditt nekt. Jeg har rettigheter til å sosialt issolere meg, det er noe annet. Kondom er ingen rett, prevensjon er felles ansvar som hun deler like mye bestemmelse over. Så igjen er alt nullet ut for meg, for hun sitter på prisippet hennes kropp, hennes valg, hans ansvar. Ganske sjukt. Og sånn kan vi ikke ha det. Nå er vi ferdigdiskutert for dette er du for umoden til å diskutere, vesla. Når du lærer deg å se på menn som mennesker og ikke ansvarsobjekter, da kan vi snakke. I mellomtiden hr du vel litt modning å gjøre. lykke til med det.

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seksualundervisningen på skolen må være ræva..

Tenker at alle gutter nå til dags tror at storken tar med ungen, så man trenger ikke å tenke på kondom..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke rettigheter skjønner du ditt nekt. Jeg har rettigheter til å sosialt issolere meg, det er noe annet. Kondom er ingen rett, prevensjon er felles ansvar som hun deler like mye bestemmelse over. Så igjen er alt nullet ut for meg, for hun sitter på prisippet hennes kropp, hennes valg, hans ansvar. Ganske sjukt. Og sånn kan vi ikke ha det. Nå er vi ferdigdiskutert for dette er du for umoden til å diskutere, vesla. Når du lærer deg å se på menn som mennesker og ikke ansvarsobjekter, da kan vi snakke. I mellomtiden hr du vel litt modning å gjøre. lykke til med det.

Vesla? Nek? :fnise:

Har du gått så tom for argumenter at du er nødt til å ty til drittslenging og oppkalling, så begynner det vel å se litt dårlig ut for deg. Tror ikke du skal rope så høyt om umodenhet. Tenker jeg har hakket mer livserfaring - og i allefall på dette området her - enn deg. Ta deg sammen.

Begge parter har ansvar for egen kropp og dermed ansvar for å bruke prevensjon. Begge parter har også rett til å avstå fra seksuell kontakt for å unngå graviditet. For meg er det ganske stor forskjell på å isolere seg sosialt og å unngå å pule uten gummi i hytt og pine. Det er ikke det for deg eller?

Skulle en graviditet oppstå (noe jeg vil se som helt usannsynlig om du bruker kondom og hun også bruker prevensjon), så kan du ganske riktig ikke avgjøre om hun skal ta abort eller ikke. Men når barnet har kommet til verden har du medbestemmelsesrett over barnet. Hun kan ikek ta barnet ut av landet uten ditt samtykke, du kan be om å få anvaret for barnet og bli alenefar, og du kan motta stønader og bidrag på lik linje med det en kvinne kan. Velger du dette vil du ha stor innflytelse på barnet og få oppdra denne fiktive sønnen din til å bli like bitter og sint som deg - om det er det du vil.

Du vil selvsagt også motta kontantstøtte og barnetrygd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seksualundervisningen på skolen må være ræva..

Tenker at alle gutter nå til dags tror at storken tar med ungen, så man trenger ikke å tenke på kondom..

vi vet at deet kan bli bli barn av sex men vi driter i det for familieordninger ser på menn som pengemasiner og kvinnfolk som naturlige verdige omsorgspersoner. når vi da ikke har noe værn er det ingen grunn til å ha sympati med mødre og barn av mødre som utnytter dette korrupte skittende systemet. ingen kvinne ville funnet seg i dette om det var dem det gikk utover.

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lurer på hvordan dere mener man skulle tvangsarbortert fostere? Altså, om en mann hadde smellt ei kvinne på tjukka og ikke ville bli far, skulle man da tvangsinnlagt henne for å ta abort? Hvordan tror dere egentlig det hadde opplevdes? Det finnes drøssevis med jenter/kvinner som har tatt abort og angret seg etterpå og slitt med det i flere år, selv om de valgte det selv. Hvordan tror dere tvangsabort hadde blitt da i forhold? Ser for meg et liv med post - traumatisk stresslidelse og andre psykiske lidelser.

Jeg gleder meg til den dagen det kommer p-piller for menn, så får vi se om disse trådene avtar.. DET blir spennendes det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla? Nek? :fnise:

Har du gått så tom for argumenter at du er nødt til å ty til drittslenging og oppkalling, så begynner det vel å se litt dårlig ut for deg. Tror ikke du skal rope så høyt om umodenhet. Tenker jeg har hakket mer livserfaring - og i allefall på dette området her - enn deg. Ta deg sammen.

Begge parter har ansvar for egen kropp og dermed ansvar for å bruke prevensjon. Begge parter har også rett til å avstå fra seksuell kontakt for å unngå graviditet. For meg er det ganske stor forskjell på å isolere seg sosialt og å unngå å pule uten gummi i hytt og pine. Det er ikke det for deg eller?

Skulle en graviditet oppstå (noe jeg vil se som helt usannsynlig om du bruker kondom og hun også bruker prevensjon), så kan du ganske riktig ikke avgjøre om hun skal ta abort eller ikke. Men når barnet har kommet til verden har du medbestemmelsesrett over barnet. Hun kan ikek ta barnet ut av landet uten ditt samtykke, du kan be om å få anvaret for barnet og bli alenefar, og du kan motta stønader og bidrag på lik linje med det en kvinne kan. Velger du dette vil du ha stor innflytelse på barnet og få oppdra denne fiktive sønnen din til å bli like bitter og sint som deg - om det er det du vil.

Du vil selvsagt også motta kontantstøtte og barnetrygd.

Oj så sinnsykt herlig for barnet da!! At pappa også kan bruke det som et middel til krig mot morra. Så bra altså! Så herlig! Nå blir jeg glad. Det er akkurat dette som provoserer meg så inni granskauen med det hele. Du blir i det fleste øyne sett på som en god snill mor og omsorgsperson, men her viser du tydlig at du gir f i barnet og at dette handler om familielykke for den mest verdige omsorgspersonen, og barnet blir frarøvet det essensielle, to forledre som ville ha deet sammen fordi de fungerer sammen. som jeg sier, det er menn, og kun menn som bryr seg om barnet oppi det her. dere kvinner bryr dere kun om penger, politikk, infflytelse, arbeidsfordeling og alt som kommer med det.

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje den dama skulle skjønt det da at når hun setter et barn til verden som faren ikke vil ha lager hun den konsekvensen for det?

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Så det er dama sin skyld at mannen ombestemte seg med tanke på at han ikke ville ha noe med barnet å gjøre?

Det er dama sin skyld at han dro henne til retten for å "kreve sin rett"?

Det er dama sin skyld at han igjen ombestemte seg?

Som sagt kjenner jeg denne mannen godt, og uten at jeg kjenner henne, har jeg inntrykk av at hun må ha en engels tålmodighet slik denne mannen holder på.

Anonym poster: 1383974c2cab1e44cdb1370dea85f488

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj så sinnsykt herlig for barnet da!! At pappa også kan bruke det som et middel til krig mot morra. Så bra altså! Så herlig! Nå blir jeg glad. Det er akkurat dette som provoserer meg så inni granskauen med det hele. Du blir i det fleste øyne sett på som en god snill mor og omsorgsperson, men her viser du tydlig at du gir f i barnet og at dette handler om familielykke for den mest verdige omsorgspersonen, og barnet blir frarøvet det essensielle, to forledre som ville ha deet sammen fordi de fungerer sammen. som jeg sier, det er menn, og kun menn som bryr seg om barnet oppi det her. dere kvinner bryr dere kun om penger, politikk, infflytelse, arbeidsfordeling og alt som kommer med det.

Så oppdragelse betyr å krige med den andre foreldren? Lurer på om du må ta deg en tur ut på gata og snakke litt med noen fedre og mødre... Det er ikke det det går ut på.

Du sier du ikke har rettigheter - jeg sier du har det og da hevder du at jeg ikke tenker på ungen. Mener du at menn ikke klarer å ta seg av barn alene? Det syns jeg er veldig snevert av deg, faktisk. Menn er utmerkede omsorgspersoner og fint i stand til å ta seg av sitt eget barn.

Resten av vrøvlet ditt begynner det å bli litt vanskelig å kommentere. Men jeg kan jo for ordens skyld gjenta at du kan unngå å bli far om du bare trere gummi på snoppen før du ligger rundt - eventuelt kan du bli sammen med en du passer sammen med og ønske barn med henne (så oppnår du vel det du etterlyser...?).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...