Gjest Vampen Skrevet 3. oktober 2012 #121 Skrevet 3. oktober 2012 Synes det er kjempegøy når jeg drar på fest hos fremmede og noen snakker til meg jeg. Istedet for å overse de andre, sette meg i et hjørne og taste på mobilen mens jeg klager på at de andre er ekskluderende. Mitt forslag er igjen at de som ikke liker at folk som er mest aktiv får en hyggelig tone kan starte en tråd med andre regler. Dessverre tror jeg den vil dø ut som følge av innaktivitet eller ende opp med langt flere brukere. Håper jeg tar feil. Om den sosiale tonen skal forbys og man skal håndheve et slikt regime tror jeg mange vil slutte å benytte den. Lurer forresten hva disse ABene legger i "klikker" siden to personer som bedriver akkurat samme type aktivitet der inne kan få helt motsatt stempel tydeligvis. Hva godt kommer utav å nekte andre å ha det trivelig bare fordi man selv ikke har det. Hvor mange millioner tråder finner man ikke på dette forumet? Nå må du slutte å overdrive. Hele dra på fest hos fremmede- sammenligningen understreker egentlig poenget til de som kritiserer. Tråden er ikke deres fest. Det er ikke opp til dere å inkludere andre. Jeg tipper at folk klarer å finne veien inn selv, om de ikke føler at de må spa seg gjennom x antall sider med internt snakk og privatfest. Det er ingen som nekter dere ha det hyggelig. Det er ingen som nekter dere å ha en god tone. Den ingen som skal forby en sosial tone. Men det er flere som ber dere ta hensyn, i den grad at dere flytter en del av sosialiseringen over til steder som er bedre egnet til det. For eksempel pm eller egne skravletråder. Hva er problemet? 11
Guybrush Skrevet 3. oktober 2012 #122 Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Når det gjelder Spør en bruker 2.0.-tråden: Ifølge Drue som fjaser masse selv med oss var poenget at alle måtte stille spørsmål videre, og til noen andre minst. Den forrige tråden ble nemlig kun samtaler mellom folk uten et eneste spørsmål, alternativt kun frem og tilbake. Spør en bruker tråden har en rød tråd. De der dagbøkene og "si noe uviktig" trådene er totalt uinteressante for meg iallefall. Som en gigantisk mengde enveis twittermeldinger. Og vampen. Bare fordi et lite mindretall er missfornøyd betyr det ikke at man skal straffe alle de andre. Eller? Endret 4. oktober 2012 av Niennas
Gjest Vampen Skrevet 3. oktober 2012 #123 Skrevet 3. oktober 2012 Ifølge Drue som fjaser masse selv med oss var poenget at alle måtte stille spørsmål videre, og til noen andre minst. Den forrige tråden ble nemlig kun samtaler mellom folk uten et eneste spørsmål, alternativt kun frem og tilbake. Spør en bruker tråden har en rød tråd. De der dagbøkene og "si noe uviktig" trådene er totalt uinteressante for meg iallefall. Som en gigantisk mengde enveis twittermeldinger. Og vampen. Bare fordi et lite mindretall er missfornøyd betyr det ikke at man skal straffe alle de andre. Eller? Jeg tror ikke det er et lite mindretall som er misfornøyd Guybrush, jeg tror dere er et lite mindretall som er fornøyd og ikke ser poeng i å ta hensyn til resten. 13
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 3. oktober 2012 #124 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg bare skjønner ikke hvorfor tråder med spesifikke formål må brukes til fjasing, når man kan opprette 1000 andre tråder hvor man kan fjase og tulle så mye man orker. 9
Guybrush Skrevet 3. oktober 2012 #125 Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Jeg tror ikke det er et lite mindretall som er misfornøyd Guybrush, jeg tror dere er et lite mindretall som er fornøyd og ikke ser poeng i å ta hensyn til resten. Basert på at alle innlegg er skrevet av noen ytterst få og de fleste er anonyme er det vel umulig å vite sikkert. Skulle være en enkel sak å etablere en egen tråd da isåfall? Om man er flere enn de rundt 50-60 mest aktive på den eksisterende tråden mener jeg. Teller man over de som har selv fjaset og hatt sosial tone der inne fra starten og ut er vi vel oppe i et par hundre . Vi får være enige om å være uenige. Endret 3. oktober 2012 av Guybrush
Guybrush Skrevet 3. oktober 2012 #126 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg bare skjønner ikke hvorfor tråder med spesifikke formål må brukes til fjasing, når man kan opprette 1000 andre tråder hvor man kan fjase og tulle så mye man orker. Kan ikke Drue få lov å sette standarden på den tråden han etablerte selv da? Jeg anntar at når trådstarter selv pleier kontakt med brukerne, har en omgjengelig tone, stiller den type spørsmål som noen få her kritiserer osv må det være legitimt å si at formålet er oppfylt. Siden mange brukere liker tråden som den er og ikke bruker "alle de andre" så skyldes det at disse ikke passr dem. Det er med andre ord ikke et behov om å bare slenge ut hva som helst som er ønsket. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2012 #127 Skrevet 3. oktober 2012 Basert på at alle innlegg er skrevet av noen ytterst få og de fleste er anonyme er det vel umulig å vite sikkert. Skulle være en enkel sak å etablere en egen tråd da isåfall? Om man er flere enn de rundt 50-60 mest aktive på den eksisterende tråden mener jeg. Teller man over de som har selv fjaset og hatt sosial tone der inne fra starten og ut er vi vel oppe i et par hundre . Vi får være enige om å være uenige. Les denne tråden og legg merke til hvilke innlegg som plusses hvis du virkelig tror at dere er i flertall Guybrush. Anonym poster: 08d3c671f4bbe3dd9d04a77917d2f607 10
Gjest Vampen Skrevet 3. oktober 2012 #128 Skrevet 3. oktober 2012 Basert på at alle innlegg er skrevet av noen ytterst få og de fleste er anonyme er det vel umulig å unngå. Skulle være en enkel sak å etablere en egen tråd da isåfall? Om man er flere enn de rundt 50-60 mest aktive på den eksisterende tråden mener jeg. Teller man over de som har selv fjaset og hatt sosial tone der inne fra starten og ut er vi vel oppe i et par hundre . Vi får være enige om å være uenige. Og jeg tipper at om vi begynner å telle hvem som dominerer det aller meste av tråden, så sitter vi igjen med en liten håndfull. Det er flere av oss som har vært innom i ny og ne, som også har gitt ganske tydelig beskjed om at vi har gitt opp hele tråden og egentlig synes utviklingen er ganske kjip. Jeg sutrer ikke fordi jeg er sjalu eller ikke får oppmerksomhet. Både du og jeg vet at jeg har fått min del av spørsmål, og har ikke følt meg ekskludert. Men jeg har allikevel avskrevet tråden i det store og hele, fordi hele poenget med den forsvinner når det postes så mye fjas og prat, at det er umulig å henge med på både spørsmål og svar. For nei, jeg orker ikke å bla meg gjennom 20 sider med PRAT for å finne et svar, eller sjekke etter spørsmål. Jeg tror opprinnelig ikke Spør en bruker ar ment å være en skravletråd, noe en AB lenger opp her vel bekrefter. Og vi får være enig i å være uenig? Det er kode for sorry, jeg gidder ikke å ta til meg et snev av kritikk? 14
Gjest Vampen Skrevet 3. oktober 2012 #129 Skrevet 3. oktober 2012 Kan ikke Drue få lov å sette standarden på den tråden han etablerte selv da? Jeg anntar at når trådstarter selv pleier kontakt med brukerne, har en omgjengelig tone, stiller den type spørsmål som noen få her kritiserer osv må det være legitimt å si at formålet er oppfylt. Siden mange brukere liker tråden som den er og ikke bruker "alle de andre" så skyldes det at disse ikke passr dem. Det er med andre ord ikke et behov om å bare slenge ut hva som helst som er ønsket. Og Drues tråd var en kopi av en annen tråd, som skulle få strengere regler for å unngå at det samme skjedde i denne tråden, som i den forrige. Det har det gjort. Selv om man slenger på et spørsmål om man foretrekker pepsi eller cola på slutten. 8
Gjest Vampen Skrevet 3. oktober 2012 #130 Skrevet 3. oktober 2012 Den siste setningen burde du ha spart deg for, ettersom det bare bidrar til å fyre opp under diskusjonen og da på en negativ måte. Det er jeg som er AB#123, som kom med forslag om at dere heller burde komme med løsninger i istedenfor å diskutere frem og tilbake uten å komme noe vei - er det interesse for at flere skal få "innpass" i en spør en bruker-tråd uten å føle seg som en partybremser, så da foreslår jeg, igjen, at man prøver å komme med løsningsforslag. Jeg kom med et forslag. Flere forslag? Anonym poster: 68af387a4c3381e1706ee144f613b6c1 Jeg har kommet med forslag om å opprette flere egne pratetråder. Da kan man dyrke den sosiale tonen, uten å ødelegge tråder som egentlig er ment som noe annet. 5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2012 #131 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg har kommet med forslag om å opprette flere egne pratetråder. Da kan man dyrke den sosiale tonen, uten å ødelegge tråder som egentlig er ment som noe annet. OK, har ikke fulgt så nøye med, så det tar jeg på min kappe. --------------------* 1. Man kan lage seg en chatte-versjon av spør en bruker, der reglene er langt mer slakkere. 2. Man lager seg en ny spør en bruker-tråd, versjon 3, og har som regel at spørsmålene skal være av en bestemt art (altså å styre unna spørsmål som "liker du brunost", eller å spørre kun for å spørre etc), inkluderer flere brukere og på den måten får en mer konsentrert tråd. Voliá! Alle er glade og fornøyde? Eller? Anonym poster: 68af387a4c3381e1706ee144f613b6c1 1
Guybrush Skrevet 3. oktober 2012 #132 Skrevet 3. oktober 2012 Etter å ha skumma gjennom en drøss sider på den første og den nåvørende aktive "spør en bruker" tråden har jeg sett følgende: - tråd 1 skled ut helt fra første sekund. Ingen stilte spørsmål og det hele utartet seg som de "si noe uinteressant" trådene eller hva de nå heter. - tråd 2 ble lagd som det står i første innlegg med egne regler slik at man fikk begrenset følelsen av ren "chattetråd". Måten det skulle gjøres på var at alle måtte stille minst 1 spørsmål til en 3 bruker samt at disse skulle skrives på en måte slik at ethvert innlegg skiller mellom svar og mer utenomprat og selve spørsmålene man stilte til andre - Med svært få unntak er reglene oppfylt. Kjapp gjennomgang viser vel at kanskje 1-2 % av innleggene ikke inneholder spørsmål til en 3. person - i begynnelsen forsøker endel å skrive spørsmål til personer som ikke har skrevet noe i tråden fra før av. Disse blir svært sjeldent besvart. Etterhvert begynner folk å holde seg til dem de får svar av. Noen personer forsvinner faktisk fordi de stiller kun spørsmål til andre brukere som ikke er der inne og leser, og får derfor ikke svar - for en utenforstående vil de fleste innlegg helt fra starten (svar med innbakte innspill og egne kommentarer/tillegg) kunne leses som om brukerne "kjenner" hverandre til en viss grad fra tidligere. Det spøkes, brukes humor og man skriver i en veldig "muntlig" sjargong - typen spørsmål som stilles synes ikke å ha forandret seg stort fra juni og til nå i oktober. Det er alt fra små "stikk" som sendes til andre medlemmer pga uenigheter i debatter eksempelvis, til mer småting som "hvilken tannkrem bruker du". - de mest aktive brukerne er mest flinke til å stille spørsmål til flere andre. Nye brukere og brukere som dukker opp i en kort periode skriver gjerne kun ett spørsmål til en person. - alle brukere ser ut til å oppleve i perioder, spesielt i begynnelsen om de stiller få spørsmål til få brukere å måtte selv ta opp tråden igjen etterhvert. Det ser ut til å være en korrelasjon mellom det å fortsette å spørre selv om man ikke blir spurt selv - og det å ende opp som en av de mest aktive - I begynnelsen lå antallet innlegg per dag på ca 60, altså 3 sider. De siste ukene har det ligget på ca 40, altså 2 sider. - antallet brukere per dag som deltar iløpet av en uke de siste ukene synes å være større enn i oppstarten samt i midtperioden. Antallet personer som deltar i tråden har altså økt. - det er langt større prosentandel av de som blir spurt uten å ha deltatt tidligere i tråden som velger å ikke stille spørsmål videre enn blant de som har skrevet tidligere. - det mest gjentagende spørsmålet synes å være "hva ser du etter i en gutt/jente" - etterhvert ser faste brukere ut til å begynne å stille spørsmål til personer de ser er inne og leser i tråden (basert på uttalelser og kommentarer) - Etter å ha sett over over 100 sider har jeg til gode å finne en eneste person som har forsøkt å delta men som har blitt oversett. 2
Guybrush Skrevet 3. oktober 2012 #133 Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Les denne tråden og legg merke til hvilke innlegg som plusses hvis du virkelig tror at dere er i flertall Guybrush. Anonym poster: 08d3c671f4bbe3dd9d04a77917d2f607 Jeg visste ikke at man definerer hva som er korrekt basert på plusser på KG? Endret 4. oktober 2012 av Niennas 1
Gjest Raindrops Skrevet 3. oktober 2012 #134 Skrevet 3. oktober 2012 (endret) 2. Man lager seg en ny spør en bruker-tråd, versjon 3, og har som regel at spørsmålene skal være av en bestemt art (altså å styre unna spørsmål som "liker du brunost", eller å spørre kun for å spørre etc), inkluderer flere brukere og på den måten får en mer konsentrert tråd. Anonym poster: 68af387a4c3381e1706ee144f613b6c1 Jeg tror egentlig dette vil være den beste løsningen. Problemet er jo bare at jeg er redd den vil ende opp på nøyaktig samme måte. Jeg visste ikke at man definerer hva som er korrekt basert på plusser på KG? Ikke hva som er korrekt, men at det er mer enn én person som har samme oppfattning er jo tydelig. Første innlegget i denne tråden har forøvrig fått 25 plusser. I mange tilfeller tror jeg ikke nødvendigvis det er det at de som deltar ikke inkluderer andre hvis de stikker hodet frem, men at noen kan ha vanskeligheter med å stikke hodet frem når tonen er slik som den er. Det er kanskje ikke så lett å se når man selv sitter midt oppi det. Jeg synes som sagt at det er dumt å alltid skylde på klikkene når man ikke er med i en tråd, men i noen tilfeller så ser jeg hva de mener. Endret 4. oktober 2012 av Niennas 2
Guybrush Skrevet 3. oktober 2012 #135 Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Og jeg tipper at om vi begynner å telle hvem som dominerer det aller meste av tråden, så sitter vi igjen med en liten håndfull. Det er flere av oss som har vært innom i ny og ne, som også har gitt ganske tydelig beskjed om at vi har gitt opp hele tråden og egentlig synes utviklingen er ganske kjip. Jeg sutrer ikke fordi jeg er sjalu eller ikke får oppmerksomhet. Både du og jeg vet at jeg har fått min del av spørsmål, og har ikke følt meg ekskludert. Men jeg har allikevel avskrevet tråden i det store og hele, fordi hele poenget med den forsvinner når det postes så mye fjas og prat, at det er umulig å henge med på både spørsmål og svar. For nei, jeg orker ikke å bla meg gjennom 20 sider med PRAT for å finne et svar, eller sjekke etter spørsmål. Jeg tror opprinnelig ikke Spør en bruker ar ment å være en skravletråd, noe en AB lenger opp her vel bekrefter. Og vi får være enig i å være uenig? Det er kode for sorry, jeg gidder ikke å ta til meg et snev av kritikk? Nei det betyr at jeg føler at man uansett stanger hodet i veggen fordi to parter er fundamentalt uenige om både hva som er utgangspunktet og status idag. Du mener at et stort flertall blir ekskludert, jeg mener at dette ikke stemmer (basert på at de som spør faktisk blir spurt selv) Du mener at løsningen er å kaste ut den type kommunikasjon som har foregått på tråden helt fra i juni da den startet og heller la andre ta over tråden - jeg mener at disse som ikke liker innholdet heller kan starte en egen så kan alle være lykkelig og fornøyde. Du virker å mene at tråden har endret seg fundamentalt etterhvert- jeg er uenig siden det er svært lite (2 %) som ikke oppfyller trådens formålsparagraf som satt av Drue. Tråden har faktisk ikke endret seg overhodet fra start til slutt, det er akkurat den samme type prat, den samme type spørsmål og det samme antallet brukere (om ikke flere faktisk) idag som da. Jeg har aldri sagt at du Vampen sutrer, jeg har anklagd 2-3 anonyme brukere i denne tråden samt Envy for å sutre basert på ordlyden og deres personangrep mot blant annet Norah. Om du missliker noe og føler du ikke er en del av noe uten å en gang forsøke, for så å skrive masse personangrep mot de man føler er en del av det man ikke liker. Vel da sutrer man. Jeg har forstått at endel brukere, deg selv inkludert har oversett en god del spørsmål, blant annet fra meg også helt siden midten av juli da jeg lagde meg bruker her. Jeg blir ikke fornærma, vonbråten og kaller deg "klikk" av den grunn. Jeg regnet kun med at du hadde andre ting å foreta deg og prioriterte dette. Jeg sliter også stort med å respektere meninger som går på at andre må endre oppførsel fordi DEM ønsker det. Tråden vi diskuterer har et innhold og lever idag pga og ikke til tross for det som det her klages på. I de periodene hvor det har vært lite småprat i svarene og de mest aktive har vært borte ser man jo at tråden nesten dør ut helt. Se på trådene som cafeer, utesteder og restauranter. Noen er bekmørke og spiller masse fuzzgitar og har et klientell i skinnjakker og langt hår. Et annet sted kan ha masse barnevogner utenfor og høy puppeføring fra nybakte mødre. osv. Skulle disse stedene bli pålagt å ha kritthvite vegger, og lite personlig preg fordi det kan virke ekskluderende på andre? Om jeg ikke liker meg der drar jeg et annet sted. Spiller de noe jeg føler er forferdelig musikk spiller det ingen rolle om folka er kjempetrivelige - da får jeg et dårlig inntrykk uanestt. Men da går jeg et annet sted, jeg setter meg ikke utenfor og lage minidemonstrasjon mens jeg skjeller ut de som sitter inne. Ellers interessant også at den eneste som selv har forsøkt å bli inkludert de siste ukene selv skriver her i tråden at han ikke kjenner igjen problemstilingen overhodet. Men blir totalt oversett..... Endret 4. oktober 2012 av Niennas
Guybrush Skrevet 3. oktober 2012 #136 Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Raindrops: jeg tror nok at dette i stor grad skyldes at denne tråden befinner seg innenfor Kvinneguiden Forum → Samfunn og verden → Generell debatt Her har jeg observert mye hat, dårlig stemning, rasisme, skittkasting osv i langt større grad enn i resten av forumet. Jeg tror også at den generelle sosiale bruker som "kosemoser" på spør en bruker ikke frekventerer denne delen av forumet. Jeg har iallefall ikke sett så mange av de aktivt her. Endret 4. oktober 2012 av Niennas 1
Gjest Vampen Skrevet 3. oktober 2012 #137 Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Nei det betyr at jeg føler at man uansett stanger hodet i veggen fordi to parter er fundamentalt uenige om både hva som er utgangspunktet og status idag. Du mener at et stort flertall blir ekskludert, jeg mener at dette ikke stemmer (basert på at de som spør faktisk blir spurt selv) Du mener at løsningen er å kaste ut den type kommunikasjon som har foregått på tråden helt fra i juni da den startet og heller la andre ta over tråden - jeg mener at disse som ikke liker innholdet heller kan starte en egen så kan alle være lykkelig og fornøyde Du virker å mene at tråden har endret seg fundamentalt etterhvert- jeg er uenig siden det er svært lite (2 %) som ikke oppfyller trådens formålsparagraf som satt av Drue. Tråden har faktisk ikke endret seg overhodet fra start til slutt, det er akkurat den samme type prat, den samme type spørsmål og det samme antallet brukere (om ikke flere faktisk) idag som da. Jeg har aldri sagt at du Vampen sutrer, jeg har anklagd 2-3 anonyme brukere i denne tråden samt Envy for å sutre basert på ordlyden og deres personangrep mot blant annet Norah. Om du missliker noe og føler du ikke er en del av noe uten å en gang forsøke, for så å skrive masse personangrep mot de man føler er en del av det man ikke liker. Vel da sutrer man. Jeg har forstått at endel brukere, deg selv inkludert har oversett en god del spørsmål, blant annet fra meg også helt siden midten av juli da jeg lagde meg bruker her. Jeg blir ikke fornærma, vonbråten og kaller deg "klikk" av den grunn. Jeg regnet kun med at du hadde andre ting å foreta deg og prioriterte dette. Jeg sliter også stort med å respektere meninger som går på at andre må endre oppførsel fordi DEM ønsker det. Tråden vi diskuterer har et innhold og lever idag pga og ikke til tross for det som det her klages på. I de periodene hvor det har vært lite småprat i svarene og de mest aktive har vært borte ser man jo at tråden nesten dør ut helt. Se på trådene som cafeer, utesteder og restauranter. Noen er bekmørke og spiller masse fuzzgitar og har et klientell i skinnjakker og langt hår. Et annet sted kan ha masse barnevogner utenfor og høy puppeføring fra nybakte mødre. osv. Skulle disse stedene bli pålagt å ha kritthvite vegger, og lite personlig preg fordi det kan virke ekskluderende på andre? Om jeg ikke liker meg der drar jeg et annet sted. Spiller de noe jeg føler er forferdelig musikk spiller det ingen rolle om folka er kjempetrivelige - da får jeg et dårlig inntrykk uanestt. Men da går jeg et annet sted, jeg setter meg ikke utenfor og lage minidemonstrasjon mens jeg skjeller ut de som sitter inne. Ellers interessant også at den eneste som selv har forsøkt å bli inkludert de siste ukene selv skriver her i tråden at han ikke kjenner igjen problemstilingen overhodet. Men blir totalt oversett..... Jesus kristus, snakk om å ta det personlig. Raindrops sier det som har vært mitt poeng hele veien, og som flere også har pekt på. Poenget er ikke at noen bevisst ekskluderer, eller maser om å få spørsmål, men at tonen i tråden, pluss tempoet og det faktum at noen få er så dominerende, gjør det vanskelig for mange å komme inn i tråden. Jeg skal prøve å være tydelig(ere), jeg sier ikke at noen blir ekskludert, som i at noen bevisst forsøker å ekskludere dem. Noe jeg også har nevnt som en del av min personlige "klikkeerfaring". Poenget er at mange føler at tonen i tråden er ekskluderende. Og da hjelper det ikke at du mener at de tar feil, om enden på visa er at de fortsatt føler det slik, og av den grunn føler at det er vanskelig å delta i tråder. Du kan analysere tråden med prosenter og formålsparagrafer til du blir grønn, det endrer ikke andres følelse av at disse trådene er en privat fest. For min del er det egentlig ganske enkelt. Jeg ønsker at færrest mulig skal føle seg ekskludert. Når det er sånn at flere gir uttrykk for at de føler det slik, det er en del som i senere tid har påpekt at det er vanskelig å komme inn på snikk-snakk, så bør man gjøre det man kan for å endre det. Ikke blir kjempesur, ta det fryktelig personlig og gå i vranglås, før man legger all energi i å bevise at de er feil, fremfor å lytte til kritikken og se om det er noe man kan ta til seg. Og når det i tillegg er eslik at en del av de som har vært aktive i tråden, forstår kritikken, eller sier at de har fallt helt ut på grunn av de problemene som nevnes, så skjønner jeg ikkek hvorfor det skal være så himla vanskelig å forsøke å ta det til seg. Endret 4. oktober 2012 av Niennas 10
Gjest Vampen Skrevet 3. oktober 2012 #138 Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Å starte en ny tråd har allerede blitt prøvd ut. To ganger. Første gang ble trådene flettet sammen. Vet du hva som skjedde? Alle flyttet fra den ene tråden til den andre, og vips, så hadde den nye tråden blitt nøyaktig like pratete som den forrige. Jeg har ikke troen på at det funker, før folk prøver å forstå hva som oppleves som et problem. Og du beviser jo ganske godt at enkelte virkelig ikke vil skjønne det. Endret 4. oktober 2012 av Niennas 11
Gjest Raindrops Skrevet 3. oktober 2012 #139 Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Raindrops: jeg tror nok at dette i stor grad skyldes at denne tråden befinner seg innenfor Kvinneguiden Forum → Samfunn og verden → Generell debatt Her har jeg observert mye hat, dårlig stemning, rasisme, skittkasting osv i langt større grad enn i resten av forumet. Jeg tror også at den generelle sosiale bruker som "kosemoser" på spør en bruker ikke frekventerer denne delen av forumet. Jeg har iallefall ikke sett så mange av de aktivt her. Det at de såkalte kosemoserne ikke er her forandrer ikke det faktum at flere tydeligvis er enige i hovedinnlegget. Jeg synes ikke at man trenger å fullstendig forandre seg, men det skader ikke å prøve å ta litt hensyn og ta til seg den konstruktive kritikken som kommer. Jeg har tidligere sagt at de som føler at de er på utsiden selv kan prøve å delta, men de som er på "innsiden" kan også prøve å se om den tonen som de ofte tar med seg inn i tråder ikke er i overkant ekskluderende, på et forum som i utgangspunktet skal være for alle. Et kompromiss rett og slett, slik at alle kan bli litt mer happy camper her inne og vi slipper så mye sur stemning. Man kan selvsagt ikke gjøre alle fornøyde uansett, men det skader ikke å prøve å sette seg inn i hva motparten føler. Jeg er uenig i mye som har blitt sagt fra begge sider i denne debatten, og personlig gir jeg blaffen i hele snikksnakk, men under all kranglingen, usaklighetene og ting som blir satt litt på spissen så ligger det et reelt problem, og det er synd om vi bare skal overse det fordi vi trives med ting slik som de er. Endret 3. oktober 2012 av Raindrops 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2012 #140 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg tror egentlig dette vil være den beste løsningen. Problemet er jo bare at jeg er redd den vil ende opp på nøyaktig samme måte. Jeg synes begge forslagene var gode. Men du har nok rett i at en eventuell ny tråd, vil ende opp på samme måte, spesielt fordi det ser ut til at folks opplevelser av hvordan tråden har utviklet seg, ikke blir tatt på alvor. Og det synes jeg er leit, for jeg ser at flere gode brukere har falt ut fra tråden(e). Anonym poster: 68af387a4c3381e1706ee144f613b6c1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå