Gjest Maria_Marihøne Skrevet 3. oktober 2012 #81 Skrevet 3. oktober 2012 Jesus Kristus! Startet jeg dette med spørsmålet mitt i spør en bruker? Og hvordan i all verden havnet jeg på denne siden av klikkedebatten? Mitt mål med spørsmålet i den andre tråden var aldri å ta noen. Jeg er ikke stor fan av hele klikkegreia, og jeg har strengt tatt vært utskjelt sjefsklikker selv. Så jeg har full forståelse for at det kan utvikle seg både en god tone og vennskap, og at småprat er hyggelig. Når det er sagt, så er det en grunn til at jeg kom med spørsmålet. Jeg synes det er kjipt om folk føler seg ekskludert. Det synes jeg den gangen jeg satt midt i klikkestormen, og det synes jeg nå. Og det er tydelig at noen føler seg ekskludert. Og jeg kan forstå det. Jeg har ikke manglet spørsmål i spør en bruker, men jeg føler meg som sagt som en partykræsjer når jeg er innom. For det HAR blitt mye prat. Med mindre man er innom tråden ofte, så er det vanskelig å henge med. Det er gjerne 20 nye sider hver gang jeg er innom. Og det blir det til at man ikke orker å bla gjennom. Og da faller man ut. Så ja, jeg har vel også gitt opp den tråden. Jeg mener at det er mulig å både ha en god tone og ta hensyn til andre. I tillegg til pm, så er det mulig å opprette egne skravletråder. For om det er sånn at man uansett har stilt så mange spørsmål at man sliter med å finne nye, er det ikke da like greit å bare skravle i en egen skravletråd? Det er og har vært flere slike tråder. De funker. Jeg har som sagt ikke noe i mot verken en god tone eller småprat. Men jeg tror det er greit å beherske seg i tråder som kan være interessante for flere. Jeg liker i utgangspunktet konseptet med å kunne spørre brukere om ting som ikke passer i andre tråder, også i en seksuell versjon. Men jeg har ikke ork til å gifte meg med trådene. Det hadde vært greit å kunne oppsøke spørsmålsteåder når man vil det, og skravletråder når man ønsker det. Uten at en tråd blir til en salig blanding av begge deler. Jeg tror også trådene kan bli mer spennende av at flere er innom. Så om det er sånn at flere vil bidra, men synes det er vanskelig slik det er nå, så mister man vel ikke noe på å ta den mest opplagte praten andre steder? Det betyr ikke at man ikke er velkommen videre i trådene, men heller at man siler litt hva man skriver hvor. Det burde kunne gå greit. Nå baserer jeg meg først og fremst på spør en bruker. Den sexifiserte utgaven har jeg nok gitt opp litt uten å ha prøvd, fordi jeg har fryktet at det også er en tråd man må bosette seg i for å få med seg noe. Det tar jeg på min kappe. Men om flere aner tilløp til noe av det samme der, så kan jo dette være en mulighet til å legge om kursen, før det skjer? Og nei, jeg er ikke ute etter å ta noen, jeg tror ikke noe mangler et liv og jeg har ikke behov for å spekulere i ymse teorier og motiver. Mitt inntrykk er at "klikking" er et fenomen som oppstår fra tid til annen, med forskjellige brukere. Nå er det noen, for noen måneder siden var det noen av oss andre. Poenget er, fra en utskjelt "klikker" til andre, det er ingen motsetning mellom god tone og hensyn. Forumopplevelsen blir bedre for alle om man siler litt. De som mener dette er kjipt, slipper å irritere på seg krupp, og "klikkerne" slipper stadige sure miner og kjeft. Win win. Vampen - konstruktiv rehabilitert løsningsorientert klikker Fra en rehabilitert klikker til en annen: Enig! 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2012 #82 Skrevet 3. oktober 2012 Det hjelper ikke å spørre brukere,som ikke blir spurt til vanlig i "spør en bruker" trådene når den brukeren ikke vet om tråden eller ikke er aktiv der.Man må jo følge med hele tiden hvis man skal få seg noe som helst i sånne tråder,og det er vel få som har tid til å lese gjennom x antall sider med fjas. For min del så er sånne tråder veldig avskrekkende for tonen virker veldig intern,så jeg holder meg unna. Anonym poster: b91f2b6f6c604a422668473d39c77ea9
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 3. oktober 2012 #83 Skrevet 3. oktober 2012 Det hjelper ikke å spørre brukere,som ikke blir spurt til vanlig i "spør en bruker" trådene når den brukeren ikke vet om tråden eller ikke er aktiv der.Man må jo følge med hele tiden hvis man skal få seg noe som helst i sånne tråder,og det er vel få som har tid til å lese gjennom x antall sider med fjas. For min del så er sånne tråder veldig avskrekkende for tonen virker veldig intern,så jeg holder meg unna. Anonym poster: b91f2b6f6c604a422668473d39c77ea9 Men mener dere at "klikken" i den tråden holder bevisst andre brukere unna? At de med vilje ikke svarer andre? Det har jeg i såfall veldig vondt for å tro. Jeg kan virke avskrekkende å skulle prøve å få innpass i en allerede etablert gjeng. Men mange av de som dere nå betegner som klikkere er jo ganske nye på forumet. Det er bare at de bruker litt mer tid enn andre på å prøve å bli kjent med andre.
Guybrush Skrevet 3. oktober 2012 #84 Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Hvorfor har det seg slik at hver gang dette temaet er oppe for diskusjon, så kommer klikkerene inn i tråden og bedyrer at de ikke er klikkere og så langer ut i mot de som ikke er en del av kosemosingen som prøver å ha en konstruktiv samtale om dette fenomenet? Se bare hvordan dere angriper Envy og forsåvidt AB(ene?). I tillegg så er det de samme brukerene som føler at de har en rett til å fortelle folk om hva slags tråder som er ok å lage på dette forumet og ikke. Mange eksempler på det her inne som; "hvorfor gidder du å lage en sutretråd om dette" osv. HALLO FOLKENS dette er et diskusjonsforum, her kan man spørre om nesten hva man vil. Minner litt om mobbing. Det er helt tydelig at klikkerene føler seg truffet (dette skjer jo hver gang klikker temaet er oppe), dere understreker faktisk bare poenget i denne tråden sånn som dere holder på. 1. Det er jo akkurat dette du selv gjør! Lo godt når jeg så denne, selvinnsikt mann! jeg klager på innholdet på enkelte tråder, selv om jeg fint kunne holdt meg unna velger jeg å lese nitidig ethvert innlegg og sutre om det etterpå. 2 og 3. Der snakker du om deg selv igjen, ja. Og til det siste du skriver så bare poengterer det alt det andre du skriver, om deg selv. Du vet; "På seg selv kjenner man andre" Anonym poster: fedf954b4ca958bcd6081bf4b0495ea7 I min bok er det fullt legitimt å kalle en spade for en spade når den andre parten selv satte lista. Rakker du ned på andre, angriper person og er kun usaklig og attpå til ikke tør å stå for det blir det i seg selv poenget. Jeg ser ingenting annet å kommentere da enn disse personenes oppførsel. Endret 4. oktober 2012 av Niennas 1
Guybrush Skrevet 3. oktober 2012 #85 Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Noen tråder ser ut til å utvikle seg til prategrupper kun for spesielt interesserte ---- Jeg vil tro de det siktes til bare er litt ner sosiale og åpne enn andre. Samt tør å si "hei her er jeg" om de ønsker å delta. Jeg synes det blir for mye samtaler brukerne imellom på disse trådene ---- Drue lagde et regelsett som gjør det lett å overse slikt og oppfatte om du har fått et spørsmål. Bruker skriver svar og evt "pjatt" øverst og spørsmål står sortert under med brukernavn først uthevet. Jeg ser det har kommet 30 nye sider siden sist jeg var innom. Hvordan klarer man da få med seg om man er blitt spurt, og er dette kun pga utenomsnakk fra brukerne? ---- forumet har en fin søkefunksjon. Er du i en tråd kan du søke på brukernavnet ditt og få opp kunn innlegg som inneholder dette. Når det gjelder antallet innlegg i tråden er så og si hvert eneste innlegg avsluttet med spørsmål til flere andre. At noen er litt mer ivrig og finner det underholdende og skriver mye er naturlig. Jeg synes alt som virker som "prat" mellom brukerne burde tas på PM ---- få av de på disse trådene har noe ønske eller behov for å konversere på PM som gjerne er mer tungvint, mer internt og selv om det kan virke sånn er det ikke nødvwndigvis slik at alle andre oppfatter praten deres som eksluderende. Det er vanskelig å ikke bli litt mer "kjent" når man har lest alt fra hobbyer til høyde og opplevelser fra oppveksten. Hvorfor kan ikke folk holde seg helt unna "kosemoseprat"? ---- jeg trodde litt av vitsen med slike tråder var nettopp det å løsne på strikken og få et annet syn på brukere. I motsetning til politiske diskusjoner og rådgivning. Skal poste flere seinere når jeg har tid... Endret 4. oktober 2012 av Niennas 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 3. oktober 2012 #86 Skrevet 3. oktober 2012 La dem holde på, ett sted må de jo få lov til å være . Dessuten ble jeg alltid spurt spørsmål når jeg gikk inn i "Spør en bruker", men fant ikke tråden så veldig morsom, så har forlatt den. Vi vet alle hvordan de som skryter av et bedre liv har det, så det skal dere ikke tenke på. 2
Silfen Skrevet 3. oktober 2012 #87 Skrevet 3. oktober 2012 Men mener dere at "klikken" i den tråden holder bevisst andre brukere unna? At de med vilje ikke svarer andre? Det har jeg i såfall veldig vondt for å tro. Jeg kan virke avskrekkende å skulle prøve å få innpass i en allerede etablert gjeng. Men mange av de som dere nå betegner som klikkere er jo ganske nye på forumet. Det er bare at de bruker litt mer tid enn andre på å prøve å bli kjent med andre. Jeg HAR innpass i tråden, men har gidder ikke mer grunnet disse. Det er de samme fire fem hele veien og jeg ser godt at når man er SÅ aktiv noen få sammen, så er det lite rom for andre. Men andre stilles spørsmål og det er helt fint mulig å snu denne trenden ved å være påtrengende. Jeg kunne fint bidratt til normalisering av tråden, men jeg gidder som sagt altså ikke. Det går ikke an å snakke om klikker bare fordi man ikke gidder. Det gjelder alt her inne. 4
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 3. oktober 2012 #88 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg HAR innpass i tråden, men har gidder ikke mer grunnet disse. Det er de samme fire fem hele veien og jeg ser godt at når man er SÅ aktiv noen få sammen, så er det lite rom for andre. Men andre stilles spørsmål og det er helt fint mulig å snu denne trenden ved å være påtrengende. Jeg kunne fint bidratt til normalisering av tråden, men jeg gidder som sagt altså ikke. Det går ikke an å snakke om klikker bare fordi man ikke gidder. Det gjelder alt her inne. Jeg har ikke inntrykk av det er veldig vanskelig å bli en av "gjengen", men man må selvfølgelig legge en liten innsats i det, og være aktiv i de trådene der de befinner seg. Når det er sagt, så er det mye i den "spør en bruker" tråden, som hører hjemme på PM eller i andre fjasetråder. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2012 #89 Skrevet 3. oktober 2012 Av og til blir jeg så oppgitt av brukerne her inne. En ting er sikkert ihvertfall: Det er en klikk på KG, og det er alltid de samme brukerne som blir nevnt i "hvem liker du tråden" og "sikle på bildet mitt"-tråden. Sånn er det bare. Jeg gidder ikke prostituere meg selv for å bli inkludert i "gjengen", og merkverdig er det at når jeg poster anonymt så får jeg mange flere pluss enn hvis jeg poster under nick. Dere kan si hva dere vil, klikken er ikke inkluderende, og når dere går sammen til morangrep mot dem som våger å påpeke at det faktisk ER en klikk her inne, ja da ligner dere en flokk hyener. Hilsen ny AB. Anonym poster: 2b77b5b27c2c823835081931680ceb04 6
Silfen Skrevet 3. oktober 2012 #90 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg har ikke inntrykk av det er veldig vanskelig å bli en av "gjengen", men man må selvfølgelig legge en liten innsats i det, og være aktiv i de trådene der de befinner seg. Når det er sagt, så er det mye i den "spør en bruker" tråden, som hører hjemme på PM eller i andre fjasetråder. Det er jo det jeg sier,
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2012 #91 Skrevet 3. oktober 2012 Det skulle være motangrep. Mor har ikke noe her å gjøre. Hilsen den nesten nye AB'en. Anonym poster: 2b77b5b27c2c823835081931680ceb04 3
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 3. oktober 2012 #92 Skrevet 3. oktober 2012 Det er jo det jeg sier, Jepp. Jeg var bare enig. Men da må vi passe på at vi ikke blir sett på som en klikk
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2012 #93 Skrevet 3. oktober 2012 (endret) I min bok er det fullt legitimt å kalle en spade for en spade når den andre parten selv satte lista. Rakker du ned på andre, angriper person og er kun usaklig og attpå til ikke tør å stå for det blir det i seg selv poenget. Jeg ser ingenting annet å kommentere da enn disse personenes oppførsel. Jeg kan ikke se at det var noen før deg som "satte lista" som du snakker om, det var det strengt tatt du som gjorde. Hvem her er det du mener at ikke tør å stå for det som har blitt sagt? Anonym poster: fedf954b4ca958bcd6081bf4b0495ea7 Endret 4. oktober 2012 av Niennas 4
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 3. oktober 2012 #94 Skrevet 3. oktober 2012 Av og til blir jeg så oppgitt av brukerne her inne. En ting er sikkert ihvertfall: Det er en klikk på KG, og det er alltid de samme brukerne som blir nevnt i "hvem liker du tråden" og "sikle på bildet mitt"-tråden. Sånn er det bare. Jeg gidder ikke prostituere meg selv for å bli inkludert i "gjengen", og merkverdig er det at når jeg poster anonymt så får jeg mange flere pluss enn hvis jeg poster under nick. Dere kan si hva dere vil, klikken er ikke inkluderende, og når dere går sammen til morangrep mot dem som våger å påpeke at det faktisk ER en klikk her inne, ja da ligner dere en flokk hyener. Hilsen ny AB. Anonym poster: 2b77b5b27c2c823835081931680ceb04 Det er vel ikke mange som har nektet for at det finnes klikker her inne? Men heller det at hvem som er med i denne klikken varierer. Mitt argument er at det ikke er spesielt vanskelig å få innpass i klikkene om man virkelig vil. Om du ikke ønsker å være en av gjengen, så er det vel ikke noe problem?
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2012 #95 Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Vampen - konstruktiv rehabilitert løsningsorientert klikker Fra en rehabilitert klikker til en annen: Enig! Dette er bare komisk. Det var en tid der bl.a dere to ble beskyldt for å være klikkere, noe dere benektet på det sterkeste. Nå innrømmer dere det som ble påpekt den gangen. ---------------------------------- Nå er det andre klikker her. Og igjen blir det benektet. Er det så innmari vanskelig å innrømme det? Anonym poster: bbc5fee41e7b5042c29617dc3279510a Endret 4. oktober 2012 av Niennas 8
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2012 #96 Skrevet 3. oktober 2012 Det er vel ikke mange som har nektet for at det finnes klikker her inne? Men heller det at hvem som er med i denne klikken varierer. Mitt argument er at det ikke er spesielt vanskelig å få innpass i klikkene om man virkelig vil. Om du ikke ønsker å være en av gjengen, så er det vel ikke noe problem? Greit nok det. Men jeg synes likevel det er ufattelig TEIT når det opprettes tråder som referert til, også skriver en bruker som kanskje er ny eller utafor klikken, også gidder ingen svare ham/henne. De bare hopper over og fortsetter sin seksuelt ladede konversasjon. Poenget at selv om man ikke har behov for å bli tatt opp som medlem i KG-klikken, så er det jo kjekt om man i det minste blir enset, og ikke bare ignorert. Anonym poster: 2b77b5b27c2c823835081931680ceb04 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 3. oktober 2012 #97 Skrevet 3. oktober 2012 Dette er bare komisk. Det var en tid der bl.a dere to ble beskyldt for å være klikkere, noe dere benektet på det sterkeste. Nå innrømmer dere det som ble påpekt den gangen. Anonym poster: bbc5fee41e7b5042c29617dc3279510a Jeg benektet det den gang, fordi jeg var uenig i definisjonen av en "klikk". Den gang også ble vi beskyldt for å være ekskluderende, og det har jeg aldri vært. I hvert fall ikke bevisst. Og det er det jeg reagerer på nå også. At det skal finnes en gruppe her som bevisst utelukker andre brukere. Det har ikke jeg inntrykk av. 2
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 3. oktober 2012 #98 Skrevet 3. oktober 2012 Greit nok det. Men jeg synes likevel det er ufattelig TEIT når det opprettes tråder som referert til, også skriver en bruker som kanskje er ny eller utafor klikken, også gidder ingen svare ham/henne. De bare hopper over og fortsetter sin seksuelt ladede konversasjon. Poenget at selv om man ikke har behov for å bli tatt opp som medlem i KG-klikken, så er det jo kjekt om man i det minste blir enset, og ikke bare ignorert. Anonym poster: 2b77b5b27c2c823835081931680ceb04 Det er jeg absolutt enig i. Det er aldri gøy å bli ignorert. Jeg har som sagt ikke inntrykk av at dette gjøres bevisst, for å holde andre utenfor klikken, men mulig jeg tar feil. Det er jo uansett synd om det er slik det blir oppfattet.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2012 #99 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg benektet det den gang, fordi jeg var uenig i definisjonen av en "klikk". Den gang også ble vi beskyldt for å være ekskluderende, og det har jeg aldri vært. I hvert fall ikke bevisst. Og det er det jeg reagerer på nå også. At det skal finnes en gruppe her som bevisst utelukker andre brukere. Det har ikke jeg inntrykk av. Selv om ikke du ser det så betyr det ikke at det ikke er der. Anonym poster: bbc5fee41e7b5042c29617dc3279510a
Guybrush Skrevet 3. oktober 2012 #100 Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Greit nok det. Men jeg synes likevel det er ufattelig TEIT når det opprettes tråder som referert til, også skriver en bruker som kanskje er ny eller utafor klikken, også gidder ingen svare ham/henne. De bare hopper over og fortsetter sin seksuelt ladede konversasjon. Poenget at selv om man ikke har behov for å bli tatt opp som medlem i KG-klikken, så er det jo kjekt om man i det minste blir enset, og ikke bare ignorert. Anonym poster: 2b77b5b27c2c823835081931680ceb04 Det er akkurat denne observasjonen de fleste her er uenig i. En person har uttalt med brukernavn at hun hadde opplevd dette selv. Det var en enkel sak å avkrefte dette ved søk i forumet. Med andre ord er det ingen som har lagt frem noe bevis - det blir enkel synsing hvor motivet synes å være å rakke ned på og fremstille de som deltar fast som egoistiske, narcissistiske og navlebeskuende. Og ja dette vil føles provoserende når det overhodet ikke stemmer med virkeligheten - snarere tvert imot. Jeg har bare vært her siden midten av juli, så jeg kan ikke uttale meg om hva som har skjedd der inne ifjor for eksempel. Men det jeg har observert er: - noen svært få enkeltpersoner har valgt å overse spørsmål de har følt krenkende eller totalt upassende (dette føler jeg at folk må få ha rett til - i det tilfellet jeg kan huske var det da uenigheter mellom disse to brukerne i andre tråder osv) - "runkende" 14 åringer med kun sexspørsmål kan ha blitt oversett (nye brukere med få eller ingen innlegg samt anonyme brukere) - spør man i et tidspunkt det er helt dødt eller spør noen som selv ikke har vært aktiv på en stund kan man selvsagt bli "glemt" siden ingen leser dette innlegget - noen brukere får enormt mange spørsmål som kan hope seg opp som igjen gjør at endel kan oversees (dette skjer også mellom de som kan oppfattes som medlemmer av "klikken") - jeg ser jevnlig brukere komme, delta veldig mye i starten før de forsvinner. Hvorfor? Fellesnevner er at mange har vært nye på forumet, kanskje de ønsket å bli litt "varm i trøya" før de fant andre tråder å delta i ? - personligheten på deltagerne er like varierte som den du finner i verden ellers. Noen er tålmodige og mer av den "snille" typen. Noen er mer krasse, rett på sak osv. I skriftlig form kan det også være lett å misstolke slik at noe kan oppfattes ironisk, sarkastisk, spydig etc. Ett kjapt søk viser at jeg har iallefall stilt spørsmål til et 30-talls personer som jeg har sett lese der inne, men som har valgt å ikke svare. Jeg mener å ha sett dette også fra andre brukere. Hva sier så dette da? Når dette nå er sagt skal jeg ærlig innrømme at jeg har brukt meget krass ordlyd på mine første svar her inne. Det er noe som heter "svar på tiltale". I min verden skal de intollerante ikke tollereres, og jeg kan være svært brutal om jeg måtte ønske det. Leser man denne tråden kan man få inntrykk av at det er mange som deler TS sin oppfattning, helt til man ser at innleggene jo er skrevet av 3-4 personer. Helt ærlig tror jeg at disse aktuelle trådene hadde dødd ut uten det som her klages på. Altså at man må være aktiv selv, ikke forvente å få ting i fanget og at det etterhvert utvikles en tone og "kjennskap" mellom endel av de faste deltagerne. Løsningsforslag; lag en tråd hvor man lager regler av typen - maks x antall innlegg hver dag per bruker - ikke lov å skrive noe til en annen bruker du har kommunisert med på tråden samme dag Endret 4. oktober 2012 av Niennas 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå