Gå til innhold

klikker - hva faen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har stilt spørsmål til andre brukere enn firkløveret i sextråden. Jeg foreslår at dere sutrere tar ansvar selv fremfor å, vel, sutre.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De trådene er vel kanskje mer for dem som kun har venner her inne, og ikke i virkeligheten - og det er jo koselig at de har noen hvertfall :-)

Anonym poster: fe7d91823e09b16a93001f1b2c2d0052

Dersom denne påstanden er sann - hvorfor lage kjip stemning om noen eventuelt da finner vennskap på KG?

Dersom din/andres manglende deltakelse er et tegn på vennskap i hverdagen(og manglende tid til å delta osv), hvorfor da uttrykke seg negativt om folk som da er heldige og finner noen å dele vennskap med her eller andre nettsteder?

Om jeg ikke har tid til å delta i diverse tråder grunnet ekstremaktiv fritid så gidder jeg vel ikke pisse på andre som har tid og ønske til det.

Men jeg gjentar at jeg ER enig i samtalepreg i enkelte tråder, og at folk glemmer forskjell på PM og tråd.

Men nedlatenhet ifht folks liv eller ikke kan en spare seg for.

• Liker 4
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg skal være enig i at en del spørsmål og svar i xrated tråden ble litt kleine og uinteressante for min del også, men da skummet jeg ganske enkelt gjennom det og stilte andre spørsmål, det er ikke verre enn det. Vær litt løsningsorienterte :)

Skrevet

Tror de fleste bare har gitt opp "Spør en bruker 2.0"-tråden. Ser at ganske mange ulike brukere har vært innom, men de drukner jo helt i innleggene til de få, overaktive kosemoseklikkebrukerne som koloniserer tråden lik maur på en døende rotte. At denne banden stort sett kun stiller hverandre spørsmål frem og tilbake kan man bare ikke benekte.

Anonym poster: ad0cc26b2050d571d1e9e3af74657ec7

• Liker 15
Skrevet

Jeg skal være enig i at en del spørsmål og svar i xrated tråden ble litt kleine og uinteressante for min del også, men da skummet jeg ganske enkelt gjennom det og stilte andre spørsmål, det er ikke verre enn det. Vær litt løsningsorienterte :)

Greit nok, men om de det gjelder også kan ta hintet og roe ned litt så kanskje flere også finner veien inn i trådene.

Anonym poster: 10bf97daa4b54d71e4d2bea9ae215096

• Liker 7
Skrevet

Tror de fleste bare har gitt opp "Spør en bruker 2.0"-tråden. Ser at ganske mange ulike brukere har vært innom, men de drukner jo helt i innleggene til de få, overaktive kosemoseklikkebrukerne som koloniserer tråden lik maur på en døende rotte. At denne banden stort sett kun stiller hverandre spørsmål frem og tilbake kan man bare ikke benekte.

Og det samme skjer nå i X-rated tråden.

• Liker 7
Skrevet

Må bare påpeke ette rå ha skummet ekstremt raskt igjennom spør en bruker x-rated at jeg la merke til folk som faktisk måtte etterspørre spørsmål til seg selv. Kom og si at vedkommende ikke har blitt oversett? (ja, vedkommende hadde stilt spørsmål til andre tidligere). Synes det blir for dumt ovenfor de som ønsker å delta. Det er et helt tydelig preg i både den tråden og flere andre, at tråden er "forbeholdt" enkelte brukere.

• Liker 7
Gjest Raindrops
Skrevet

Og det samme skjer nå i X-rated tråden.

Nå har vi jo faktisk gjort et forsøk på å inkludere flere i den tråden, men det ble ikke så veldig mye aktivitet ut av det.

• Liker 2
Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet

I tråden "Spør en bruker 2.0" er det en dominerende gruppe brukere som kun stiller spørsmål til en håndfull av de andre som er i tråden, mens andre brukere er der mer av og på. Til tider er det rimelig kleint å lese der inne også. Jeg synes Vampen beskrev det bra i den aktuelle tråden, man får følelsen av å krasje et privat party ved å bevege seg inn der.

Nå er det kanskje å forvente at det er slik tråder blir etterhvert, men det ble jo presisert i første innlegg at den ikke skulle være en chattetråd.

Anonym poster: f1777a2b96a691eee027eebcf54b7f1c

Seriøst, gi deg. Før jeg begynte å henge i den tråden, fikk jeg absolutt INGEN spørsmål. Men da jeg fikk lyst til å henge der og slang inn et par spørsmål, ja, da ble jeg inkludert.

Oo, magic. Eller ikke; vær inkluderende og ta initiativ, så ender dere sikkert opp med å bli de andre klager på ;)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Uenig. Du har blitt en stadig større snikksnakker og sosialt aktiv bruker. Ikke at det er noe galt i det da. :)

Joda - snikksnakktråder har det blitt. Noe av grunnen til det er at det kan være ganske belastende å være seriøs debattant her med all hetsingen som følger med - dessverre.

Jeg er ikke interessert i baby og bryllup, dermed så står valget enten mellom en debatt hvor ordvekslingen sjeldent er hyggelig fra enkelte brukere, eller disse snikksnakk greiene.

For meg er det egentlig bare en pause fra hetsende brukere.

Jeg tror også dette er noe av grunnen til at det blir litt sort-hvitt verden her inne, enten er det ubehagelige debatter, eller så er det fjas. Så må man liksom velge mellom pest eller kolera :)

I tråden "Spør en bruker 2.0" er det en dominerende gruppe brukere som kun stiller spørsmål til en håndfull av de andre som er i tråden, mens andre brukere er der mer av og på. Til tider er det rimelig kleint å lese der inne også. Jeg synes Vampen beskrev det bra i den aktuelle tråden, man får følelsen av å krasje et privat party ved å bevege seg inn der.

Nå er det kanskje å forvente at det er slik tråder blir etterhvert, men det ble jo presisert i første innlegg at den ikke skulle være en chattetråd.

Ja, den "spør en bruker" faller jeg veldig ofte ut av selv rett og slett fordi det blir mye å lese - og......helt ærlig så synes vel jeg og at det blir mye fjas. Men jeg irriterer meg ikke, og bare dropper å lese den.

Jeg har selv postet en kritisk post slik som Vampen gjorde tidligere i den tråden,og det gjør jeg ikke igjen. Klok av skade.

Endret av Niennas
  • Liker 1
Skrevet

Morsomme observasjoner:

- jeg blir ikke inkludert i tråder selv om jeg ikke gjør noe for å delta, ergo er de en klikk

- jeg underbygger dette ved å hevde at jeg har prøvd å delta men ikke blir inkludert og derfor slutter (selv om søk viser at personen har fått langt flere spørsmål og kommentarer sendt sin vei som denne har valgt å ikke svare på eller ikke fulgt med på)

- jeg velger å etablere en tråd for å klage på dette, gjerne anonymt samtidig som jeg forsøker å poengtere at dette overhodet ikke bryr meg

- all form for koslig hverdagsprat medfører at man blir stemplet som "klikk"

- jeg klager på innholdet på enkelte tråder, selv om jeg fint kunne holdt meg unna velger jeg å lese nitidig ethvert innlegg og sutre om det etterpå

- jeg velger å skrive mange kommentarer anonymt i sutretråden jeg opprettet for å klage på dette

- jeg prøver på miserabelt vis å fremstille meg som bedre enn de jeg her sutrer om fordi "jeg har et liv og det har ikke dere ass"

- jeg fremstår som et nepskrell uten viktigere ting i livet enn å bedrive alt det overnevnet

¨

Enkelte ganger rister jeg bare oppgitt på hodet over noen som tydeligvis tror at jorda roterer rundt deres eget ego. Herregud, jeg trodde folk la fra seg slik oppførsel på ungdomsskolen.

• Liker 5
Skrevet

Nå har vi jo faktisk gjort et forsøk på å inkludere flere i den tråden, men det ble ikke så veldig mye aktivitet ut av det.

Nå hjelper det ikke så mye med noen spørsmål til andre, når det ganske raskt drukner i en intern samtale mellom den faste gjengen. Ingen gidder å bidra i særlig grad når noen få har en så omfattende og langvarig samtale. Det blir umulig å følge med, man føler uansett at man drukner og egentlig ikke er velkommen i tråden i det hele tatt. Så istedetfor å prøve å inkludere andre med noen spørsmål til snokere i ny og ne, så kan man kanskje ta en del av samtalene på pm og la trådene være åpen for alle.

• Liker 6
Skrevet

Morsomme observasjoner:

- jeg blir ikke inkludert i tråder selv om jeg ikke gjør noe for å delta, ergo er de en klikk

- jeg underbygger dette ved å hevde at jeg har prøvd å delta men ikke blir inkludert og derfor slutter (selv om søk viser at personen har fått langt flere spørsmål og kommentarer sendt sin vei som denne har valgt å ikke svare på eller ikke fulgt med på)

- jeg velger å etablere en tråd for å klage på dette, gjerne anonymt samtidig som jeg forsøker å poengtere at dette overhodet ikke bryr meg

- jeg klager på innholdet på enkelte tråder, selv om jeg fint kunne holdt meg unna velger jeg å lese nitidig ethvert innlegg og sutre om det etterpå

- jeg velger å skrive mange kommentarer anonymt i sutretråden jeg opprettet for å klage på dette

- jeg prøver på miserabelt vis å fremstille meg som bedre enn de jeg her sutrer om fordi "jeg har et liv og det har ikke dere ass"

- jeg fremstår som et nepskrell uten viktigere ting i livet enn å bedrive alt det overnevnet

¨

Enkelte ganger rister jeg bare oppgitt på hodet over noen som tydeligvis tror at jorda roterer rundt deres eget ego. Herregud, jeg trodde folk la fra seg slik oppførsel på ungdomsskolen.

Noen som føler seg truffet som en av klikkerne? ;)

Du gjør jo faktisk akkurat det samme selv nå, som du poengterer at andre gjør i nettopp denne tråden. Personlig påpeker jeg bare observasjoner. Jeg går ikke rundt og irriterer meg over disse tingene, som sagt, hadde jeg hatt et stort ønske om å bli inkludert i disse trådene, hadde jeg saktens skulle klart det. Jeg bare påpeker, som flere andre, at det er klikker her inne. Jeg skjønner heller ikke hvorfor folk nekter så hardnakket på dette. Det er de samme brukerne, i samme type tråder om og om igjen.

• Liker 9
Skrevet

Morsomme observasjoner:

¨

bombe at du reagerer på kritikken, når du er en av dem det er snakk om her. istedetfor å bli sur på dem som peker på det opplagte så kan du ta en del av samtalene med damene dine over på pm.

Anonym poster: 350fe73592f10274133f77503d061919

• Liker 9
Skrevet

Seriøst, gi deg. Før jeg begynte å henge i den tråden, fikk jeg absolutt INGEN spørsmål. Men da jeg fikk lyst til å henge der og slang inn et par spørsmål, ja, da ble jeg inkludert.

Oo, magic. Eller ikke; vær inkluderende og ta initiativ, så ender dere sikkert opp med å bli de andre klager på ;)

Dette er ikke klaging, Dreamdrops. Jeg har deltatt i tråden selv, og har både spurt andre og blitt inkludert selv (av noen), så dette handler ikke om at jeg føler meg oversett og føler for å klage. Jeg skjønner rett og slett bare at noen opplever dette som ekskluderende.

Man kan bare ikke benekte at det er noen i den tråden der som kun spør 4-5 andre, uansett hvor mange andre som beveger seg inn der. Det har også vært noen runder om dette i tråden også, og det er litt mystisk at akkurat da begynner folk å inkludere andre enn de 4-5 de "alltid" spør, eller de brukerne man ser leser tråden akkurat da, om dette skulle være tilfeldig?

Dessuten: Om man ikke leser den tråden på 2 dager, så har det kommet søtti nye sider, som for det meste består av småprat kamuflert som spørsmål mellom en liten gruppe brukere. Selvfølgelig er dette noe som ekskluderer.

• Liker 9
Gjest Raindrops
Skrevet

Nå hjelper det ikke så mye med noen spørsmål til andre, når det ganske raskt drukner i en intern samtale mellom den faste gjengen. Ingen gidder å bidra i særlig grad når noen få har en så omfattende og langvarig samtale. Det blir umulig å følge med, man føler uansett at man drukner og egentlig ikke er velkommen i tråden i det hele tatt. Så istedetfor å prøve å inkludere andre med noen spørsmål til snokere i ny og ne, så kan man kanskje ta en del av samtalene på pm og la trådene være åpen for alle.

Tråden er åpen for alle, men på et stort forum som KG så må man ofte gjøre en liten innsats hvis man vil bli lagt merke til, man blir ikke automatisk inkludert. Jeg har lest igjennom tråden en gang til nå, og selv om det er noen som er mer aktive enn andre, så synes jeg fortsatt det har vært, og er, flere forskjellige brukere innom tråden.

• Liker 3
Skrevet

Men hva er poenget med å "henge i tråden", som du sier?

Hvorfor dette ønsket om overaktivitet? Hvorfor driver en liten gruppe brukere og spør hverandre frem og tilbake i hypertempo, og skriver side etter side, slik at de få spørsmålene rettet til de andre brukerne forsvinner fullstendig i mengden?

Kan dere ikke henge et annet sted da? Så kan spørretrådene få være tråder hvor man kan stille litt mer gjennomtenkte spørsmål man har lurt på en stund (man MÅ jo ikke stille 100 spørsmål, man kan jo nøye seg med 10..) heller enn en chattetråd?

• Liker 8
Skrevet

Dersom man gjør dette - altså stiller spørsmål til masse forskjellige brukere, som ikke svarer.

Er løsningen da at alle tråder dør ut?

Når er det OK å svare dersom man har vært aktiv før? Og hvor lenge skal man vente på svar fra nye brukere? Jeg spør ikke for å kverrulere, men det er jo utfordrende å få det 100% "rettferdig" dersom endel faktisk ikke ønsker å delta.

Jeg får litt følelsen at det er litt "damned if you do, damned if you don`t", det er alt.

• Liker 2
Skrevet

Må bare påpeke ette rå ha skummet ekstremt raskt igjennom spør en bruker x-rated at jeg la merke til folk som faktisk måtte etterspørre spørsmål til seg selv. Kom og si at vedkommende ikke har blitt oversett? (ja, vedkommende hadde stilt spørsmål til andre tidligere). Synes det blir for dumt ovenfor de som ønsker å delta. Det er et helt tydelig preg i både den tråden og flere andre, at tråden er "forbeholdt" enkelte brukere.

Du driter deg ut på godt norsk. De som har spurt etter spørsmål gjorde det på en tøysete og underholdende måte. Du bedriver stråmannsargumentasjon i mangel på saklighet.

Jeg vil også anbefale deg å holde deg god for den type platte hersketeknikker du forsøkte benytte mot Norah ved å vise til at "du har et liv"?. Du innser kanskje ikke selv hvor ufattelig tåpelig slike uttalelser er? For ikke å glemme usaklige og noe jeg forventer fra barn, ikke godt voksne.

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Man kan bare ikke benekte at det er noen i den tråden der som kun spør 4-5 andre, uansett hvor mange andre som beveger seg inn der. Det har også vært noen runder om dette i tråden også, og det er litt mystisk at akkurat da begynner folk å inkludere andre enn de 4-5 de "alltid" spør, eller de brukerne man ser leser tråden akkurat da, om dette skulle være tilfeldig?

Hvorfor er det mystisk? Er det feil å prøve å gjøre noe med saken når folk klager? Selvsagt er det ikke tilfeldig, det er det da heller ingen som sier.

Jeg innrømmer glatt at jeg har lett for å spørre de jeg så brukernavnet på sist, ikke fordi jeg egentlig er mer interessert i hva de har å si, for å være ærlig så er jeg ikke spesielt interessert i hva noen har å si her inne rent personlig, men av ren latskap.

Men jeg mener fortsatt at det også er opp til brukeren selv å delta hvis man har lyst. Det hjelper ikke å sitte på sidelinjen å håpe på at noen kommer på brukernavnet.

Edit: Ser nå at vi snakket om forskjellige spørretråder :lol:

Endret av Raindrops
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...