Gjest Raindrops Skrevet 3. oktober 2012 #141 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg synes begge forslagene var gode. Men du har nok rett i at en eventuell ny tråd, vil ende opp på samme måte, spesielt fordi det ser ut til at folks opplevelser av hvordan tråden har utviklet seg, ikke blir tatt på alvor. Og det synes jeg er leit, for jeg ser at flere gode brukere har falt ut fra tråden(e). Anonym poster: 68af387a4c3381e1706ee144f613b6c1 Joda, begge er gode, jeg føler bare at tråden vi allerede har på mange måter er en chattetråd uansett.
Gjest Katten. Skrevet 3. oktober 2012 #142 Skrevet 3. oktober 2012 DEL EN: Det er ingens rett å bli viet oppmerksomhet. Du må faktisk fortjene den. Vi ser stadig tilfeller av nye brukere som kjapt skaper et navn her inne. De engasjerer seg, tar initiativ og har ok-ish sosiale antenner. Når du skriver et innlegg, så betyr ikke det at du automatisk får oppmerksomhet for det innlegget. Du har heller ikke krav på det. Det må være noe ved innlegget som fanger interessen. For noen er det humor, skarpe formuleringer, kosemose, rævsleiking - you name it. Om du vil ha oppmerksomhet, om du vil kreve en plass in the spotlight, så skill deg ut. Og ikke post under AB - de forsvinner i mengden. I enhver sosial setting hvor det er mer enn tre personer til stede, så vil det - i de aller fleste situasjoner - opprettes 'grupper'. Samtalen deler seg, da det er vanskelig at alle kan snakke samtidig og få sin dose av input samt oppmerksomhet. På et forum med ørten medlemmer, så vil selvfølgelig slike grupperinger finne sted. Alle underforumene er en 'gruppe', alle trådene i et underforum er en 'gruppe' osv. På det laveste sjiktet finner vi grupperinger av mennesker som snakker direkte med hverandre. Her er det naturlig at mennesker med en viss form for likhet (være det måten de kommuniserer på, meninger, fjasing eller whatnot) vil gruppere seg. KG er som enhver sosial setting, og det er dermed unaturlig å tro at andre regler gjelder her - selv om man har et helt annet utgangspunkt. DEL TO Likheten mellom dagens dominerende fjasere: dere er forbanna gjennomført kjedelig. Jeg har lest gjennom hele denne tråden samt sexspørsmål-tråden (appåtil svart der), og konklusjonen er enkel: gjesp. Brb, blære mi har rukket å fylle seg ettersom jeg hele tiden dupper av takket være intetsigende fjas. Sånn. La meg gjenta: det er ulidelig kjedelig fjasing, nå for tiden. Det er som å overhøre en samtale på bussen om været en sommer i 1993, hvor ingenting interessant skjedde i det hele tatt - annet enn den ene dagen hvor regnet var litt våtere enn normalt. Det er ikke rart at folk føler seg ekskludert når man møter en vegg av patetiske forsøk på flørt, prat om hva brukere skal gjøre i lag utenom KG, knisete fjortisprat og drøvtygget pjatt. Det er litt som å skulle drikke en single malt hvor ni tiendeler er vann. Du kjenner et hint noe ordentlig, men i bunn og grunn er det lunket vann som har blitt nytt siden før Spagettimonsteret skapte oss. Når en skal begynne å forsvare sin egen fjasing med statistikk - jeg mener, fuckings statistikk på KG, idiotien sprengte nye grenser - så faller argumentasjonen på egen snorke-faktor. Å forholde seg til tall når det kommer til kommunikasjon, er som å bruke en hammer når du skal finne ut av temperaturen, Du kan kjenne om tunga sitter fast på hammeren eller ikke, men det gir deg lite informasjon utover det. Om en betydelig gruppe (som vi kan anslå gjennom antall plusser og dets fordeling) føler seg ekskludert eller urettferdig behandlet, så hjelper det lite at en mindre gruppe sitter og sier 'Næ-æi, vi mente det ikke slik. Dessuten har vi noen tall som sier at dere umulig kan føle det slik. Ikke at tallene egentlig sier noe, men det er nå tall og dermed må det være slik vi som presenterer dem sier.' Det er ikke noe sant eller usant når en person føler noe. Den personen føler det faktisk. Når det appåtil er flere personer som føler det slik... Vel. I tillegg er det litt fascinerende hvordan noen av fjaserne vil diktere hva andre mennesker skal kunne skrive/ikke skrive i tråder hvor de selv regjerer som de selv vil - samt å nekte å i det hele tatt vurdere å endre egen oppførsel. Hadde dere i det minste vært morsom. Hadde det vært en snert i det dere skriver. Hadde det hatt noen verdi utover å tørke min hemoroidebefengte rumpe - så hadde jeg ikke hatt noe mot det. Men faen i helvete så jævla kjedelig dere er. ------------------------------------------ Too long didn't read? Del en: oppmerksomhet er ikke en rett, krev den selv. Del to: dagens fjasere er fanatisk kjedelig, krydret med et par velfortjente og mindre subtile personkarakteristikker. 15
Solsenga Skrevet 4. oktober 2012 #143 Skrevet 4. oktober 2012 Herregud, begynn å grin! Jeg har postet endel i snikk-snakk i det siste, aner ikke om noen ser på meg som en del av denne "klikken", men jeg spør spørsmål til folk som er innom. Altså: er du ikke innom eller spør spørsmål, så får du heller ingen. Det er enormt mange brukere her inne, kan ikke begynne å spørre alle. Det er heller ikke slik på KG at man får beskjed om man blir skrevet om/til, så det er ikke noe poeng når folk ikke vet om det. Noen henger på Trening, noen på Bryllup, andre på Snikk-snakk. Man må enten bare slenge seg med (sånn som jeg gjorde), eller slutte å klage. 1
Niennas Skrevet 4. oktober 2012 #144 Skrevet 4. oktober 2012 Tråden er ryddet for personangrep, avsporing og AB-hets. Niennas, mod.
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 4. oktober 2012 #145 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg er vel en av de som både er litt fjasete, men som også skriver seriøse innlegg. Jeg er langt i fra på KG bare for å fjase, men fordi jeg liker å diskutere både det ene og det andre. Nå har jeg lest hele tråden og fått et litt annet syn på ting. Jeg benekter ikke at jeg har vært litt fjasete i det siste (tror man blir det av å ikke ha fått jobb enda ), uansett; jeg skal få øynene mine opp for brukere som ønsker å bli mer inkludert. Ja, alle har selv et ansvar, men som jeg har sett flere folk skrive gjentatte ganger, så frister det mindre å poste et innlegg i en tråd som ser ut som en offentlig PM-samtale. Jeg benekter ikke at det er klikker og jeg forstår hva folk prøver å formidle i denne tråden. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men følte for å dele noen tanker Tråden har nådd 8 sider, noe som selvsagt vil si at dette er et tema flere føler for å diskutere, nettopp fordi problemet er der. Nei, jeg er ikke avhengig av å "henge" i en tråd, men jeg må innrømme at jeg synes det er koselig å bli kjent med andre brukere her inne, uten at jeg legger noe mer i det enn det. Og er det ikke fint at all fjasing holder seg der inne da? I alle fall mitt fjas. 5
sebastianen Skrevet 5. oktober 2012 #146 Skrevet 5. oktober 2012 Klikker... Det spørsmålet kommer stadig opp. Mener dere som er plaget av klikker at man skal la være å svare brukere man finner interessante ? Eller at man skal svare på alt mulig tull fra anonyme brukere eller uinteressante brukere ? 1
Niennas Skrevet 5. oktober 2012 #147 Skrevet 5. oktober 2012 Tråden er igjen ryddet for avsporing. Niennas, mod.
Gjest Ratata Skrevet 6. oktober 2012 #148 Skrevet 6. oktober 2012 MEN,har dere tenkt på dette; klikk.no/kvinneguiden/ Sier ikke mer jeg.. 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2012 #149 Skrevet 6. oktober 2012 MEN,har dere tenkt på dette; klikk.no/kvinneguiden/ Sier ikke mer jeg.. Det forklarer nok det meste når jeg tenker meg om. Og når når jeg tenker etter så har jeg faktisk lagt merke til at stemningen her inne har blitt dårligere siden noen andre tok over. Anonym poster: 98eda2db39bcafa0a938ed73cb7204f6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå