Gå til innhold

klikker - hva faen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Poenget er at folk trenger ikke å slenge ut spørsmål til alle som kanskje vil være med. Men om man ikke må trenge gjennom x antall sider med internt småprat mellom faste brukere så blir kanskje terskelen lavere for andre til å ta intiativ til å bli med. Jeg kan gjerne komme med spørsmål selv. Men jeg gidder ikke når det betyr at jeg må bryte inn i en privat kosemoseprat og er sikker på at spørsmål og svar uansett vil drukne i fjas om smågodt og annet.

Anonym poster: 10bf97daa4b54d71e4d2bea9ae215096

Jeg synes ærlig ikke det var å mye fjas i den tråden på seksualitet jeg. iallefall ikke på de siste sidene. mange som blir spurt flere ganger men sånn blir det jo når det ikke er mange som deltar. den på snikksnakk er helt ute å kjøre da.

Anonym poster: 5a177273f27b02203c6cf145fe6aed65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg handler ikke dette om at jeg vil ha oppmerksomhet. Jeg skriver stort sett som AB. Men om trådene ikke var så intime og preget av eviglange samtaler mellom noen få, så er det enklere for flere å komme innom og bidra. Rene spørsmål og svar er helt ok. Men det er lov å ta det mest interne, uinterssante og pratete andre steder.

Jeg skjønner ikke at noen blir så sure. Flere ser på dette som et problem. Kan man ikke bare ta det til seg og vise litt hensyn?

Hvorfor kan ikke de andre vise litt hensyn isteden, og la folk få ha denne tonen? Det skader jo ikke deg?

• Liker 2
Skrevet

På PM utelukker man i hvert fall alle andre. På et åpent forum inkluderer man alle som forstår tonen der og da.

Og det syns jeg er greit. Jeg tror det ville blitt temmelig anstrengt om man måtte legge bånd på seg hele tiden - i fall noen skulle komme til å føle seg utenfor.

Så ta det gjerne åpent for min del - det er litt patetisk å føle seg mislykket bare fordi man observerer at andre har en tone man selv ikke føler seg hjemme i / står utenfor. Egentlig burde man bli litt glad isteden, syns jeg, av å se folk ha det koselig.

Jeg føler meg ikke mislykket av å se andre diskutere hva slags smågodt de skal spise når de ser film. Men jeg synes det er totalt uinteressant. Og jeg synes det er dårlig gjort å ødelegge tråder som kan være interessante for flere med samtaler som har så liten verdi for alle andre enn dem selv. Det er helt greit å bli ekskludert fra det. Man kan også legge til flere i en pm, eller starte en egen fjasetråd som andre har hatt vett til å gjøre. Fint og flott for dem at de har en god tone. Men betyr det at de må ødelegge tråden for andre?

• Liker 9
Skrevet

Hvorfor kan ikke de andre vise litt hensyn isteden, og la folk få ha denne tonen? Det skader jo ikke deg?

Det som ødelegger for andre, ikke bare meg, er at tråder drukner i en liten gruppes gode tone.

• Liker 7
Skrevet

På PM utelukker man i hvert fall alle andre. På et åpent forum inkluderer man alle som forstår tonen der og da.

Og det syns jeg er greit. Jeg tror det ville blitt temmelig anstrengt om man måtte legge bånd på seg hele tiden - i fall noen skulle komme til å føle seg utenfor.

Så ta det gjerne åpent for min del - det er litt patetisk å føle seg mislykket bare fordi man observerer at andre har en tone man selv ikke føler seg hjemme i / står utenfor. Egentlig burde man bli litt glad isteden, syns jeg, av å se folk ha det koselig.

Jeg har deltatt i Spør en bruker 2.0, og føler jo egentlig at jeg har blitt inkludert om jeg har ønska det. men jeg oppfatter da ikke denne tråden som en misunnelsestråd og et tegn på at de som reagerer føler seg mislykket? Jeg ser virkelig poenget til flere her, det har jo i stor grad blitt en slags chattetråd. Uansett hva man mener om det, så synes jeg jo de har rett i det.

Hva vet jeg, kanskje er det noen som er misunnelige, men det blir liksom litt for dumt å tillegge folk en agenda og tolke argumenter på den måten også, synes jeg.

• Liker 10
Skrevet

Som sagt, jeg tror ikke den er så for spesielt interesserte. De som ikke vil kan hoppe over spørsmål. Eller velge hvor langt de vil gå i sine svar. Men jeg tror gruppen som kan tenke seg å være med på en spørsmålsrunde om sex er flere enn som så.

OK, jeg har iallefall stilt spørsmål til brukere jeg ser leser tråden - men får ikke svar.

Jeg tolker det til at de ikke har så lyst til å svare, og tenker at det er helt greit.

Lager ikke et leven i en ny tråd hvor jeg stempler brukerne som "egoistiske duster som ikke har høflighet nok til å svare". Noen vil, noen vil ikke.

Både jeg og Raindrops har vært ganske mye mer på seksualitet enn andre forumer før, ergo det er ikke helt unaturlig å spørre oss - og ingen av oss pleier hverken vennskap eller sosial kontakt i noen former. Ikke har vi overhodet flest poster på sniksnakktråder heller, så folk sextråden er ikke en entydig gruppe som kjenner hverandre.

Den andre kan jeg ikke kommentere da jeg sjeldent leser den.

Men jeg ser utfra enkelte av postene her at noen kritiserer uansett hva løsningen blir. Veldig få skisserer jo en god løsning som fungerer, og da kan man ikke forvent endring.

Forøvrig blir iallefall ikke jeg sur for sånne tråder, jeg har jo kommentert enkelte selv. Men jeg ser ikke helt at sextråden er samme greie som snikksnakktrådene, det er alt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Så da har vi 3 sutrekopper som mener sitt og slenger ut personangrep over en lav sko , og ellers mer nyanserte innlegg som vel kan enes om at hvis man finner dette plagsomt kan man enkelt styre unna.

Og sånn btw, guess what. Jeg måtte si "hei kan jeg også få være med" i starten, samt stille endel spørsmål selv. Og litt av poenget med "spør en bruker 2.0" tråden er at man skriver pjattet inn i svaret øverst, også uthever man spørsmålet/ene under. Enkelt å skumme over uten å måtte lese utenomsnakk som ikke engår en selv.

Endret av Niennas
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har deltatt i Spør en bruker 2.0, og føler jo egentlig at jeg har blitt inkludert om jeg har ønska det. men jeg oppfatter da ikke denne tråden som en misunnelsestråd og et tegn på at de som reagerer føler seg mislykket? Jeg ser virkelig poenget til flere her, det har jo i stor grad blitt en slags chattetråd. Uansett hva man mener om det, så synes jeg jo de har rett i det.

Hva vet jeg, kanskje er det noen som er misunnelige, men det blir liksom litt for dumt å tillegge folk en agenda og tolke argumenter på den måten også, synes jeg.

"problemet" er ordlyden, navnet på denne tråden og hvordan disse 2-3 personene oppfører seg. Det er personangrep av type "jeg har et liv, det har ikke du tydeligvis" og masse grums som tydeligvis bunner i ett eller annet dypere.

Hadde dette vært en saklig tråd av typen "er det flere enn meg som føler at det blir for mye hverdagsprat i spør en bruker tråden?" så hadde saken vært en helt annen. Personlig skjønner jeg ikke hvorfor folk gidder å klage. Om jeg ikke liker personer eller samtalene i en tråd holder jeg meg unna, evt jeg starter en egen med "mine" regler.

Mulig jeg er snodig - men jeg har en innebygd avesjon mot folk som skal kontrollere andre rundt seg basert på egne preferanser. Totalitære tanker.

• Liker 1
Skrevet

OK, jeg har iallefall stilt spørsmål til brukere jeg ser leser tråden - men får ikke svar.

Jeg tolker det til at de ikke har så lyst til å svare, og tenker at det er helt greit.

Lager ikke et leven i en ny tråd hvor jeg stempler brukerne som "egoistiske duster som ikke har høflighet nok til å svare". Noen vil, noen vil ikke.

Både jeg og Raindrops har vært ganske mye mer på seksualitet enn andre forumer før, ergo det er ikke helt unaturlig å spørre oss - og ingen av oss pleier hverken vennskap eller sosial kontakt i noen former. Ikke har vi overhodet flest poster på sniksnakktråder heller, så folk sextråden er ikke en entydig gruppe som kjenner hverandre.

Den andre kan jeg ikke kommentere da jeg sjeldent leser den.

Men jeg ser utfra enkelte av postene her at noen kritiserer uansett hva løsningen blir. Veldig få skisserer jo en god løsning som fungerer, og da kan man ikke forvent endring.

Forøvrig blir iallefall ikke jeg sur for sånne tråder, jeg har jo kommentert enkelte selv. Men jeg ser ikke helt at sextråden er samme greie som snikksnakktrådene, det er alt.

Nei, den er ikke like ille. Spør en bruker er i en egen klasse. Men jeg er redd for at den fort kan komme til å bli det. Litt fordi (beklager for å tråkke på noen tær nå) det er en del av de samme brukerne som dominerer i begge. De har tatt med seg en del av den interne tonen og måtten å prate på fra en tråd til den andre. Og når de samme brukerne også blir så hissig av kritikken så har jeg heller ikke store håp for at de kommer til å moderere seg i den nye tråden. Det er ikke galt at folk har en god tone eller er aktive i en tråd. Men det skader ikke om de også skjønner at pratingen deres virker ekskluderende og at det er greit å ta noe av det andre steder.

• Liker 5
Skrevet

Ellers så har vi de av oss som foretrekker og bruker tiden sammen med ekte mennesker i virkeligheten fremfor å stige i gradene på internett...

Anonym poster: ed731ba521b41b3cad6f9aca6fea03cc

• Liker 5
Skrevet

Nei, den er ikke like ille. Spør en bruker er i en egen klasse. Men jeg er redd for at den fort kan komme til å bli det. Litt fordi (beklager for å tråkke på noen tær nå) det er en del av de samme brukerne som dominerer i begge. De har tatt med seg en del av den interne tonen og måtten å prate på fra en tråd til den andre. Og når de samme brukerne også blir så hissig av kritikken så har jeg heller ikke store håp for at de kommer til å moderere seg i den nye tråden. Det er ikke galt at folk har en god tone eller er aktive i en tråd. Men det skader ikke om de også skjønner at pratingen deres virker ekskluderende og at det er greit å ta noe av det andre steder.

Men er det ikke da bedre å ta det i en felles PM til dem på en høflig måte, og ikke stemple alle tråder som de eventuelt er med i?

Det blir jo litt kjedelig for andre som ikke er endel av dette å aldri kunne delta i tråder fordi man automatisk blir "kosemosebruker" og tråden "ingen får lov til å delta i" om man gjør det.

Jeg eksempelvis reagerer på enkelte brukere under et par forum som jeg synes har noen delvis skadelige syn, men jeg peker ikke på hele tråden. Jeg tar for meg de brukerne, og rapporterer eventuelt til moderator etter å ha adressert det direkte til brukeren.

Det går jo an å gjøre også i tilfeller der man bare mener det blir for internt - så kan moderator ta videre kontakt og formidle beskjeden på en hyggelig måte om det er åpenbart tilfelle.

Skrevet

Ellers så har vi de av oss som foretrekker og bruker tiden sammen med ekte mennesker i virkeligheten fremfor å stige i gradene på internett...

Anonym poster: ed731ba521b41b3cad6f9aca6fea03cc

Er det derfor du er her nå?

• Liker 3
Skrevet

Jeg føler meg ikke mislykket av å se andre diskutere hva slags smågodt de skal spise når de ser film. Men jeg synes det er totalt uinteressant. Og jeg synes det er dårlig gjort å ødelegge tråder som kan være interessante for flere med samtaler som har så liten verdi for alle andre enn dem selv. Det er helt greit å bli ekskludert fra det. Man kan også legge til flere i en pm, eller starte en egen fjasetråd som andre har hatt vett til å gjøre. Fint og flott for dem at de har en god tone. Men betyr det at de må ødelegge tråden for andre?

Det er mye her inne jeg syns er "totalt uinteressant". Og ofte, veldig ofte, så syns jeg åpningsinnlegget er interessant - men så har utviklingen utover i tråden blitt så uinteressant at jeg ikke gidder å svare.

Eller jeg velger ut et innelgg likevel som var interessant, og svarer på det.

I så fall kan to ting skje:

1. Noen likte innlegget mitt og henger seg på

2. De som er i tråden var mer interessert i den andre vinklingen og overser mitt innlegg

Det er i grunn akkurat det samme som skjer i nevnte "kose-mose" tråder. Likevel så irriterer man seg langt mer over disse trådene og mener de blir "ødelagt" for andre brukere.

Når det i prinsippet er det samme som skjer - tråden har blitt uinteressant for deg, eller man finner ikke på noe å si som interesserer resten - så er det merkelig at man skal irritere seg mer over disse trådene enn over førstnevnte. Om man da ikke tar det mer personlig fordi man observerer et "vennskap" man selv ikke er med i.

Ser i grunn ikke noen annen årsak til at man skal bære seg mer over å "gå glipp av" disse trådene enn andre tråder.

• Liker 1
Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet

Det var jeg som stilte det spørsmålet, men det vel vel folk allerede? ;)

Om folk hadde vært litt aktiv i f.eks spør en bruker-tråden, hadde dere fort funnet ut hvor vanskelig det kan være å komme opp med et bra spørsmål, just sayin.

Greit nok, kanskje det var et PM spørsmål; hva så? Mange av spørsmålene som blir stilt i den tråden, er litt PM- aktige, nettopp fordi man blir kjent med andre brukere der. Når folk spør meg om det flaueste jeg har opplevd, kunne det også vært et PM- spørsmål, så hvor går egentlig grensen?

Viser en litt initiativ og er litt hyggelig, kommer man fort inn i varmen. Så jeg mener at folk må få lov å stille de spørsmålene en vil, så lenge det ikke krenker noen :)

• Liker 3
Skrevet

"problemet" er ordlyden, navnet på denne tråden og hvordan disse 2-3 personene oppfører seg. Det er personangrep av type "jeg har et liv, det har ikke du tydeligvis" og masse grums som tydeligvis bunner i ett eller annet dypere.

Hadde dette vært en saklig tråd av typen "er det flere enn meg som føler at det blir for mye hverdagsprat i spør en bruker tråden?" så hadde saken vært en helt annen. Personlig skjønner jeg ikke hvorfor folk gidder å klage. Om jeg ikke liker personer eller samtalene i en tråd holder jeg meg unna, evt jeg starter en egen med "mine" regler.

Mulig jeg er snodig - men jeg har en innebygd avesjon mot folk som skal kontrollere andre rundt seg basert på egne preferanser. Totalitære tanker.

Jeg har vært her lenge nok til å vite at denne typen diskusjoner fort blir ganske ..polariserte. At det ikke er særlig saklig å skrive f.eks. at folk ikke har et liv er jeg helt enig i. Og all den tid jeg har deltatt i Spør en bruker-tråden (og stort sett er her inne hver dag :gjeiper: ) selv, så kan det for alt jeg vet være at noen her også mener meg.

Vi er nok litt uenige i at dette ligner totalitære tanker, men det blir en annen sak. ;) Det er forskjell på å ta opp et "fenomen" om ulik type forumoppførsel til diskusjon, og det å ville styre andre/klage.

Jeg forstår hva folk vil frem til her, det er bare det jeg mener.

• Liker 4
Skrevet

Jesus Kristus! Startet jeg dette med spørsmålet mitt i spør en bruker? Og hvordan i all verden havnet jeg på denne siden av klikkedebatten?

Mitt mål med spørsmålet i den andre tråden var aldri å ta noen. Jeg er ikke stor fan av hele klikkegreia, og jeg har strengt tatt vært utskjelt sjefsklikker selv. ;) Så jeg har full forståelse for at det kan utvikle seg både en god tone og vennskap, og at småprat er hyggelig.

Når det er sagt, så er det en grunn til at jeg kom med spørsmålet. Jeg synes det er kjipt om folk føler seg ekskludert. Det synes jeg den gangen jeg satt midt i klikkestormen, og det synes jeg nå. Og det er tydelig at noen føler seg ekskludert. Og jeg kan forstå det. Jeg har ikke manglet spørsmål i spør en bruker, men jeg føler meg som sagt som en partykræsjer når jeg er innom. For det HAR blitt mye prat. Med mindre man er innom tråden ofte, så er det vanskelig å henge med. Det er gjerne 20 nye sider hver gang jeg er innom. Og det blir det til at man ikke orker å bla gjennom. Og da faller man ut. Så ja, jeg har vel også gitt opp den tråden.

Jeg mener at det er mulig å både ha en god tone og ta hensyn til andre. I tillegg til pm, så er det mulig å opprette egne skravletråder. For om det er sånn at man uansett har stilt så mange spørsmål at man sliter med å finne nye, er det ikke da like greit å bare skravle i en egen skravletråd? Det er og har vært flere slike tråder. De funker.

Jeg har som sagt ikke noe i mot verken en god tone eller småprat. Men jeg tror det er greit å beherske seg i tråder som kan være interessante for flere. Jeg liker i utgangspunktet konseptet med å kunne spørre brukere om ting som ikke passer i andre tråder, også i en seksuell versjon. Men jeg har ikke ork til å gifte meg med trådene. Det hadde vært greit å kunne oppsøke spørsmålsteåder når man vil det, og skravletråder når man ønsker det. Uten at en tråd blir til en salig blanding av begge deler. Jeg tror også trådene kan bli mer spennende av at flere er innom. Så om det er sånn at flere vil bidra, men synes det er vanskelig slik det er nå, så mister man vel ikke noe på å ta den mest opplagte praten andre steder? Det betyr ikke at man ikke er velkommen videre i trådene, men heller at man siler litt hva man skriver hvor. Det burde kunne gå greit.

Nå baserer jeg meg først og fremst på spør en bruker. Den sexifiserte utgaven har jeg nok gitt opp litt uten å ha prøvd, fordi jeg har fryktet at det også er en tråd man må bosette seg i for å få med seg noe. Det tar jeg på min kappe. Men om flere aner tilløp til noe av det samme der, så kan jo dette være en mulighet til å legge om kursen, før det skjer?

Og nei, jeg er ikke ute etter å ta noen, jeg tror ikke noe mangler et liv og jeg har ikke behov for å spekulere i ymse teorier og motiver. Mitt inntrykk er at "klikking" er et fenomen som oppstår fra tid til annen, med forskjellige brukere. Nå er det noen, for noen måneder siden var det noen av oss andre.;) Poenget er, fra en utskjelt "klikker" til andre, det er ingen motsetning mellom god tone og hensyn. Forumopplevelsen blir bedre for alle om man siler litt. De som mener dette er kjipt, slipper å irritere på seg krupp, og "klikkerne" slipper stadige sure miner og kjeft. Win win.

Vampen - konstruktiv rehabilitert løsningsorientert klikker ;)

• Liker 7
Gjest Raindrops
Skrevet

Må bare understreke at jeg hele tiden har snakket om sextråden, tror med uhell jeg har blandet meg litt inn i diskusjoner jeg ikke har grunnlag for å uttale meg om. Spørretråden på snikk-snakk har jeg ikke vært innom på evigheter, så jeg skal ikke påstå noe som helst om den :)

Gjest Stille vann
Skrevet

Når man leser visse tråder her inne skulle man ikke tro det var over 46000 medlemmer her på KG...

Spørretråden har jeg holdt meg unna, tror ingen er særlig interessert i å spørre meg om noe uansett. :fnise:

Jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å følge med i de trådene. Det må da ta ganske mye tid, hvordan får de med seg alle spørsmålene som blir stilt?

Har prøvd å delta litt på snikk-snakk, men jeg er ikke supersosial så jeg detter rimelig fort ut.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Hvorfor har det seg slik at hver gang dette temaet er oppe for diskusjon, så kommer klikkerene inn i tråden og bedyrer at de ikke er klikkere og så langer ut i mot de som ikke er en del av kosemosingen som prøver å ha en konstruktiv samtale om dette fenomenet? Se bare hvordan dere angriper Envy og forsåvidt AB(ene?).

I tillegg så er det de samme brukerene som føler at de har en rett til å fortelle folk om hva slags tråder som er ok å lage på dette forumet og ikke. Mange eksempler på det her inne som; "hvorfor gidder du å lage en sutretråd om dette" osv. HALLO FOLKENS dette er et diskusjonsforum, her kan man spørre om nesten hva man vil. Minner litt om mobbing.

Det er helt tydelig at klikkerene føler seg truffet (dette skjer jo hver gang klikker temaet er oppe), dere understreker faktisk bare poenget i denne tråden sånn som dere holder på.

Morsomme observasjoner:

- jeg klager på innholdet på enkelte tråder, selv om jeg fint kunne holdt meg unna velger jeg å lese nitidig ethvert innlegg og sutre om det etterpå

- jeg prøver på miserabelt vis å fremstille meg som bedre enn de jeg her sutrer om fordi "jeg har et liv og det har ikke dere ass"

- jeg fremstår som et nepskrell uten viktigere ting i livet enn å bedrive alt det overnevnet

¨

Enkelte ganger rister jeg bare oppgitt på hodet over noen som tydeligvis tror at jorda roterer rundt deres eget ego. Herregud, jeg trodde folk la fra seg slik oppførsel på ungdomsskolen.

1. Det er jo akkurat dette du selv gjør! Lo godt når jeg så denne, selvinnsikt mann! jeg klager på innholdet på enkelte tråder, selv om jeg fint kunne holdt meg unna velger jeg å lese nitidig ethvert innlegg og sutre om det etterpå.

2 og 3. Der snakker du om deg selv igjen, ja.

Og til det siste du skriver så bare poengterer det alt det andre du skriver, om deg selv. Du vet; "På seg selv kjenner man andre"

Anonym poster: fedf954b4ca958bcd6081bf4b0495ea7

Endret av Niennas
  • Liker 10
Skrevet

Så ufattelig latterlig at Guybrush faktisk søker opp brukere og sjekker hvor mye spørsmål og svar de har fått i trådene.

Kikkerne finnes, kikkerne er en liten gruppe, litt som den kule gjengen på barneskolen. Alle andre blir halveis ignorert, og det er bare de i klikken som får være med å leke. Dere vet hvem dere er, og det er meget lett å se i denne tråden hvem dere er . At dere benekter det og nekter å skjerpe dere litt sier litt om hvordan dere er som person.

Synd at det skal bli slik at noen føler seg utenfor i snikk-snakk-tråder fordi en gruppe mennesker er knoll og tott og ekskluderer alle som prøver å bidra. Får litt ungdomsskole-vibber..

Anonym poster: 62b10a86d3d6db0661cbc90203213255

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...