Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Søker på min første fulltidsstilling nå ettersom jeg fullfører mastergrad neste år. Et par dager tilbake var jeg på annengangsintervju for en stilling jeg virkelig vil ha. Har hittil vært gjennom to caser, evnetest og grilling. 😣 Vil virkelig ha denne stillingen, da det er en veldig god mulighet for nyutdannede. Det er også sett på som en av de absolutt tøffeste delene av bransjen jeg ønsker jobb i å få et jobbtilbud fra, så mistenker allerede at sjansene for at jeg faktisk får tilbud om stillingen er relativt liten. Skal få tilbakemelding før helgen, men er så spent at jeg ikke greier å fokusere på andre ting og har problemer med å sove. Noen tips til hvordan jeg kan få tankene over på andre ting? Gruer meg også allerede til en eventuell prosess etter annengangsintervjuet. Da blir det tredjegangintervju som jeg blir flydd inn til og mest sannsynlig mer grilling, caser og personlighettester. 

Anonymkode: 43c33...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobbsøkingsprosessen ble kort og fin (heldigvis) for min del! Søkte de tre stedene jeg helst ville jobbe, fått tilbud om deltidsjobb på to av dem! Lykke til for resten av dere :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat blitt arbledig, Fått aktivitetsplan der jeg må søke på ca 2 jobber i uken. Følger nav med på dette? Også vedtak om at nav konkluderte med at jeg klarte å finne jobb på egenhånd iht til mitt yrke.

Anonymkode: 9a72e...a3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Pottah skrev:
 

Jobbsøkingsprosessen ble kort og fin (heldigvis) for min del! Søkte de tre stedene jeg helst ville jobbe, fått tilbud om deltidsjobb på to av dem! Lykke til for resten av dere :) 

Gratulerer! 

Her er det endel humper i den jobbsøkeprosessen, men får bare håpe det ordner seg til slutt... kan ikke si noe mer, pga mulighet for gjenkjenning. 

Anonymkode: 032ab...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Akkurat blitt arbledig, Fått aktivitetsplan der jeg må søke på ca 2 jobber i uken. Følger nav med på dette? Også vedtak om at nav konkluderte med at jeg klarte å finne jobb på egenhånd iht til mitt yrke.

Anonymkode: 9a72e...a3d

Ja, de følger nøye med. Hilsen en som også er arbeidsledig.

Anonymkode: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det egentlig med dere som var langtidsledige? 

Anonymkode: 88029...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvordan går det egentlig med dere som var langtidsledige? 

Anonymkode: 88029...737

Jeg fikk meg et vikariat, som jeg etter 2 år fortsatt er i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Jolene skrev:
 

Jeg fikk meg et vikariat, som jeg etter 2 år fortsatt er i.

Så bra! Hvordan fikk du det vikariatet? Var det gjennom bemanningsbyrå?

Anonymkode: 88029...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Så bra! Hvordan fikk du det vikariatet? Var det gjennom bemanningsbyrå?

Anonymkode: 88029...737

Fikk vikariatet gjennom tiltak fra NAV :) Bemanningsbyrå hjalp meg ikke mye, da de ikke hadde noe særlig innenfor den type bransje jeg ville inn i. Registrerte meg hos rundt 10 stykker, men ble aldri ringt opp. Jeg søkte også stillinger som lå ute hos dem, uten å få napp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On October 8, 2018 at 10:52 PM, AnonymBruker said:
 

Hvordan går det egentlig med dere som var langtidsledige? 

Anonymkode: 88029...737

Jeg har fått meg fast, relevant jobb! Vært ledig siden mars. 

Det har vært et ganske frustrerende år. Jeg har fått intervjuer her og der, men med mange gode kandidater har jeg ikke nådd opp. Var et sted hvor jeg virkelig tenkte at jeg var godt kvalifisert, men jeg ble ikke innstilt og de syntes ikke jeg hadde nok erfaring. Da ble jeg veldig lei meg, ettersom jeg selv følte jeg absolutt kunne utført arbeidsoppgavene der. Begynte å lure på om jeg hadde overvurdert meg selv. 

Men nå har jeg fått en enda bedre stilling, med høyere lønn! Jeg har virkelig vært rett ved å gi opp og sett mye på studier. NAV ville ha meg i arbeidspraksis, som jeg heldigvis klarte å unngå. Hadde det ikke løst seg nå før jul hadde jeg kanskje begynt å studere igjen. 

Sender mange tanker til dere som er uten jobb, det er virkelig tøft. 

Anonymkode: 8c145...5a8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal ringe en arbeidsplass for å bli lagt merke til", som jeg ser noen skriver i blant.. .Hvordan? Hvor lenge etter søknadsfristen? Hva skal man si? Bør vel ha et relevant spm eller noe? Hva kan i så fall det være?

Anonymkode: d7f4d...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har fått meg fast, relevant jobb! Vært ledig siden mars. 

Det har vært et ganske frustrerende år. Jeg har fått intervjuer her og der, men med mange gode kandidater har jeg ikke nådd opp. Var et sted hvor jeg virkelig tenkte at jeg var godt kvalifisert, men jeg ble ikke innstilt og de syntes ikke jeg hadde nok erfaring. Da ble jeg veldig lei meg, ettersom jeg selv følte jeg absolutt kunne utført arbeidsoppgavene der. Begynte å lure på om jeg hadde overvurdert meg selv. 

Men nå har jeg fått en enda bedre stilling, med høyere lønn! Jeg har virkelig vært rett ved å gi opp og sett mye på studier. NAV ville ha meg i arbeidspraksis, som jeg heldigvis klarte å unngå. Hadde det ikke løst seg nå før jul hadde jeg kanskje begynt å studere igjen. 

Sender mange tanker til dere som er uten jobb, det er virkelig tøft. 

Anonymkode: 8c145...5a8

Gratulerer med jobb :) Fikk du jobben ved å søke på «vanlig måte» eller gjorde du noe spesielt? 

Anonymkode: 88029...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On October 10, 2018 at 9:40 AM, AnonymBruker said:
 

Gratulerer med jobb :) Fikk du jobben ved å søke på «vanlig måte» eller gjorde du noe spesielt? 

Anonymkode: 88029...737

Takk! Jeg fikk denne på "vanlig" måte, men en rekrutterer jeg møtte et par uker før anbefalte meg å skrive mer åpne søknader da hun hørte hvordan jeg hadde holdt på. Problemet var å vite litt hvor mange skulle begynne, men her kan man kanskje kontakte folk man vet om i bransjen og høre om de vet noe om noen som trenger noen. 

Føler virkelig med dere som fortsetter jobbsøkingen, jeg har holdt på i flere år fordi jeg bare har hatt korte vikariater. Føles uvirkelig å få en fast jobb nå, og kanskje et boliglån etter hvert. Tvi tvi til dere andre!

Anonymkode: 8c145...5a8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søkt på en spennende jobb, med mye potensiale for den som ønsker å komme seg "opp og frem". Jeg mistenker at stillingen allerede er lovet bort til noen interne, men utlyst fordi de måtte. Likevel... Fristen gikk ut 1.10. Flere har lest gjennom søknaden min og sagt den var god. Mer jeg kan gjøre nå, eller må jeg bare vente?

Anonymkode: d7f4d...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så motiverende og godt å lese om dere som har søkt jobber lenge og endelig har fått napp:) 

Nå har jeg vært uten jobb i det som føles ut som en liten evighet, og jeg begynner å miste motivasjonen. I realiteten er det "bare" 4 måneder, men jeg hadde nok sett for meg at det skulle gå raskere, spesielt siden de aller fleste fra mitt kull har fått jobb og gjerne jobbet en stund allerede. 

Jeg har 2 jobbintervjuer til uka, hvorav den ene jobben kan anses som "drømmejobben" på nåværende tidspunkt. Både selve bedriften, men også med tanke på selve stedet. Men jeg er så nervøs! Jo mer jeg ønsker jobben, dess mer nervøs og tullete blir jeg. I tillegg fikk jeg vite at det ikke var mange søkere til stillingen, noe som gjør jeg faktisk kjenner et lite håp.

Håper bare jeg klarer å holde holder kaldt uder intervjuet og at det endelig blir min tur til å tre ut i arbeidslivet.

Hvordan går det med dere andre jobbsøkere her inne?:)

Anonymkode: 2cf81...fbe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6. oktober 2018 den 1.30, AnonymBruker skrev:
 

Ja, de følger nøye med. Hilsen en som også er arbeidsledig.

Anonymkode: 561c7...e0c

Husk at de bare vil hjelpe dere.

Anonymkode: a4b5c...292

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva skriver dere som har blitt sagt opp pga nedleggelse i cv? Nevner dere det i heletatt, greit å fortelle at man ikke har blitt sparket eller sagt opp selv. Er stor forskjell på dette...

Anonymkode: 9a72e...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det går litt langt med søknadstekster, det er jo ikke måte på hva som skal utbroderes. Man skal leve og brenne for jobben man søker, være genuint interessert bla bla. Til og med på en lagerjobb! Sorry, det blir nesten for dumt.

Tenk så mange som kunne gjort en bra jobb som blir holdt utenfor...det er jo penger vi lever av, så bedrifter bør tenke på det når folk søker jobb. Det er jo ikke en fritidsklubb man melder seg inn i, det er JOBB!

Anonymkode: 9a72e...a3d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir snart arbeidsledig. Jeg har vært sykmeldt i snart 1 år og av helsemessige årsaker skal jeg ikke tilbake i jobben min siden bedriften ikke vil tilrettelegge.

Jeg har vært i bedriften i 13 år og aldri blitt tilsnakket for dårlig arbeid, snarere tvert i mot.

Jeg har søkt aap, men nav vil ha meg på tiltak som gir meg mindre enn 350.- i dagen. Det har jeg ikke råd til og vet ikke hva jeg skal gjøre.

Jeg var på arbeidsavklaringsmøte i forrige uke og sjefen rådet meg til å fortsette å være sykmeldt. Jeg blir snart innkalt til drøftingsmøte hvor jeg regner med at arbeidsforholdet blir avsluttet.

Jeg har søkt noen jobber, men ikke engang fått intervju på noen av de.

Jeg begynner å bli desperat fordi økonomien med lønna å dag går akkurat rundt og nå reduseres den kraftig.

Må ringe banken og bed om avdragsfrihet på lånet (huslån). 

Vurderer truck kurs, men vet ikke om jeg klarer teorien.

 

Anonymkode: 1456d...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh. Jeg har skrevet en tråd tidligere om at jeg meldte meg som tilkallingsvikar på en skole men ikke hørte noe etterpå. Nå vil jeg fortsette å grine litt om det. Bare få det ut! 

Kontaktet en ny skole, og fikk en hyggelig Mail tilbake hvor de sa de hadde behov for vikar, samt noen spørsmål. Jeg svarte på den, men igjen: ikke noe svar fra disse heller. Ikke et «takk, da kontakter vi deg om det dukker opp noe». Ingenting.

Kan hende det bare er jeg som forventer for mye her. At jeg ikke burde forvente noe svar tilbake. Er bare redd for at de har glemt mailen eller noe. 

Vet jeg burde slappe av, men har såååååå lyst til å jobbe litt! Utålmodig! 

Er også kamp om lærerjobbene her, så vil få en fot innafor før jeg begynner å søke jobber til neste år. Folk sier at du får ikke jobb her med mindre du har vært tilkallingsvikar eller vist deg fram i praksis. 

Anonymkode: a039c...582

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...