Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Hvem skal da mate de eldre på sykehjemmet eller bytte bleier? Hvem skal operere hjertesyke eller de med alvorlige sykdommer hvis ingen skal måtte jobbe? Dugnad? Jo høres fint ut det, men vi blir styrt av overmakten. Alt handler om penger. Det er nok mat og penger i verden, men det er skjevt fordelt. 

Anonymkode: 23e80...d38

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem skal da mate de eldre på sykehjemmet eller bytte bleier? Hvem skal operere hjertesyke eller de med alvorlige sykdommer hvis ingen skal måtte jobbe? Dugnad? Jo høres fint ut det, men vi blir styrt av overmakten. Alt handler om penger. Det er nok mat og penger i verden, men det er skjevt fordelt. 

Anonymkode: 23e80...d38

Alt du beskriver kan gjøres uten et økonomisk system. At penger skal være belønningen. Ang sykehjem så er dette en oppbevaringsplass for mange, mange ville hatt det bedre som død.

Anonymkode: 9a72e...a3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke jobben jeg søkte på. :(

Den gikk til noen med fortrinnsrett. 

Folk innen yrket mitt er visst overflødige i denne kommunen.

Anonymkode: a039c...582

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda ingen napp på jobber, er fortsatt ringevikar. Det positive er at det har vært litt jobb til meg, så går helt okei med inntekt(har dagpenger og). I tillegg så STOR trives jeg med jobben, håper jo det skal dukke opp noe fast :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎12‎.‎11‎.‎2018 den 10.36, AnonymBruker skrev:

Her pågår denne evige søknadsprosessen fremdeles, mer enn et halvt år etter at fristen gikk ut. Det er masse rot, uten at jeg vil gå inn på hva, da jeg kan bli lett å identifisere. Men jeg lurer litt på hvorfor jeg gidder... akademia, altså. Er stygt redd for at jeg ikke vil få fast jobb kun pga tull. 

Anonymkode: 032ab...eca

Hva slags tull da?

Anonymkode: d2372...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har begynt på jobbsøking til neste sommer/muligens deltid ved siden av studier etter nyttår. Gud så kjedelig! Hadde nesten glemt hvor trasig bare det å finne jobber å søke på er.

Men gir ikke opp!

Anonymkode: c719f...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎21‎.‎11‎.‎2018 den 16.06, AnonymBruker skrev:

(---)

Jeg har vel fått en jobb. Tror jeg. Var først på et intervju, så et til intervju med en annen mellomledere også, mye av samme spørsmål... Mellomlederen hadde ikke lest CV eller søknad før intervjuet.

Ble presentert 3 stillinger (samme funksjon, ulike plasser). De skulle ringe tilbake idag, men ikke hørt noe enda. Har levert alle papirer, sagt ønsket lønn, men ikke skrevet kontrakt. Limbo...

 

Kunne ikke der og da si om hvilken av stillingene jeg ønsker, skal få hilse på avdelingen også. Dessverre langt ifra drømme jobben, men tjener bedre enn ønsker jobb, så får fokusere på det. 

Anonymkode: d976a...a87

 

Jeg har fått jobb. Fikk ønsket lønn i det minste. Og kollegaene virket veldig hyggelige, og sjefen fortalte de var helt i ekstase etter møtet, de gledet seg masse til jeg begynner. :) 

Prestarter allerede til uka et annet sted i huset, som introduksjon.

Anonymkode: d976a...a87

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååh hvorfor blir jeg ALLTID nummer to??!! SÅ nære, men neida! Lærermangel my ass! Jeg blir nesten litt provosert over det maset om mangel på lærere. Det er bare tull. De vil bare ha høy konkurranse så de kan velge de beste lærerne og score høyt på kartleggingsprøver. 👎👎👎

Anonymkode: a039c...582

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags tull da?

Anonymkode: d2372...a63

Jeg kan ikke gå inn på det, da blir jeg lett å identifisere. Men jeg tror det har løst seg, i alle fall sånn noenlunde... 😕

Anonymkode: 032ab...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som ser etter ny jobb. Har 2 jobber per dags dato, så skal ikke klage, men trives dessverre ikke 😕 jobber med en tøff målgruppe som har psykisk/-og fysisk sykdom. Har viet mye av livet mitt til å jobbe med mennesker, men har funnet ut at det ikke er noe for meg. Blir helt deprimert av å se og å ha for mye empati så det går utover egen psyke. Har søkt 20-30 jobber til nå, men ikke fått noe napp enda.. føler jeg bare blir stuck i noe jeg ikke trives med.

Anonymkode: ec12d...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎01‎.‎12‎.‎2018 den 10.16, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke gå inn på det, da blir jeg lett å identifisere. Men jeg tror det har løst seg, i alle fall sånn noenlunde... 😕

Anonymkode: 032ab...eca

Har du fått vite hvordan du ligger an etter rangeringen? Var det lett å se hvordan du kom til å bli rangert ut i fra den utvidede søkerlisten?

Anonymkode: d2372...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått vite hvordan du ligger an etter rangeringen? Var det lett å se hvordan du kom til å bli rangert ut i fra den utvidede søkerlisten?

Anonymkode: d2372...a63

Ja, jeg er innstilt som nummer en. Og ja, egentlig var det klart ut fra den utvidede søkerlisten, men problemet er at man vet likevel aldri! 

Anonymkode: 032ab...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbmarkede er rare greier. 

I det jeg utdanner meg til vil det mest sannsynligvis ikke være en ledig jobb til meg før om mange år. I hvertfall ikke mer enn sommer vikariat. Har hørt rykter om 300 søkere per stilling, og kan lett tro på det. Jobbsituasjonen er helt tragisk for oss, vi utdanner oss til arbeidsløshet innenfor fagfeltet. 

Jeg er derimot skikkelig ettertraktet i andre typer arbeid, for sosionomer, psykologer, helsefaget generelt og andre fagfelt som arbeider med mennesker. Jeg søkte på 15 jobber i starten av høst, ble innstillt som nr 1 på 10 av dem, og der var det 40 søkere på noen jobber og opp mot 100 på andre. De ønsket hovedsakelig ferdig utdannet folk, men gikk altså for meg som ikke er ferdig utdannet. 

Men fader heller, når samfunnet skriker etter min kompetanse som jeg ikke får lov til å bruke fordi politikerene prioriterer andre mindre viktige ting, ref. abortloven med sine konsekvenser igjen, er det helt rabiat at jeg skal gjøre jobben som en ufaglært kunne ha gjort - med lønnen til en ufaglært.

Anonymkode: b04ea...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig!! Jeg har fått jobb....🎉

6 mnd vikariat da (med gode muligheter for forlengelse) og ganske dårlig betalt...

Men nå har jeg søkt på alt jeg har kommet over siden Mai, og jobben er veldig relevant.  Så jeg er HAPPY!! 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobbmarkede er rare greier. 

I det jeg utdanner meg til vil det mest sannsynligvis ikke være en ledig jobb til meg før om mange år. I hvertfall ikke mer enn sommer vikariat. Har hørt rykter om 300 søkere per stilling, og kan lett tro på det. Jobbsituasjonen er helt tragisk for oss, vi utdanner oss til arbeidsløshet innenfor fagfeltet. 

Jeg er derimot skikkelig ettertraktet i andre typer arbeid, for sosionomer, psykologer, helsefaget generelt og andre fagfelt som arbeider med mennesker. Jeg søkte på 15 jobber i starten av høst, ble innstillt som nr 1 på 10 av dem, og der var det 40 søkere på noen jobber og opp mot 100 på andre. De ønsket hovedsakelig ferdig utdannet folk, men gikk altså for meg som ikke er ferdig utdannet. 

Men fader heller, når samfunnet skriker etter min kompetanse som jeg ikke får lov til å bruke fordi politikerene prioriterer andre mindre viktige ting, ref. abortloven med sine konsekvenser igjen, er det helt rabiat at jeg skal gjøre jobben som en ufaglært kunne ha gjort - med lønnen til en ufaglært.

Anonymkode: b04ea...d08

Hva har abortloven å gjøre med din jobb situasjon???

Anonymkode: bbabb...5d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 22.11.2018 den 6.55, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har du vært arbeidsledig? Du vet at man ikke får dagpenger etter to år? Ikke bør man starte familie og ikke kan man kjøpe hus. Du sitter fast der du er. Synes arbeidsledighet setter såpass store kjepper i hjulene at det er vanskelig å nyte den tiden. Det er rett og slett vanskelig å finne de positive tingene i hverdagen, det syntes jeg selv etter 2 måneder ledig. Og når man får flere avslag i uka så tærer det på.

(Skrev tidligere i tråden, gikk arbeidsledig i 3 år, sendte minst 5 søknader i uka, studerer nå og mistet nylig jobben jeg hadde ved siden og føler alt er håpløst. Var på intervju og det gikk ikke så bra)

Anonymkode: f6bbf...795

Helt enig! 

Hele livet står på pause! Vi har lyst på et barn til, vi har lyst på et nytt hus... men alt står bare på vent...måned etter måned...  jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har våknet opp med panikkangst fordi jeg føler livet går fra meg...

Nå har jeg fått en jobb, mener et 6 mnd vikariat...dvs livet står fortsatt på veeeeent

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har abortloven å gjøre med din jobb situasjon???

Anonymkode: bbabb...5d7

Ikke bare min men de flestes. Politikerene med makta vil endre på 2c og dermed "tvinge" flere til å beholde sine syke avkom. Dette kommer til å få økonomiske konsekvenser for hele samfunnet i og med at flere mennesker med tungt trengende bistand og medisiner døgnet rundt. Dette koster masse penger. Og at politikerene heller vil endre 2c og bruke tid på det enn å løse de krisene som faktisk står for dør i 2019 og 2020, eksempelvis fastlegekrisen, politistudenter uten jobb, mangel på bussjofører, mangel på lærere, "ingen" ønsker å jobbe i fiskenæringen, oljekrisen må løses, mangel på psykologer på DPS osv osv. Det blir ikke gitt penger til nyansettelser, og alt fokuset på endring av abortloven (med de følgene det fører med seg) koster allerede penger i form av tid og møter mellom ledelsen. 

E altså ikke selve 2c som hindrer oss i jobb, men effektene av fokuset på den og potensielle endringer. Håper dette var ett nogenlunde greit svar :) 

Anonymkode: b04ea...d08

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.11.2018 den 13.32, Bambi1995 skrev:

Enda ingen napp på jobber, er fortsatt ringevikar. Det positive er at det har vært litt jobb til meg, så går helt okei med inntekt(har dagpenger og). I tillegg så STOR trives jeg med jobben, håper jo det skal dukke opp noe fast :) 

Jeg har et dilemma rundt jobb og dagpenger. Hvis jeg jobber sitter jeg igjen med 200 kr ekstra per vakt. Syns ikke det er verdt det. 

Anonymkode: 2184a...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...