Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg har hatt god erfaring med som har resultert i jobb: god og fast håndtrykk. Klare å se de som intervjuer med i øynene. Og stille noe spørsmål når de på slutten ber om jeg lurer på noe. Da virker man interessert. Kan være bra å tenke ut en svar når de spør deg om dine gode og svake sider. Også skal du helt sikkert fortelle litt om deg selv også.

Anonymkode: 561c7...e0c

Tusen takk! Intervjuet gikk kjempe bra, får svar til Fredag. Etter intervjuet har jeg enda mer lyst på jobben

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tidligere skrevet noen innlegg her om den frustrerende jobbsøkerprosessen, og har følt at det å få jobb etter endt utdanning har vært helt håpløst. Relativt få intervjuer i forhold til sendte søknader, aldri blitt innstilt som nummer to osv., og ca et halvt år med jobbsøking og venting uten å ha noe og gå til. Det tærer på psyken. 

For noen dager siden snudde derimot dette, og jeg ble tilbudt stilling i jobben jeg aller helst ønsket. Jeg er så glad! Det er som om flere kg har blitt fjernet fra skuldrene mine. Jeg vil bare si til alle som var i situasjonen jeg nettopp var i selv at plutselig kan alt bare klaffe og akkuart DU er den de vil ha. Ikke gi opp:) 

Samtidig er jeg veldig nervøs for alt det nye som skal skje, og jeg er redd for å ikke strekke til eller gjøre feil. Men dette er vel normalt i en helt ny stilling, og jeg skal absolutt ikke klage. Tusen takk for alle råd og tilbakemeldinger her i tråden, og masse lykke til til dere andre jobbsøkere her inne! Jeg krysser fingrene for dere🤞🏼

 

Anonymkode: 2cf81...fbe

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2018 den 16.04, Sofus21 skrev:

Tusen takk! Intervjuet gikk kjempe bra, får svar til Fredag. Etter intervjuet har jeg enda mer lyst på jobben

Hvordan gikk det?😊

Anonymkode: 275e4...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2018 den 20.56, AnonymBruker skrev:

Hvordan gikk det?😊

Anonymkode: 275e4...ff0

Kom på andreplass.. De kunne ikke komme med noen grunn til hvorfor jeg ikke ble valgt, litt surt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Sofus21 skrev:

Kom på andreplass.. De kunne ikke komme med noen grunn til hvorfor jeg ikke ble valgt, litt surt. 

Det er fordi de hadde nok en intern søker/sønn til venninne/en som kjenner noen i avdelingen etc...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Em_Ma skrev:

Det er fordi de hadde nok en intern søker/sønn til venninne/en som kjenner noen i avdelingen etc...

Helt sikkert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gjør dere når det ikke er 5 jobber pr mnd å søke på? Uttallige intervjuer og blir bare når 2. Frustrerende og flaut!

Anonymkode: 23e80...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på mitt 6. år som jobbsøker. Har riktignok fått barn og tatt studiekompetanse i mellomtiden, men kjenner det sliter på psyken å være hjemme uten «mening». Skal søke høyskole (sosionom) til høsten, men hva kan jeg gjøre i mellomtiden? Et eller annet kurs jeg kan ta? Enkel jobb? Sliter med noen fysiske plager som gjør meg sengeliggende iblant, og det ødelegger så mye! Noen som har tips eller forslag til hva jeg kan gjøre før jeg blir helt ødelagt?

Anonymkode: 7920b...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal søke høyskole (sosionom)

Du bestemmer jo selv, men jeg vil nok anbefale å studere et eller annet innenfor regnskap...da har du ganske gode sjanser å få jobb

Anonymkode: f16a0...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg postet her inne for litt siden at jeg hadde søkt på en jobb som passet perfekt til meg. Men nå har det gått ca en uke siden fristen og jeg har ikke hørt noe. Det sto tilsettelse: snarest, på annonsen, så jeg regner med at de da er kjappe med å ansette noen. Eller? 

Måtte bare klage litt! Har dagdrømt om at de har ringt, og har planlagt oppgaver inni hodet mitt. Fordi jeg er så gira på å jobbe!!! 😛 Tåler ikke sånn venting.

Anonymkode: a039c...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg postet her inne for litt siden at jeg hadde søkt på en jobb som passet perfekt til meg. Men nå har det gått ca en uke siden fristen og jeg har ikke hørt noe. Det sto tilsettelse: snarest, på annonsen, så jeg regner med at de da er kjappe med å ansette noen. Eller? 

Måtte bare klage litt! Har dagdrømt om at de har ringt, og har planlagt oppgaver inni hodet mitt. Fordi jeg er så gira på å jobbe!!! 😛 Tåler ikke sånn venting.

Anonymkode: a039c...582

Ring og spør!

 

---

Jeg har vel fått en jobb. Tror jeg. Var først på et intervju, så et til intervju med en annen mellomledere også, mye av samme spørsmål... Mellomlederen hadde ikke lest CV eller søknad før intervjuet.

Ble presentert 3 stillinger (samme funksjon, ulike plasser). De skulle ringe tilbake idag, men ikke hørt noe enda. Har levert alle papirer, sagt ønsket lønn, men ikke skrevet kontrakt. Limbo...

 

Kunne ikke der og da si om hvilken av stillingene jeg ønsker, skal få hilse på avdelingen også. Dessverre langt ifra drømme jobben, men tjener bedre enn ønsker jobb, så får fokusere på det. 

Anonymkode: d976a...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2018 den 16.51, AnonymBruker skrev:

Du bestemmer jo selv, men jeg vil nok anbefale å studere et eller annet innenfor regnskap...da har du ganske gode sjanser å få jobb

Anonymkode: f16a0...877

Det er ikke utenkelig det, er det også høyskole? Er ikke så flink til avansert matematikk da😩

Anonymkode: 7920b...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke utenkelig det, er det også høyskole? Er ikke så flink til avansert matematikk da😩

Anonymkode: 7920b...cad

Du trenger ikke være flink i avansert matematikk for å forstå regnskap. 

Hilsen siviløkonom. 

Anonymkode: fb831...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er ledig å synes det er kjedelig. Gjør noe med livet, ikke bryt dere ned! Tenk så heldig du er som får dagpenger å slipper å jobbe. Er selv ledig, synes det er fint å kunne styre dagene selv. Står opp til samme tid hver dag. Trener på dagtid, turer, utforsker nye ting, leser, nyter friheten. Man må se mulighetene 🙂 

Anonymkode: 9a72e...a3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke være flink i avansert matematikk for å forstå regnskap. 

Hilsen siviløkonom. 

Anonymkode: fb831...9dc

Men de har matte i studiet.

Anonymkode: 275e4...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som er ledig å synes det er kjedelig. Gjør noe med livet, ikke bryt dere ned! Tenk så heldig du er som får dagpenger å slipper å jobbe. Er selv ledig, synes det er fint å kunne styre dagene selv. Står opp til samme tid hver dag. Trener på dagtid, turer, utforsker nye ting, leser, nyter friheten. Man må se mulighetene 🙂 

Anonymkode: 9a72e...a3d

Hvor lenge har du vært arbeidsledig? Du vet at man ikke får dagpenger etter to år? Ikke bør man starte familie og ikke kan man kjøpe hus. Du sitter fast der du er. Synes arbeidsledighet setter såpass store kjepper i hjulene at det er vanskelig å nyte den tiden. Det er rett og slett vanskelig å finne de positive tingene i hverdagen, det syntes jeg selv etter 2 måneder ledig. Og når man får flere avslag i uka så tærer det på.

(Skrev tidligere i tråden, gikk arbeidsledig i 3 år, sendte minst 5 søknader i uka, studerer nå og mistet nylig jobben jeg hadde ved siden og føler alt er håpløst. Var på intervju og det gikk ikke så bra)

Anonymkode: f6bbf...795

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har du vært arbeidsledig? Du vet at man ikke får dagpenger etter to år? Ikke bør man starte familie og ikke kan man kjøpe hus. Du sitter fast der du er. Synes arbeidsledighet setter såpass store kjepper i hjulene at det er vanskelig å nyte den tiden. Det er rett og slett vanskelig å finne de positive tingene i hverdagen, det syntes jeg selv etter 2 måneder ledig. Og når man får flere avslag i uka så tærer det på.

(Skrev tidligere i tråden, gikk arbeidsledig i 3 år, sendte minst 5 søknader i uka, studerer nå og mistet nylig jobben jeg hadde ved siden og føler alt er håpløst. Var på intervju og det gikk ikke så bra)

Anonymkode: f6bbf...795

Jeg vet det 🙂 Du har rett i at det kan sette stopper for mange, men selv klarer jeg meg fint med dagpengene økonomisk. Så da må man sette pris på det. "Starte familie", du kan fint ha en partner for det. Men barn er jo ingen menneskerett å få, jo mindre vi føder jo bedre er det for samfunnet.

Selv lager jeg meg en aktivitet hver dag. Søker på jobber hver uke, men hører sjelden noe. Noen få gir avslag. Vi blir lært opp til at en søknag skal være god, bra, du skal skille deg ut som den rette. Dette er bare bullshit, når det er 400 søkere på en jobb. Så er det kun 1 som får jobben. Da sier det seg selv at sjangsen er utrolig liten uansett, for mange av de som søkte kunne gjort samme jobben! 🙂 

En bra søknad er kortfattet tekst som beskriver hva du har jobbet med, og hva. Samt cv med historikken/utdannelsen din, referanser på forespørsel. Har vært i arbeidslivet i over 20år.

Anonymkode: 9a72e...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det 🙂 Du har rett i at det kan sette stopper for mange, men selv klarer jeg meg fint med dagpengene økonomisk. Så da må man sette pris på det. "Starte familie", du kan fint ha en partner for det. Men barn er jo ingen menneskerett å få, jo mindre vi føder jo bedre er det for samfunnet.

Selv lager jeg meg en aktivitet hver dag. Søker på jobber hver uke, men hører sjelden noe. Noen få gir avslag. Vi blir lært opp til at en søknag skal være god, bra, du skal skille deg ut som den rette. Dette er bare bullshit, når det er 400 søkere på en jobb. Så er det kun 1 som får jobben. Da sier det seg selv at sjangsen er utrolig liten uansett, for mange av de som søkte kunne gjort samme jobben! 🙂 

En bra søknad er kortfattet tekst som beskriver hva du har jobbet med, og hva. Samt cv med historikken/utdannelsen din, referanser på forespørsel. Har vært i arbeidslivet i over 20år.

Anonymkode: 9a72e...a3d

Det uthevede her er helt, helt feil. En digresjon fra tråden, men jo flere barn som fødes jo bedre er det for samfunnet. Flere yrkesaktive skattebetalere osv. Uten barn stopper samfunnet opp. 

Er for øvrig selv jobbsøker. Har søkt 1 jobb hittil og er ikke sikker på om jeg vil ha den en gang siden den er såpass langt unna at den gjør det vanskelig å få familielogistikken til å gå opp. 

Anonymkode: 16cbf...e7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det uthevede her er helt, helt feil. En digresjon fra tråden, men jo flere barn som fødes jo bedre er det for samfunnet. Flere yrkesaktive skattebetalere osv. Uten barn stopper samfunnet opp. 

Glem alt som heter økonomi og kapitalisme. Dette er ikke noe mennesket trenger, penger er det største problemet i verden. Uten penger er man ingenting, penger er status. Har du gjort suksess så har du tjent masse penger. Det eneste som teller i verden er penger og materialisme. Dette kuer mennesket 100%

Verden hadde vært en bedre sted om alt skjedde på dugnad, uten det økonomiske systemet. Vi hadde også vært fri for materialisme og teknologi som dreper oss sakte men sikkert.

Nei, det beste for verden er at så mange som mulig dør ut. Vi bør redusere befolkningen ned til nærmere halvparten av det vi er i dag. Slutte å holde fattige land i live, du kan pumpe inn milliarder. Hjelper ingenting.

Anonymkode: 9a72e...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...